/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
ridset cykel
Fra : Peter T.


Dato : 30-07-06 08:35

Min cykel, der var parkeret i en baggård, var blevet væltet og er blevet
kraftigt ridset. På cyklen var der en seddel om at cykelparkering i gården
var forbudt, på trods af den åbenlyse mangel på skiltning omkring dette.

Hende jeg besøgte, er i familie med ejeren af bygningen (de bor i hver sin
lejlighed) og hun har aldrig fået at vide, at cykelparkering i gården var
forbudt og hun ved at ejeren selv (som er faster til min ven) tit selv har
parkeret sin egen cykel i gården. Der er næppe nogen, som har set, at
ejeren har udøvet hærværk på min cykel, da hun satte sedlen på den, så
politiet vil ikke tage imod anmeldelsen grundet manglen på vidner.

Der er vel nu tale om en forsikringssag, så hvad kan jeg gøre?


Jeg kan fortælle, at ejeren (fasteren) er udenfor pædagogisk rækkevidde og
har været det i mange år. Desuden er cyklen spritny og brevet med
tilbuddet om cykelforsikring har ligget uåbnet på mit køkkenbord i en uge.
Ærgerligt.

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 27. juli 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 155/49 (76%). Streaks: wins/losses/current 18/4/2 wins

 
 
AW på ZRX (30-07-2006)
Kommentar
Fra : AW på ZRX


Dato : 30-07-06 10:18

> Min cykel, der var parkeret i en baggård, var blevet væltet og er blevet
> kraftigt ridset. På cyklen var der en seddel om at cykelparkering i
> gården
> var forbudt, på trods af den åbenlyse mangel på skiltning omkring dette.

Folk gør underlige ting.
Jeg har ikke svar på dit spørgsmål, men kan fortælle en lignende (værre)
historie:

En fyr der kørte motorcykel parkerede i gården i ejendommen hvor han boede.
Der var (meget) uenighed om hvorvidt dette var tillladt i ejendommen, og
nogle følte sig åbenbart kraftigt provokeret.

En morgen fandt han sin cykel overhældt med Nitromors (lakfjerner).

Det kostede 30.000 for en total adskillelse af cyklen, lakering af kåbe,
skærme, stel, motordækser, forgaffelben osv.
Nogle dele blev også udskiftet.

Håber du finder en måde at få dækket din cykel på.

Allan



Peter T. (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 30-07-06 10:39

AW på ZRX udviste en rettidig omhu og skrev:

> Folk gør underlige ting.

Enig. Jeg har hørt mange vilde historier om folk med psykopatlignende træk
igennem årene og det er så første gang, jeg selv bliver udsat for en.

> Håber du finder en måde at få dækket din cykel på.

Jah. Min ven har en god forsikring, som hun har tilbudt at bruge på min
cykel, som et plaster på såret. Men cyklen er speciallakeret fra
producentens side og lakken er næppe til at erstatte med en omlakering + at
cyklen har en meget høj brugtværdi (hedder det ikke det, hvis den skal
sælges i brugt tilstand?) grundet fabrikantens renomme, som nu er faldet
drastisk.

....

Jeg har netop snakket med min ven, som i dag har henvendt sig til sin
faster, som jo ejer bygningen. Fasteren erkender, at hun var stiv som en
allike i går, men benægter samtidig at hun overhovedet har sat en seddel på
cyklen endsige at hun har set den. Fuldstændig udenfor pædagogisk
rækkevidde... Vildt.

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 27. juli 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 155/49 (76%). Streaks: wins/losses/current 18/4/2 wins

Morten Wartou (31-07-2006)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 31-07-06 20:49

Peter T. wrote:
> AW på ZRX udviste en rettidig omhu og skrev:
>
>> Folk gør underlige ting.
>
> Enig. Jeg har hørt mange vilde historier om folk med
> psykopatlignende træk igennem årene og det er så første gang, jeg
> selv bliver udsat for en.
>
>> Håber du finder en måde at få dækket din cykel på.
>
> Jah. Min ven har en god forsikring, som hun har tilbudt at bruge på
> min cykel, som et plaster på såret.

Det var da en vældigt smart forsikring hun har, at den kan bruges til at
dække ting hun intet har med at gøre. Fortæl lidt om hvor hun har fået den.


--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou



Henning (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 30-07-06 15:48

On 30 Jul 2006 07:35:03 GMT, "Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom>
wrote:

>Min cykel, der var parkeret i en baggård, var blevet væltet og er blevet
>kraftigt ridset. På cyklen var der en seddel om at cykelparkering i gården
>var forbudt, på trods af den åbenlyse mangel på skiltning omkring dette.

Er der vidner på at cyklen er blevet væltet med forsæt? Har du
overvejet påsætning af seddel og at cyklen er væltet kan være sket på
to vidt forskellige tidspunkter?

Peter T. (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 30-07-06 16:43

Henning udviste en rettidig omhu og skrev:

> Er der vidner på at cyklen er blevet væltet med forsæt?

Nej.

> Har du
> overvejet påsætning af seddel og at cyklen er væltet kan være sket på
> to vidt forskellige tidspunkter?

Ja.

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 27. juli 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 155/49 (76%). Streaks: wins/losses/current 18/4/2 wins

Henning (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 30-07-06 19:04

On 30 Jul 2006 15:43:10 GMT, "Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom>
wrote:

>> Er der vidner på at cyklen er blevet væltet med forsæt?

>Nej.

>> Har du overvejet påsætning af seddel og at cyklen er væltet kan være sket på
>> to vidt forskellige tidspunkter?

>Ja.

Tja, så er der vel ikke mere at sige om den sag?
Indboforsikringen/cykelforsikringen dækker som regel ikke hærværk, med
mindre det er sket i forbindelse med tyveri.

Peter T. (31-07-2006)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 31-07-06 05:44

Henning udviste en rettidig omhu og skrev:

> Tja, så er der vel ikke mere at sige om den sag?
> Indboforsikringen/cykelforsikringen dækker som regel ikke hærværk, med
> mindre det er sket i forbindelse med tyveri.

Det har du ret i. Jeg havde dog satset på at fasteren ville vågne lidt op
og have dårlig samvittighed efter sin brandert lørdag aften. Men det er
altså ikke tilfældet.

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 27. juli 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 155/49 (76%). Streaks: wins/losses/current 18/4/2 wins

Ole Christiansen (31-07-2006)
Kommentar
Fra : Ole Christiansen


Dato : 31-07-06 07:38


"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
news:Xns9810B44412086muh@130.225.247.90...
> Henning udviste en rettidig omhu og skrev:
>
>> Er der vidner på at cyklen er blevet væltet med forsæt?
>
> Nej.
>
>> Har du
>> overvejet påsætning af seddel og at cyklen er væltet kan være sket på
>> to vidt forskellige tidspunkter?
>
> Ja.
>
>Så må du være uden for pædagogisk rækkevidde. Prøv forsikringsselskabet.

/Ole



Peter T. (31-07-2006)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 31-07-06 19:06

Ole Christiansen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Så må du være uden for pædagogisk rækkevidde. Prøv forsikringsselskabet.

Tak for den venlige salut. Den slags sætter jeg altid stor pris på.

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 27. juli 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 155/49 (76%). Streaks: wins/losses/current 18/4/2 wins

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408935
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste