/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
8 km. trådløs overførsel af internetforbin~
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 18-08-06 14:21

Vi har et fritidshus en 8 km. hér fra hvor vi bor - i huset er der ingen
fastnet (tilsluttet) og derfor ingen internet ud over mit (skodagtige!)
GPRS.

Men kan man købe en trådløs forbindelse der kan bruges mellem de 2 huse så
jeg kunne koble mig på bredbåndet vi har på parcellen hér?
--
Med venlig hilsen
Hans



 
 
Nicolai (18-08-2006)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 18-08-06 14:27


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:44e5bed6$0$84015$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Men kan man købe en trådløs forbindelse der kan bruges mellem de 2 huse så
> jeg kunne koble mig på bredbåndet vi har på parcellen hér?

Det kan du sagtens, du installerer bare en radiokæde forbindelse.

> --
> Med venlig hilsen
> Hans

Nicolai



Hans Paulin \(6310\) (18-08-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 18-08-06 14:34

Nicolai skrev:

> Det kan du sagtens, du installerer bare en radiokæde forbindelse.

Kan du uddybe dét?
--
Med venlig hilsen
Hans



Hans Paulin \(6310\) (18-08-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 18-08-06 14:40

Hans Paulin (6310) skrev:

> Kan du uddybe dét?

Jeg kan lige sige at grunden til mit oprindelige spørgsmål er en annonce fra
"TP RADIO":

www.tpradio.dk

i "Alt om DATA" no. 5 2006 p. 2, hvor de reklamerer for et "Nyt data modem
til trådløs overførsel over store afstande." dvs: "...hastighed på 19.200
bps. - op til 50 km. rækkevidde."

Modemmet hedder WDM8000.
--
Med venlig hilsen
Hans



Hans Paulin \(6310\) (18-08-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 18-08-06 14:43

Hans Paulin (6310) skrev:

> Modemmet hedder WDM8000.

- og hér er et direkte link:

http://kortlink.dk/2wyc
--
Med venlig hilsen
Hans



Nicolai (18-08-2006)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 18-08-06 15:33


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:44e5c1b8$0$84018$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Det kan du sagtens, du installerer bare en radiokæde forbindelse.
>
> Kan du uddybe dét?

Ja, selvom jeg nok hellere må skynde mig at sige, at det mere var ment som
en joke, da en radiokæde forbindelse er meget dyr, udover et par 100.000 kr
at etablere, er der årlig afgift for sendetilladelse og lign.

Så selvom den sagtens kan klare det, så er det nok over budgettet?

Og så skal de også kunne se hinanden, hvilket jeg så kan forstå ikke er
muligt, medmindre du sætter et par master op.

> --
> Med venlig hilsen
> Hans

Nicolai



Hans Paulin \(6310\) (18-08-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 18-08-06 15:40

Nicolai skrev:

> Ja, selvom jeg nok hellere må skynde mig at sige, at det mere var
> ment som en joke, da en radiokæde forbindelse er meget dyr, udover et
> par 100.000 kr at etablere, er der årlig afgift for sendetilladelse
> og lign.

Okay - var i tvivl.

> Så selvom den sagtens kan klare det, så er det nok over budgettet?

Jeg kan til hver en tid få (endnu) en gang bredbånd det pågældende sted bare
jeg betaler.

> Og så skal de også kunne se hinanden, hvilket jeg så kan forstå ikke
> er muligt, medmindre du sætter et par master op.

Dét er korrekt!
--
Med venlig hilsen
Hans




Jan Vestergaard (18-08-2006)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 18-08-06 16:15

Hans Paulin (6310) skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Jeg kan til hver en tid få (endnu) en gang bredbånd det
> pågældende sted bare jeg betaler.

Afstanden er som sådan ikke noget problem for trådløst netværk -
problemet er at der skal frit "sigte" fra den ene antenne til den
anden - og det vil nok kræve et rimelig høje master

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard
Web: www.jve.dk - email kan sendes via hjemmesiden
- men indlæg på Usenet bør normalt besvares i gruppen


Hans Paulin \(6310\) (18-08-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 18-08-06 17:46

Jan Vestergaard skrev:

> Afstanden er som sådan ikke noget problem for trådløst netværk -
> problemet er at der skal frit "sigte" fra den ene antenne til den
> anden - og det vil nok kræve et rimelig høje master

Ja - det er helt umuligt at få frit sigte mellem de 2 huse.
--
Med venlig hilsen
Hans



Jens Jensen (20-08-2006)
Kommentar
Fra : Jens Jensen


Dato : 20-08-06 18:23


"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i en meddelelse
news:44e5d991$0$84024$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hans Paulin (6310) skrev følgende i et indlæg på Usenet:
>> Jeg kan til hver en tid få (endnu) en gang bredbånd det
>> pågældende sted bare jeg betaler.
>
> Afstanden er som sådan ikke noget problem for trådløst netværk - problemet
> er at der skal frit "sigte" fra den ene antenne til den anden - og det vil
> nok kræve et rimelig høje master
>
Må der være et par trækroner imellem?

MVH CP



Nick (20-08-2006)
Kommentar
Fra : Nick


Dato : 20-08-06 20:46

"Jens Jensen" skrev i en meddelelse...
> Må der være et par trækroner imellem?

Nej. Ca. 5 dB dæmpning per 1 meter trækrone (med blade på).

Og dæmpningen er endnu større efter et regnvejr.

/Nick



complexFJERNES@pc.dk (18-08-2006)
Kommentar
Fra : complexFJERNES@pc.dk


Dato : 18-08-06 14:49

Ja
d.v.s.kan du se fra den ene til den anden.
så kan 2 stk 18db antenner klare det
men der Skal være sigt mellem stationerne f.eks.
fra helsingør til helsingborg
er der ikke sigt mellem stationerne, kan du godt glemme det
Lars


On Fri, 18 Aug 2006 15:21:25 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Vi har et fritidshus en 8 km. hér fra hvor vi bor - i huset er der ingen
>fastnet (tilsluttet) og derfor ingen internet ud over mit (skodagtige!)
>GPRS.
>
>Men kan man købe en trådløs forbindelse der kan bruges mellem de 2 huse så
>jeg kunne koble mig på bredbåndet vi har på parcellen hér?


Hans Paulin \(6310\) (18-08-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 18-08-06 14:52

complexFJERNES@pc.dk skrev:

> Ja
> d.v.s.kan du se fra den ene til den anden.
> så kan 2 stk 18db antenner klare det
> men der Skal være sigt mellem stationerne f.eks.
> fra helsingør til helsingborg
> er der ikke sigt mellem stationerne, kan du godt glemme det

Så kan jeg godt glemme det!
--
Med venlig hilsen
Hans



Peter T. (18-08-2006)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 18-08-06 15:19

Hans Paulin (6310) udviste en rettidig omhu og skrev:

> Så kan jeg godt glemme det!

Med lidt held, flid og knofedt kan du bruge ozonlaget som reflektor. :)

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 5. august 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 165/50 (77%). Streaks: wins/losses/current 18/4/1 win

Hans Paulin \(6310\) (18-08-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 18-08-06 15:20

Peter T. skrev:

> Med lidt held, flid og knofedt kan du bruge ozonlaget som reflektor.
> :)

Lyder avanceret!? :)
--
Med venlig hilsen
Hans



Peter T. (18-08-2006)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 18-08-06 21:16

Hans Paulin (6310) udviste en rettidig omhu og skrev:

>> Med lidt held, flid og knofedt kan du bruge ozonlaget som reflektor.
>> :)
>
> Lyder avanceret!? :)

Det er vist den teknik, som radioamatører får kontakt med hinanden på, når
de sidder på hver sin side af jordkloden. Signalerne bruger ozonlaget til
at reflektere sig videre om på den anden side af kloden, så radioamatørerne
eliminerer problemet med jordens krumning. ;)

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 5. august 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 165/50 (77%). Streaks: wins/losses/current 18/4/1 win

Hans Paulin \(6310\) (18-08-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 18-08-06 21:35

Peter T. skrev:

> Det er vist den teknik, som radioamatører får kontakt med hinanden
> på, når de sidder på hver sin side af jordkloden. Signalerne bruger
> ozonlaget til at reflektere sig videre om på den anden side af
> kloden, så radioamatørerne eliminerer problemet med jordens krumning.
> ;)

Okay
--
Med venlig hilsen
Hans



Max (21-08-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 21-08-06 07:02

Hej Peter

> Det er vist den teknik, som radioamatører får kontakt med hinanden
> på, når de sidder på hver sin side af jordkloden. Signalerne bruger
> ozonlaget til at reflektere sig videre om på den anden side af
> kloden, så radioamatørerne eliminerer problemet med jordens krumning.

Det har nu ikke noget med ozon laget at gøre, derimod andre lag i
atmosfæren, ionosfæren og troposfæren bruges. Men det dur kun
til frekvenser under 30 MHz og dermed overhovedet ikke til den form
for trådløs netværk der bruges til computere.

Mvh Max



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste