/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
Johnson V4 manglende kompression
Fra : Holten


Dato : 07-08-06 18:51

Davs i gruppe.

Jeg har været så letsindig at købe en 140 HK Johnson V4 årg. 1993 VRO ubeset
Den er købt som defekt da der mangler kompression på den ene cylinder.
Motoren starter og kører fint uden mislyde, blot går den naturligvis ujævnt.

På den ene cylinder er der ca. 0 bars kompression.

Hvad gætter i på det kan være, og hvordan vil en prof. gribe fejlsøgning an.

Ting jeg kan komme i tanke om er:

Defekt toppakning
Knækket stempelring
Brændt stempel

Andre ?

Hvad mon lyder mest sandsynligt ??

Toppakning kan vel skiftes uden at skulle pille blokken op ad selve
"motorrummet", eller hvad man nu kalder det på en påhængsmotor

Det her VRO selvblandersystem er det driftsikkert ?

MVH

Holten



 
 
claus b. p. (07-08-2006)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 07-08-06 21:55


"Holten" <virker@ikke.dk> wrote in message
news:44d77d95$0$20303$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Davs i gruppe.
>
> Jeg har været så letsindig at købe en 140 HK Johnson V4 årg. 1993 VRO
> ubeset
> Den er købt som defekt da der mangler kompression på den ene cylinder.
> Motoren starter og kører fint uden mislyde, blot går den naturligvis
> ujævnt.
>
> På den ene cylinder er der ca. 0 bars kompression.
>
> Hvad gætter i på det kan være, og hvordan vil en prof. gribe fejlsøgning
> an.
>
> Ting jeg kan komme i tanke om er:
>
> Defekt toppakning
> Knækket stempelring
> Brændt stempel
>
> Andre ?
>
Defekte ventiler eller ventilstyr. Revnet topstykke.
Prøv at checke denne side ud: http://www.outboardrepairs.com/johnson/

/Claus



claus b. p. (07-08-2006)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 07-08-06 22:05


"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> wrote in message
news:44d7a8db$0$20262$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>>
> Defekte ventiler eller ventilstyr.
I totaktsmotorer er der vel ikke ventilstyr, men reed-ventiler.
> /Claus
>



ena (08-08-2006)
Kommentar
Fra : ena


Dato : 08-08-06 17:32


"Holten" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
news:44d77d95$0$20303$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Davs i gruppe.
>
> Jeg har været så letsindig at købe en 140 HK Johnson V4 årg. 1993 VRO
> ubeset
> Den er købt som defekt da der mangler kompression på den ene cylinder.
> Motoren starter og kører fint uden mislyde, blot går den naturligvis
> ujævnt.
>
> På den ene cylinder er der ca. 0 bars kompression.
>
> Hvad gætter i på det kan være, og hvordan vil en prof. gribe fejlsøgning
> an.
>
> Ting jeg kan komme i tanke om er:
>
> Defekt toppakning
> Knækket stempelring
> Brændt stempel
>
> Andre ?
>
> Hvad mon lyder mest sandsynligt ??
>
> Toppakning kan vel skiftes uden at skulle pille blokken op ad selve
> "motorrummet", eller hvad man nu kalder det på en påhængsmotor
>
> Det her VRO selvblandersystem er det driftsikkert ?
>
> MVH
>
> Holten

Formentligt er der brændt hul i et stempel som følge af at den har kørt med
for mager blanding - det er V4 èrne kendt for, VRO er bestemt ikke kendt for
driftsikkerhed (amerikanerne kalder VRO "Very Rarely Oiling") mange
demonterer systemet og kører med forblandet benzin.

Du kan læse mere på http://forums.iboats.com/ gå ind på deres forum og vælg
Johnson/Evinrude og søg efter det du vil - der er masser af oplysninger.
>



Holten (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Holten


Dato : 09-08-06 20:12


"Holten" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
news:44d77d95$0$20303$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Davs i gruppe.


Takker for alle svar, jeg vender tilbage når motoren ankommer og jeg kan
begynde fejlsøgning.
MVH

Holten



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408927
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste