/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Full Rate
Fra : Yildizhan


Dato : 11-09-06 11:42

Jeg har tænkt mig at være kunde hos Full Rate.
Lige nu har jeg Arrownet. Men hvordan er Full Rate mht deres hastighedere ??
Hos Arrownet går nettet tit ned.

Hos Full Rate kan jeg få¨en 10 MB linje og fri telefoni for 349,- + 30,- for
telefon. Arrownet kan kun klare en 2 mb linje for ca 300,-





 
 
Thomas Kjær (11-09-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Kjær


Dato : 11-09-06 12:04

On 2006-09-11, Yildizhan <yildizhaa@ishoejbys.dk> wrote:
> Jeg har tænkt mig at være kunde hos Full Rate.
> Lige nu har jeg Arrownet. Men hvordan er Full Rate mht deres hastighedere ??
> Hos Arrownet går nettet tit ned.
>
> Hos Full Rate kan jeg få¨en 10 MB linje og fri telefoni for 349,- + 30,- for
> telefon. Arrownet kan kun klare en 2 mb linje for ca 300,-

Du kan læse lidt om folks mere eller mindre positive oplevelser her;

http://groups.google.com/groups/search?q=fullrate+group%3Adk.edb.internet.udbydere.*


--
Med venlig hilsen
Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Svend (11-09-2006)
Kommentar
Fra : Svend


Dato : 11-09-06 12:07

Thomas Kjær wrote:
> On 2006-09-11, Yildizhan <yildizhaa@ishoejbys.dk> wrote:
>> Jeg har tænkt mig at være kunde hos Full Rate.
>> Lige nu har jeg Arrownet. Men hvordan er Full Rate mht deres hastighedere ??
>> Hos Arrownet går nettet tit ned.
>>
>> Hos Full Rate kan jeg få¨en 10 MB linje og fri telefoni for 349,- + 30,- for
>> telefon. Arrownet kan kun klare en 2 mb linje for ca 300,-
>
> Du kan læse lidt om folks mere eller mindre positive oplevelser her;
>
> http://groups.google.com/groups/search?q=fullrate+group%3Adk.edb.internet.udbydere.*
>
>


Jeg kom til at anbefale full rate til en kolega, da jeg så senere
spurgte ham hvordan det virkede, svarede han at det bare var pnp
det virker da for 1 !..

--
Svend

Flemming Lynggaard (11-09-2006)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 11-09-06 12:41


"Svend" <2@lazy.dk> wrote in message
news:45054361$0$75041$14726298@news.sunsite.dk...

>
> Jeg kom til at anbefale full rate til en kolega, da jeg så senere spurgte
> ham hvordan det virkede, svarede han at det bare var pnp så det virker
> da for 1 !..
>

Ja der er altid dem der er heldige og nogen er uheldige, det virker dog til
at fullrate har lidt for mange uheldige lige pt..

F


Jeppe Seidelin Dam (11-09-2006)
Kommentar
Fra : Jeppe Seidelin Dam


Dato : 11-09-06 13:02

Flemming Lynggaard wrote:
> Ja der er altid dem der er heldige og nogen er uheldige, det virker
> dog til at fullrate har lidt for mange uheldige lige pt..

Klagerne synes at være forstummet, de småproblemer jeg har haft er i hvert
fald fuldstændig forsvundet. Det er ikke uhørt at nye bredbåndsudbydere lige
skal bruge et par måneder før alt kører som i olie. Jeg har ingen
betænkeligheder ved at anbefale fullrate til dem der kan få det.

mvh
Jeppe Seidelin Dam



Ukendt (11-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-09-06 16:40


"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@SLETmailme.dk> skrev i en meddelelse
news:4505502d$0$75040$14726298@news.sunsite.dk...
> Flemming Lynggaard wrote:
>> Ja der er altid dem der er heldige og nogen er uheldige, det virker
>> dog til at fullrate har lidt for mange uheldige lige pt..
>
> Klagerne synes at være forstummet, de småproblemer jeg har haft er i hvert
> fald fuldstændig forsvundet. Det er ikke uhørt at nye bredbåndsudbydere
> lige skal bruge et par måneder før alt kører som i olie. Jeg har ingen
> betænkeligheder ved at anbefale fullrate til dem der kan få det.
>
> mvh
> Jeppe Seidelin Dam
>

Hmm, jeg har fået forbindelse igen, har været nede siden torsdag. Det tog
kun ca 3 timer på mobilen, og nu virker den trådløse del ikke..

L.T



Flemming Lynggaard (11-09-2006)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 11-09-06 19:36


"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@SLETmailme.dk> wrote in message
news:4505502d$0$75040$14726298@news.sunsite.dk...
> Flemming Lynggaard wrote:
>> Ja der er altid dem der er heldige og nogen er uheldige, det virker
>> dog til at fullrate har lidt for mange uheldige lige pt..
>
> Klagerne synes at være forstummet, de småproblemer jeg har haft er i hvert
> fald fuldstændig forsvundet. Det er ikke uhørt at nye bredbåndsudbydere
> lige skal bruge et par måneder før alt kører som i olie. Jeg har ingen
> betænkeligheder ved at anbefale fullrate til dem der kan få det.
>

Syntes de? jeg syntes jeg ser og hører nye hver dag..

Ja enig det har mange nye især når de gaber over mere end de kan holde og
det er ofte den klage man ser over fullrate..

F


Møller (12-09-2006)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 12-09-06 15:18


"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> wrote in message
news:4505ac8d$0$138$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@SLETmailme.dk> wrote in message
> news:4505502d$0$75040$14726298@news.sunsite.dk...
> > Flemming Lynggaard wrote:
> >> Ja der er altid dem der er heldige og nogen er uheldige, det virker
> >> dog til at fullrate har lidt for mange uheldige lige pt..
> >
> > Klagerne synes at være forstummet, de småproblemer jeg har haft er i
hvert
> > fald fuldstændig forsvundet. Det er ikke uhørt at nye bredbåndsudbydere
> > lige skal bruge et par måneder før alt kører som i olie. Jeg har ingen
> > betænkeligheder ved at anbefale fullrate til dem der kan få det.
> >
>
> Syntes de? jeg syntes jeg ser og hører nye hver dag..
>
> Ja enig det har mange nye især når de gaber over mere end de kan holde og
> det er ofte den klage man ser over fullrate..
>
> F



Lidt historik fra deres kontaktside:

Dato Type
07-09-2006 Online informationsbrev
30-08-2006 Udstyr afsendt
29-08-2006 Transaktion på dit betalingskort
24-08-2006 Faktura på Fullrate Bredbånd
18-08-2006 Installationsbrev
03-08-2006 Fullrate bekræftelse af modtaget fuldmagt
29-07-2006 Fullrate velkomstbrev


uddrag af Fullrate's breve til mig!!:
"København, d. 18. august 2006
Kundenummer: XXX
Bekræftelse af etableringstidspunkt
Vi bekræfter hermed tidspunktet for etableringen af dit Fullrate Bredbånd,
7. september 2006 ml. 7.30 - 15.00"



"København, d. 30. august 2006
Kundenummer: XXX
Udstyr fremsendt
Der er afsendt udstyr til nedenstående adresse dags dato."



"København, d. 7. september 2006
Kundenummer:XXXX
Fullrate Bredbånd etableret
Dit Fullrate Bredbånd bliver etableret i løbet af i dag. Du skal være
opmærksom på, at selve bredbåndslinjen godt kan blive etableret i slutningen
af det oplyste
tidsrum."

Og hvad er der sket, jeg har henvendt mig til dem flere gange fra anden
netudbyder, da de jo ikke fungerer ;o(

2006-09-12 kl. 16.00:
Det virker stadig ikke, kommer nok først op den 20.september 2006 ifølge
Support@fullrate.dk

Og så har de i går udsendt en pressemeddelelse om at det går ufatteligt
godt, og at de udvider med 5 centrale i dag og snart 6 mere, hvad med at få
det til at fungere først for eksisterende kunder der har betalt for lang tid
siden.
--
Møller
"Bag enhver mand står der en kvinde med himmelvendte øjne"







Møller (14-09-2006)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 14-09-06 18:32


"Møller" <mail..No:sPAm@sb.dk> wrote in message
news:4506c147$0$84015$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> wrote in message
> news:4505ac8d$0$138$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> >
> > "Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@SLETmailme.dk> wrote in message
> > news:4505502d$0$75040$14726298@news.sunsite.dk...
> > > Flemming Lynggaard wrote:
> > >> Ja der er altid dem der er heldige og nogen er uheldige, det virker
> > >> dog til at fullrate har lidt for mange uheldige lige pt..
> > >
> > > Klagerne synes at være forstummet, de småproblemer jeg har haft er i
> hvert
> > > fald fuldstændig forsvundet. Det er ikke uhørt at nye
bredbåndsudbydere
> > > lige skal bruge et par måneder før alt kører som i olie. Jeg har ingen
> > > betænkeligheder ved at anbefale fullrate til dem der kan få det.
> > >
> >
> > Syntes de? jeg syntes jeg ser og hører nye hver dag..
> >
> > Ja enig det har mange nye især når de gaber over mere end de kan holde
og
> > det er ofte den klage man ser over fullrate..
> >
> > F
>
>
>
> Lidt historik fra deres kontaktside:
>
> Dato Type
> 07-09-2006 Online informationsbrev
> 30-08-2006 Udstyr afsendt
> 29-08-2006 Transaktion på dit betalingskort
> 24-08-2006 Faktura på Fullrate Bredbånd
> 18-08-2006 Installationsbrev
> 03-08-2006 Fullrate bekræftelse af modtaget fuldmagt
> 29-07-2006 Fullrate velkomstbrev
>
>
> uddrag af Fullrate's breve til mig!!:
> "København, d. 18. august 2006
> Kundenummer: XXX
> Bekræftelse af etableringstidspunkt
> Vi bekræfter hermed tidspunktet for etableringen af dit Fullrate Bredbånd,
> 7. september 2006 ml. 7.30 - 15.00"
>
>
> "København, d. 7. september 2006
> Kundenummer:XXXX
> Fullrate Bredbånd etableret
> Dit Fullrate Bredbånd bliver etableret i løbet af i dag.

den 14. september 2006

Så kom jeg på Fullrate, umiddelbart ser det ud til at virke, blot med 1 uges
forsinkelse

Møller



Stig Johansen (12-09-2006)
Kommentar
Fra : Stig Johansen


Dato : 12-09-06 05:56

Flemming Lynggaard wrote:

>
> "Svend" <2@lazy.dk> wrote in message
> news:45054361$0$75041$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>
>> Jeg kom til at anbefale full rate til en kolega, da jeg så senere spurgte
>> ham hvordan det virkede, svarede han at det bare var pnp så det
>> virker da for 1 !..
>>
>
> Ja der er altid dem der er heldige og nogen er uheldige, det virker dog
> til at fullrate har lidt for mange uheldige lige pt..

Vi skal nok også have in mente, at man kun hører de negative erfaringer, og
ikke de positive(mig f.eks).

--
Med venlig hilsen
Stig Johansen

Peter T. (12-09-2006)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 12-09-06 08:03

Stig Johansen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Vi skal nok også have in mente, at man kun hører de negative
> erfaringer, og ikke de positive(mig f.eks).

Ditto her. Bortset fra 10 minutters nedetid forleden uge og en
telefonlinie, der en enkelt gang har meldt optaget (det problem havde jeg
også med zyxel-modemet, da jeg var hos cybercity), så har det fungeret
rigtigt godt.

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 5. august 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 165/50 (77%). Streaks: wins/losses/current 18/4/1 win

Per Rønne (12-09-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 12-09-06 08:52

Peter T. <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote:

> Stig Johansen udviste en rettidig omhu og skrev:
>
> > Vi skal nok også have in mente, at man kun hører de negative
> > erfaringer, og ikke de positive(mig f.eks).
>
> Ditto her. Bortset fra 10 minutters nedetid forleden uge og en
> telefonlinie, der en enkelt gang har meldt optaget (det problem havde jeg
> også med zyxel-modemet, da jeg var hos cybercity), så har det fungeret
> rigtigt godt.

Jeg har haft en enkelt nedetid, og flere udfald på telefonen, som dog
synes at kunne afhjælpes ved at slukke og tænde for routeren. Jeg har på
fornemmelsen at det ikke er den allebedste router. Jeg har den trådløse.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Peter T. (12-09-2006)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 12-09-06 08:58

Per Rønne udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jeg har haft en enkelt nedetid, og flere udfald på telefonen, som dog
> synes at kunne afhjælpes ved at slukke og tænde for routeren. Jeg har
> på fornemmelsen at det ikke er den allebedste router. Jeg har den
> trådløse.

Til telefonien er routeren bestemt ikke det bedste valg. Det du beskriver
der, var "hverdag" for mig da jeg havde modemet (zyxel 2602) i min tid som
kunde hos cybercity. Det skulle slukkes og tændes ca. en gang om ugen.
Denne gang har jeg kun oplevet at skulle slukke og tænde for det en enkelt
gang siden jeg fik fullrate i juli.

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 5. august 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 165/50 (77%). Streaks: wins/losses/current 18/4/1 win

Per Rønne (12-09-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 12-09-06 09:23

Peter T. <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote:

> Per Rønne udviste en rettidig omhu og skrev:
>
> > Jeg har haft en enkelt nedetid, og flere udfald på telefonen, som dog
> > synes at kunne afhjælpes ved at slukke og tænde for routeren. Jeg har
> > på fornemmelsen at det ikke er den allebedste router. Jeg har den
> > trådløse.
>
> Til telefonien er routeren bestemt ikke det bedste valg. Det du beskriver
> der, var "hverdag" for mig da jeg havde modemet (zyxel 2602) i min tid som
> kunde hos cybercity. Det skulle slukkes og tændes ca. en gang om ugen.
> Denne gang har jeg kun oplevet at skulle slukke og tænde for det en enkelt
> gang siden jeg fik fullrate i juli.

Ja, jeg har kun haft FullRate oppe at køre i knap en måned. Også jeg
havde i øvrigt problemer hos CC, som løstes da jeg fik en ny
modem-model.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Stig Johansen (13-09-2006)
Kommentar
Fra : Stig Johansen


Dato : 13-09-06 06:27

Peter T. wrote:

> Stig Johansen udviste en rettidig omhu og skrev:
>
>> Vi skal nok også have in mente, at man kun hører de negative
>> erfaringer, og ikke de positive(mig f.eks).
>
> Ditto her. Bortset fra 10 minutters nedetid forleden uge og en
> telefonlinie, der en enkelt gang har meldt optaget (det problem havde jeg
> også med zyxel-modemet, da jeg var hos cybercity), så har det fungeret
> rigtigt godt.

Jeg har også haft et enkelt udfald i den sidste 1½ månedstid.
Jeg bemærkede, at knægten havde en kammerat på besøg med sin egen PC, der
blev koblet op på routeren.

Kan det tænkes at udfaldet skyldtes 'voldtægt' af linien?

Jeg er muligvis lidt konservativ, men på et eller andet plan er jeg ikke
helt tryg ved at telefonen er afhængig af Zyxel'en.

På et eller andet tidspunkt bør jeg nok anskaffe en backup router.
Er der nogle anbefalinger til en evt. bedre router?

Jeg kører iøvrigt den trådløse version.

--
Med venlig hilsen
Stig Johansen

Per Rønne (13-09-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 13-09-06 07:31

Stig Johansen <stig_johansen_it_at_=(@)hotmail.com> wrote:

> Jeg er muligvis lidt konservativ, men på et eller andet plan er jeg ikke
> helt tryg ved at telefonen er afhængig af Zyxel'en.

Har du ikke en mobiltelefon ved siden af?

Men i øvrigt burde det være muligt at få en mere stabil router.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Peter T. (13-09-2006)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 13-09-06 07:59

Per Rønne udviste en rettidig omhu og skrev:

> Men i øvrigt burde det være muligt at få en mere stabil router.

I en tidligere tråd inde i xdsl-gruppen, har jeg læst om nogle, der med
held bruger en FritzBox fremfor zyxelrouteren.

Lidt hurtig google giver bla. dette link:

<https://musimi.dk/index.php/wiki/p/Vejledninger/FritzBox>

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 5. august 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 165/50 (77%). Streaks: wins/losses/current 18/4/1 win

Jeppe Seidelin Dam (13-09-2006)
Kommentar
Fra : Jeppe Seidelin Dam


Dato : 13-09-06 08:54

Peter T. wrote:
> Per Rønne udviste en rettidig omhu og skrev:
>
>> Men i øvrigt burde det være muligt at få en mere stabil router.
>
> I en tidligere tråd inde i xdsl-gruppen, har jeg læst om nogle, der
> med held bruger en FritzBox fremfor zyxelrouteren.

Ja, jeg har koblet op med en fritzbox på fullrate, og på dette link kan man
se indstillingerne:
http://seidelindam.dk/fritz.png

Jeg prøvede ikke at få fullrates telefoni til at virke (da jeg bruger
musimi), men ADSL forbindelsen kørte uden problemer gennem fritzboxen.

Jeg har også sat en fritzbox op på en Cybercity ADSL, hvor Cybercity ikke
har eget udstyr på centralen, men lejer sig ind på TDC's netværk. Det
krævede lidt mere gymnastiske øvelser at få det til at spille.

mvh
Jeppe Seidelin Dam



Per Rønne (13-09-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 13-09-06 11:37

Jeppe Seidelin Dam <jeppedam@SLETmailme.dk> wrote:

> Jeg prøvede ikke at få fullrates telefoni til at virke (da jeg bruger
> musimi), men ADSL forbindelsen kørte uden problemer gennem fritzboxen.

Det er nu primært telefoniforbindelsen, der kan være problemer med ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Jeppe Seidelin Dam (13-09-2006)
Kommentar
Fra : Jeppe Seidelin Dam


Dato : 13-09-06 12:06

"Per Rønne" wrote:
> Det er nu primært telefoniforbindelsen, der kan være problemer med ...

Du er for min skyld velkommen til at prøve at få telefonien til at køre
gennem en fritzbox - jeg ved dog ikke hvad fullrate siger til den plan. Du
kan finde passwordet til telefonien i under gemte passwords i firefox, efter
du har været logget ind i routeren (Zyxel'en) og sagt ja til at gemme
password!

God fornøjelse.

mvh
Jeppe Seidelin Dam



Per Rønne (13-09-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 13-09-06 12:18

Jeppe Seidelin Dam <jeppedam@SLETmailme.dk> wrote:

> "Per Rønne" wrote:
> > Det er nu primært telefoniforbindelsen, der kan være problemer med ...
>
> Du er for min skyld velkommen til at prøve at få telefonien til at køre
> gennem en fritzbox - jeg ved dog ikke hvad fullrate siger til den plan. Du
> kan finde passwordet til telefonien i under gemte passwords i firefox, efter
> du har været logget ind i routeren (Zyxel'en) og sagt ja til at gemme
> password!

Jeg har ingen intention om at købe en firtzbox, for at finde ud af om
den skulle fungere bedre end min nuværende ordning.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Stig Myken (13-09-2006)
Kommentar
Fra : Stig Myken


Dato : 13-09-06 08:41

Stig Johansen wrote:
> Peter T. wrote:
>
>> Stig Johansen udviste en rettidig omhu og skrev:
>>
>>> Vi skal nok også have in mente, at man kun hører de negative
>>> erfaringer, og ikke de positive(mig f.eks).
>> Ditto her. Bortset fra 10 minutters nedetid forleden uge og en
>> telefonlinie, der en enkelt gang har meldt optaget (det problem havde jeg
>> også med zyxel-modemet, da jeg var hos cybercity), så har det fungeret
>> rigtigt godt.
>
> Jeg har også haft et enkelt udfald i den sidste 1½ månedstid.
> Jeg bemærkede, at knægten havde en kammerat på besøg med sin egen PC, der
> blev koblet op på routeren.
>
> Kan det tænkes at udfaldet skyldtes 'voldtægt' af linien?
>
> Jeg er muligvis lidt konservativ, men på et eller andet plan er jeg ikke
> helt tryg ved at telefonen er afhængig af Zyxel'en.
>
> På et eller andet tidspunkt bør jeg nok anskaffe en backup router.
> Er der nogle anbefalinger til en evt. bedre router?
>
> Jeg kører iøvrigt den trådløse version.
>

Det er set før, at et par knægte sammen tænder for lidt bittorrent, og
hvis der ikke er sat begrænsninger i applikationen så kan det medføre
overflow af routeren.

Du kan prøve at nedsætte antal samtidige P2P sessioner til 1024 hvis der
er installeret et - eller flere - torrentprogram(mer) på PCen.

Mvh

Stig

Flemming Lynggaard (12-09-2006)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 12-09-06 12:41


"Stig Johansen" <stig_johansen_it_at_=(@)hotmail.com> wrote in message
news:45063e25$0$75042$14726298@news.sunsite.dk...

>
> Vi skal nok også have in mente, at man kun hører de negative erfaringer,
> og
> ikke de positive(mig f.eks).
>

Jo det er ikke noget nyt, men sådan er det jo med alle leverandøre, så det
kan stadig godt bruges som et fingerpeg på om en virksomhed har problemer
eller ej..

Men det kan ikke bruges som fingerpeg på om hvor mange de har..

F


-= JF =- priv (16-09-2006)
Kommentar
Fra : -= JF =- priv


Dato : 16-09-06 15:23

Yildizhan (yildizhaa@ishoejbys.dk) kradsede følgende besked i
<20219$45053d8a$3e3d8d9f$29075@news.arrownet.dk>

> Hos Arrownet går nettet tit ned.

Arh - en sandhed med modifikationer...
Jeg har haft Arrownet / A+ i omkring 4 år, og oplever stort set ikke
nedetid!
Mon ikke problemet er lokalt, for her i Ishøj er der ingen problemer!!


--
Mvh. John



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste