/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Susuki GS 750 1977
Fra : Richard Vestergaard


Dato : 16-12-06 00:12

Hej med Jer.
Har lige fået fingrene i en Susuki GS 750 fra 1977.
Er faktisk blevet ret imponeret over den gamle "dame".
Aner ikke hvad den har rundet på klokken, men den kører rigtigt godt.
Nå, nok om det. Er der nogle er Jer skrappe drenge
derude,(fedte,fedte,fedte), der kan fortælle mig om hvad jeg eventuelt skal
passe på/se efter etc. på en sådan "gammel" dame for at holde hende i god
form.
Jeg vil gerne bevare den fordi jeg syntes den på en eller anden måde har
lidt sjæl.
Den sagde ihvertfald godav du da vi mødtes.
Er der andre der har en tilsvarende maskine, så kunne det jo være rart, at
hører lidt om erfaringer etc.???
Håber at hører fra "nogen".
Richard

ps. Hvis nogen ved noget om ture i 2007, så er jeg meget interesseret!



 
 
Stig Poulsen (16-12-2006)
Kommentar
Fra : Stig Poulsen


Dato : 16-12-06 11:27

Richard Vestergaard wrote:

> Hej med Jer.
> Har lige fået fingrene i en Susuki GS 750 fra 1977.
> Er faktisk blevet ret imponeret over den gamle "dame".
> Aner ikke hvad den har rundet på klokken, men den kører rigtigt godt.
> Nå, nok om det. Er der nogle er Jer skrappe drenge
> derude,(fedte,fedte,fedte), der kan fortælle mig om hvad jeg eventuelt skal
> passe på/se efter etc. på en sådan "gammel" dame for at holde hende i god
> form.
> Jeg vil gerne bevare den fordi jeg syntes den på en eller anden måde har
> lidt sjæl.
> Den sagde ihvertfald godav du da vi mødtes.
> Er der andre der har en tilsvarende maskine, så kunne det jo være rart, at
> hører lidt om erfaringer etc.???
> Håber at hører fra "nogen".
> Richard

> ps. Hvis nogen ved noget om ture i 2007, så er jeg meget interesseret!

Hej Richard,
tillykke med erhvervelsen. Jeg er selv den glade ejer af lillebroderen GS
550 - også fra 77. Pånær kubik er de næsten identiske.

De er normalt kendt for at være robust opbygget, og det eneste rigtigt
svage punkt jeg kender, er ensretter/regulator der er lidt
underdimensioneret. Det drejer sig om at holde gode stelforbindelser.
Skulle den stå af, er der mange der har skiftet over til tilsvarende, men
bedre brugte ensrettere fra Honda.

Hvis du ikke allerede har fundet det, kan jeg anbefale
www.thegsresources.com som er et meget aktivt forum, udelukkende for
Suzuki GS fra 1976-85. Der kan du få svar på næsten alt - og både rigtige
og forkerte svar

Hvis du kan lidt tysk, er der masser af information på
http://www.gs-classic.de/

Endelig er der også http://www.classicsuzuki.dk/ der er en klub for gamle
Suzukier - dog med mest fokus på de endnu ældre GT 2-taktere.

Reservedele finder du på Ebay (jeg har eksempelvis lige købt to næsten nye
bremseskiver for 500Kr - og sidste vinter en komplet forgaffel for 250,-).

For at kunne se hvilke årgange/modeller der deler reservedele, kan du
bruge http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm hvor samtlige Suzukier
(tror jeg) ligger som reservedelstegninger med originale reservedelsnumre.

Det blev en ordentlig smøre - så det skinner jo nok igennem at jeg er
meget glad - både for at køre og skrue på min snart 30-årige GS.

Stig


Richard Vestergaard (16-12-2006)
Kommentar
Fra : Richard Vestergaard


Dato : 16-12-06 17:30

Hej Stig.
Mange tak for din lange "smøre". Det er dejligt at høre at det ikke er helt
forkert med det køb.
Det er jo egentligt noget mærkeligt noget de mcére.Har i forvejen en
Intruder, som jeg er rigtig glad for, men den gamle tøs her er der et eller
andet over,
der rykker i den gamle her. Den er nu kommet på bedding for et eftersyn,
samt montage af nyt styr, blinklygter relæ etc.
Den minder om de "gode gamle dage" , slut 60érne.
Endnu en gang tak, vi mødes måske på vejen. Er mest på Mors om sommeren
ellers er det Silkeborg og omegn.
Mange hilsner Richard


"Stig Poulsen" <poulsssen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:em0hl4$j34$1@abbeden.bunk.cc...
> Richard Vestergaard wrote:
>
>> Hej med Jer.
>> Har lige fået fingrene i en Susuki GS 750 fra 1977.
>> Er faktisk blevet ret imponeret over den gamle "dame".
>> Aner ikke hvad den har rundet på klokken, men den kører rigtigt godt.
>> Nå, nok om det. Er der nogle er Jer skrappe drenge
>> derude,(fedte,fedte,fedte), der kan fortælle mig om hvad jeg eventuelt
>> skal
>> passe på/se efter etc. på en sådan "gammel" dame for at holde hende i god
>> form.
>> Jeg vil gerne bevare den fordi jeg syntes den på en eller anden måde har
>> lidt sjæl.
>> Den sagde ihvertfald godav du da vi mødtes.
>> Er der andre der har en tilsvarende maskine, så kunne det jo være rart,
>> at hører lidt om erfaringer etc.???
>> Håber at hører fra "nogen".
>> Richard
>
>> ps. Hvis nogen ved noget om ture i 2007, så er jeg meget interesseret!
>
> Hej Richard,
> tillykke med erhvervelsen. Jeg er selv den glade ejer af lillebroderen GS
> 550 - også fra 77. Pånær kubik er de næsten identiske.
>
> De er normalt kendt for at være robust opbygget, og det eneste rigtigt
> svage punkt jeg kender, er ensretter/regulator der er lidt
> underdimensioneret. Det drejer sig om at holde gode stelforbindelser.
> Skulle den stå af, er der mange der har skiftet over til tilsvarende, men
> bedre brugte ensrettere fra Honda.
>
> Hvis du ikke allerede har fundet det, kan jeg anbefale
> www.thegsresources.com som er et meget aktivt forum, udelukkende for
> Suzuki GS fra 1976-85. Der kan du få svar på næsten alt - og både rigtige
> og forkerte svar
>
> Hvis du kan lidt tysk, er der masser af information på
> http://www.gs-classic.de/
>
> Endelig er der også http://www.classicsuzuki.dk/ der er en klub for gamle
> Suzukier - dog med mest fokus på de endnu ældre GT 2-taktere.
>
> Reservedele finder du på Ebay (jeg har eksempelvis lige købt to næsten nye
> bremseskiver for 500Kr - og sidste vinter en komplet forgaffel for 250,-).
>
> For at kunne se hvilke årgange/modeller der deler reservedele, kan du
> bruge http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm hvor samtlige Suzukier
> (tror jeg) ligger som reservedelstegninger med originale reservedelsnumre.
>
> Det blev en ordentlig smøre - så det skinner jo nok igennem at jeg er
> meget glad - både for at køre og skrue på min snart 30-årige GS.
>
> Stig
>



Hans Paulin \(6310\) (17-12-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 17-12-06 09:16

Richard Vestergaard skrev:

> Den er nu kommet på bedding for et
> eftersyn, samt montage af nyt styr, blinklygter relæ etc.

Vil lige sige at da min fik problemer med at lade kom der Schnabel-stumper
på - dyrt men dejligt!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2rrz



Hekto (17-12-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 17-12-06 10:09

Hans Paulin (6310) wrote:

> Richard Vestergaard skrev:
>
>> Den er nu kommet på bedding for et
>> eftersyn, samt montage af nyt styr, blinklygter relæ etc.
>
> Vil lige sige at da min fik problemer med at lade kom der Schnabel-stumper
> på - dyrt men dejligt!

Schnabel er ikke specielt dyr. Normalt ligger hans lederegulator på en
tudse. Mange originale og uoriginale ligger over. Til gengæld holder
Schnabels evigt.
--

/Hekto
"Women are like elephants to me. I like to look at 'em, but I wouldn't want
to own one." W.C. Fields - Jeg er ikke enig!

Hans Paulin \(6310\) (18-12-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 18-12-06 01:17

Hekto skrev:

> Schnabel er ikke specielt dyr. Normalt ligger hans lederegulator på en
> tudse.

Gjorde min osse.

> Mange originale og uoriginale ligger over. Til gengæld holder
> Schnabels evigt.

Spørgsmålet er om jeg og cyklen gør dét.
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2rrz



Rasmus og Ditte (17-12-2006)
Kommentar
Fra : Rasmus og Ditte


Dato : 17-12-06 08:50

> Er der andre der har en tilsvarende maskine, så kunne det jo være rart,
at
> hører lidt om erfaringer etc.???
>
Tillykke med den.
Jeg har mange gange været ked af at jeg ikke havde råd til at beholde min,da
det var tid til at opgradere..)-:
Den kunne have været sjov at trille på,nu.
Det eneste jeg rodede en del med,var tændingen.
Jeg kørte den ret hårdt(surprice..)og det kan tændingen ikke helt holde til.
De mange omdrejninger brænder åbentbart platinerne af.
Efter at have skiftet platiner en 3-4 gange købte jeg en elektronisk tænding
til eftermontering og så kørte den bare fantastisk og jeg skulle aldrig mere
rode med det.
Derudover er forgaflen lidt blød,så et par nye progressive fjedre er pgså et
hit.
Hvis så du når til at motoren trænger til en overhaling eller du savner
kræfter er Wisecos 844 bigbore kit rigtig godt...(-:
Mvh Rasmus H
som har ejet/kørt på: Hercules 50, Honda cd50,Husqvarna 125,Honda cb400f
supersport,Suzuki gn400l,Suzuki gs750(844)e,Kawasaki GPz900r,Kawasaki
zx6r,Kawasaki zx9r
og nu kører på Husqvarna 610 SM/TC (alt efter hvad jeg er i humør
til...(-: )



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408936
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste