/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Erfaring med XR400
Fra : VP Olsen


Dato : 30-11-06 02:20

Hejsa,
jeg overvejer at anskaffe mig en XR400 fra midten af 90'erne til vintercykel
samt køre offroad/enduro (hvad er egentlig forskellen?)...

Så vidt jeg kan læse får den altid pæne anmeldelser, men nu må jeg hellere
høre lidt herindefra

Nogle erfaringer med cyklen?
Hvad skal en model fra 90'erne ligge på "ca" ?

Thx
/Martin



 
 
flopper (30-11-2006)
Kommentar
Fra : flopper


Dato : 30-11-06 14:04



> jeg overvejer at anskaffe mig en XR400 fra midten af 90'erne til
> vintercykel samt køre offroad/enduro (hvad er egentlig forskellen?)...
>
offroad = af vejen kørsel, i kortere eller længere tid
enduro = udholdenhed, altså kørsel i længere tid på eller af vejen.





Stephan G (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Stephan G


Dato : 30-11-06 16:54


VP Olsen skrev:
> Hejsa,
> jeg overvejer at anskaffe mig en XR400 fra midten af 90'erne til vintercykel
> samt køre offroad/enduro (hvad er egentlig forskellen?)...

Offroad er et overbegreb for de forskellige kategorier af kørsel på
andet end asfalt.
Enduro er en motorsport, hvor man kører i naturligt terræn. Se denne
tråd:
http://tenere.dk/forumnew/forum_posts.asp?TID=1598

>
> Nogle erfaringer med cyklen?
> Hvad skal en model fra 90'erne ligge på "ca" ?

Mine egne erfaringer er, at den er svær at få fat i. Har gennem noget
tid ledt efter den i DK, der har ikke været et eneste eksemplar. Det
er dog muligt at finde nogle i tyskland til ca. 2000-3000 Euro. Dertil
kommer selvfølgelig afgiften på ca. 15000 kroner (se skat.dk), så
billig er den ikke.

Det skulle efter sigende være en rigtig god maskine, men af en eller
anden grund er det svært at opdrive offroad maskiner i
mellemkategorien mellem de små 125-250 ccm og 600 opad i dk.

Det vil være lettere at skaffe en brugt DR350/XT350/TT350/XL350, men
det er ikke alle, der er at finde i midt-90'er udgaver. Se evt.
tenere.dk, der er en tråd i forum om mindre offroad maskiner til
overkommelige priser.

Mvh Stephan


Claus Rittig (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 01-12-06 00:07

"VP Olsen" <martinnews@browi.dk> skrev i en meddelelse
news:456e31b1$0$143$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hejsa,
> jeg overvejer at anskaffe mig en XR400 fra midten af 90'erne til
> vintercykel samt køre offroad/enduro (hvad er egentlig forskellen?)...
> Nogle erfaringer med cyklen?

Kun fra et par prøveture, men det er stensikkert den fedeste og mest
all-round anvendelige off-roader jeg har kørt på!
Dyr, men god. Du kunne nu også kigge efter Suzuki DRZ400, den er lige så
god, og nogle gange lettere at finde til en rimelig pris (i Dyskland,
forstås).

Rittig



VP Olsen (03-12-2006)
Kommentar
Fra : VP Olsen


Dato : 03-12-06 03:19

Tak skal I have for rådene. De ligger på 2000 euro i Tyskland og dertil
kommer ca. 15.000 kr. i afgift, så ca. 30k for sådan en. Så må vi se om der
er grundlag for en vinter/off-road bike i den prisklasse...

/Martin

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:456f65b8$0$49195$14726298@news.sunsite.dk...
> "VP Olsen" <martinnews@browi.dk> skrev i en meddelelse
> news:456e31b1$0$143$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Hejsa,
>> jeg overvejer at anskaffe mig en XR400 fra midten af 90'erne til
>> vintercykel samt køre offroad/enduro (hvad er egentlig forskellen?)...
>> Nogle erfaringer med cyklen?
>
> Kun fra et par prøveture, men det er stensikkert den fedeste og mest
> all-round anvendelige off-roader jeg har kørt på!
> Dyr, men god. Du kunne nu også kigge efter Suzuki DRZ400, den er lige så
> god, og nogle gange lettere at finde til en rimelig pris (i Dyskland,
> forstås).
>
> Rittig
>



Torben Scheel (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 04-12-06 08:54

VP Olsen wrote:
> Tak skal I have for rådene. De ligger på 2000 euro i Tyskland og dertil
> kommer ca. 15.000 kr. i afgift, så ca. 30k for sådan en. Så må vi se om der
> er grundlag for en vinter/off-road bike i den prisklasse...
>
Ahr - du glemmer vist lidt omkostninger. Selvom din tid er "gratis",
skal du huske at lægge fragt, prøveplader, istandsættelse, service, syn,
toldsyn oven i prisen. 4000,- er nok heldigt sluppet.

--
vh
Torben

brobaek (05-12-2006)
Kommentar
Fra : brobaek


Dato : 05-12-06 21:06

Hej Torben,
af en eller anden grund har jeg heddet "VP Olsen" på NG'en på min bærbare


Jeps, jeg er klar over det. Men vi skal til Tyskland i julen, så transporten
er "gratis", og syn + plader er kun lige under en tusse.
Service og istandsættelse skulle gerne være i orden, men selvfølgelig er det
tit nødvendigt med en kæde eller et par dæk.

/Martin


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4573d3fd$0$49207$14726298@news.sunsite.dk...
> VP Olsen wrote:
>> Tak skal I have for rådene. De ligger på 2000 euro i Tyskland og dertil
>> kommer ca. 15.000 kr. i afgift, så ca. 30k for sådan en. Så må vi se om
>> der er grundlag for en vinter/off-road bike i den prisklasse...
>>
> Ahr - du glemmer vist lidt omkostninger. Selvom din tid er "gratis", skal
> du huske at lægge fragt, prøveplader, istandsættelse, service, syn,
> toldsyn oven i prisen. 4000,- er nok heldigt sluppet.
>
> --
> vh
> Torben



Torben Scheel (07-12-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 07-12-06 07:54

brobaek wrote:
> Hej Torben,
> af en eller anden grund har jeg heddet "VP Olsen" på NG'en på min bærbare
>
>
> Jeps, jeg er klar over det. Men vi skal til Tyskland i julen, så transporten
> er "gratis", og syn + plader er kun lige under en tusse.
> Service og istandsættelse skulle gerne være i orden, men selvfølgelig er det
> tit nødvendigt med en kæde eller et par dæk.
>
Hej Martin Brobæk Valdemar Philadelphia Olsen

Exactly my point.
2 dæk 1500,-
Kædekit 1000,-
Syn + toldsyn 800,-
Prøveplade 100,-
Nummerplade 600,-
Trække en trailer til DE og tilbage - Priceless

(men derfor kan det jo godt være en god handel)

--
vh
Torben



brobaek (07-12-2006)
Kommentar
Fra : brobaek


Dato : 07-12-06 12:21

> Hej Martin Brobæk Valdemar Philadelphia Olsen
Just præcist - præsten kiggede også lidt, hehe...

> Exactly my point.
> 2 dæk 1500,-
> Kædekit 1000,-
Kædekittet er nyt og ekstra følger med. Dækkene skriver han ikke noget om,
så mon ikke skal skiftes..

> Syn + toldsyn 800,-
Hvor fa'en går du til syn? Jeg regner ikke med at bruge 500 kr. ekstra på
bestikkelse
Toldsynet refunderes i afgiften.

> Prøveplade 100,-
> Nummerplade 600,-
Jep.

> Trække en trailer til DE og tilbage - Priceless
Min monster truck af en King Cab behøver ingen trailer for at have 1-2
mc'ere på laddet
Det kommer selvfølgelig an på om jeg kan finde en model i nærheden af
svigermor, men indenfor et par hundrede kilometer er det nok muligt. Måske
ikke til jul, men så til februar hvor vi skal derned igen.

> (men derfor kan det jo godt være en god handel)
Jeg tror egentlig ikke XR'ern til 2000 euro er speciel billig. Til gengæld
virker afgiften rimelig fornuftig på 15k (men nu er det så også en 10 år
gammel 400ccm).

> --
> vh
> Torben

Går det ellers godt? Du har skiftet noget ud i cyklerne, ser jeg. Er du ved
at blive magelig på dine gamle dage

Nej, jeg kan nemt følge dig. Nogle gange bliver man træt af at stille
ventiler, skifte olie, lede efter dele, købte mærkelige dækstørrelser, finde
taskestativer der passer etc. Det er lidt lettere med en ny/nyere model.

Ses,
Martin



Torben Scheel (07-12-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 07-12-06 12:32

brobaek wrote:
>
> Går det ellers godt? Du har skiftet noget ud i cyklerne, ser jeg. Er du ved
> at blive magelig på dine gamle dage

Magelig? Jeg går fra en morfar FJ1100 til en ungdommelig TDM? OK -
guderne skal vide at jeg sidder bedre på TDM'en. Endelig en sjov maskine
designet til rigtige mennesker

Fruen kunne ikke forlige sig med den store XJ600, så den blev skiftet ud
med en mindre model.

> Nej, jeg kan nemt følge dig. Nogle gange bliver man træt af at stille
> ventiler, skifte olie, lede efter dele, købte mærkelige dækstørrelser, finde
> taskestativer der passer etc. Det er lidt lettere med en ny/nyere model.
>
Høh - lortet punkterede på sæsonens sidste dag, og dagen efter fik jeg
en tilbagekaldelse vedr. gasspjældssensor. Det har FJ'eren dog ikke budt
mig.

--
vh
Torben

brobaek (07-12-2006)
Kommentar
Fra : brobaek


Dato : 07-12-06 14:30


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4577fbad$0$49204$14726298@news.sunsite.dk...
> brobaek wrote:
>>
>> Går det ellers godt? Du har skiftet noget ud i cyklerne, ser jeg. Er du
>> ved at blive magelig på dine gamle dage
>
> Magelig? Jeg går fra en morfar FJ1100 til en ungdommelig TDM? OK - guderne
> skal vide at jeg sidder bedre på TDM'en. Endelig en sjov maskine designet
> til rigtige mennesker

TDM, V-Strom, DL, Africa-Twin/Transalp og den slags virker fornuftige i
Danmark hvor vejret tit er vådt og prisen kræver man bruger dem "til daglig"
også. Egentlig er min drøm en Africa-Twin, men desværre bliver den lidt for
dyr i DK med afgift som sekundær maskine


>> Nej, jeg kan nemt følge dig. Nogle gange bliver man træt af at stille
>> ventiler, skifte olie, lede efter dele, købte mærkelige dækstørrelser,
>> finde taskestativer der passer etc. Det er lidt lettere med en ny/nyere
>> model.
>>
> Høh - lortet punkterede på sæsonens sidste dag, og dagen efter fik jeg en
> tilbagekaldelse vedr. gasspjældssensor. Det har FJ'eren dog ikke budt mig.

Du ville nok også have kigget lidt, hvis der en dag lå et brev fra Yamaha,
at de kalder din FJ tilbage pga. en defekt i karburatoren

Ses,
Martin



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste