/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
K(t)åbe clips
Fra : Ukendt


Dato : 09-12-06 16:17


Der sidder på min TDM900 og mange andre MCer nogle små clips der holder
kåbedele sammen. Clippen består af et rør med en flange på og en spids der
skubbes ned i røret hvorefter den udvider sig og låser systemet sammen. Den
er meget ned at monterer. Rimelig nem at få af hvis man kan komme til på
bagsiden af den. Men hvad nu hvis det ikke er muligt at komme til på
bagsiden. F.eks er min hugger og kædeskærm primært hæftet med dem, direkte
ned i bagsvingeren. Hvordan får man dem af så de kan genbruges?



 
 
Peter (09-12-2006)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 09-12-06 16:46


"Bongo" <news.tele.dk> wrote in message
news:457ad364$0$3502$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Der sidder på min TDM900 og mange andre MCer nogle små clips der holder
> kåbedele sammen. Clippen består af et rør med en flange på og en spids der
> skubbes ned i røret hvorefter den udvider sig og låser systemet sammen.
> Den er meget ned at monterer. Rimelig nem at få af hvis man kan komme til
> på bagsiden af den. Men hvad nu hvis det ikke er muligt at komme til på
> bagsiden. F.eks er min hugger og kædeskærm primært hæftet med dem, direkte
> ned i bagsvingeren. Hvordan får man dem af så de kan genbruges?

Hvis der er en kærv skal den drejes 90 grader, så springer tappen op.
Hvis der ingen kærv er, kan du prøve at trykke på tappen med en skruetrækker
eller lign., for at se om den ikke springer op.

--
Peter
FJR1300A & NTV650



Peter (09-12-2006)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 09-12-06 16:49


"Peter" <fiktiv@invalid> wrote in message
news:457ada2e$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Bongo" <news.tele.dk> wrote in message
> news:457ad364$0$3502$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> Der sidder på min TDM900 og mange andre MCer nogle små clips der holder
>> kåbedele sammen. Clippen består af et rør med en flange på og en spids
>> der skubbes ned i røret hvorefter den udvider sig og låser systemet
>> sammen. Den er meget ned at monterer. Rimelig nem at få af hvis man kan
>> komme til på bagsiden af den. Men hvad nu hvis det ikke er muligt at
>> komme til på bagsiden. F.eks er min hugger og kædeskærm primært hæftet
>> med dem, direkte ned i bagsvingeren. Hvordan får man dem af så de kan
>> genbruges?
>
> Hvis der er en kærv skal den drejes 90 grader, så springer tappen op.
> Hvis der ingen kærv er, kan du prøve at trykke på tappen med en
> skruetrækker eller lign., for at se om den ikke springer op.

I lyset af dit indlæg skal jeg måske lige tilføje, at det er på forsiden af
tappen du skal trykke.

--
Peter
FJR1300A & NTV650



Torben Scheel (09-12-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 09-12-06 17:03

Bongo wrote:
> Der sidder på min TDM900 og mange andre MCer nogle små clips der holder
> kåbedele sammen. Clippen består af et rør med en flange på og en spids der
> skubbes ned i røret hvorefter den udvider sig og låser systemet sammen. Den
> er meget ned at monterer. Rimelig nem at få af hvis man kan komme til på
> bagsiden af den. Men hvad nu hvis det ikke er muligt at komme til på
> bagsiden. F.eks er min hugger og kædeskærm primært hæftet med dem, direkte
> ned i bagsvingeren. Hvordan får man dem af så de kan genbruges?
>
Nogle små på FJ'erens kåbe er designet til at trykkes længere ind ved
afmontering - de er udvidet på bagsiden når midten er i plan med flangen
- ellers ikke. Der er jo ikke kærv i TDM'ens eller mulighed for at
trække i dem, så jeg ville forsøge mig med at trykke midten ned og lirke
dem ud.

Husk forøvrigt at give den lidt tyndt rustbeskyttelse under
sædemonteringsbeslaget på tanken - min løb lidt med rust derfra da jeg
vintervaskede den i dag.

--
vh
Torben

Ukendt (09-12-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-12-06 18:57


>
> Husk forøvrigt at give den lidt tyndt rustbeskyttelse under
> sædemonteringsbeslaget på tanken - min løb lidt med rust derfra da jeg
> vintervaskede den i dag.
>

Det var der også på min! Åbenbart et svagt punkt på TDMen.



Ukendt (10-12-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-12-06 13:12


> Nogle små på FJ'erens kåbe er designet til at trykkes længere ind ved
> afmontering - de er udvidet på bagsiden når midten er i plan med flangen -
> ellers ikke. Der er jo ikke kærv i TDM'ens eller mulighed for at trække i
> dem, så jeg ville forsøge mig med at trykke midten ned og lirke dem ud.
>
> Husk forøvrigt at give den lidt tyndt rustbeskyttelse under
> sædemonteringsbeslaget på tanken - min løb lidt med rust derfra da jeg
> vintervaskede den i dag.
>
> --
> vh
> Torben

Det sker desværre også ved beslagene på siden af tanken hvor kåbedelene
monteres. Tilsyneladende en svejsning der ikke er lakeret ordentligt! :(



Torben Scheel (10-12-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 10-12-06 13:57

Bongo wrote:
>
> Det sker desværre også ved beslagene på siden af tanken hvor kåbedelene
> monteres. Tilsyneladende en svejsning der ikke er lakeret ordentligt! :(
>
>
Dem havde jeg overset. Nå, der er mere fortyndet tectyl i bøtten, og
solen skinner. Off to work.

--
vh
Torben

Torben Scheel (09-12-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 09-12-06 17:15


Apropos - ang. olieskift - hvis du stadig er i tvivl, så er der både
aftapningsskrue til olietanken (12mm bagerst/nederst på højre side af
motoren - nedefra - op) og motoren (17mm forrest/venstre vandret).
Tappes der fra begge disse er der plads til knap 4 liter. Efter skiftet
kan man teste olietryk ved at afmontere en skrue og lade den køre i
tomgang og se om der når noget frem. Se evt. værkstedsmanualen :
http://jbx9.free.fr/TDM/loader.php?file=5PS_02_SM.zip

--
vh
Torben - netop færdig

Ukendt (09-12-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-12-06 19:01


>
> Apropos - ang. olieskift - hvis du stadig er i tvivl, så er der både
> aftapningsskrue til olietanken (12mm bagerst/nederst på højre side af
> motoren - nedefra - op) og motoren (17mm forrest/venstre vandret). Tappes
> der fra begge disse er der plads til knap 4 liter. Efter skiftet kan man
> teste olietryk ved at afmontere en skrue og lade den køre i tomgang og se
> om der når noget frem. Se evt. værkstedsmanualen :
> http://jbx9.free.fr/TDM/loader.php?file=5PS_02_SM.zip
>

Jep - har også opdaget det, men ikke prøvet det endnu. Rart at vide at det
er sådan. Desværre er min brugermanual på tysk og der ér visse ting i denne
verden jeg ikke kan. F.eks læse tysk :)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408936
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste