|
| Mister emails hos Unoeuro Fra : Bølle |
Dato : 10-10-06 11:18 |
|
Hej
Jeg har mistet en masse vigtige emails hos Unoeuro. Jeg har sendt
testmails med en times mellemrum via TDC´s SMTP server, og ret mange
er aldrig nået frem til POP3 serveren hos Unoeuro. Nogen der ved
hvorfor ?
Jeg flytter fra Unoeuro nu. Vil ikke bruge et firma som ikke har en
seriøs mailbackup.
| |
Michael (10-10-2006)
| Kommentar Fra : Michael |
Dato : 10-10-06 11:38 |
|
Bølle skrev:
>Hej
>Jeg har mistet en masse vigtige emails hos Unoeuro. Jeg har sendt
>testmails med en times mellemrum via TDC´s SMTP server, og ret mange
>er aldrig nået frem til POP3 serveren hos Unoeuro. Nogen der ved
>hvorfor ?
>Jeg flytter fra Unoeuro nu. Vil ikke bruge et firma som ikke har en
>seriøs mailbackup.
Hvad svarer Unoeuros support når du spørger dem?
--
I believe that, as quickly as possible, young cows
ought to be allowed to go across our border
George W. Bush
| |
Bjarne Wichmann Pete~ (10-10-2006)
| Kommentar Fra : Bjarne Wichmann Pete~ |
Dato : 10-10-06 23:29 |
|
Michael wrote:
> Bølle skrev:
>
>>Hej
>>Jeg har mistet en masse vigtige emails hos Unoeuro. Jeg har sendt
>>testmails med en times mellemrum via TDC´s SMTP server, og ret mange
>>er aldrig nået frem til POP3 serveren hos Unoeuro. Nogen der ved
>>hvorfor ?
>>Jeg flytter fra Unoeuro nu. Vil ikke bruge et firma som ikke har en
>>seriøs mailbackup.
>
> Hvad svarer Unoeuros support når du spørger dem?
Apropos unoeuro. Her for en uge siden fik jeg adgang til en anden kundes
email via deres webinterfacet, når jeg prøvede at læse en af mine mails.
Jeg skrev så til support og gjorde dem opmærksom på problemet, men har ikke
hørt et pip fra dem. Ud over at jeg kan se at de har sat support ticket
til "lukket" uden forklaring.
Bjarne
| |
Michael (11-10-2006)
| Kommentar Fra : Michael |
Dato : 11-10-06 08:44 |
|
Bjarne Wichmann Petersen skrev:
>Michael wrote:
>
>> Bølle skrev:
>>
>>>Hej
>>>Jeg har mistet en masse vigtige emails hos Unoeuro. Jeg har sendt
>>>testmails med en times mellemrum via TDC´s SMTP server, og ret mange
>>>er aldrig nået frem til POP3 serveren hos Unoeuro. Nogen der ved
>>>hvorfor ?
>>>Jeg flytter fra Unoeuro nu. Vil ikke bruge et firma som ikke har en
>>>seriøs mailbackup.
>>
>> Hvad svarer Unoeuros support når du spørger dem?
>
>Apropos unoeuro. Her for en uge siden fik jeg adgang til en anden kundes
>email via deres webinterfacet, når jeg prøvede at læse en af mine mails.
>
>Jeg skrev så til support og gjorde dem opmærksom på problemet, men har ikke
>hørt et pip fra dem. Ud over at jeg kan se at de har sat support ticket
>til "lukket" uden forklaring.
>
Det er nok et af de problemer, som skal ties ihjel. Lige indtil Ekstra
Bladet hører om det
--
I believe that, as quickly as possible, young cows
ought to be allowed to go across our border
George W. Bush
| |
Bjarne Wichmann Pete~ (11-10-2006)
| Kommentar Fra : Bjarne Wichmann Pete~ |
Dato : 11-10-06 12:27 |
|
Michael wrote:
>>Apropos unoeuro. Her for en uge siden fik jeg adgang til en anden kundes
>>email via deres webinterfacet, når jeg prøvede at læse en af mine mails.
>>Jeg skrev så til support og gjorde dem opmærksom på problemet, men har
>>ikke hørt et pip fra dem. Ud over at jeg kan se at de har sat support
>>ticket til "lukket" uden forklaring.
> Det er nok et af de problemer, som skal ties ihjel. Lige indtil Ekstra
> Bladet hører om det
Nu har jeg normalt respekt for unoeuro/wannafind, som jeg har været glad for
i de 3-4 år jeg har brugt dem. Men de *kunne* godt ha' givet et lille pip
fra sig, om at de var obs på problemet. Lige nu ved jeg ikke om de har
gjort noget for at rette problemet, eller om andre unoeuro-kunder har
adgang til min konto.
Bjarne
| |
Allan Soerensen (11-10-2006)
| Kommentar Fra : Allan Soerensen |
Dato : 11-10-06 13:11 |
|
"Bjarne Wichmann Petersen" <nospam.nospam@mekanix.dk> skrev i en meddelelse
news:452cd440$0$84021$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Nu har jeg normalt respekt for unoeuro/wannafind, som jeg har været glad
> for
> i de 3-4 år jeg har brugt dem.
Det samme her.
> Men de *kunne* godt ha' givet et lille pip
> fra sig, om at de var obs på problemet. Lige nu ved jeg ikke om de har
> gjort noget for at rette problemet, eller om andre unoeuro-kunder har
> adgang til min konto.
Jeg har det på samme måde, derfor syntes jeg også det er uheldigt at du
"reklamere" med et sikkerhedshul her i gruppen, når du ikke ved om det er
lukket
| |
Benny Amorsen (11-10-2006)
| Kommentar Fra : Benny Amorsen |
Dato : 11-10-06 13:47 |
|
>>>>> "AS" == Allan Soerensen <microtec1@yahoo.com> writes:
AS> Jeg har det på samme måde, derfor syntes jeg også det er uheldigt
AS> at du "reklamere" med et sikkerhedshul her i gruppen, når du ikke
AS> ved om det er lukket
Unoeuro har haft chancen for at reagere. Det ser det ud til at de
valgte at undlade. Nu har deres kunder så chancen for at reagere.
/Benny
| |
Allan Soerensen (11-10-2006)
| Kommentar Fra : Allan Soerensen |
Dato : 11-10-06 14:02 |
|
"Benny Amorsen" <benny+usenet@amorsen.dk> skrev i en meddelelse
news:m3d58zf29q.fsf@ursa.amorsen.dk...
>>>>>> "AS" == Allan Soerensen <microtec1@yahoo.com> writes:
>
> AS> Jeg har det på samme måde, derfor syntes jeg også det er uheldigt
> AS> at du "reklamere" med et sikkerhedshul her i gruppen, når du ikke
> AS> ved om det er lukket
>
> Unoeuro har haft chancen for at reagere. Det ser det ud til at de
> valgte at undlade. Nu har deres kunder så chancen for at reagere.
Tja, det kommer vist an på hvordan man ser på tingene.
Som kunde kan jeg ikke gøre ret meget, så jeg er ked af Bjarne bragte
oplysningen videre, hvis sikkerhedshullet ikke er lukket. Der skal nok være
nogen som opfatter det som en opfordring til at prøve om man kan læse andre
kunders mail
| |
Bertel Lund Hansen (11-10-2006)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 11-10-06 16:10 |
|
Allan Soerensen skrev:
> Som kunde kan jeg ikke gøre ret meget, så jeg er ked af Bjarne bragte
> oplysningen videre, hvis sikkerhedshullet ikke er lukket. Der skal nok være
> nogen som opfatter det som en opfordring til at prøve om man kan læse andre
> kunders mail
Sikkerhedsproblemer skal frem i lyset. Hemmelighedskræmmeri
hjælper kun dem der laver lyssky arbejde.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/
| |
Allan Soerensen (11-10-2006)
| Kommentar Fra : Allan Soerensen |
Dato : 11-10-06 16:31 |
|
"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:452d090a$0$4172$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Allan Soerensen skrev:
>
>> Som kunde kan jeg ikke gøre ret meget, så jeg er ked af Bjarne bragte
>> oplysningen videre, hvis sikkerhedshullet ikke er lukket. Der skal nok
>> være
>> nogen som opfatter det som en opfordring til at prøve om man kan læse
>> andre
>> kunders mail
>
> Sikkerhedsproblemer skal frem i lyset. Hemmelighedskræmmeri
> hjælper kun dem der laver lyssky arbejde.
Ja, når problemet *er* løst.
Du plapre da heller ikke op om låsen i hoveddøren til din lejlighed ikke
virker før efter udlejeren har skiftet låsen.
| |
Bjarne Wichmann Pete~ (11-10-2006)
| Kommentar Fra : Bjarne Wichmann Pete~ |
Dato : 11-10-06 18:31 |
|
Allan Soerensen wrote:
> Ja, når problemet *er* løst.
> Du plapre da heller ikke op om låsen i hoveddøren til din lejlighed ikke
> virker før efter udlejeren har skiftet låsen.
Altså, nu var min intention altså ikke at proklamere noget sikkerhedshul hos
Unoeuro, men en kommentar til Michael, om Unoeuros support ikke altid er
lige meddelsom.
Jeg havde faktisk slet ikke tænkt tanken, at det kunne blive et problem at
fortælle om min egen oplevelse. Meen nu har jeg jo ikke været særlig
specifik i hvad hullet går ud.
Anyway, jeg har stadig tillid til Unoeuro og bli'r. Jeg er sikker på at de
andre billige webhoteller har deres andel af sikkerhedsproblemer.
Mht. til den principielle diskussion om hvorvidt sikkerhedsproblemer skal
frem i lyset eller ej, kan jeg se argumenterne for begge sidder. Jeg ved
ikke hvad der er mest rigtigt.
Bjarne
| |
Benny Amorsen (11-10-2006)
| Kommentar Fra : Benny Amorsen |
Dato : 11-10-06 16:45 |
|
>>>>> "AS" == Allan Soerensen <microtec1@yahoo.com> writes:
AS> Tja, det kommer vist an på hvordan man ser på tingene. Som kunde
AS> kan jeg ikke gøre ret meget, så jeg er ked af Bjarne bragte
AS> oplysningen videre, hvis sikkerhedshullet ikke er lukket. Der skal
AS> nok være nogen som opfatter det som en opfordring til at prøve om
AS> man kan læse andre kunders mail
Du kan vel skifte udbyder? Jeg ville godt nok være forduftet meget
hurtigt hvis den slags ting kom frem.
/Benny
| |
Allan Soerensen (11-10-2006)
| Kommentar Fra : Allan Soerensen |
Dato : 11-10-06 17:32 |
|
"Benny Amorsen" <benny+usenet@amorsen.dk> skrev i en meddelelse
news:m3wt76eu1g.fsf@ursa.amorsen.dk...
>>>>>> "AS" == Allan Soerensen <microtec1@yahoo.com> writes:
>
> AS> Tja, det kommer vist an på hvordan man ser på tingene. Som kunde
> AS> kan jeg ikke gøre ret meget, så jeg er ked af Bjarne bragte
> AS> oplysningen videre, hvis sikkerhedshullet ikke er lukket. Der skal
> AS> nok være nogen som opfatter det som en opfordring til at prøve om
> AS> man kan læse andre kunders mail
>
> Du kan vel skifte udbyder? Jeg ville godt nok være forduftet meget
> hurtigt hvis den slags ting kom frem.
Aha, standard-løsningen på alting; "skifte udbyder"
Det tager mindst et døgn, hvor uvedkommende muligvis kan læse mine mails
fordi de blevet tippet her i gruppen.
Hvorfor skulle jeg i øvrigt skifte fra en udbyder jeg ellers er godt
tilfreds med? Hvis det ikke allerede er sket, bliver hullet lukket. Hvilken
garanti har jeg for at et tilsvarende hul ikke findes hos en ny udbyder?
| |
ShutEye (10-10-2006)
| Kommentar Fra : ShutEye |
Dato : 10-10-06 19:22 |
|
>Hej
>Jeg har mistet en masse vigtige emails hos Unoeuro. Jeg har sendt
>testmails med en times mellemrum via TDC´s SMTP server, og ret mange
>er aldrig nået frem til POP3 serveren hos Unoeuro. Nogen der ved
>hvorfor ?
>Jeg flytter fra Unoeuro nu. Vil ikke bruge et firma som ikke har en
>seriøs mailbackup.
Har du pillet ved spamfilteret hos Unoeuro?
| |
|
|