/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Diagoniserings værktøj til at tjekke USB p~
Fra : Johs32


Dato : 27-10-06 16:42

Mine USB 2 porte har det med at skifte til USB 1 i ny og næ uden jeg
nødvendigvis foretager mig noget. Jeg har en IBM T40/P med winXP
installeret.

Findes der et værktøj som kan diagnosere om det er et hardware problem eller
et software problem?

Lidt irreterende at formatere for bare at finde udad at problemet stadig
eksistere.

Mvh
Johs



 
 
Jesper Hartoft (27-10-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Hartoft


Dato : 27-10-06 18:24

Johs32 wrote:
> Mine USB 2 porte har det med at skifte til USB 1 i ny og næ uden jeg
> nødvendigvis foretager mig noget. Jeg har en IBM T40/P med winXP
> installeret.
>
> Findes der et værktøj som kan diagnosere om det er et hardware problem eller
> et software problem?
>
> Lidt irreterende at formatere for bare at finde udad at problemet stadig
> eksistere.

Det plejer at være et hardware problem, som T4x serien desværre lider af.
Mit bundkort døde af anden årsag, men da maskinen kom tilbage med et
nyt, havde jeg USB2 igen


--

Mvh
Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar

Johs (27-10-2006)
Kommentar
Fra : Johs


Dato : 27-10-06 19:31


"Jesper Hartoft" <news1@hartoftUD.net> skrev i en meddelelse
news:45424096$0$13965$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Johs32 wrote:
>> Mine USB 2 porte har det med at skifte til USB 1 i ny og næ uden jeg
>> nødvendigvis foretager mig noget. Jeg har en IBM T40/P med winXP
>> installeret.
>>
>> Findes der et værktøj som kan diagnosere om det er et hardware problem
>> eller et software problem?
>>
>> Lidt irreterende at formatere for bare at finde udad at problemet stadig
>> eksistere.
>
> Det plejer at være et hardware problem, som T4x serien desværre lider af.
> Mit bundkort døde af anden årsag, men da maskinen kom tilbage med et nyt,
> havde jeg USB2 igen
>
>
> --

Ok så må den nok en tur til service. Da du fik den tilbage var det vel
nødvendigt at reinstallere windows? Går udfra at det er en god ide lave en
backup før jeg sender den nogen steder.

Mvh
Johs



Jesper Hartoft (27-10-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Hartoft


Dato : 27-10-06 20:45

Johs wrote:
> "Jesper Hartoft" <news1@hartoftUD.net> skrev i en meddelelse
> news:45424096$0$13965$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Johs32 wrote:
>>> Mine USB 2 porte har det med at skifte til USB 1 i ny og næ uden jeg
>>> nødvendigvis foretager mig noget. Jeg har en IBM T40/P med winXP
>>> installeret.
>>>
>>> Findes der et værktøj som kan diagnosere om det er et hardware problem
>>> eller et software problem?
>>>
>>> Lidt irreterende at formatere for bare at finde udad at problemet stadig
>>> eksistere.
>> Det plejer at være et hardware problem, som T4x serien desværre lider af.
>> Mit bundkort døde af anden årsag, men da maskinen kom tilbage med et nyt,
>> havde jeg USB2 igen
>>
>>
>> --
>
> Ok så må den nok en tur til service. Da du fik den tilbage var det vel
> nødvendigt at reinstallere windows? Går udfra at det er en god ide lave en
> backup før jeg sender den nogen steder.

Det er heldigvis en firmamaskine, så den blev returneret færdiginstalleret.
Og jo, jeg havde taget backup og det vil jeg helt klart anbefale når den
skal serviceres. Der findes mange historier om slettede harddiske på
maskiner der har været til rep.

--

Mvh
Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar

Kai Harrekilde-Peter~ (27-10-2006)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 27-10-06 21:41

Jesper Hartoft <news1@hartoftUD.net> writes:

> Det er heldigvis en firmamaskine, så den blev returneret færdiginstalleret.

Du skulle vel tilfældigvis ikke få service fra et IT service firma med
hovedkvarter på Lottenborg i Lyngby - lyder som et firma "jeg kender"

> Og jo, jeg havde taget backup og det vil jeg helt klart anbefale når
> den skal serviceres. Der findes mange historier om slettede harddiske
> på maskiner der har været til rep.

Det er vist nærmest standard-procedure at service teknikerne
reinstallerer OS (Win2000/XP) for at sikre sig at det ikke er et
driver problem.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp(at)harrekilde(dot)dk>

Jesper Hartoft (27-10-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Hartoft


Dato : 27-10-06 22:01

Kai Harrekilde-Petersen wrote:
> Jesper Hartoft <news1@hartoftUD.net> writes:
>
>> Det er heldigvis en firmamaskine, så den blev returneret færdiginstalleret.
>
> Du skulle vel tilfældigvis ikke få service fra et IT service firma med
> hovedkvarter på Lottenborg i Lyngby - lyder som et firma "jeg kender"

Næh, ligger der sådan et ved Lottenborg?

>> Og jo, jeg havde taget backup og det vil jeg helt klart anbefale når
>> den skal serviceres. Der findes mange historier om slettede harddiske
>> på maskiner der har været til rep.
>
> Det er vist nærmest standard-procedure at service teknikerne
> reinstallerer OS (Win2000/XP) for at sikre sig at det ikke er et
> driver problem.

Nemlig

--

Mvh
Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar

Johs (27-10-2006)
Kommentar
Fra : Johs


Dato : 27-10-06 23:05


"Jesper Hartoft" <news1@hartoftUD.net> skrev i en meddelelse
news:4542738c$0$13952$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Kai Harrekilde-Petersen wrote:
>> Jesper Hartoft <news1@hartoftUD.net> writes:
>>
>>> Det er heldigvis en firmamaskine, så den blev returneret
>>> færdiginstalleret.
>>
>> Du skulle vel tilfældigvis ikke få service fra et IT service firma med
>> hovedkvarter på Lottenborg i Lyngby - lyder som et firma "jeg kender"
>
> Næh, ligger der sådan et ved Lottenborg?
>
>>> Og jo, jeg havde taget backup og det vil jeg helt klart anbefale når
>>> den skal serviceres. Der findes mange historier om slettede harddiske
>>> på maskiner der har været til rep.
>>
>> Det er vist nærmest standard-procedure at service teknikerne
>> reinstallerer OS (Win2000/XP) for at sikre sig at det ikke er et
>> driver problem.
>
> Nemlig


Lidt skidt hvis ens problem kun opstår når det er fuldmåne. Fx fungere USB2
nogen gange på min laptop og det er ikke til at forudsige hvornår det ikke
fungere.



Jesper Hartoft (28-10-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Hartoft


Dato : 28-10-06 09:06

Johs wrote:

>>>> Og jo, jeg havde taget backup og det vil jeg helt klart anbefale når
>>>> den skal serviceres. Der findes mange historier om slettede harddiske
>>>> på maskiner der har været til rep.
>>> Det er vist nærmest standard-procedure at service teknikerne
>>> reinstallerer OS (Win2000/XP) for at sikre sig at det ikke er et
>>> driver problem.
>> Nemlig
>

> Lidt skidt hvis ens problem kun opstår når det er fuldmåne. Fx fungere USB2
> nogen gange på min laptop og det er ikke til at forudsige hvornår det ikke
> fungere.

Det var sådan min startede med at fejle, jeg nåede at få reinstalleret
4-5 gange, så hjalp det ikke længere.

--

Mvh
Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar

Claus Tersgov (28-10-2006)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 28-10-06 12:39

>>Johs<< griflede:

> Lidt skidt hvis ens problem kun opstår når det er fuldmåne. Fx
> fungere USB2 nogen gange på min laptop og det er ikke til at
> forudsige hvornår det ikke fungere.

Vær opmærksom på, at hvis der sidder en 1,5 eller 12 mbit enhed, så sættes
hastigheden på den pågældende rodhub ned.

USB porte sidder i parvis, og det er normalt, at de ikke kan køre alle
hastigheder, hvis der er bare en enkelt enhed, som er langsom. Derfor skal
man tænke sig om, når man placerer mus, webcam og lignende ting på en USB
port.

Samtidig kan ældre drivere finde på at låse porten, så det kan også skyldes
dårlig software.

USB er *meget* følsomt, desværre.

Claus



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste