/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Morfardæk, og hvad så ?
Fra : Jan Selchau-Hansen


Dato : 12-09-06 20:00

Hej,

Denne sæson startede med et sæt nye Michelin Anakee, og uha de var gode.

Men nu efter ca. 6.500 km. er bagdækket allerede slidt fladt på midten

Mit køremønster er desværre heller ikke til at slide dem jævnt på siderne.

80 km daglig pendling af almindelige lige landeveje.
Meget køtrafik, dvs. mange opbremsninger/acclerationer.
Stort set ingen sving.
P.t. 75 ture på arbejde, ca. 500 km "sjovkørsel"

De hvide striber på vejen føles som skrænter.
Og tro mig, jeg kører en ikke uvæsentlig %del af turen i MC-banen.
Altså den smalle sorte lige på midten af vejen.

Er der overhovedet nogen måde at redde dækket på nu ?

Skulle jeg hellere vælge nogle hårdere dæk næste gang ? - og i givet fald
hvilke ?

Kan det hjælpe med et noget højere dæktryk ?

Jeg kører på:
Kawasaki KLR 650
påmonteret Michelin Anakee 130/80 R 17 (65H) TL/TT


Jan Selchau-Hansen
http://www.dfmc.dk/?id=920



 
 
Hekto (15-09-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 15-09-06 18:10

Jan Selchau-Hansen was thinking very hard :
> Hej,
>
> Denne sæson startede med et sæt nye Michelin Anakee, og uha de var gode.
>
> Men nu efter ca. 6.500 km. er bagdækket allerede slidt fladt på midten
>
> Mit køremønster er desværre heller ikke til at slide dem jævnt på siderne.
>
> 80 km daglig pendling af almindelige lige landeveje.
> Meget køtrafik, dvs. mange opbremsninger/acclerationer.
> Stort set ingen sving.
> P.t. 75 ture på arbejde, ca. 500 km "sjovkørsel"
>
> De hvide striber på vejen føles som skrænter.
> Og tro mig, jeg kører en ikke uvæsentlig %del af turen i MC-banen.
> Altså den smalle sorte lige på midten af vejen.
>
> Er der overhovedet nogen måde at redde dækket på nu ?
>
> Skulle jeg hellere vælge nogle hårdere dæk næste gang ? - og i givet fald
> hvilke ?
>
> Kan det hjælpe med et noget højere dæktryk ?
>
> Jeg kører på:
> Kawasaki KLR 650
> påmonteret Michelin Anakee 130/80 R 17 (65H) TL/TT
>
>
> Jan Selchau-Hansen
> http://www.dfmc.dk/?id=920

Hæ ... sæt den på centerstøtte, start motoren og find noget af det
grove gulvslibepapir! Så kan du da forlænge levetiden en smule ved at
file den skarpe kant væk.

Prøv om du kan finde dæk med dual compound der er hårde på midten.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
LOUD VALVES SAVES LIVES!



Jan Selchau-Hansen (15-09-2006)
Kommentar
Fra : Jan Selchau-Hansen


Dato : 15-09-06 19:57

Hekto wrote:

>
> Hæ ... sæt den på centerstøtte, start motoren og find noget af det
> grove gulvslibepapir! Så kan du da forlænge levetiden en smule ved at
> file den skarpe kant væk.

Er der virkelig nok at starte motoren ? jeg havde egentlig regnet med at den
sku' i gear også ..

>
> Prøv om du kan finde dæk med dual compound der er hårde på midten.

Dem skal jeg lede efter.
6-7000 km synes jeg er er alt for lidt på et sæt dæk.

Jan Selchau-Hansen
http://www.dfmc.dk/?id=920




Hans Paulin \(6310\) (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 17-09-06 08:10

Hekto skrev:

> Prøv om du kan finde dæk med dual compound der er hårde på midten.

Nogen fabrikater og modeller?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2rrz



Hekto (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 17-09-06 11:53

Hans Paulin (6310) brought next idea :
> Nogen fabrikater og modeller?

Ny kører jeg jo 'klassisk' med 18". I år fik jeg Bridestone BT045 på,
og de er dual compound.

De var de bedste i Motorradtesten både på tør og våd vej. Jeg har været
på bane med dem, og er absolut tilfreds.

De fås også i mere moderne dimensioner.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
LOUD VALVES SAVES LIVES!



Hans Paulin \(6310\) (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 17-09-06 23:09

Hekto skrev:

> Ny kører jeg jo 'klassisk' med 18". I år fik jeg Bridestone BT045 på,
> og de er dual compound.
>
> De var de bedste i Motorradtesten både på tør og våd vej. Jeg har
> været på bane med dem, og er absolut tilfreds.
>
> De fås også i mere moderne dimensioner.

Tak - dét er noteret!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2rrz



Armand (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-09-06 02:17


"Jan Selchau-Hansen" <mit_fornavn@mit_efternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:450703a9$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej,
>
> Denne sæson startede med et sæt nye Michelin Anakee, og uha de var gode.
> Men nu efter ca. 6.500 km. er bagdækket allerede slidt fladt på midten
> Mit køremønster er desværre heller ikke til at slide dem jævnt på siderne.
> 80 km daglig pendling af almindelige lige landeveje.
> Meget køtrafik, dvs. mange opbremsninger/acclerationer.
> Stort set ingen sving..............

Du har sikkert mulighed for langt flere accelerationer "ud gennem sving" end
du umiddelbart opfatter:
Det er min opfattelse at bortset fra at undlade bundgas ved hver eneste
acceleration er den store synder ved fladslidning af bagdækket det forhold
at man helt og holdent undlader at accelerere førend motorcyklen er 100%
lodret efter stop (og efterfølgende højre/venstre sving) ved et kryds :-|
Prøv på dit næste bagdæk at vænne dig til at accelerere beskedent allerede
under nedlægningen rundt om (lys)krydsenes hjørner - Dét giver frem for alt
en bredere overgang mellem (midter)afslidning og (sidernes) bestående
mønster, hvilket gør dækket mere brugeligt til de sidste millimeter

--
Armand.



Moller (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 17-09-06 23:28

Jan Selchau-Hansen skrev:

> Skulle jeg hellere vælge nogle hårdere dæk næste gang ? - og i givet fald
> hvilke ?
>
> Kan det hjælpe med et noget højere dæktryk ?

   Jeg har valgt at bruge BT-014 foran og BT-020 bagpå... da skred med
forhjulet har stor change i uheld, så skal der et godt dæk der, men
modsat så vil de fleste udskred med baghjulet ikke blive være end
skrækken mens det sker, men meget meget sjældent medføre det et styrt.

   Hvis du pendler, så er du jo ikke ud for at køre sjovt, så der er en
god ide at smide ekstra tryk på baghjulet, kender til flere som har
3-4bar i når de motorvejes ture støre strækninger, men husk nu at lukke
luften ned til normal igen når du skal ud og hygge køre med vennerne :)

   VH
   Lars Molnit

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste