/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Philips 30 dages tilfredshedsgaranti
Fra : Gryffe


Dato : 16-09-06 13:55

Jeg har købet en barbermaskine med 30 dages tilfredshedsgaranti.
Vilkårene lyder [med mine redigeringer]:

"[...] Hvis et af ovenstående produkter ikke lever op til
forventningerne inden for den angivne periode fra købsdato, sendes
produktet retur direkte til: [Philips]. Det eneste der kræves er:
[1. - 3. En række formkrav vedr. emballage, kvittering og afsender]

**4. At der er angivet en kort beskrivelse af, hvorfor produktet ikke
lever op til forventningerne"**

Alle formkrav - inkl. 30-dagesfristen - var naturligvis overholdt, da
jeg afleverede barbermaskinen med en kort besked gående på at den ikke
evnede en så tæt barbering som jeg kræver. Min beskrivelse var ikke
specielt specifik - for vilkårene synes for mig ret entydige.

Jeg har nu modtaget et fornærmende kort afslag på at få købesummen
refunderet:

"Pakke ikke godkendt. Der vil ikke ske nogen udbetaling. Se notis
nedenfor. Er afviklet iflg. [navn på kontaktperson] 150906"

Dvs.
- Ingen angivelse af årsag
- Ingen angivelse af kontaktoplysninger
- Ingen info om jeg kan få barbermaskinen tilbage (hvilket heller ikke
nævnes i vilkårene - der nærmest ikke lader tvivl om at udfaldet vil
være positivt!)
- Alt sammen sendt sent fredag eftermiddag via en no-reply-adresse
- Og behøver jeg nævne at der ikke var nogen "notis" nedenfor?!

Jeg har naturligvis tænkt mig at kontakte Philips for uddybning (de
regner forhåbentlig ikke med andet?), men er der nogen juridiske råd
INDEN jeg får en egentlig begrundelse?

Bør min beskrivelse af utilfredsheden med barbermaskinen præciseres i en
bestemt retning?

Er der nogen forbrugerorganer der er relevante i min situation, hvis
Philips ikke efterkommer kravet?


På forhånd tak - og med garanti(!) for at jeg poster vedr. sagens videre
forløb.

--
Mvh Martin

 
 
Henning (16-09-2006)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 16-09-06 18:05


>"Pakke ikke godkendt. Der vil ikke ske nogen udbetaling. Se notis
>nedenfor. Er afviklet iflg. [navn på kontaktperson] 150906"

Hvad står der i den omtalte notits?

Allan Schuster Bach (16-09-2006)
Kommentar
Fra : Allan Schuster Bach


Dato : 16-09-06 21:30

> Hvad står der i den omtalte notits?

Og TML skrev

"- Og behøver jeg nævne at der ikke var nogen "notis" nedenfor?!"

/Allan Schuster Bach



Gryffe (16-09-2006)
Kommentar
Fra : Gryffe


Dato : 16-09-06 22:34

Allan Schuster Bach skrev:
>> Hvad står der i den omtalte notits?

> "- Og behøver jeg nævne at der ikke var nogen "notis" nedenfor?!"

Yes, det står i mit indlæg. Notitsen er givetvis "gledet ud", men inden
jeg overhovedet henvender mig til Philips ville jeg gerne høre gruppens
umiddelbare vurdering af sagen.

--
Mvh. Martin

Peter Makholm (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Peter Makholm


Dato : 17-09-06 08:59

Gryffe <nospam.please@invalid> writes:

> Allan Schuster Bach skrev:
>>> Hvad står der i den omtalte notits?
>
>> "- Og behøver jeg nævne at der ikke var nogen "notis" nedenfor?!"
>
> Yes, det står i mit indlæg. Notitsen er givetvis "gledet ud", men
> inden jeg overhovedet henvender mig til Philips ville jeg gerne høre
> gruppens umiddelbare vurdering af sagen.

Jeg kan ikke tro at gruppen har nogen umidelbar vurdering af sagen
uden at vide hvad der stå i den notits du tilsyneladende ved en fejl
ikke har fået.

--
http://peter.makholm.net/ | I laugh in the face of danger. Then I hide
peter@makholm.net | until it goes away
| -- Xander

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408934
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste