/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
Netkort i IBM T42?
Fra : Pistolprinsen


Dato : 28-08-06 05:20

Hejsa,


Jeg har en IBM T42, men øjensynlig er det trådløse netkort i den kun et 11
MB - jeg kan i hvert fald ikke få den højere op, selvom routeren klart er
med 54 MB.

Mit spørgsmål er, om det er muligt, at udskifte dette netkort?

Jeg har en bekendt, der mener, at det ikke er muligt, da han mener at have
hørt, at netkortet i en IBM T42 er indbygget i selve bundkortet!

Er der nogen, som kan verificerer dette?


mvh.,

Pistolprinsen




 
 
Robert Piil (28-08-2006)
Kommentar
Fra : Robert Piil


Dato : 28-08-06 07:34

On Mon, 28 Aug 2006 06:20:07 +0200, "Pistolprinsen" <@> wrote:

>Jeg har en IBM T42, men øjensynlig er det trådløse netkort i den kun et 11
>MB - jeg kan i hvert fald ikke få den højere op, selvom routeren klart er
>med 54 MB.

En T42 er mange ting, min kan køre både 11a,11b og 11g. Er du sikker
på du har sat den rigtigt op?
Der er mange der skoder IBM's connection software, og bruger windows.
Det var goså en mulighed.
Endelig kan du jo være uheldig at der ikke er så god forbindelse, og
netkortet tilfældigvis kun kører 11 MBit/s, selvom du kører 11g.

>Mit spørgsmål er, om det er muligt, at udskifte dette netkort?
>
>Jeg har en bekendt, der mener, at det ikke er muligt, da han mener at have
>hørt, at netkortet i en IBM T42 er indbygget i selve bundkortet!
>
>Er der nogen, som kan verificerer dette?

Jeg har ikke haft den skilt ad, men jeg vil alligevel gerne sætte en
hund på at din ven har ret. Under alle omstændigheder vil det
garanteret være billigere med et eksternt netværkskort.

--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/

Asbjorn Hojmark (28-08-2006)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 28-08-06 07:57

On Mon, 28 Aug 2006 08:33:35 +0200, Robert Piil <piil@nospam.dk>
wrote:

> En T42 er mange ting, min kan køre både 11a,11b og 11g.

Du har ret i, at T42 er mange ting. Bl.a. varierer netkortet og kan
være et Intel Pro/Wireless 2100 3B, der kun kan køre 802.11b. Det kan
også være 2200 BG (802.11g) og 2915 ABG (802.11a og 802.11g). Det kan
vist nok også være IBMs 'egne' netkort og tidligere kunne man også få
Cisco.

-A

Pistolprinsen (28-08-2006)
Kommentar
Fra : Pistolprinsen


Dato : 28-08-06 14:31

> Det kan være et Intel Pro/Wireless 2100 3B, der kun kan køre 802.11b.


Det er lige nøjagtig sådan et det er - ÆV!!!

Tak alligevel...


Pistolprinsen




Robert Piil (31-08-2006)
Kommentar
Fra : Robert Piil


Dato : 31-08-06 22:26

On Mon, 28 Aug 2006 15:31:06 +0200, "Pistolprinsen" <@> wrote:

>> Det kan være et Intel Pro/Wireless 2100 3B, der kun kan køre 802.11b.
>
>
>Det er lige nøjagtig sådan et det er - ÆV!!!
>
>Tak alligevel...
>
>
>Pistolprinsen

Nå, jeg har jo sagt det. Hvis du sender mig dit kontonummer (min
adresse er gydlig) så kan jeg få min gæld ud af verden.

--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/

Pistolprinsen (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Pistolprinsen


Dato : 01-09-06 04:35

?????????????????


"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:44f753d9$0$20273$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> On Mon, 28 Aug 2006 15:31:06 +0200, "Pistolprinsen" <@> wrote:
>
>>> Det kan være et Intel Pro/Wireless 2100 3B, der kun kan køre 802.11b.
>>
>>
>>Det er lige nøjagtig sådan et det er - ÆV!!!
>>
>>Tak alligevel...
>>
>>
>>Pistolprinsen
>
> Nå, jeg har jo sagt det. Hvis du sender mig dit kontonummer (min
> adresse er gydlig) så kan jeg få min gæld ud af verden.
>
> --
> Robert Piil
>
> Demo - http://piil.org/output/



Martin Kiefer (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Martin Kiefer


Dato : 01-09-06 17:17


"Pistolprinsen" <@> skrev i en meddelelse
news:44f7aa63$0$141$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> ?????????????????
>
>

Jeg tror Robert mener han skylder dig en hund...

--
Mvh
Martin Kiefer
www.kiefer.dk



Robert Piil (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Robert Piil


Dato : 01-09-06 18:06


>Jeg tror Robert mener han skylder dig en hund...

Yup!

>>>>Er der nogen, som kan verificerer dette?

>>>Jeg har ikke haft den skilt ad, men jeg vil alligevel gerne sætte en
>>>hund på at din ven har ret.

--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/

Pistolprinsen (02-09-2006)
Kommentar
Fra : Pistolprinsen


Dato : 02-09-06 07:57

Næh, næh!
Tak for tanken, men så fungerer Usenet ikke!
I hvert fald ikke i min verden!

Her hjælpen vi hinanden efter bedste evne og i god ånd - uden beregning
Og, skulle det en gang i mellem smutte, så er det bare det der sker

Jeg havde stor glæde af de svar jeg fik, og osse af Robert's - men jeg agter
ikke at betale en rød reje for de gode svar og råd jeg fik, og jeg agter
ikke at opkræve en rød reje for dårlige svar og råd!

Strengh though mutual support


mvh.,

Pistolprinsen


"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:44f86870$0$20258$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>>Jeg tror Robert mener han skylder dig en hund...
>
> Yup!
>
>>>>>Er der nogen, som kan verificerer dette?
>
>>>>Jeg har ikke haft den skilt ad, men jeg vil alligevel gerne sætte en
>>>>hund på at din ven har ret.
>
> --
> Robert Piil
>
> Demo - http://piil.org/output/



Robert Piil (02-09-2006)
Kommentar
Fra : Robert Piil


Dato : 02-09-06 09:02

On Sat, 2 Sep 2006 08:56:41 +0200, "Pistolprinsen" <@> wrote:

>Her hjælpen vi hinanden efter bedste evne og i god ånd - uden beregning
>Og, skulle det en gang i mellem smutte, så er det bare det der sker

Enig, men det har slet ikke noget med det at gøre. Man er jo nødt til
at holde ord, når man skriver man vil vædde - jeg er i hvert fald.

--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/

Pistolprinsen (02-09-2006)
Kommentar
Fra : Pistolprinsen


Dato : 02-09-06 15:36

> Enig, men det har slet ikke noget med det at gøre. Man er jo nødt til
> at holde ord, når man skriver man vil vædde - jeg er i hvert fald.

Jamen, du har jo så osse holdt ord, ved at tilbyde at betale
At jeg så nægter at modtage, må så være min sag


mvh.,

Pistolprinsen




Robert Piil (02-09-2006)
Kommentar
Fra : Robert Piil


Dato : 02-09-06 23:53

On Sat, 2 Sep 2006 16:35:38 +0200, "Pistolprinsen" <@> wrote:

>Jamen, du har jo så osse holdt ord, ved at tilbyde at betale
>At jeg så nægter at modtage, må så være min sag

Det er fair nok. Nu er min samvittighed ren igen

--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/

Pistolprinsen (03-09-2006)
Kommentar
Fra : Pistolprinsen


Dato : 03-09-06 11:05

>>Jamen, du har jo så osse holdt ord, ved at tilbyde at betale
>>At jeg så nægter at modtage, må så være min sag
>
> Det er fair nok. Nu er min samvittighed ren igen


Og, så er vi alle glade - Usenet i den rette ånd

Og, jeg fik jo osse ThinkWiki linket ud af tråden - et link som jeg nu har
brugt megen båndbredde på

Endnu en gang tak for hjælpen


mvh.,

Pistolprinsen



Asbjorn Hojmark (28-08-2006)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 28-08-06 07:42

On Mon, 28 Aug 2006 06:20:07 +0200, "Pistolprinsen" <@> wrote:

> Mit spørgsmål er, om det er muligt, at udskifte dette netkort?

Det er det.

Det er dog et såkald Mini-PCI kort (MPI), der ikke er så udbredt i løs
handel, hvilket kan ses på priserne.

-A

Robert Piil (28-08-2006)
Kommentar
Fra : Robert Piil


Dato : 28-08-06 07:51

On Mon, 28 Aug 2006 08:41:52 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>> Mit spørgsmål er, om det er muligt, at udskifte dette netkort?
>
>Det er det.

Auch - nu er jeg i gæld. Måske jeg engang lærer at holde min kæft, når
jeg ikke er på sikker grund.

--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/

Andreas Plesner Jaco~ (28-08-2006)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 28-08-06 10:16

On 2006-08-28, Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:
>
>> Mit spørgsmål er, om det er muligt, at udskifte dette netkort?
>
> Det er det.
>
> Det er dog et såkald Mini-PCI kort (MPI), der ikke er så udbredt i løs
> handel, hvilket kan ses på priserne.

Og man skal være opmærksom på at man enten skal patche sin CMOS eller
BIOS hvis man ikke køber et originalt IBM kort.

http://thinkwiki.org/wiki/Problem_with_unauthorized_MiniPCI_network_card

--
Andreas

Pistolprinsen (28-08-2006)
Kommentar
Fra : Pistolprinsen


Dato : 28-08-06 14:30

> http://thinkwiki.org/


FEEEEED link!!!!
Tak for det


mvh.,

Pistolprinsen




Pistolprinsen (28-08-2006)
Kommentar
Fra : Pistolprinsen


Dato : 28-08-06 14:32

>> Mit spørgsmål er, om det er muligt, at udskifte dette netkort?
>
> Det er det.
>
> Det er dog et såkald Mini-PCI kort (MPI), der ikke er så udbredt i løs
> handel, hvilket kan ses på priserne.


Prisen er underordnet!
Har du et link til en sådan fætter, der kan gå i en T42?


TIA,

Pistolprinsen




Brian Lund (28-08-2006)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 28-08-06 15:08

> >> Mit spørgsmål er, om det er muligt, at udskifte dette netkort?
> >
> > Det er det.
> >
> > Det er dog et såkald Mini-PCI kort (MPI), der ikke er så udbredt i løs
> > handel, hvilket kan ses på priserne.
>
>
> Prisen er underordnet!
> Har du et link til en sådan fætter, der kan gå i en T42?

Hvorfor ikke bare købe et PCMCIA kort!?


Brian



Asbjorn Hojmark (28-08-2006)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 28-08-06 15:12

On Mon, 28 Aug 2006 16:07:46 +0200, "Brian Lund"
<geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> wrote:

>>> Det er dog et såkald Mini-PCI kort (MPI), der ikke er så udbredt
>>> i løs handel, hvilket kan ses på priserne.

>> Har du et link til en sådan fætter, der kan gå i en T42?

> Hvorfor ikke bare købe et PCMCIA kort!?

1) Den indbyggede antenne er bedre
2) Der er ikke et kort/en antenne, der stikker ud
3) Man bruger ikke et PCMCIA-slot

-A

Asbjorn Hojmark (28-08-2006)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 28-08-06 15:16

On Mon, 28 Aug 2006 15:32:08 +0200, "Pistolprinsen" <@> wrote:

>> Det er dog et såkald Mini-PCI kort (MPI), der ikke er så udbredt
>> i løs handel, hvilket kan ses på priserne.

> Har du et link til en sådan fætter, der kan gå i en T42?

Brug et Intel PRO/Wireless 2915 ABG eller 3945 ABG.
Se http://tinyurl.com/9t7jx (Intel)

-A

Lasse Bjørn Jensen (28-08-2006)
Kommentar
Fra : Lasse Bjørn Jensen


Dato : 28-08-06 23:10

At Mon, 28 Aug 2006 16:15:36 +0200, Asbjorn Hojmark mumbled something like:
> On Mon, 28 Aug 2006 15:32:08 +0200, "Pistolprinsen" <@> wrote:
>
>>> Det er dog et såkald Mini-PCI kort (MPI), der ikke er så udbredt
>>> i løs handel, hvilket kan ses på priserne.
>
>> Har du et link til en sådan fætter, der kan gå i en T42?
>
> Brug et Intel PRO/Wireless 2915 ABG eller 3945 ABG.
> Se http://tinyurl.com/9t7jx (Intel)

2915-ABG er P.T.* en rigtig skidt idé op imod et AP med Atheros
chipset, som f.eks. Cisco 871W.

* Indtil Intel og Cisco får slå...diskuteret hvem der skal løse
kompatibilitetsproblemet.

--
Lasse Bjørn Jensen

Andreas Plesner Jaco~ (29-08-2006)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 29-08-06 08:23

On 2006-08-28, Lasse Bjørn Jensen <inthenews@id10t.dk> wrote:
>>
>> Brug et Intel PRO/Wireless 2915 ABG eller 3945 ABG.
>> Se http://tinyurl.com/9t7jx (Intel)
>
> 2915-ABG er P.T.* en rigtig skidt idé op imod et AP med Atheros
> chipset, som f.eks. Cisco 871W.

Hvad er problemet? Jeg har nemlig problemer med at en Cisco tror at der
er replays når jeg bruger mit 3945 (ihvertfald i Linux, har ikke lige
fået smidt en Windows på den partition jeg har reserveret til det)

--
Andreas

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste