/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
ADVARSEL - Surftown opsiger abonnementer m~
Fra : news.versatel.net


Dato : 12-08-06 10:49

Man må ikke kritisere Surftown for så bliver ens abonnement sagt op - omend
på et ukorrekt grundlag - jeg tre webhoteller 2 X Advanced Linus og 1 X Pro
Windows.
Nu har jeg tilladt mig at kritisrere dem for, at forlange gebyr på kr. 100
til tilbagebetaling til min bankkonto af indbetaling som de har forlangt
pga. en fejl som de selv havde lavet.
Jeg har nu modtaget opsigelser på alle 3 webhoteller med følgende
begrundelse som er enslydende:
Vores serverstatistik har vist et ekstraordinært højt forbrug af ressourcer
for dit webhotel med brugernavn: Ressourceforbruget har påvirket andre
Surftown brugere negativt, hvilket vi naturligvis ikke kan acceptere. Vi er
derfor nødsaget til at opsige kundeforholdet, hvilket i henhold til
forretningsbetingelserne kan ske med 30 dages varsel. Dit webhotel vil
derfor blive lukket per 11-09-2006.
Problemet er bare, at der IKKE har været noget ekstraordinært højt forbrug
på nogen af webhotellerne:
431.4 MB/100.0 GB
209.2 MB/100.0 GB
496.3 MB/10.0 GB

Oplysningerne er fra webhotellerne og altså oplysninger som kommer fra
Surftown!! - hvordan de kan komme til, at der har været et ekstraordinært
højt forbrug ved jeg ikke og jeg tvivler på, at Surftown ved det!!
/Mogens



 
 
Henrik Stidsen (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 12-08-06 11:42

news.versatel.net explained on 12-08-2006 :
> Problemet er bare, at der IKKE har været noget ekstraordinært højt forbrug på
> nogen af webhotellerne:
> 431.4 MB/100.0 GB
> 209.2 MB/100.0 GB
> 496.3 MB/10.0 GB

Resourceforbrug er ikke nødvendigvis trafik - det kan også skyldes
dårligt lavede webapplikationer.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Frisbeetarianism is the belief that when you die, your soul goes up on
the roof and gets stuck." - George Carlin



Kenneth K (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Kenneth K


Dato : 12-08-06 19:27


"news.versatel.net" <pl_uto@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
news:ebk87u$bfk$1@news01.versatel.de...
> Man må ikke kritisere Surftown for så bliver ens abonnement sagt op -
omend
> på et ukorrekt grundlag - jeg tre webhoteller 2 X Advanced Linus og 1 X
Pro
> Windows.
> Nu har jeg tilladt mig at kritisrere dem for, at forlange gebyr på kr. 100
> til tilbagebetaling til min bankkonto af indbetaling som de har forlangt
> pga. en fejl som de selv havde lavet.
> Jeg har nu modtaget opsigelser på alle 3 webhoteller med følgende
> begrundelse som er enslydende:
> Vores serverstatistik har vist et ekstraordinært højt forbrug af
ressourcer
> for dit webhotel med brugernavn: Ressourceforbruget har påvirket andre
> Surftown brugere negativt, hvilket vi naturligvis ikke kan acceptere. Vi
er
> derfor nødsaget til at opsige kundeforholdet, hvilket i henhold til
> forretningsbetingelserne kan ske med 30 dages varsel. Dit webhotel vil
> derfor blive lukket per 11-09-2006.
> Problemet er bare, at der IKKE har været noget ekstraordinært højt forbrug
> på nogen af webhotellerne:
> 431.4 MB/100.0 GB
> 209.2 MB/100.0 GB
> 496.3 MB/10.0 GB
>
> Oplysningerne er fra webhotellerne og altså oplysninger som kommer fra
> Surftown!! - hvordan de kan komme til, at der har været et ekstraordinært
> højt forbrug ved jeg ikke og jeg tvivler på, at Surftown ved det!!
> /Mogens

Hvor er det bare typisk Surftown!! Også en af grundene til at jeg ALDRIG
anbefalder dem - kan slet ikke snuppe deres services - eller mangel på
samme.

Men du kan jo selv overvejer nu, om du vil være kunde i sådan et
"uprofessionelt! firma, som opsiger deres kunder grundet lidt kritik!



news.versatel.net (12-08-2006)
Kommentar
Fra : news.versatel.net


Dato : 12-08-06 20:08

Det skal til supplement siges, at jeg allerede selv havde opsagt et af
webhotellerne og har købt et webhotel (25 domæners) hos Servages.net for et
par måneders siden, men alligevel...
/Mogens

"Kenneth K" <Kenneth.k@sletmail.dk> skrev i en meddelelse
news:44de1d5a$0$12638$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "news.versatel.net" <pl_uto@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:ebk87u$bfk$1@news01.versatel.de...
>> Man må ikke kritisere Surftown for så bliver ens abonnement sagt op -
> omend
>> på et ukorrekt grundlag - jeg tre webhoteller 2 X Advanced Linus og 1 X
> Pro
>> Windows.
>> Nu har jeg tilladt mig at kritisrere dem for, at forlange gebyr på kr.
>> 100
>> til tilbagebetaling til min bankkonto af indbetaling som de har forlangt
>> pga. en fejl som de selv havde lavet.
>> Jeg har nu modtaget opsigelser på alle 3 webhoteller med følgende
>> begrundelse som er enslydende:
>> Vores serverstatistik har vist et ekstraordinært højt forbrug af
> ressourcer
>> for dit webhotel med brugernavn: Ressourceforbruget har påvirket andre
>> Surftown brugere negativt, hvilket vi naturligvis ikke kan acceptere. Vi
> er
>> derfor nødsaget til at opsige kundeforholdet, hvilket i henhold til
>> forretningsbetingelserne kan ske med 30 dages varsel. Dit webhotel vil
>> derfor blive lukket per 11-09-2006.
>> Problemet er bare, at der IKKE har været noget ekstraordinært højt
>> forbrug
>> på nogen af webhotellerne:
>> 431.4 MB/100.0 GB
>> 209.2 MB/100.0 GB
>> 496.3 MB/10.0 GB
>>
>> Oplysningerne er fra webhotellerne og altså oplysninger som kommer fra
>> Surftown!! - hvordan de kan komme til, at der har været et
>> ekstraordinært
>> højt forbrug ved jeg ikke og jeg tvivler på, at Surftown ved det!!
>> /Mogens
>
> Hvor er det bare typisk Surftown!! Også en af grundene til at jeg ALDRIG
> anbefalder dem - kan slet ikke snuppe deres services - eller mangel på
> samme.
>
> Men du kan jo selv overvejer nu, om du vil være kunde i sådan et
> "uprofessionelt! firma, som opsiger deres kunder grundet lidt kritik!
>
>



Easy Webhost - www.e~ (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Easy Webhost - www.e~


Dato : 12-08-06 22:59

Bør Surftown ikke have lov til at kommentere denne ?

Hvad siger de til at du poster den her ?
----------
Med venlig hilsen
Mogens Jørgensen - Webhotel : Fra 7,-/md. Inkl gratis mailinglister.
Easy Webhost - http://www.easywebhost.org/

Bertel Lund Hansen (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 12-08-06 23:11

Easy Webhost - www.easywebhost.org skrev:

> Bør Surftown ikke have lov til at kommentere denne ?

Hvad forhindrer dem?

> Hvad siger de til at du poster den her ?

Spørg dem.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Jacan (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Jacan


Dato : 13-08-06 18:57

Nu har jeg haft 3 forskelige webhoteller hos Surftown og må sige at jeg
altid har været tilfreds med deres
service så ved ikke om det bare er dem som brokker sig og skaber problemer
for dem de opsiger?

Men på en måde kan jeg da godt forstå dem, hvis det var mig ville jeg heller
ikke høre på sure kunder som kun skaber problemer og som alligevel har
opsagt deres abb.




Easy Webhost - www.e~ (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Easy Webhost - www.e~


Dato : 14-08-06 22:37

Kunden har ALTID krav på en fair behandling, så er det ligemeget hvor
håbløs situationen ser ud.

Undtagelserne kan være decideret chikane, men det er så en helt anden
sag, som der absolut ikke er tale om her.

----------
Med venlig hilsen
Mogens Jørgensen - Webhotel : Fra 7,-/md. Inkl gratis mailinglister.
Easy Webhost - http://www.easywebhost.org/

Niklas Petersen (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Niklas Petersen


Dato : 13-08-06 19:22

news.versatel.net wrote:
> Man må ikke kritisere Surftown for så bliver ens abonnement sagt op - omend
[snip]

Jeg vil anbefale dig at prøve at få en snak med Forbrugerstyrelsen
hotline. Fortæl dem om forløbet - så kan de nok hjælpe dig med hvad du
eventuelt kan gøre.

Jeg har generelt haft gode erfaringer med blot at nævne at man har talt
med Forbrugerstyrelsen og gerne henvise konkret til købelov eller
lignende, som kan være relevant for sagen.

http://www.forbrug.dk/fs/kontakt/rdgivning/hotline/



claus b. p. (14-08-2006)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 14-08-06 09:10


"Niklas Petersen" <spam@berta.dk> wrote in message
news:44df6db5$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...
> news.versatel.net wrote:
>> Man må ikke kritisere Surftown for så bliver ens abonnement sagt op -
>> omend
> [snip]
>
> Jeg vil anbefale dig at prøve at få en snak med Forbrugerstyrelsen
> hotline. Fortæl dem om forløbet - så kan de nok hjælpe dig med hvad du
> eventuelt kan gøre.
>
> Jeg har generelt haft gode erfaringer med blot at nævne at man har talt
> med Forbrugerstyrelsen og gerne henvise konkret til købelov eller
> lignende, som kan være relevant for sagen.
>
Godt nok, - hvis man er forbruger.
Hvis man er selvstændig erhvervsdrivende er man ikke forbruger, og så er det
andre regler der gælder, primært aftaleloven. Og det er så op til
advokaterne at slås om fortolkningerne, - til timepris.

/Claus



Easy Webhost - www.e~ (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Easy Webhost - www.e~


Dato : 14-08-06 22:38

Du køber da bare varen som privatperson, så er den pot ude.

Og fordi man ikke lige kan trække 300 kroner fra overlever man vel nok
?
----------
Med venlig hilsen
Mogens Jørgensen - Webhotel : Fra 7,-/md. Inkl gratis mailinglister.
Easy Webhost - http://www.easywebhost.org/

claus b. p. (15-08-2006)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 15-08-06 00:10


"Easy Webhost - www.easywebhost.org"
<xxxxxxeasywebhost.org@yyyyeasywebhost.org> wrote in message
news:q8r1e2h6d1tuopi0u7sc2c7hnsm5rem9od@4ax.com...
> Du køber da bare varen som privatperson, så er den pot ude.
Og så står du pludselig rigtig dårligt juridisk, fordi du har løjet om
formålet. Der skal nok ikke mange kig på en hjemmeside for at afgøre om den
tjener et kommercielt formål!
>
> Og fordi man ikke lige kan trække 300 kroner fra overlever man vel nok
> ?
Ja sikkert. Det er ikke pengene det handler om. Men hvor seriøs er man så
lige?
Hvis det endelig kommer til at man bliver smidt ud fra et webhotel e.l. står
man sig absolut bedst ved at være erhvervsdrivende, så kan man nemlig
påberåbe sig et driftstab. Og så kan det pludselig komme til at koste en
useriøs webhoteludbyder rigtig dyrt at sige nogen op uden et fornuftigt
varsel.

/Claus



Easy Webhost - www.e~ (15-08-2006)
Kommentar
Fra : Easy Webhost - www.e~


Dato : 15-08-06 18:32

On Tue, 15 Aug 2006 01:10:16 +0200, "claus b. p." <cbp33@hotmail.com>
wrote:

>Og så står du pludselig rigtig dårligt juridisk, fordi du har løjet om
>formålet. Der skal nok ikke mange kig på en hjemmeside for at afgøre om den
>tjener et kommercielt formål!

Nu er problematikken jo ikke juridisk, for hvem gider at bruge advokat
på et webhotel til nogle få hundre kroner om året. Folk med deres
fornuft i behold smider sgu ikke flere tusinde kroner efter en
advokat, bare fordi deres webhotel til 300-400 kroner er opsagt på et
useriøst grundlag, den må du simpelthen længere ud på landet med.

Spørgsmålet er nærmere hvor seriøs man er når man blæser ingenting op
til en kæmpe orkan.

Og hvis du læser ca. 100 % af webhotellerne og deres passus om force
majeur og drift, tror jeg nok at deres grundlag holder.

Næh, den med drifttab tror jeg ikke du kommer langt med, da man må
forvente at en server midlertidig kan være nede p.g.a. drift.

Og dommeren vil også skele til, at man jo burde vide bedre da man
betalte så lidt som man gjorde og dette vil sikkert være
udslagsgivende i en sådan sag.

----------
Med venlig hilsen
Mogens Jørgensen - Webhotel : Fra 7,-/md. Inkl gratis mailinglister.
Easy Webhost - http://www.easywebhost.org/

claus b. p. (18-08-2006)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 18-08-06 16:18


"Easy Webhost - www.easywebhost.org"
<xxxxxxeasywebhost.org@yyyyeasywebhost.org> wrote in message
news:hj04e2trjsiaefphahrlkfn5qnumblkbba@4ax.com...
> On Tue, 15 Aug 2006 01:10:16 +0200, "claus b. p." <cbp33@hotmail.com>
> wrote:
>
>
> Og hvis du læser ca. 100 % af webhotellerne og deres passus om force
> majeur og drift, tror jeg nok at deres grundlag holder.
>
> Næh, den med drifttab tror jeg ikke du kommer langt med, da man må
> forvente at en server midlertidig kan være nede p.g.a. drift.
>
Det mener du da ikke seriøst? Hvis jeg havde fx. en webshop ville det da
ikke være hosted hos et webhotel der ikke gav en defineret oppetidsgaranti.
Ikke dermed sagt at alle har brug for det, men man bør da kunne forlange
seriøs behandling, bl.a. et fornuftigt opsigelsesvarsel, med mindre man
groft overtræder gældende regler.
Iøvrigt gælder for forbrugere, at der ikke må være udefinerede regler om at
forbruget ikke må være "unormalt højt" hvis der er annonceret med frit
forbrug. Dette er afgjort af forbrugerombudsmanden i en sag mod en ISP. Da
der er tale om vildledende markedsføring vil samme afgørelse formentlig
blive truffet i en sag med erhvervsdrivende. Men som før nævnt, man er ude i
noget med advokater og rets- eller voldgiftssag.

/Claus


/Claus



Easy Webhost - www.e~ (18-08-2006)
Kommentar
Fra : Easy Webhost - www.e~


Dato : 18-08-06 18:36

On Fri, 18 Aug 2006 17:18:01 +0200, "claus b. p." <cbp33@hotmail.com>
wrote:

>Iøvrigt gælder for forbrugere, at der ikke må være udefinerede regler om at
>forbruget ikke må være "unormalt højt" hvis der er annonceret med frit
>forbrug.

Ok, så fortæl dem i branchen der driver denne praksis dette, så vil du
få fjernet en del, hvis de ellers gad efterleve lovgivningen.

----------
Med venlig hilsen
Mogens Jørgensen - Webhotel : Fra 7,-/md. Inkl gratis mailinglister.
Easy Webhost - http://www.easywebhost.org/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste