/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke sende e-mails (Win-98SE/ Outlook ~
Fra : Mate \(5260\)


Dato : 29-09-06 16:22

Hvad skal jeg gøre ved ovennævnte problem?
Kan modtage, men når jeg forsøger at sende, kommer der en meddelelse om en
"ugyldig konto".
Jeg har kontrolleret (næsten) alt, slettet kontoen og oprettet ny o.s.v.

Kan man slette "Outlook Express" og geninstallere den?

Mvh
Poul.



 
 
Hans Paulin \(6310\) (29-09-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 29-09-06 16:28

Mate (5260) skrev:

> Hvad skal jeg gøre ved ovennævnte problem?

Kan du ikke copy-paste fejlmeldingen hér eller søge på den via Google (ikke
at jeg vil garantere at *jeg* kan finde ud af det, men det ville hjælpe med
en mere nøjagtig beskrivelse )
--
Med venlig hilsen
Hans



Mate \(5260\) (29-09-2006)
Kommentar
Fra : Mate \(5260\)


Dato : 29-09-06 17:42


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:451d3b8e$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Mate (5260) skrev:
>
>> Hvad skal jeg gøre ved ovennævnte problem?
>
> Kan du ikke copy-paste fejlmeldingen hér eller søge på den via Google
> (ikke at jeg vil garantere at *jeg* kan finde ud af det, men det ville
> hjælpe med en mere nøjagtig beskrivelse )
> --
> Med venlig hilsen
> Hans

Hej Hans.
Tak for henvendelsen. Jeg kan ikke copy-paste fejlmeldingen, idet det ikke
er mig selv, der har problemet. Vedkommende har en "get2net" opkobling med
modem, og selvom jeg ganske vist har pc'eren her i øjblikket, kan jeg ikke
ringe op til get2net her fra min bopæl, da jeg ikke er kunde der.
Men fejlmeldingen lyder (når der ligger en e-mail i udbakken, og man
forsøger at ringe op:
"Der er angivet en ugyldig konto til en eller flere af meddelelserne i
udbakke. Vil du bruge standardkontoen til at sende disse meddelelser? (ja
eller nej)"
Det er jo mærkeligt, når jeg kun har een konto (standard)...

Mvh
Poul



Hans Paulin \(6310\) (29-09-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 29-09-06 18:56

Mate (5260) skrev:

> "Der er angivet en ugyldig konto til en eller flere af meddelelserne i
> udbakke. Vil du bruge standardkontoen til at sende disse meddelelser?
> (ja eller nej)"

Dér sidder jeg så over - prøvede at google på meldingen men fik ingen hits.

Jeg håber for dig at der kommer nogen hard-core-hjælpere på banen - spørg
evt i news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express som vel
egentlig er den bedste gruppe at spørge om sligt i
--
Med venlig hilsen
Hans



Morten Larsen (29-09-2006)
Kommentar
Fra : Morten Larsen


Dato : 29-09-06 19:20

har han installeret spamfighter eller norton, ved spamfighter har haft
problemer så man skulle nedgraderer hvis man havde problem med at sende.


Morten

"Mate (5260)" <aspolFJERN@DETTEwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:451d4cf7$0$13945$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> news:451d3b8e$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Mate (5260) skrev:
>>
>>> Hvad skal jeg gøre ved ovennævnte problem?
>>
>> Kan du ikke copy-paste fejlmeldingen hér eller søge på den via Google
>> (ikke at jeg vil garantere at *jeg* kan finde ud af det, men det ville
>> hjælpe med en mere nøjagtig beskrivelse )
>> --
>> Med venlig hilsen
>> Hans
>
> Hej Hans.
> Tak for henvendelsen. Jeg kan ikke copy-paste fejlmeldingen, idet det ikke
> er mig selv, der har problemet. Vedkommende har en "get2net" opkobling med
> modem, og selvom jeg ganske vist har pc'eren her i øjblikket, kan jeg ikke
> ringe op til get2net her fra min bopæl, da jeg ikke er kunde der.
> Men fejlmeldingen lyder (når der ligger en e-mail i udbakken, og man
> forsøger at ringe op:
> "Der er angivet en ugyldig konto til en eller flere af meddelelserne i
> udbakke. Vil du bruge standardkontoen til at sende disse meddelelser? (ja
> eller nej)"
> Det er jo mærkeligt, når jeg kun har een konto (standard)...
>
> Mvh
> Poul
>
>



Axel Hammerschmidt (29-09-2006)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 29-09-06 16:54

Mate (5260) <aspolFJERN@DETTEwebspeed.dk> wrote:

> Hvad skal jeg gøre ved ovennævnte problem?
> Kan modtage, men når jeg forsøger at sende, kommer der en meddelelse om en
> "ugyldig konto".
> Jeg har kontrolleret (næsten) alt, slettet kontoen og oprettet ny o.s.v.

Normalt kan man hente e-mail (fre en POP3 eller IMAP server) fra en
hvilken som helst forbindelse (ISP = TDC, Tele2, Cyberciry osv) uanset
om ens e-mail konto befinder sig på den pågældende ISPs net eller en
anden ISPs net. Men det går (normalt) ikke når man vil sende. Så måske
har du din internetopkobling hos en anden ISP end den ISP, hvor den SMTP
serveren hvor du forsøger at sende din e-mail, befinder sig?

KsNa (29-09-2006)
Kommentar
Fra : KsNa


Dato : 29-09-06 19:01


"Mate (5260)" <aspolFJERN@DETTEwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:451d3a48$0$13965$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hvad skal jeg gøre ved ovennævnte problem?
> Kan modtage, men når jeg forsøger at sende, kommer der en meddelelse om en
> "ugyldig konto".
> Jeg har kontrolleret (næsten) alt, slettet kontoen og oprettet ny o.s.v.
>
> Kan man slette "Outlook Express" og geninstallere den?
>

Hvordan er problemet opstået ?

Virker det bare lige pludselig ikke mere, eller har du pillet ved noget.

Mvh
Kim



Mate \(5260\) (29-09-2006)
Kommentar
Fra : Mate \(5260\)


Dato : 29-09-06 20:10


"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:451d5f7e$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Mate (5260)" <aspolFJERN@DETTEwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:451d3a48$0$13965$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Hvad skal jeg gøre ved ovennævnte problem?
>> Kan modtage, men når jeg forsøger at sende, kommer der en meddelelse om
>> en "ugyldig konto".
>> Jeg har kontrolleret (næsten) alt, slettet kontoen og oprettet ny o.s.v.
>>
>> Kan man slette "Outlook Express" og geninstallere den?
>>
>
> Hvordan er problemet opstået ?
>
> Virker det bare lige pludselig ikke mere, eller har du pillet ved noget.
>
> Mvh
> Kim

Hej Kim.
Den har kunnet sende uden problemer, og iflg. de oplysninger jeg har fået,
er der ikke pillet ved noget.

Mvh
Poul.



Mate \(5260\) (30-09-2006)
Kommentar
Fra : Mate \(5260\)


Dato : 30-09-06 17:05

Hej gruppe.

Tak for de forskellige forslag.
Det kom til at virke efter at jeg var inde på Tele2's hjemmeside, hvor jeg
fandt ud af, at under kontoens egenskaber > avanceret, skulle der ved
"Udgående post (SMTP)" stå 587. Derudover, så det ud til, at SMTP-server
adr. er ændret fra "smtpserver.get2net.dk" til "smtp.get2net.dk".
Der var iøvrigt på hjemmesiden en mulighed for en automatisk opsætning!

Mvh
Poul.

"Mate (5260)" <aspolFJERN@DETTEwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:451d3a48$0$13965$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hvad skal jeg gøre ved ovennævnte problem?
> Kan modtage, men når jeg forsøger at sende, kommer der en meddelelse om en
> "ugyldig konto".
> Jeg har kontrolleret (næsten) alt, slettet kontoen og oprettet ny o.s.v.
>
> Kan man slette "Outlook Express" og geninstallere den?
>
> Mvh
> Poul.
>



Hans Paulin \(6310\) (30-09-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 30-09-06 22:44

Mate (5260) skrev:

> Det kom til at virke efter at jeg var inde på Tele2's hjemmeside,
> hvor jeg fandt ud af, at under kontoens egenskaber > avanceret,
> skulle der ved "Udgående post (SMTP)" stå 587. Derudover, så det ud
> til, at SMTP-server adr. er ændret fra "smtpserver.get2net.dk" til
> "smtp.get2net.dk". Der var iøvrigt på hjemmesiden en mulighed for en
> automatisk
> opsætning!

Lækkert!
--
Med venlig hilsen
Hans



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste