/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Garantireperation - Infocare
Fra : Id


Dato : 17-11-06 07:01

Hej gruppe

Er der nogen her som har erfarring med garantirep hos Infocare

Jeg sendte min 19" samsung-913B til garantirep hos Infocare d. 23/10
Forventede ca. en uges rep tid + forsendelse
Kontaktede dem efter ca. 14 dage for at høre hvornår jeg ville modtage min
skærm.
Fik det svar at alt inden for 2 mdr. var akseptabel rep tid, det mente jeg
ikke
Fik svarret forventet færdig 16/12.

Er det rimeligt? er det normalen? eller hvad gør jeg?

Forslag modtages med tak

Nb! Jeg har kontaktet firmaet hvor jeg købte skærmen, de har haft tlf.
kontakt til Infocare 2. gange, hvor Infocare lovede at kontakte mig pr.
mail, det har de dog ikke gjort.

Mvh.

Id


--------------------------------------------------------------------------------
Min indbakke er beskyttet af TryUs SPAMfighter
107 spam mails er blokeret indtil videre.
Hent gratis TryUs SPAMfighter i dag!



 
 
JSM (17-11-2006)
Kommentar
Fra : JSM


Dato : 17-11-06 07:35


"Id" <ihjc@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:455d5030$0$20258$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej gruppe
>
> Er der nogen her som har erfarring med garantirep hos Infocare
>
> Jeg sendte min 19" samsung-913B til garantirep hos Infocare d. 23/10
> Forventede ca. en uges rep tid + forsendelse
> Kontaktede dem efter ca. 14 dage for at høre hvornår jeg ville modtage min
> skærm.
> Fik det svar at alt inden for 2 mdr. var akseptabel rep tid, det mente jeg
> ikke
> Fik svarret forventet færdig 16/12.
>
> Er det rimeligt? er det normalen? eller hvad gør jeg?
>
> Forslag modtages med tak
>
> Nb! Jeg har kontaktet firmaet hvor jeg købte skærmen, de har haft tlf.
> kontakt til Infocare 2. gange, hvor Infocare lovede at kontakte mig pr.
> mail, det har de dog ikke gjort.
>
Jeg var tidligere værkstedschef med ansvar for håndtering af rma hos en
IT-leverandør. Jeg har derfor haft en del at gøre med Infocare. Og det du
beskriver der lyder desværre meget lig mine oplevelser med dem. De er sløve
til at reparere og man skal helst rykke jeg-ved-ikke-hvor-mange-gange før
der sker noget. Men bare vent - du mangler stadig, at de får smidt din skærm
væk og skal vente 3-4-5 uger på at de lokaliserer den igen, hvilket en
overgang var mere reglen end undtagelsen at de gjorde.
Jeg har ikke meget til overs Infocare. Når jeg i dag køber nyt udstyr
spørger jeg altid om hvem der udfører evt.garanti-reparationer. Hvis svaret
er Infocare, vælger jeg et andet produkt.

mvh
Jesper



N_B_DK (17-11-2006)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 17-11-06 12:53

In news:455d5822$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
JSM <sevelsted@pc.dk> typed:

Uden at overskrive min tavshedspligt helt, så kan jeg sige du er ikke helt
forkert på den, de har dog fået noget emre styr på hvor apperaterne er efter
de flyttede til nye lokationer, rep tiden den er stadig ekstremt svingende.

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.



N_B_DK (17-11-2006)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 17-11-06 12:57

In news:b0b23df04829cb9b948b314050febfd6@spamme-dyndns.dk,
N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> typed:
> In news:455d5822$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> JSM <sevelsted@pc.dk> typed:
>
> Uden at overskrive

Overskride selvfølgelig.

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.



Christen Fihl (17-11-2006)
Kommentar
Fra : Christen Fihl


Dato : 17-11-06 10:48

> Er der nogen her som har erfarring med garantirep hos Infocare

Ja da, jeg skulle have SyncMaster ombyttet for et par år siden, da
strømforsyningen lugtede meget brændt.
Altså uden at den gamle først skulle kontrolleres.

Men InfoCare skulle jo først lige have en container hjem med nye
forsyninger, var deres forklaringen på at der gik flere måneder, inden jeg
fik en ny.

> Nb! Jeg har kontaktet firmaet hvor jeg købte skærmen, de har haft tlf.
> kontakt til Infocare 2. gange, hvor Infocare lovede at kontakte mig pr.
> mail, det har de dog ikke gjort.
Næste gang jeg selv har problemet vil jeg sørge for at det er forretningen,
der tager al besværet, og ikke mig selv.
Så lad hellere forretningen få svaret tilbage fra InfoCare. Så kan de rykke
jævnlig.
Til sidst (efter diverse "rimelige tider") må de jo give dig en ny skærm.


Så desværre...
Christen



Jonas Kofod (17-11-2006)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 17-11-06 12:36

Id wrote:
> Hej gruppe
>
> Er der nogen her som har erfarring med garantirep hos Infocare
>
> Jeg sendte min 19" samsung-913B til garantirep hos Infocare d. 23/10
> Forventede ca. en uges rep tid + forsendelse
> Kontaktede dem efter ca. 14 dage for at høre hvornår jeg ville modtage min
> skærm.
> Fik det svar at alt inden for 2 mdr. var akseptabel rep tid, det mente jeg
> ikke
> Fik svarret forventet færdig 16/12.
>
> Er det rimeligt? er det normalen? eller hvad gør jeg?
>
> Forslag modtages med tak
>
> Nb! Jeg har kontaktet firmaet hvor jeg købte skærmen, de har haft tlf.
> kontakt til Infocare 2. gange, hvor Infocare lovede at kontakte mig pr.
> mail, det har de dog ikke gjort.

Retningslinierne kan du finde her:
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/36/

Det udpensler naturligvis ikke hvilken frist du måtte kunne gøre
gældende for din vare, og så bliver man som lægmand hurtigt usikker i
sin sag.

Men nederst kan du læse at du under alle omstændigheder må henvende dig
til butikken med et ultimatum svarende til den frist der er passende for
din sag.

Af de paraller der kan drages af denne sag kan du læse at en skærm ikke
betragtes som en teknisk kompliceret sag. Hvad der skiller sagerne og
taler imod, er hvorvidt en kalender(med skærm) kontra en "bare" skærm
kan betragtes som nødvendig for forbrugeren.
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/5/afhjaelpning-i-godt-en-maaned-var-for-laenge/

Her er en afgørelse for en harddisk, der må siges at være lige så
nødvendig for forbrugeren som en skærm. Tidslinien er lidt uklar i
beskrivelsen, men man kan da læse at der ihvertfald kan hæves efter 2
md. (om det kunne være mindre fortaber sig i de manglende detaljer)
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/5/langsom-afhjaelpning-gav-koeber-ret-til-ophaevelse/

Hvis ikke der er nogen der kan finde nogen afgørelser der går under 2
mdr. ville jeg acceptere dette og huske at give en skriftlig frist til
butikken inden den tid kommer (en skriftlig frist skal gerne gives en
uge før den udløber).
Alternativt kan du kræve en mindre tid (1 md?, 1½?, en uge fra nu?
måske) og forberede dig på at det er dig der skal gå først i den sag og
være ham der giver anledning til den afgørelse vi sidder og mangler.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408934
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste