/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Robert Altman
Fra : Peter Heide


Dato : 22-11-06 03:54

Sgu' da mærkeligt at ham hér ikke får et RIP i forhold de andre
der har fået par ord i DKF. Men sådan er der jo så meget.

Altman må betragtes som een af de stor 70'er instruktører som
fik en karrier no. 2 i 90erne og (næsten) op til dags dato.

Ikke min ynglings instruktør mange af hans film virker lidt overfladiske
og lidt for hurtigt lavet, men når man gennemgår hans produktion er
mange mindre perler imellem.

http://www.imdb.com/name/nm0000265/

McCabe and Mrs Miller er min fave. Kan huske jeg så den i
Simon Spies bif "Mercur" for en flad ti'er ( det var også billigt
i begyndelsen af 70erne ) Har set den senere hen og den kan anbefales.

http://www.imdb.com/title/tt0067411/




 
 
Jan Andersen (22-11-2006)
Kommentar
Fra : Jan Andersen


Dato : 22-11-06 07:37

On Wed, 22 Nov 2006 03:53:47 +0100, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

>Sgu' da mærkeligt at ham hér ikke får et RIP i forhold de andre

Glemte at skrive det i Palance tråden: HIF

Lidt et sammentræf men LIGE inden jeg så dødsannoceringen på cnn,
havde jeg sat og set hans intro til Rashomon på Criterion dvd'en...

Og så synes jeg at Gosford Park er en ganske fin lille perle.

--
Jan

Remove 'FOS' from emailaddress.

Per (22-11-2006)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 22-11-06 07:41

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote in message
news:4563bb9e$0$49202$14726298@news.sunsite.dk...
> Sgu' da mærkeligt at ham hér ikke får et RIP i forhold de andre
> der har fået par ord i DKF. Men sådan er der jo så meget.
>

Måske fordi ingen gider se hans film?



Brian P (22-11-2006)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 22-11-06 14:22


Peter Heide skrev:
> Sgu' da mærkeligt at ham hér ikke får et RIP i forhold de andre
> der har fået par ord i DKF.

Måske har folk set A Prairie Home Companion og tænkt, at nu var vi
forskånet for mere af den skuffe, men har ikke villet skrive det her.

Selv har jeg ikke noget imod alderdomsbeskæftigelsesprojekter. Min
farmor lavede grydelapper og ting med perler. Det gik dog ikke ud over
andre end den nærmeste familie.


Peter Heide (22-11-2006)
Kommentar
Fra : Peter Heide


Dato : 22-11-06 22:06


Selv har jeg ikke noget imod alderdomsbeskæftigelsesprojekter. Min
farmor lavede grydelapper og ting med perler. Det gik dog ikke ud over
andre end den nærmeste familie.

he-he. Men "Gosford Park" er meget godt klaret som et
alderdomsbeskæftigelsesprojekt.



Jørgen Grandt (22-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Grandt


Dato : 22-11-06 17:31

Peter Heide skrev blandt andet:

> Altman må betragtes som een af de stor 70'er instruktører som
> fik en karrier no. 2 i 90erne og (næsten) op til dags dato.

Jeg kan også godt lide mange af hans film, og det var fint han nåede at
få en æresoscar.

Blandt andet den lange "klipløse" åbningsscene i komedien 'Dr. T and the
Women' er suverænt timet og tilrettelagt. Måske ikke på højde med den i
'Touch of Evil', men alligevel. En nydelse.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk - www.stornotime.dk


David T. Metz (23-11-2006)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 23-11-06 16:49

Jørgen Grandt skrev:

> Blandt andet den lange "klipløse" åbningsscene i komedien 'Dr. T and the
> Women' er suverænt timet og tilrettelagt.

Det gælder også "The Player", hvor der i scenen diskuteres åbningsscenen
i Touch of Evil. Iflg Imdb er begge secener endda optaget uden drejebog,
men især den i The Player fungerer overbevisende (sidste iflg. mig).

David

Jørgen Grandt (23-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Grandt


Dato : 23-11-06 17:53

David T. Metz skrev:

> Jørgen Grandt skrev:
>
>> Blandt andet den lange "klipløse" åbningsscene i komedien 'Dr. T and
>> the Women' er suverænt timet og tilrettelagt.
>
> Det gælder også "The Player", hvor der i scenen diskuteres
> åbningsscenen i Touch of Evil. Iflg Imdb er begge secener endda
> optaget uden drejebog, men især den i The Player fungerer
> overbevisende (sidste iflg. mig).

Aha! Endnu en film jeg må se at få set.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk - www.hf-mosevang.dk


Brian P (23-11-2006)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 23-11-06 08:39


Peter Heide skrev:
> he-he. Men "Gosford Park" er meget godt klaret som et
> alderdomsbeskæftigelsesprojekt.

I was soooooo bored. Og Altman hadede og udleverede alle sine
hovedpersoner, det finder jeg i sig selv altid trættende.


Brian P (23-11-2006)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 23-11-06 22:16


Jørgen Grandt skrev:
> David T. Metz skrev:
>
> > Jørgen Grandt skrev:
> >
> >> Blandt andet den lange "klipløse" åbningsscene i komedien 'Dr. T and
> >> the Women' er suverænt timet og tilrettelagt.
> >
> > Det gælder også "The Player", hvor der i scenen diskuteres
> > åbningsscenen i Touch of Evil. Iflg Imdb er begge secener endda
> > optaget uden drejebog, men især den i The Player fungerer
> > overbevisende (sidste iflg. mig).
>
> Aha! Endnu en film jeg må se at få set.

Ja, se og få den set. Det er en af Altmans rent faktisk ret gode (de
kan tælles på en hånd).


Kevin Borbye Edelvan~ (26-11-2006)
Kommentar
Fra : Kevin Borbye Edelvan~


Dato : 26-11-06 10:42

Brian P wrote:

> Ja, se og få den set. Det er en af Altmans rent faktisk ret gode (de
> kan tælles på en hånd).

Det synes jeg er noget af en understatement. Jeg har set under halvdelen
af hans spillefilmsproduktion, og vil da helt klart placere i hvert fald
følgende under "ret gode" eller højere. Cookie's Fortune er lidt en
måske'er :)

MASH
Nashville
3 Women
The Player
Short Cuts
The Gingerbread Man
(Cookie's fortune)
Dr T and the Women
Gosford Park

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Brian P (26-11-2006)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 26-11-06 11:55

Kevin Borbye Edelvang skrev:

> > Ja, se og få den set. Det er en af Altmans rent faktisk ret gode (de
> > kan tælles på en hånd).
>
> Det synes jeg er noget af en understatement. Jeg har set under halvdelen
> af hans spillefilmsproduktion, og vil da helt klart placere i hvert fald
> følgende under "ret gode" eller højere. Cookie's Fortune er lidt en
> måske'er :)
>
> MASH
> Nashville
> 3 Women
> The Player
> Short Cuts
> The Gingerbread Man
> (Cookie's fortune)
> Dr T and the Women
> Gosford Park

Af de film du der nævner er jeg villig til at putte MASH, Nashville,
The Player og Short Cuts i kategorien "gode". 3 women må jeg tilstå,
at jeg ikke har set. Men måske er det den femte.

Resten af dem du nævner er - som de fleste af Altmans film - højst
middelmådige. Af dem du - sikkert af gode grunde - IKKE nævner, er
Buffalo Bill, Popeye, Quintet, Prêt-à-Porter og A Prairie Home
Companion kandidater til "Worst Film Ever". Og det var bare nogle af de
værste titler - der er altså rigelig med modvægt til hans "gode"
film og det trækker mest til den side.

Jeg tror, grunden til at Altman er så overvurderet i dag, er, at han
overraskede alle med The Player fra 1992, hans første rigtig gode film
i rigtig lang tid, der fik folk til at tænke "det var lige godt
satans". Og at han kort derpå lavede Short Cuts, der unægtelig har
været en inspirationskilde for mange og et pejlemærke i nyere
amerikansk filmhistorie (selvom det er en kæmpe misforståelse, at
Altman skulle have opfundet multiplot-filmen sådan som han har fået
ry for).


Kevin Borbye Edelvan~ (26-11-2006)
Kommentar
Fra : Kevin Borbye Edelvan~


Dato : 26-11-06 22:48

Brian P wrote:

> Kevin Borbye Edelvang skrev:

>>MASH
>>Nashville
>>3 Women
>>The Player
>>Short Cuts
>>The Gingerbread Man
>>(Cookie's fortune)
>>Dr T and the Women
>>Gosford Park

> Af de film du der nævner er jeg villig til at putte MASH, Nashville,
> The Player og Short Cuts i kategorien "gode". 3 women må jeg tilstå,
> at jeg ikke har set. Men måske er det den femte.

At kalde Gosford Park for en middelmådig film er på alle måder at skyde
bolden ud af parken. Efter min mening var den et af sit års absolut
bedste film, og en af de få, jeg har givet 6/6 det år. Selv om vores
smag for film åbenlyst er forskellig, finder jeg alligevel den store
forskel bemærkelsesværdig. Men allright, jeg kender da også folk, der
synes at Kubrick-film er "mega dårlige".

The Gingerbread Man var på flere måder en interessant film, selvom den
ikke fængede alle. Dr T var efter min mening både vittig, veloplagt og
velproduceret/instrueret.

3 Women er en sælsom, uhyggelig og rigtig god film. Den burde du få set,
hvis du får chancen.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Peter Brandt Nielsen (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Peter Brandt Nielsen


Dato : 28-11-06 01:00

Kevin Borbye Edelvang skrev:
> At kalde Gosford Park for en middelmådig film er på alle måder at
> skyde bolden ud af parken. Efter min mening var den et af sit års
> absolut bedste film, og en af de få, jeg har givet 6/6 det år.

Det er en meget elegant og velspillet film, men intrigens indhold
bliver aldrig rigtig interessant, og miljøet er måske efterhånden lidt
fortærsket som emne.

> Selv om vores smag for film åbenlyst er forskellig, finder jeg
> alligevel den store forskel bemærkelsesværdig.

Brian har stærke og selvstændigt affattede meninger, og selv om jeg
ikke altid er enig, er det altid sjovt at læse med på dem.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk


Brian P (26-11-2006)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 26-11-06 11:57


Kevin Borbye Edelvang skrev:
> Brian P wrote:
>
> > Ja, se og få den set. Det er en af Altmans rent faktisk ret gode (de
> > kan tælles på en hånd).
>
> Det synes jeg er noget af en understatement. Jeg har set under halvdelen
> af hans spillefilmsproduktion, og vil da helt klart placere i hvert fald
> følgende under "ret gode" eller højere. Cookie's Fortune er lidt en
> måske'er :)
>
> MASH
> Nashville
> 3 Women
> The Player
> Short Cuts
> The Gingerbread Man
> (Cookie's fortune)
> Dr T and the Women
> Gosford Park

Af de film du der nævner er jeg villig til at putte MASH, Nashville,
The Player og Short Cuts i kategorien "gode". 3 women må jeg tilstå,
at jeg ikke har set. Men måske er det den femte.

Resten af dem du nævner er - som de fleste af Altmans film - højst
middelmådige. Af dem du - sikkert af gode grunde - IKKE nævner, er
Buffalo Bill, Popeye, Quintet, Prêt-à-Porter og A Prairie Home
Companion kandidater til "Worst Film Ever". Og det var bare nogle af de
værste titler - der er altså rigelig med modvægt til hans "gode"
film og det trækker mest til den forkerte side.

Jeg tror, grunden til at Altman er så overvurderet i dag, er, at han
overraskede alle med The Player fra 1992, hans første rigtig gode film
i rigtig lang tid, der fik folk til at tænke "det var lige godt
satans". Og at han kort derpå lavede Short Cuts, der unægtelig har
været en inspirationskilde for mange og et pejlemærke i nyere
amerikansk filmhistorie (selvom det er en kæmpe misforståelse, at
Altman skulle have opfundet multiplot-filmen sådan som han har fået
ry for).


Brian, Rikke og Kris~ (26-11-2006)
Kommentar
Fra : Brian, Rikke og Kris~


Dato : 26-11-06 17:33

"Brian P" <kanal@klog.dk> skrev i en meddelelse
news:1164538633.610757.273760@j44g2000cwa.googlegroups.com...

Kevin Borbye Edelvang skrev:
> Brian P wrote:
>
> > Ja, se og få den set. Det er en af Altmans rent faktisk ret gode (de
> > kan tælles på en hånd).
>
> Det synes jeg er noget af en understatement. Jeg har set under halvdelen
> af hans spillefilmsproduktion, og vil da helt klart placere i hvert fald
> følgende under "ret gode" eller højere. Cookie's Fortune er lidt en
> måske'er :)
>
> MASH
> Nashville
> 3 Women
> The Player
> Short Cuts
> The Gingerbread Man
> (Cookie's fortune)
> Dr T and the Women
> Gosford Park

>Jeg tror, grunden til at Altman er så overvurderet i dag, er, at han
>overraskede alle med The Player fra 1992, hans første rigtig gode film
>i rigtig lang tid, der fik folk til at tænke "det var lige godt
>satans". Og at han kort derpå lavede Short Cuts, der unægtelig har
>været en inspirationskilde for mange og et pejlemærke i nyere
>amerikansk filmhistorie (selvom det er en kæmpe misforståelse, at
>Altman skulle have opfundet multiplot-filmen sådan som han har fået
>ry for).

Tror som ikke at Altman er mere overvurderet end så mange andre amerikanske
hot shot instruktører. Jeg vil lige tilføje at Gosford Park også er en
rigtig god film, og jeg har altså hørt meget godt om A Praire Home
Companion...men det er rigtig at kvaliteten af hans film er meget svingende.
Men synes der er massere af eksempler på andre overvurderede
instruktører...fx:

- Steven Spielberg
- Ridley Scott
- Brian De Palma
- Martin Scorsese
- Francis Ford Coppola

De har alle lavet nogle få RIGTIG gode film, og en del ok, men også mange
dårlige...og de bliver da tit nævnt som nogle af de helt store...der hvor de
måske er store, det er i forhold til at bruge voldsomme effekter, men det er
altså ikke nok, i hvertfald ikke for mig.

Mvh. Brian




Brian P (26-11-2006)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 26-11-06 18:16


Brian, Rikke og Kristian wrote:

> Tror som ikke at Altman er mere overvurderet end så mange andre amerikanske
> hot shot instruktører. Jeg vil lige tilføje at Gosford Park også er en
> rigtig god film, og jeg har altså hørt meget godt om A Praire Home
> Companion...men det er rigtig at kvaliteten af hans film er meget svingende.
> Men synes der er massere af eksempler på andre overvurderede
> instruktører...fx:
>
> - Steven Spielberg
> - Ridley Scott
> - Brian De Palma
> - Martin Scorsese
> - Francis Ford Coppola
>
> De har alle lavet nogle få RIGTIG gode film, og en del ok, men også mange
> dårlige...og de bliver da tit nævnt som nogle af de helt store...der hvor de
> måske er store, det er i forhold til at bruge voldsomme effekter, men det er
> altså ikke nok, i hvertfald ikke for mig.

Men til forskel fra Altman står de, med undtagelse af Brian DePalma,
alle bag mindst et mesterværk. Altman lavet aldrig nogen "Jaws",
"Alien", Taxi Driver" eller "Godfather".


Per Vadmand (26-11-2006)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 26-11-06 21:30

Brian P wrote:

>
> Men til forskel fra Altman står de, med undtagelse af Brian DePalma,
> alle bag mindst et mesterværk. Altman lavet aldrig nogen "Jaws",
> "Alien", Taxi Driver" eller "Godfather".

Nu er det altså heller ikke specielt gode film ...

Per V.
--

Når en aforisme begynder med "manden er..." eller "kvinden er..." ved
man, at resten ikke er værd at spilde tid på.



Brian P (26-11-2006)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 26-11-06 18:22


Brian, Rikke og Kristian wrote:

>Jeg vil lige tilføje at Gosford Park også er en
> rigtig god film,

Ikke enig. Den film er om nogen en af Altmans mest overvurderede.

>og jeg har altså hørt meget godt om A Praire Home
> Companion...

Det er rigtigt at flere af anmelderne var positive, men se filmen og
konstatér at de tog fejl. Det er en absolut tåkrummende dårlig og
ekstremt pinlig film at sidde igennem.


Jørgen Grandt (26-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Grandt


Dato : 26-11-06 19:18

Brian P skrev bl.a.:

> Brian, Rikke og Kristian wrote:

>> Jeg vil lige tilføje at Gosford Park også er en
>> rigtig god film,

> Ikke enig. Den film er om nogen en af Altmans mest overvurderede.

Ja, hverken Roger Ebert eller IMDb-dommerne ved jo hvad de taler om.
Vel?

>> og jeg har altså hørt meget godt om A Praire Home
>> Companion...

> Det er rigtigt at flere af anmelderne var positive, men se filmen og
> konstatér at de tog fejl. Det er en absolut tåkrummende dårlig og
> ekstremt pinlig film at sidde igennem.

Ja, hverken Roger Ebert eller IMDb-dommerne ved jo hvad de taler om.
Vel?

Mvh.: Jørgen Grandt
- som synes det er lidt træls at sætte manuelle >'er foran linjerne ...


Brian, Rikke og Kris~ (26-11-2006)
Kommentar
Fra : Brian, Rikke og Kris~


Dato : 26-11-06 19:57


"Brian P" <kanal@klog.dk> skrev i en meddelelse
news:1164561699.828911.276400@l12g2000cwl.googlegroups.com...

Brian, Rikke og Kristian wrote:

>>Jeg vil lige tilføje at Gosford Park også er en
>> rigtig god film,

>Ikke enig. Den film er om nogen en af Altmans mest overvurderede.

>>og jeg har altså hørt meget godt om A Praire Home
>> Companion...

>Det er rigtigt at flere af anmelderne var positive, men se filmen og
>konstatér at de tog fejl. Det er en absolut tåkrummende dårlig og
>ekstremt pinlig film at sidde igennem.

Ja jeg skal selvfølgelig have den set, før jeg kan udtale mig. Men da du jo
synes at Gosford Park er overvurderet, så håber jeg at vi også er uenige om
A Praire Home Companion

Gosford Park er faktisk en af mine bedre film oplevelser. Vidste ikke at det
var Altman, så bare den havde fået gode anmeldelser forskellige steder, og
så var Clive Owen med. Både min kæreste og jeg var meget positiv overrasket
over filmen. Men som sagt, så blev den set helt uden forventinger, hverken
gode eller dårlige...og det er jo tit den bedste måde at se en film på.

Mvh. Brian



Brian P (26-11-2006)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 26-11-06 19:38


Jørgen Grandt skrev:

> >> Jeg vil lige tilføje at Gosford Park også er en
> >> rigtig god film,
>
> > Ikke enig. Den film er om nogen en af Altmans mest overvurderede.
>
> Ja, hverken Roger Ebert eller IMDb-dommerne ved jo hvad de taler om.
> Vel?

Nej.

> >> og jeg har altså hørt meget godt om A Praire Home
> >> Companion...
>
> > Det er rigtigt at flere af anmelderne var positive, men se filmen og
> > konstatér at de tog fejl. Det er en absolut tåkrummende dårlig og
> > ekstremt pinlig film at sidde igennem.
>
> Ja, hverken Roger Ebert eller IMDb-dommerne ved jo hvad de taler om.
> Vel?

Nej.


Brian P (26-11-2006)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 26-11-06 19:39


Jørgen Grandt skrev:

> Ja, hverken Roger Ebert eller IMDb-dommerne ved jo hvad de taler om.
> Vel?

> Ja, hverken Roger Ebert eller IMDb-dommerne ved jo hvad de taler om.
> Vel?

Spørgsmålet er, om du ved hvad du taler om. Har du en mening?


Jørgen Grandt (26-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Grandt


Dato : 26-11-06 23:22

Brian P skrev blandt andet:

> Jørgen Grandt skrev:

> > Ja, hverken Roger Ebert eller IMDb-dommerne ved jo hvad de taler om.
> > Vel?

> Spørgsmålet er, om du ved hvad du taler om.

Det er ikke sikkert. Hvad mener du jeg taler om?

> Har du en mening?

Vel har jeg så. Dog ikke om alting. Men hvis vi holder os til Altmans
film, så vil jeg sige at dem af dem som jeg har set har jeg været meget
tilfreds med. Er det mening nok?

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk - www.stornotime.dk


Brian P (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 28-11-06 20:46


Per Vadmand skrev:
> Brian P wrote:
>
> >
> > Men til forskel fra Altman står de, med undtagelse af Brian DePalma,
> > alle bag mindst et mesterværk. Altman lavet aldrig nogen "Jaws",
> > "Alien", Taxi Driver" eller "Godfather".
>
> Nu er det altså heller ikke specielt gode film ...

Man kan mene hvad man vil, men det er svært at komme uden om, at det
er film, som var forud for deres tid og som stadig huskes. Og de holder
stadig - hævder jeg uden at have set Taxi Driver for nylig. De er alle
betydeligt bedre end gennemsnittet af Hollywood årgang 2006.


Brian P (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 28-11-06 20:48


Jørgen Grandt skrev:

> > Har du en mening?
>
> Vel har jeg så. Dog ikke om alting. Men hvis vi holder os til Altmans
> film, så vil jeg sige at dem af dem som jeg har set har jeg været meget
> tilfreds med. Er det mening nok?

Fedt. Hvad er din mening om Gosford Park og A Prairie Home Companion?


Jørgen Grandt (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Grandt


Dato : 28-11-06 22:29

Brian P skrev:

Jørgen Grandt skrev:

> > > Har du en mening?
>
> > Vel har jeg så. Dog ikke om alting. Men hvis vi holder os til
> > Altmans film, så vil jeg sige at dem af dem som jeg har set har jeg
> > været meget tilfreds med. Er det mening nok?

> Fedt. Hvad er din mening om Gosford Park og A Prairie Home Companion?

Førstnævnte gav jeg 8 i IMDb'en. Sidstnævnte har jeg til gode; har den
overhovedet haft dansk premiere endnu?

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk - www.stornotime.dk


Brian P (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 28-11-06 21:12


Brian, Rikke og Kristian skrev:

> Gosford Park er faktisk en af mine bedre film oplevelser. Vidste ikke at det
> var Altman, så bare den havde fået gode anmeldelser forskellige steder, og
> så var Clive Owen med. Både min kæreste og jeg var meget positiv overrasket
> over filmen. Men som sagt, så blev den set helt uden forventinger, hverken
> gode eller dårlige...og det er jo tit den bedste måde at se en film på.

Når man skal bedømme en film som Gosford Park synes jeg man er nødt
til at sammenligne med de indlysende forbilleder: Renoirs "La regle du
jeu" (1939) og Agatha Christies krimier. Når man gør det, er det i
det første tilfælde slående, hvor lidt sympati - og fokus - Altman
har i sin fortælling. Gosford Park er en film næsten blottet for
varme og pointen er svær at få øje på. I det andet tilfælde er der
tale om en meget dårlig krimi, der næppe ville kunne holde tilskuerne
fanget, hvis den stod alene. Men det gør den netop ikke! Takket være
de mange parallelle historieforløb kamufleres det, at filmen faktisk
ikke formår at fortælle en historie. Og en film der på over to timer
ikke er i stand til at fortælle en historie som er værd at huske, er
spild af i hvert fald min tid.


Brian P (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 28-11-06 22:53


Jørgen Grandt skrev:

> > Fedt. Hvad er din mening om Gosford Park og A Prairie Home Companion?
>
> Førstnævnte gav jeg 8 i IMDb'en. Sidstnævnte har jeg til gode; har den
> overhovedet haft dansk premiere endnu?

Ok, jeg synes imdb's karaktersystem er fjollet og inkonsekvent (alt
ligger mellem "excellent" og "awful" uden definition af
middelværdierne), men da jeg synes Gosford Park er middelmådig ville
jeg give den 5. A Prairie synes jeg er "awful" med ganske få
formildende omstændighed, så den ville jeg taksere til 2. Og ja, A
Prairie Home Companion har haft dansk premiere. Jeg så den i Dagmar,
men husker ikke hvornår det var. I sommers? Den må snart være -
eller er - ude på DVD. Anyone?


Jørgen Grandt (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Grandt


Dato : 28-11-06 23:30


Brian P skrev bl.a.:

Jørgen Grandt skrev:

> > Fedt. Hvad er din mening om Gosford Park og A Prairie Home
> > Companion?
>
> Førstnævnte gav jeg 8 i IMDb'en. Sidstnævnte har jeg til gode; har den
> overhovedet haft dansk premiere endnu?

Ok, jeg synes imdb's karaktersystem er fjollet og inkonsekvent (alt
ligger mellem "excellent" og "awful" uden definition af
middelværdierne), (...)

Svar:
Hm, er det ikke altid sådan med diverse karaktersystemer på nettet og i
aviser, uanset om pointene hedder hatte, stjerner, hjerter, briller
eller vavejeg? Men man kan jo lade være med at deltage, læse, selv
vurdere og overhovedet tro på andres dommeres seriøsitet.

Seriøs er dog i al fald denne webside:
http://www.grandts.dk/Film/matadorgoof.htm


--
www.hamigen.dk - www.hf-mosevang.dk


Per Vadmand (29-11-2006)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 29-11-06 00:27

Jørgen Grandt wrote:

>
> Seriøs er dog i al fald denne webside:
> http://www.grandts.dk/Film/matadorgoof.htm
>
Den er i hvert fald flot - straks føjet til mine "foretrukne" til nærmere
granskning. Nød især bryggebillederne.

Per V.

--
Når en aforisme begynder med "manden er..." eller "kvinden er..." ved
man, at resten ikke er værd at spilde tid på.



Jørgen Grandt (29-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Grandt


Dato : 29-11-06 17:26

Per Vadmand skrev:

> Jørgen Grandt wrote:
>>
>> Seriøs er dog i al fald denne webside:
>> http://www.grandts.dk/Film/matadorgoof.htm
>>
> Den er i hvert fald flot - straks føjet til mine "foretrukne" til
> nærmere granskning. Nød især bryggebillederne.

Tak for de pæne ord.

--
www.grandts.dk - www.ingerslevsgaard.dk


Brian P (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 28-11-06 22:56

Jørgen Grandt skrev:

> > Fedt. Hvad er din mening om Gosford Park og A Prairie Home Companion?

> Førstnævnte gav jeg 8 i IMDb'en. Sidstnævnte har jeg til gode; har den
> overhovedet haft dansk premiere endnu?

Ok, jeg synes imdb's karaktersystem er fjollet og inkonsekvent (alt
ligger mellem "excellent" og "awful" uden definition af
middelværdierne), men da jeg synes Gosford Park er middelmådig ville
jeg give den 5. A Prairie synes jeg er "awful" med ganske få
formildende omstændigheder, så den ville jeg umiddelbart taksere til
2.

Og ja, A Prairie Home Companion har haft dansk premiere. Jeg mener jeg
så den i Dagmar,
men husker ikke hvornår det var. I sommers? Den må snart være -
eller er - ude på DVD. Anyone?


Brian P (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 28-11-06 22:58

Jørgen Grandt skrev:

> > Fedt. Hvad er din mening om Gosford Park og A Prairie Home Companion?
> Førstnævnte gav jeg 8 i IMDb'en. Sidstnævnte har jeg til gode; har den
> overhovedet haft dansk premiere endnu?

Ok, jeg synes imdb's karaktersystem er fjollet og inkonsekvent (alt
ligger mellem "excellent" og "awful" uden definition af
middelværdierne), men da jeg synes Gosford Park er middelmådig ville
jeg give den 5. A Prairie synes jeg er "awful" med ganske få
formildende omstændigheder, så den ville jeg umiddelbart taksere til
2.

Og ja, A Prairie Home Companion har haft dansk premiere. Jeg mener jeg
så den i Dagmar, men husker ikke hvornår det var. I sommers? Hvis den
ikke allerede er, må den snart være ude på DVD. Anyone?


Brian P (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 28-11-06 23:05


Jørgen Grandt skrev:

> > Fedt. Hvad er din mening om Gosford Park og A Prairie Home Companion?
>
> Førstnævnte gav jeg 8 i IMDb'en. Sidstnævnte har jeg til gode; har den
> overhovedet haft dansk premiere endnu?

Jeg er egentlig mere interesseret i at finde ud af hvorfor du synes det
er en (så) god film?


Jørgen Grandt (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Grandt


Dato : 28-11-06 23:30

Brian P skrev:

Jørgen Grandt skrev:

> > Fedt. Hvad er din mening om Gosford Park og A Prairie Home
> > Companion?
>
> Førstnævnte gav jeg 8 i IMDb'en. Sidstnævnte har jeg til gode; har den
> overhovedet haft dansk premiere endnu?

Jeg er egentlig mere interesseret i at finde ud af hvorfor du synes det
er en (så) god film?

Svar:
Sandt at sige husker jeg ikke historien i Gosford Park så nøje, men
spillerne var en nydelse at betragte. Ikke mindst kvinderne i alle
aldre.

--
www.grandts.dk - www.nyrnberggaarden.dk


Brian P (28-11-2006)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 28-11-06 23:44

Jørgen Grandt skrev:

> Sandt at sige husker jeg ikke historien i Gosford Park så nøje, men
> spillerne var en nydelse at betragte. Ikke mindst kvinderne i alle
> aldre.

"AHAA!", som Jeremy Brett ville have udstødt i rollen som Sherlock
Holmes samtidig med en pludselig omdrejning og en insisterende pegen!
Nej, spøg til side. Det er præcis det at der ikke er nogen historie,
min indvending går på. En god film kræver mere end gode scener og
dygtige skuespillere. Jeg vil gerne tilstå, at Gosford Park har begge
dele, men så har den heller ikke mere. Blame it on the director... (og
manuskriptet)


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste