Hej
Fik monteret Frostair 1700 i forår med 3 slanger trukket op i
overskabe samt over dobbeltsæng.
3 uger italien i sommer. Den kunne overhovedet ikke køle vognen ned.
Den virkede korrekt men havde næsten ingen effekt.
Lige nu står vognen og får skiftet anlægget til et saphir 2400 og
forhandler råder fremover større vogne til at gå udenom det lille
anlæg.
Blot for info.
Ellers virker det skide godt med fjernbetjening etc. og m.h.t til
strøm var der ingen problermer. Nu er Saphir modellen lidt størrere
og kræver nok mere, men håber det går...
mvh
Claus
Jørgen L. skrev:
> > Af hensyn til støj er du i hvert fald på rette vej i forhold til ikke at
> > vælge en topmonteret.
>
> Ja det passer på en stor del af de topmonterede, men Dometics B 2100 kan man
> næsten ikke høre udenfor vognen, selv om står lige ved siden af.
> vi tændte vores ved en 17-18 tiden og slukkede så ved 23 tiden så vognen var
> kold og sove i, jeg snakkede med naboerne, og de havde slet ikke bemærket
> det.
>
> > En ting du i hvert fald skal være meget opmærksom på er startstrømmen.
> > Uden at jeg skal gøre mig til ekspert (for det er jeg bestemt ikke) så
> > mener jeg at i hvert fald 2300 har brug for så kraftig en strøm til at
> > starte at den er praktisk talt uanvendelig på en hel del pladser i
> > sydeuropa. Er der nogen der kan bekræfte dette?
>
> Jeg kender intet til frostair, men de er jo også med kompressor og den
> bruger en del.
> eks. min gamle dometic 1900 når den startede lå startstrømmen på betydeligt
> over 10 A men det er så kortvarigt at en eks. 10 amp sikring slet ikke kan
> nå og reagerer, men punktet bliver flyttet hvis sikringen bliver mindre, jeg
> havde problemmer i Ungarn hvor der var 4 A automat sikringer i skabet, jeg
> brokkede mig over dette da jeg i deres bruchure var blevet lovet 5 A, så de
> skiftede sikringen til en 20 A, så nu havde jeg ikke nogen problemer
>
>
> --
> Hilsen Jørgen
> Toyota Landcruiser 3,0 D-4D
> LMC Lord Ambassador 560 RD
> Garmin SP 2610, 2650 og GPS 12