/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
TDC´s forudbetaling og PBS gebyr, Grrrr
Fra : T-Rex


Dato : 16-10-06 10:55

TDC kræver forudbetaling for telefonabonnementet og
bredbåndsabonnementet. Problemet er at TDC snyder kunden for alt det
forudbetalte hvis de på grund af klager (uberettigede) over kundens
brug af internettet, selv vælger (uden kompetent dom), at lukke
kundens internet mv. og hævde at kundens brug er i strid med deres
betingelser.

Har et teleselskab (TDC) ret til at kræve betaling forud for en vare
som endnu ikke er leveret?

Hvordan er kundens retsstilling, hvis kunden opdeler abonnementerne i
tre dele og således afdrager fakturaens abonnementer i terminer på
enten en måned forud eller en måned bagud ?

Såfremt kunden vælger at betale månedsvis forud, og TDC herefter
opkræver renter og rykkergebyr for restbeløbet (de sidste to
måneder), vil deres krav så holde i retten eller skal man blot
ignorere det og vente til 3-måneders abonnementperioden er udløbet,
og så hævne at alt jo ER BETALT og endda forud inden der er forbrugt
noget.

Kan kunden iøvrigt kræve renter af de forudbetalte penge ?


PBS gebyr
---------
TDC opkræver kr.29 for at man betaler vis sin netbank. Beløbet vil
helt bortfalde såfremt man bruger PBS. De kalder det for et PBS gebyr.
Men jeg ønsker ikke PBS fordi det fungerer dårligt samt akkumulerer
en masse private oplysninger i bankens arkiver som senere kan
misbruges.

TDC har sneget dette gebyr ind ad bagvejen. Hvordan er kundens
retsstilling, hvis kunden opkræver kr.29 for at administrere og betale
fakturaen til TDC, og dette administrationsbegyr modregnes i TDC´s PBS
gebyr ?


Kan en kunde iøvrigt selv udarbejde sine samhandelsbetingelser, og
formulere det sådan at såfremt leverandøren (her TDC) vælger at
levere, så træder disse betingelser i kraft ?


 
 
Kim Ludvigsen (16-10-2006)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 16-10-06 11:11

Den 16-10-06 11.54 skrev T-Rex følgende:

> Har et teleselskab (TDC) ret til at kræve betaling forud for en vare
> som endnu ikke er leveret?

Ja. Det står kunden frit at benytte et andet teleselskab.

> Hvordan er kundens retsstilling, hvis kunden opdeler abonnementerne i
> tre dele og således afdrager fakturaens abonnementer i terminer på
> enten en måned forud eller en måned bagud ?

Hvis aftalen giver mulighed for det, så er det ok. Men det er nok
tvivlsomt, om den gør det.
>
> Såfremt kunden vælger at betale månedsvis forud, og TDC herefter
> opkræver renter og rykkergebyr for restbeløbet (de sidste to
> måneder), vil deres krav så holde i retten eller skal man blot
> ignorere det og vente til 3-måneders abonnementperioden er udløbet,
> og så hævne at alt jo ER BETALT og endda forud inden der er forbrugt
> noget.

Deres krav vil ganske givet holde. Og man skal /aldrig/ bare ignorere en
regning eller rykker.

> Kan kunden iøvrigt kræve renter af de forudbetalte penge ?

Nej.

> PBS gebyr
> TDC har sneget dette gebyr ind ad bagvejen. Hvordan er kundens
> retsstilling, hvis kunden opkræver kr.29 for at administrere og betale
> fakturaen til TDC, og dette administrationsbegyr modregnes i TDC´s PBS
> gebyr ?

Kunden står meget dårligt.

> Kan en kunde iøvrigt selv udarbejde sine samhandelsbetingelser, og
> formulere det sådan at såfremt leverandøren (her TDC) vælger at
> levere, så træder disse betingelser i kraft ?

Kunden kan ikke egenhændigt gøre det, men hvis kunden sammen med TDC
lave en aftale herom, er det helt ok.

Jeg står for øvrigt med et noget anderledes problem. Jeg har fået gratis
bredbånd siden januar, indtil nu til en akkummuleret værdi på knap 5.000
kroner. Jeg er blevet "væk" i TDCs betalingssystem, men forbindelsen
virker skam fint :-/

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Rustvogn: En bil der er godt angrebet af rust i såvel undervogn som i de
bærende dele af karosseriet...
http://ordforklaring.dk/ordforklaring.php?forklaring=rustvogn

Karsten7870 (16-10-2006)
Kommentar
Fra : Karsten7870


Dato : 16-10-06 11:59



Kim Ludvigsen wrote:
> Den 16-10-06 11.54 skrev T-Rex følgende:
>
> > Har et teleselskab (TDC) ret til at kræve betaling forud for en vare
> > som endnu ikke er leveret?
>
> Ja. Det står kunden frit at benytte et andet teleselskab.
>
> > Hvordan er kundens retsstilling, hvis kunden opdeler abonnementerne i
> > tre dele og således afdrager fakturaens abonnementer i terminer på
> > enten en måned forud eller en måned bagud ?
>
> Hvis aftalen giver mulighed for det, så er det ok. Men det er nok
> tvivlsomt, om den gør det.
> >
> > Såfremt kunden vælger at betale månedsvis forud, og TDC herefter
> > opkræver renter og rykkergebyr for restbeløbet (de sidste to
> > måneder), vil deres krav så holde i retten eller skal man blot
> > ignorere det og vente til 3-måneders abonnementperioden er udløbet,
> > og så hævne at alt jo ER BETALT og endda forud inden der er forbrugt
> > noget.
>
> Deres krav vil ganske givet holde. Og man skal /aldrig/ bare ignorere en
> regning eller rykker.
>
> > Kan kunden iøvrigt kræve renter af de forudbetalte penge ?
>
> Nej.
>
> > PBS gebyr
> > TDC har sneget dette gebyr ind ad bagvejen. Hvordan er kundens
> > retsstilling, hvis kunden opkræver kr.29 for at administrere og betale
> > fakturaen til TDC, og dette administrationsbegyr modregnes i TDC´s PBS
> > gebyr ?
>
> Kunden står meget dårligt.
>
> > Kan en kunde iøvrigt selv udarbejde sine samhandelsbetingelser, og
> > formulere det sådan at såfremt leverandøren (her TDC) vælger at
> > levere, så træder disse betingelser i kraft ?
>
> Kunden kan ikke egenhændigt gøre det, men hvis kunden sammen med TDC
> lave en aftale herom, er det helt ok.
>
> Jeg står for øvrigt med et noget anderledes problem. Jeg har fået gratis
> bredbånd siden januar, indtil nu til en akkummuleret værdi på knap 5.000
> kroner. Jeg er blevet "væk" i TDCs betalingssystem, men forbindelsen
> virker skam fint :-/
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Rustvogn: En bil der er godt angrebet af rust i såvel undervogn som i de
> bærende dele af karosseriet...
> http://ordforklaring.dk/ordforklaring.php?forklaring=rustvogn

Tillad mig et indlæg netop i den forbindelse med de kr. 29,- (legaliseret
røveri ved højlys dag).

Et alternativ mere og mere brugt er at få sin regning tilsend via e-boks -
og nu kommer det finurlige. TDC står ikke tilmeldt som afsender til
erhvervskunder i e-boks (altså hvor erhvervsvirksomheden står registreret
med CVR/SE nr.) Derimod er TDC registreret som afsender til e-boks til
privatkunder med opgivelse af personnummer.

Forespørgsler og kalvekastning rundt i hele systemer i mere en en måned uden
for så vidt nogen plausibel forklaring. Endelig havnede jeg (tilfældigt) ved
en IT-medarbejder, der heller ikke (selvfølgelig) forstod et suk af det hele
og stillede så som mange andre om til - ja for jeg ved ikke hvor mange gange
til regnskabsafdelingen. Der fik jeg følgende (flabede) salut, at det var på
grund af forbud fra registertilsynet, som om at det burde jeg have vidst.

Men holder historien vand så meget desto mere, at privatopersoner godt kan
registrere sig som modtagere i e-boks?

Er det på dette tidspunkt, at man skriver et anbefalet brev til TDC
adresseret "til den, det måtte vedrøre". Det er sandsynligvis ikke
ulejligheden og portoen værd.

Alternativt kan det oplyses, at UNIVERSAL Telecom kan overtage abonnement -
også for ISDN2 for kr. 145,-/md. - + deres samtaleafgifter, der er de
billigste. TDC's er kr. 149,-/md., og faktura (med fuldstændig oversigt over
til hvem og hvornår, man telefonerede) sendes gebyrfrit som pdf-fil til din
e-mail adr.

Der er jo andre røde køer på marken end præstens!

Nå, mit spørgsmål blev pakket godt ind i nogle "sure opstød" - så undskyld
herfor.
--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen


Carsten Riis (16-10-2006)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 16-10-06 21:27

T-Rex skrev den 16-10-2006 11:54:
> TDC kræver forudbetaling for telefonabonnementet og
> bredbåndsabonnementet. Problemet er at TDC snyder kunden for alt det
> forudbetalte hvis de på grund af klager (uberettigede) over kundens
> brug af internettet, selv vælger (uden kompetent dom), at lukke
> kundens internet mv. og hævde at kundens brug er i strid med deres
> betingelser.
>

Tja: teleankeklagenævnet må være din ven i den sammenhæng.


> Har et teleselskab (TDC) ret til at kræve betaling forud for en vare
> som endnu ikke er leveret?
>

Ja, ofte er det sådan, at abonnementet er forudbetalt og selve
forbruget - tja, af naturlige årsager - er bagudbetalt.

Det samme har du med fx aviser, husleje og andre ydelser man har aftalt
at betale forud.



> Hvordan er kundens retsstilling, hvis kunden opdeler abonnementerne i
> tre dele og således afdrager fakturaens abonnementer i terminer på
> enten en måned forud eller en måned bagud ?
>

Tja, der kommer vel rykkergebyrer og renter på dette i henhold til
gældende betingelser.


> Såfremt kunden vælger at betale månedsvis forud, og TDC herefter
> opkræver renter og rykkergebyr for restbeløbet (de sidste to
> måneder), vil deres krav så holde i retten eller skal man blot
> ignorere det og vente til 3-måneders abonnementperioden er udløbet,
> og så hævne at alt jo ER BETALT og endda forud inden der er forbrugt
> noget.
>

Hvad er det da for en gang bulls at lukke ud.

EKS:
Du får en opkrævning i begyndelsen af december om, at du skal betale 300
kroner senest 31. december for en ydelse, der bliver leveret d. 1.
januar til Ultimo marts.
Din betaling skal naturligvis falde senest 31. december for det er
ligesom det du er blevet bedt om.

> Kan kunden iøvrigt kræve renter af de forudbetalte penge ?
>

Nej.

>
> PBS gebyr
> ---------
> TDC opkræver kr.29 for at man betaler vis sin netbank. Beløbet vil
> helt bortfalde såfremt man bruger PBS. De kalder det for et PBS gebyr.
> Men jeg ønsker ikke PBS fordi det fungerer dårligt ...

Underlig bank du har. Jeg har haft Betalingsservice siden 1994 og
aldrig haft problemer der skyldtes betalingsservice. Og vi taler
ydelser som fx husleje, telefon (TDC, Mobilix --> Orange --> Telia), el,
foreninger, CanalDigital-abonnement, studielån, kirkeskat....you name it.
Selv her under opdelingen af KøbenhavnsE hvor KE blev opdelt KE og
DongEngergy gik det fint.






> samt akkumulerer
> en masse private oplysninger i bankens arkiver som senere kan
> misbruges.
>

Pas på, kabalen er efter dig.


Og om du betaler via netbank eller PBS....Dine oplysninger bliver
registreret under alle omstændigheder.


> TDC har sneget dette gebyr ind ad bagvejen.

TDC har sandsynligvis ligesom alle andre selskaber med et tilsvarende
gebyr offentliggjort gebyret jf. de handelsbetingelser du indgik med dem
dvs.
Enten på regningen eller i dagspressen.

Læs de betingelser du indgik med dem, dengang du startede dit abonnement
om hvordan du kan blive bekendt med ændringer af handelsbetingelserne.


Tro mig - eller lad være. Du bestemmer selv. - TDC og andre
teleselskaber ændrer handelsbetingelser efter de regler som kunden er
gjort bekendt med ved aftalens indgåelse.
At mange kunder - herunder du - ikke læser hvad der står med småt, tja
det er så ikke selskabet skyld.

Vi kan godt være enige om, at man kunne opsætte teksten lidt mere
læsevenlig og evt. med større skrifttyper. Det ændrer du ikke noget
ved, at du har fået udleveret og du kan sandsynligvis downloade det
gældende regelsæt fra selskabets hjemmeside.

> Hvordan er kundens
> retsstilling, hvis kunden opkræver kr.29 for at administrere og betale
> fakturaen til TDC, og dette administrationsbegyr modregnes i TDC´s PBS
> gebyr ?
>
Der er ikke nogen retsstilling eller bedre sagt: Hvilke udgifter
debitor har i forbindelse med at betale de udenståender han er. Det er
kreditor ret ligeglad med. Det bliver en og alene debitors problem, at
debitor har administrationsproblemer/-udgifter.


Det ville sgu da være et kønt syn, at en leverandør siger, at han skal
have x kroner for en bestemt ydelse, men kunden så lige modregner 100
kroner i administrations-gebyr for at betale ydelsen som koster x kroner.
Hvor logisk syntes du selv det lyder?




>
> Kan en kunde iøvrigt selv udarbejde sine samhandelsbetingelser, og
> formulere det sådan at såfremt leverandøren (her TDC) vælger at
> levere, så træder disse betingelser i kraft ?

Tja, du kan da prøve at ændre dine handelsbetingelser med TDC. Mon
ikke, at de så betragter dine krav som en opsigelse og lukker dit
abonnement.

Fuldstændig som du kan opsige dit abonnement, når der kommer ændringerne
af abonnementsaftalen som er en forringelse for dig.


Jeg ville grine min røv i laser og hænge dine "handelsbetingelser" op
til spøg og skæmt, hvis jeg mødte en email hvor du skrev nogen betingelser.

Eller også ville jeg tilbyde dit et produkt som bliver tilsvarende
dyrere, da dine betingelser sandsynligvis koster selskabet det mere og
derfor ikke kan tilbyde dig en standardpakke.


--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

"Morten Bjergstrøm" (17-10-2006)
Kommentar
Fra : "Morten Bjergstrøm"


Dato : 17-10-06 18:20

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> skrev:

> TDC har sandsynligvis ligesom alle andre selskaber med et
> tilsvarende gebyr offentliggjort gebyret jf. de handelsbetingelser
> du indgik med dem dvs.
> Enten på regningen eller i dagspressen.

Det er ikke i overensstemmelse med god markedsføringsskik at varsle
ændringer i betingelserne til ulempe for kunderne i dagspressen.

--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili
Fotogalleri http://miljokemi.dk/coppermine

Peter Kirk (18-10-2006)
Kommentar
Fra : Peter Kirk


Dato : 18-10-06 14:13


"Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns985FC4BF37429.miljokemi.dk@miljokemi.dk...
> Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> skrev:
>
>> TDC har sandsynligvis ligesom alle andre selskaber med et
>> tilsvarende gebyr offentliggjort gebyret jf. de handelsbetingelser
>> du indgik med dem dvs.
>> Enten på regningen eller i dagspressen.
>
> Det er ikke i overensstemmelse med god markedsføringsskik at varsle
> ændringer i betingelserne til ulempe for kunderne i dagspressen.

Vi fik et brev fra TDC for nogle måneder siden hvori de varselede om
prisændringen, samt en beskrivelse om hvordan vi kunne opsige vores
abonnement hvis vi var utilfreds.



Carsten Riis (21-10-2006)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 21-10-06 14:09

Morten Bjergstrøm skrev den 17-10-2006 19:20:
> Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> skrev:
>
>> TDC har sandsynligvis ligesom alle andre selskaber med et
>> tilsvarende gebyr offentliggjort gebyret jf. de handelsbetingelser
>> du indgik med dem dvs.
>> Enten på regningen eller i dagspressen.
>
> Det er ikke i overensstemmelse med god markedsføringsskik at varsle
> ændringer i betingelserne til ulempe for kunderne i dagspressen.
>

Ikke destomindre er det det som foregår.


Læs
http://download.tdc.dk/pub/tdc/erhverv/vilkaar_2006/generelle_og_tillaeg_intad_2006.pdf

punkt 19 på side 11.



http://www.sonofon.dk/privat/e-butik/koebsvilkaar/generelle_betingelser.shtml
---
12. Ændringer
Sonofon kan til enhver tid ændre nærværende abonnementsvilkår. Ændringer
vil blive varslet mindst 45 dage før ikrafttræden. Ændringer til gunst
for KUNDEN vil ikke nødvendigvis blive varslet. Sonofon varsler
ændringer ved indrykning af annoncer i dagspressen eller direkte overfor
KUNDEN (eksempelvis via en tekst på KUNDENs regning eller et
fakturaindstik).
-------




Du kan sikkert finde tilsvarende betingelser for fx
forsikringsselskaber, banker, andre teleselskaber, ja i hele taget alle
dem som har en stor kundebase.



Du er da også velkommen til at hidse dig op. men hvad hjælper det?
altså for andre end at du igen har fået øget dit blodtryk og at du tror
du har ret.


--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

BJ (21-10-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 21-10-06 14:14


"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:453a1bd6$0$49206$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Du kan sikkert finde tilsvarende betingelser for fx forsikringsselskaber,
> banker, andre teleselskaber, ja i hele taget alle dem som har en stor
> kundebase.

Det offentlige kunne _aldrig_ finde på at gøre det.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Carsten Riis (21-10-2006)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 21-10-06 16:54

BJ skrev den 21-10-2006 15:14:
> "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:453a1bd6$0$49206$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP
>
>> Du kan sikkert finde tilsvarende betingelser for fx forsikringsselskaber,
>> banker, andre teleselskaber, ja i hele taget alle dem som har en stor
>> kundebase.
>
> Det offentlige kunne _aldrig_ finde på at gøre det.
>


Det offentlige ork jo.


hmmmm, det offentlige bruger da de lokalblade til offentliggørelse af
ændring af lokalplaner, licitationer, ekspropriationsforretninger, ja
alt hvad der vedrører mange borgere i et givent område.


Derudover findes der statstidende, hvor der foregår en masse
offentliggørelse af forskellige informationer. Indrømmet lidt kedelig
læsning, men statstidende er - som jeg har forstået det en del af
dagspressen.


--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

Klaus Ellegaard (22-10-2006)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 22-10-06 14:25

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> writes:

>Du er da også velkommen til at hidse dig op. men hvad hjælper det?
>altså for andre end at du igen har fået øget dit blodtryk og at du tror
>du har ret.

Strengt taget er det jo også relativt ligegyldigt i praksis. Det er
selvfølgelig ikke "by the book", men hvad er billigst? At sende en
masse breve ud eller betale en bøde på måske 10.000 kroner?

Afhængig af kundegruppen skal nogle "relativt ligegyldige" ændringer
udsendes til måske 2-3 millioner abonnenter. Et brev koster 10-20 kr
at sende ud. Bøden skal altså op i størrelsesorden 50 millioner kr,
før det kan "betale sig" at sende breve ud.

Det skal selvfølgelig afvejes, om der er en reel risiko for, at de
nye betingelser vil blive tilsidesat i en evt. tvist. Det kan i så
fald få (noget af) besparelsen til at fordampe.

Forbrugeren har også en interesse i at varslingen sker billigt. Det
er jo forbrugeren selv, der skal betale for at få et brev sendt ud.
Ikke direkte selvfølgelig, men hvor skulle pengene ellers komme fra?

Mvh.
   Klaus.

"Morten Bjergstrøm" (18-10-2006)
Kommentar
Fra : "Morten Bjergstrøm"


Dato : 18-10-06 14:37

"Peter Kirk" <xdzgor@hotmail.com> skrev:

> Vi fik et brev fra TDC for nogle måneder siden hvori de varselede om
> prisændringen, samt en beskrivelse om hvordan vi kunne opsige vores
> abonnement hvis vi var utilfreds.

Det mener jeg også jeg har fået så ingen problemer der. Det var bare
Carstens udsagn om, at annoncere i dagspressen som jeg kommenterede på.
En del virksomheder tror nemlig fortsat, at de må annoncere ændringer i
dagspressen selvom det ikke er tilfældet når ændringerne er til ugunst
for kunderne.

--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili
Fotogalleri http://miljokemi.dk/coppermine

"Morten Bjergstrøm" (22-10-2006)
Kommentar
Fra : "Morten Bjergstrøm"


Dato : 22-10-06 14:11

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> skrev:

>> Det er ikke i overensstemmelse med god markedsføringsskik at
>> varsle ændringer i betingelserne til ulempe for kunderne i
>> dagspressen.
>>
>
> Ikke destomindre er det det som foregår.

Både ja og nej.


> Læs
> http://download.tdc.dk/pub/tdc/erhverv/vilkaar_2006/generelle_og_ti
> llaeg_intad_2006.pdf
>
> punkt 19 på side 11.

I praksis har TDC varslet pr. brev. Bla. den seneste ændring af
opkaldsafgifterne og samlerabatten på 40,-

Det er sådan set også det TDC selv skriver:
"Væsentlige ændringer varsles dog
ved fremsendelse af en skriftlig meddelelse,
eventuelt sammen med en regning eller
som tekst på en betalingsoversigt fra kun-
18.
19.
12
dens bank eller PBS."


> Du er da også velkommen til at hidse dig op. men hvad hjælper
> det? altså for andre end at du igen har fået øget dit blodtryk og
> at du tror du har ret.

Der er ikke nogen der hidser sig op og det handler ikke om at tro jeg
har ret. Mit udsagn baserer sig på Forbrugerstyrelsens holdning.
http://www.forbrug.dk/markedsforing/hvadgaelder/emner/20/vilkaarsaendri
nger/varsling-af-prisstigninger/

--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili
Fotogalleri http://miljokemi.dk/coppermine

Carsten Riis (22-10-2006)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 22-10-06 22:53

Morten Bjergstrøm skrev den 22-10-2006 15:11:
> Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> skrev:
>
>>> Det er ikke i overensstemmelse med god markedsføringsskik at
>>> varsle ændringer i betingelserne til ulempe for kunderne i
>>> dagspressen.
>>>
>> Ikke destomindre er det det som foregår.
>
> Både ja og nej.
>
>
>> Læs
>> http://download.tdc.dk/pub/tdc/erhverv/vilkaar_2006/generelle_og_ti
>> llaeg_intad_2006.pdf
>>
>> punkt 19 på side 11.
>
> I praksis har TDC varslet pr. brev. Bla. den seneste ændring af
> opkaldsafgifterne og samlerabatten på 40,-
>
> Det er sådan set også det TDC selv skriver:
> "Væsentlige ændringer varsles dog
> ved fremsendelse af en skriftlig meddelelse,
> eventuelt sammen med en regning eller
> som tekst på en betalingsoversigt fra kun-
> 18.
> 19.
> 12
> dens bank eller PBS."
>
>

Tja, så er spørgsmålet hvad er væsentlige ændringer.


Set med kundens perspektiv eller TDC's ?


Personlig ville jeg da være glad for at vide hvad gang der ændres et
komma. men er det væsentligt?




> Der er ikke nogen der hidser sig op og det handler ikke om at tro jeg
> har ret. Mit udsagn baserer sig på Forbrugerstyrelsens holdning.
> http://www.forbrug.dk/markedsforing/hvadgaelder/emner/20/vilkaarsaendri
> nger/varsling-af-prisstigninger/
>

Lidt teknisk først:
Dine links knækker. kan du ikke bruge shorterlinks.com eller
tilsvarende services.

Lidt politisk:
Nu har forbrugerstyrelsen desværre fået stækket vingerne af den
nuværende regering, så den "styrke" som de før havde, tja den kan ligge
på et lille sted.

og så det løse:
Jeg tvivler skam ikke på, at det er det forbrug.dk skriver, men ikke
desto mindre kan du læse hos flere selskaber, at det altså ikke er sådan
det foregår.



--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

"Morten Bjergstrøm" (22-10-2006)
Kommentar
Fra : "Morten Bjergstrøm"


Dato : 22-10-06 16:28

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> skrev:

> Et brev koster 10-20 kr
> at sende ud.

Det kan i praksis klares med en mail og det er så godt som gratis.
Dette ville være oplagt for internetudbydere.

--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili
Fotogalleri http://miljokemi.dk/coppermine

"Morten Bjergstrøm" (23-10-2006)
Kommentar
Fra : "Morten Bjergstrøm"


Dato : 23-10-06 15:30

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> skrev:

> Tja, så er spørgsmålet hvad er væsentlige ændringer.

I TDCs tilfælde har de varslet en ændring i opkaldsafgiften og måden,
hvorpå den opkræves.

De 40,- samlerabat behøvede de ikke at annoncere, da det er til kundens
fordel.


> Lidt teknisk først:
> Dine links knækker. kan du ikke bruge shorterlinks.com eller
> tilsvarende services.

Jeg ved det, og jeg skal nok forsøge at huske at sætte min newsreader
til ikke at knække lange links.


> Lidt politisk:
> Nu har forbrugerstyrelsen desværre fået stækket vingerne af den
> nuværende regering, så den "styrke" som de før havde, tja den kan
> ligge på et lille sted.

Det kan godt være, men der blæser vist lidt nye vinde nu, hvor man fra
dele af Folketinget ønsker større "bøder" til de virksomheder der ikke
følger afgørelserne fra Forbrugerklagenævnet.

--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili
Fotogalleri http://miljokemi.dk/coppermine

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408934
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste