/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Blinklys virker ikke
Fra : Denise


Dato : 21-07-06 19:03

Hej gruppe

Hvad plejer der at være galt, hvis blinklyset ikke virker og det ikke er
pæren.
Det forreste blinklys i venstre side virker ikke og jeg har prøvet at skifte
pære og også set umiddelbart på ledninger i nærheden.
Kan det være noget med en sikring eller ?


--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/?id=37



 
 
Henrik Davidsen (21-07-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Davidsen


Dato : 21-07-06 20:06

> Det forreste blinklys i venstre side virker ikke og jeg har prøvet at
> skifte
> pære og også set umiddelbart på ledninger i nærheden.
> Kan det være noget med en sikring eller ?

Muligvis, jeg skal ikke lige kunne udtale mig om sikringer. Men jeg har haft
præcis samme problem, og det var bare en samling på ledningerne der var gået
fra hinanden. På min cb500 med eftermonteret fuldkåbe, ligger der en masse
ledninger og stik-samlinger ca. et sted under forlyset, og der var to altså
gået fra hinanden. Måske noget tilsvarende kan være sket?

/Sjang



Henrik Davidsen (21-07-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Davidsen


Dato : 21-07-06 20:07

>>...og også set umiddelbart på ledninger i nærheden.

Flot Sjang! Havde jeg ikke lige set du havde skrevet ;)

/Sjang



Egon Rosendal (21-07-2006)
Kommentar
Fra : Egon Rosendal


Dato : 21-07-06 20:21

Det er i hvert fald ikke en sikring. Så ville alle blinklys ikke virke.
Det er helt sikkert en forbindelse, der ikke er i orden, hvis pæren virker.

Egon

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse
news:44c116d2$0$3537$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej gruppe
>
> Hvad plejer der at være galt, hvis blinklyset ikke virker og det ikke er
> pæren.
> Det forreste blinklys i venstre side virker ikke og jeg har prøvet at
> skifte
> pære og også set umiddelbart på ledninger i nærheden.
> Kan det være noget med en sikring eller ?
>
>
> --
> Hilsen Denise
> http://dfmc.dk/?id=37
>
>



Jan Selchau-Hansen (21-07-2006)
Kommentar
Fra : Jan Selchau-Hansen


Dato : 21-07-06 20:36

Denise wrote:
> Hej gruppe
>
> Hvad plejer der at være galt, hvis blinklyset ikke virker og det ikke
> er pæren.
> Det forreste blinklys i venstre side virker ikke og jeg har prøvet at
> skifte pære og også set umiddelbart på ledninger i nærheden.
> Kan det være noget med en sikring eller ?


Hej Denise,

Havde selv samme problem, - men Orla Pedersen gav fortrinlig hjælp, -
Læs her ..

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel/browse_frm/thread/4aef4bda0644112e/4521d0260cfb9a52?lnk=gst&q=selchau-hansen&rnum=9#4521d0260cfb9a52

Jan Selchau-Hansen



Denise (21-07-2006)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 21-07-06 21:30

Jan Selchau-Hansen wrote:
> Denise wrote:
>> Hej gruppe
>>
>> Hvad plejer der at være galt, hvis blinklyset ikke virker og det ikke
>> er pæren.
>> Det forreste blinklys i venstre side virker ikke og jeg har prøvet at
>> skifte pære og også set umiddelbart på ledninger i nærheden.
>> Kan det være noget med en sikring eller ?
>
>
> Hej Denise,
>
> Havde selv samme problem, - men Orla Pedersen gav fortrinlig hjælp, -
> Læs her ..
>
>
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel/browse_frm/thread/4aef4bd
a0644112e/4521d0260cfb9a52?lnk=gst&q=selchau-hansen&rnum=9#4521d0260cfb9a52
>
> Jan Selchau-Hansen


Det er ikke helt det samme, det forreste lyser overhovedet ikke og det
bageste blinker hurtigt, ligesom indikatoren blinker hurtigt. Jeg har prøvet
at hive i ledningerne til det forreste blinklys, også med strøm på for at se
om der skete noget.
Hmm, det ser ud til et besøg hos forhandleren med noget måleting, med mindre
han lige ved hvor man skal kigge

Men tak for forslag alle

--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/?id=37



Henning (21-07-2006)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 21-07-06 22:14

> Det er ikke helt det samme, det forreste lyser overhovedet ikke og det
> bageste blinker hurtigt, ligesom indikatoren blinker hurtigt. Jeg har
> prøvet
> at hive i ledningerne til det forreste blinklys, også med strøm på for at
> se
> om der skete noget.
> Hmm, det ser ud til et besøg hos forhandleren med noget måleting, med
> mindre
> han lige ved hvor man skal kigge
>
> Men tak for forslag alle
>
> --
> Hilsen Denise
> http://dfmc.dk/?id=37
>

Grunden til at den blinker hurtigere er p.g.a. relæet der på den måde
indikeret at der er en pære der ikke virker..
Når nu pæren virker (og det gør relæet også) er der kun 2 muligheder.
Prøv at trække en stelledning direkte fra pæren og til stel på batteriet (
du kan bare sætte en ledning i klemme mellem fatningen og pæren og den anden
til - på batteriet) Hvis det virker nu er det stel der er problemet (kan
både være ledning og rust i fatningen).
Hvis det ikke virker skal du have fundet fejlen i + ledningen til pæren. Her
går strømmen til pæren først gennem relæet og derefter gennem håndtaget til
blinklysene. Når nu den bagerste virker (ledningen er sikkert samlet sammen
med den forreste i forlygten) skal du prøve at finde ledningen der går fra
samlingen i forygten og til pæren, så er fejlen her.

MVH

Henning



Denise (21-07-2006)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 21-07-06 22:38

Henning wrote:
>> Det er ikke helt det samme, det forreste lyser overhovedet ikke og
>> det bageste blinker hurtigt, ligesom indikatoren blinker hurtigt.
>> Jeg har prøvet
>> at hive i ledningerne til det forreste blinklys, også med strøm på
>> for at se
>> om der skete noget.
>> Hmm, det ser ud til et besøg hos forhandleren med noget måleting, med
>> mindre
>> han lige ved hvor man skal kigge
>>
>> Men tak for forslag alle
>>
>> --
>> Hilsen Denise
>> http://dfmc.dk/?id=37
>>
>
> Grunden til at den blinker hurtigere er p.g.a. relæet der på den måde
> indikeret at der er en pære der ikke virker..
> Når nu pæren virker (og det gør relæet også) er der kun 2 muligheder.
> Prøv at trække en stelledning direkte fra pæren og til stel på
> batteriet ( du kan bare sætte en ledning i klemme mellem fatningen og
> pæren og den anden til - på batteriet) Hvis det virker nu er det stel
> der er problemet (kan både være ledning og rust i fatningen).
> Hvis det ikke virker skal du have fundet fejlen i + ledningen til
> pæren. Her går strømmen til pæren først gennem relæet og derefter
> gennem håndtaget til blinklysene. Når nu den bagerste virker
> (ledningen er sikkert samlet sammen med den forreste i forlygten)
> skal du prøve at finde ledningen der går fra samlingen i forygten og
> til pæren, så er fejlen her.
>
> MVH
>
> Henning

Ja det mente jeg også, når de blinker hurtigt plejer det at være tegn på en
pære der er gået, men det var der ikke
Tror værkstedet må kigge på alle de ledninger, det er jo tykke kabler, som
jeg ikke kan se hvor slutter henne., og de kan vel hurtigt måle hvor der
mangler spænding
Jeg har jo også kåbe på, så jeg synes det er svært at følge ledningerne, der
er lidt for mange
Så jeg må lade være med at dreje til venstre, før jeg får det ordnet hihi


--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/?id=37



Steen Gruby (21-07-2006)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 21-07-06 23:24

On Fri, 21 Jul 2006 23:38:07 +0200, "Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk>
wrote:

Hej Denise.
>
>Ja det mente jeg også, når de blinker hurtigt plejer det at være tegn på en
>pære der er gået, men det var der ikke

Skal vi modificere det til at årsagen er en pære der ikke trækker
strøm
Om den er gået eller om forbindelsen mangler er, iden forbindelse, et
fedt.
Blinkfrekvensen er afhængig af strømforbruget, og når det falder
stiger frekvensen.

>Tror værkstedet må kigge på alle de ledninger, det er jo tykke kabler, som
>jeg ikke kan se hvor slutter henne., og de kan vel hurtigt måle hvor der
>mangler spænding

Det kan du sørme også selv.
Ledningerne ud til blinklysene sidder i stik, og det er en smal sag at
bytte om på højre og venstre blinklys.
Hvis der nu kommer lys i det "forkerte" blinklys ligger fejlen i selve
blinklyset, hvis ikke er det kablingen.
Som Armand skriver, vil jeg satse på stelledningen som årsag.
Prøv at åbne det ene stik til blinklyset og læg den side der vender
mod blinklyset til stel.
Hvis det ikke virker, så gentag proceduren med den anden ledning.
Hvis den metode ikke afslører fejlen skal du i gang med et
universalinstrument.

>Jeg har jo også kåbe på, så jeg synes det er svært at følge ledningerne, der
>er lidt for mange
>Så jeg må lade være med at dreje til venstre, før jeg får det ordnet hihi

Jeg vil også helst være lidt "højredrejet"

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Denise (22-07-2006)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 22-07-06 11:57

Steen Gruby wrote:
> Ledningerne ud til blinklysene sidder i stik, og det er en smal sag at
> bytte om på højre og venstre blinklys.
> Hvis der nu kommer lys i det "forkerte" blinklys ligger fejlen i selve
> blinklyset, hvis ikke er det kablingen.
> Som Armand skriver, vil jeg satse på stelledningen som årsag.
> Prøv at åbne det ene stik til blinklyset og læg den side der vender
> mod blinklyset til stel.
> Hvis det ikke virker, så gentag proceduren med den anden ledning.
> Hvis den metode ikke afslører fejlen skal du i gang med et
> universalinstrument.

Ved blinklyset er der 2 tynde ledninger der er samlet i en samlemuffe, tror
jeg det hedder , der er helt tæt med gummi om, jeg tror sgu der sidder en
sikring inden i. Jeg har trykket og drejet dem, mens der var strøm på og
intet sker. Og jeg kan ikke finde ud af at skille dem af, men er det en
sikring der er sprunget her, skal jeg alligevel forbi værkstedet.
Mht til at bytte om på højre og venstre blinklys, mener jeg det er nogle af
stikkene der sidder under sadlen men aner ikke hvilke.
Kører forbi værkstedet på mandag og spørger om de kan skifte sikringerne,
hvis det er dem, så indtil det er ordnet må jeg hellere stikke lappen ud,
som i gamle dage.
Tak for forslag

--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/?id=37



CL (22-07-2006)
Kommentar
Fra : CL


Dato : 22-07-06 13:53


"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse
news:44c204ae$0$20309$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> Ved blinklyset er der 2 tynde ledninger der er samlet i en samlemuffe,
> tror
> jeg det hedder , der er helt tæt med gummi om, jeg tror sgu der sidder en
> sikring inden i. Jeg har trykket og drejet dem, mens der var strøm på og
> intet sker. Og jeg kan ikke finde ud af at skille dem af, men er det en
> sikring der er sprunget her, skal jeg alligevel forbi værkstedet.

Det er ganske alm runde kabel sko og de skal trækkes fra hinanden
(De kan godt side fast men er til at skille af)
og der er ikke nogen sikring inde i.
--
H
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL





Denise (22-07-2006)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 22-07-06 14:36

CL wrote:
> "Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse
> news:44c204ae$0$20309$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>> Ved blinklyset er der 2 tynde ledninger der er samlet i en
>> samlemuffe, tror
>> jeg det hedder , der er helt tæt med gummi om, jeg tror sgu der
>> sidder en sikring inden i. Jeg har trykket og drejet dem, mens der
>> var strøm på og intet sker. Og jeg kan ikke finde ud af at skille
>> dem af, men er det en sikring der er sprunget her, skal jeg
>> alligevel forbi værkstedet.
>
> Det er ganske alm runde kabel sko og de skal trækkes fra hinanden
> (De kan godt side fast men er til at skille af)
> og der er ikke nogen sikring inde i.


Ok tak. Troede kabelsko var flade og det er iøvrigt svært at se hvad der er
inde under det gule gummi. Hmm spændt på hvad de finder ud af. Næh
selvfølgelig, hvorfor i alverden skulle der også sidde en sikring dér, nu
jeg tænker over det haha .

--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/?id=37



Armand (22-07-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-07-06 15:22

Denise skrev:
> CL wrote:
>> "Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse
>> news:44c204ae$0$20309$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>>
>> Det er ganske alm runde kabel sko og de skal trækkes fra hinanden
>> og der er ikke nogen sikring inde i.
>
> Ok tak. Troede kabelsko var flade og det er iøvrigt svært at se hvad der er
> inde under det gule gummi. Hmm spændt på hvad de finder ud af.

Denise!
Du har for mange penge!
Til den udgift du påtager dig for at løse dét problem, ville jeg have
taget chancen ved dødsdømme hele blinklyset og selv udskifte det med et
150-kroners uoriginalt - Og så først tage balladen omkring
værkstedsbesøg derfra :-|

--
Armand.

Steen Gruby (22-07-2006)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 22-07-06 16:00

On Sat, 22 Jul 2006 16:21:59 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej.

>Denise!
>Du har for mange penge!
>Til den udgift du påtager dig for at løse dét problem, ville jeg have
>taget chancen ved dødsdømme hele blinklyset og selv udskifte det med et
>150-kroners uoriginalt - Og så først tage balladen omkring
>værkstedsbesøg derfra :-|

Hvorfor nu ikke bare bytte ledningerne mellem højre og venstre og så
se om fejlen flytter.
Hvor simpelt skal det være ?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Denise (22-07-2006)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 22-07-06 17:53

Steen Gruby wrote:
> On Sat, 22 Jul 2006 16:21:59 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
> Hej.
>
>> Denise!
>> Du har for mange penge!
>> Til den udgift du påtager dig for at løse dét problem, ville jeg have
>> taget chancen ved dødsdømme hele blinklyset og selv udskifte det med
>> et 150-kroners uoriginalt - Og så først tage balladen omkring
>> værkstedsbesøg derfra :-|
>
> Hvorfor nu ikke bare bytte ledningerne mellem højre og venstre og så
> se om fejlen flytter.
> Hvor simpelt skal det være ?

Armand:Jeg må jo prøve at fedte lidt for Gitte
Penge, er det ikke bare noget man har
Men hvis jeg ellers kunne finde ud af det, havde pladsen og værktøjet, og
iøvrigt synes det var sjovt, så ville jeg nok gøre det. Det er sjovt lidt,
men man skal kende sin begrænsning

Sten: nu skal du være sød. HVIS jeg kunne og turde hive kabelskoene fra
hinanden i højre og venstre side, så ville ledningerne jo ikke være lange
nok så jeg kunne bytte om alligevel. Og hvis jeg skulle gøre det andre
steder, så skulle jeg rode i ledningerne under sadlen og så ender det bare
med jeg knækker nogle kabelsko eller brænder hele lortet af og SÅ bliver det
garanteret dyrt.
Så mandag har jeg aftalt med Gitte jeg kigger forbi, så de kan se om det er
noget simpelt. Jeg prøvede pæren og checkede de ledninger jeg kunne se, husk
på jeg har kåbe på, det er svært at komme til ret meget og jeg tror jeg
holder mig fra resten.

--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/?id=37



Steen Gruby (23-07-2006)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 23-07-06 00:18

On Sat, 22 Jul 2006 18:52:36 +0200, "Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk>
wrote:

Hej Denise.
>
>Sten: nu skal du være sød. HVIS jeg kunne og turde hive kabelskoene fra
>hinanden i højre og venstre side, så ville ledningerne jo ikke være lange
>nok så jeg kunne bytte om alligevel. Og hvis jeg skulle gøre det andre
>steder, så skulle jeg rode i ledningerne under sadlen og så ender det bare
>med jeg knækker nogle kabelsko eller brænder hele lortet af og SÅ bliver det
>garanteret dyrt.

Så ka' du bare skrue det af og prøve med dem hængende i ledningerne

Godt ord igen.
Det er ikke nemt hvis man ikke har værktøjet til det, men som min
gamle kollega altid sagde:
"Skidtet er lavet af mennesker, så kan det også repareres af
mennesker".
Og det er der noget om.

Du tager ikke skade at at vifte lidt med lufferne
Jeg gennemførte en dag på DMC's guldkursus med et afbrændt blinkrelæ.
Det faldt faktisk helt naturligt at række armen ud, men hva' pokker
dengang jeg fik kørekort var blinklys på MC forbudt, så det var bare
tilbage til begyndelsen )


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Armand (22-07-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-07-06 17:44

Denise skrev:
>
> ....indtil det er ordnet må jeg hellere stikke lappen ud,
> som i gamle dage.

Ak ja. Så sødt som i gamle dage!
Husk Posthjelmen og Belstaff-jakken

--
Armand.
(der li'godt aldrig har ejet en motorcykel uden blinklys)

Armand (21-07-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-07-06 21:53

Denise skrev:
> Hej gruppe
>
> Hvad plejer der at være galt, hvis blinklyset ikke virker og det ikke er
> pæren.
> Det forreste blinklys i venstre side virker ikke og jeg har prøvet at skifte
> pære og også set umiddelbart på ledninger i nærheden.
> Kan det være noget med en sikring eller ?

Primo:
Går der ikke kun én ledning ind i blinklyset?
Ifald så kræver kredsløbet en solid stelforbindelse mellem blinklyset og
forgaflen/monteringspunktet. Og dén kan være gået til p.g.a. dårlig
fastspænding eller ir/rust!

Secundo:
Er du 100% sikker på at den nye pære virker?
Test den med et par ledninger eller i en anden blinklygte - Ved
sidstnævnte kan den fungerende pære fra samme blinklygte samtidig
forsøges brugt i den der driller!

--
Armand.

Denise (21-07-2006)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 21-07-06 22:33

Armand wrote:
> Denise skrev:
>> Hej gruppe
>>
>> Hvad plejer der at være galt, hvis blinklyset ikke virker og det
>> ikke er pæren.
>> Det forreste blinklys i venstre side virker ikke og jeg har prøvet
>> at skifte pære og også set umiddelbart på ledninger i nærheden.
>> Kan det være noget med en sikring eller ?
>
> Primo:
> Går der ikke kun én ledning ind i blinklyset?
> Ifald så kræver kredsløbet en solid stelforbindelse mellem blinklyset
> og forgaflen/monteringspunktet. Og dén kan være gået til p.g.a. dårlig
> fastspænding eller ir/rust!
>
> Secundo:
> Er du 100% sikker på at den nye pære virker?
> Test den med et par ledninger eller i en anden blinklygte - Ved
> sidstnævnte kan den fungerende pære fra samme blinklygte samtidig
> forsøges brugt i den der driller!


Der er 2 tynde ledninger lige udenfor indgangen til blinklyset og de ser OK
ud, resten af ledningerne er inde i de store sorte kabler.
Da jeg tog pæren ud så den intakt ud, men jeg købte 2 nye alligevel, og de
virker heller ikke, så jo 99,9 er pæren i orden. Men der er helt klart en
løs ledning/tæring eet eller andet sted, men det er jeg vist for dum til at
finde ud af. Jeg kunne iøvrigt bare prøve pæren fra bagblinklyset men det
synes jeg var unødvendigt
Det er nok kommet efter jeg vaskede og pudsede motorcykel i weekenden - så
det gør jeg aldrig mere

--

--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/?id=37



Armand (21-07-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-07-06 23:31

Denise skrev:
> Armand wrote:
>>
>> Går der ikke kun én ledning ind i blinklyset?
>> Ifald så kræver kredsløbet en solid stelforbindelse mellem blinklyset
>> og forgaflen/monteringspunktet. Og dén kan være gået til p.g.a. dårlig
>> fastspænding eller ir/rust!

> Der er 2 tynde ledninger lige udenfor indgangen til blinklyset og de
> ser OK ud, resten af ledningerne er inde i de store sorte kabler.

OK!
Så MÅ det være fordi din børste har rykket uheldigt i én af dé to :-|
Sæt blinklyset til og forsøg at rode med begge ledninger, imens du ser
om fejlen går i sig selv imens!

>> Er du 100% sikker på at den nye pære virker?
>> Test den med et par ledninger eller i en anden blinklygte - Ved
>> sidstnævnte kan den fungerende pære fra samme blinklygte samtidig
>> forsøges brugt i den der driller!
>
> Da jeg tog pæren ud så den intakt ud, men jeg købte 2 nye alligevel, og de
> virker heller ikke, så jo 99,9 er pæren i orden.

OK!

> ....Men der er helt klart en løs ledning/tæring eet eller andet sted,
> men det er jeg vist for dum til at finde ud af.
> Jeg kunne iøvrigt bare prøve pæren fra bagblinklyset men det
> synes jeg var unødvendigt

Hvis du havde tænkt dén tanke er du ikke ligefrem dum :-|

Sidste alternativ er at montere en god pære og sætte blinklyset igang
imens du, med en prøvelampe af den slags der kan købes på enhver
tankstation og ligner en messing-fyldepen med en ledning i røven, måler
på begge ender af de to ledninger (både hvor de er samlet før
"hoved-ledningen" og inde i blinklygten ved pærens montering):
Prøvelampe-ledningens lille næb klemmes på et punkt med god
stelforbindelse (en kølerippe?) og prøvelampens spids lirkes ind i
stikforbindelserne: Der hvor prøvelampen blinker med i takt, er der
fungerende forbindelse i ledningesnettet!
Følg den givne fungerende forbindelse ind i blinklygten og ud igen (hvor
langt du nu kan komme før der ikke er forbindelse længere), og erkend
derigennem hvorhenne at forbindelsen svigter

--
Armand.

Denise (22-07-2006)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 22-07-06 12:02

Armand wrote:
>> Så MÅ det være fordi din børste har rykket uheldigt i én af dé to :-|
> Sæt blinklyset til og forsøg at rode med begge ledninger, imens du ser
> om fejlen går i sig selv imens!

Er prøvet


> Sidste alternativ er at montere en god pære og sætte blinklyset igang
> imens du, med en prøvelampe af den slags der kan købes på enhver
> tankstation og ligner en messing-fyldepen med en ledning i røven,
> måler på begge ender af de to ledninger (både hvor de er samlet før
> "hoved-ledningen" og inde i blinklygten ved pærens montering):
> Prøvelampe-ledningens lille næb klemmes på et punkt med god
> stelforbindelse (en kølerippe?) og prøvelampens spids lirkes ind i
> stikforbindelserne: Der hvor prøvelampen blinker med i takt, er der
> fungerende forbindelse i ledningesnettet!
> Følg den givne fungerende forbindelse ind i blinklygten og ud igen
> (hvor langt du nu kan komme før der ikke er forbindelse længere), og
> erkend derigennem hvorhenne at forbindelsen svigter

Kan godt huske man stod og gjorde sådan noget i tidernes godmorgen, men jeg
har sgutte en disse udstyr andet end et par skruetrækkere.
Så det bliver værksted og jeg tror det kan være sikringerne der nok sidder
inde i samlemuffen - hvis det hedder det
Og dem kan jeg ikke engang finde ud af at skille ad, hvis man altså kan,
Trykker ind mens jeg drejer til højre og venstre, nada sker, så jeg stopper
inden jeg bliver hysterisk .
Men tak for hjælp, skal nok fortælle hvad der var galt

--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/?id=37



Henning (22-07-2006)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 22-07-06 16:12


> Kan godt huske man stod og gjorde sådan noget i tidernes godmorgen, men
> jeg
> har sgutte en disse udstyr andet end et par skruetrækkere.
> Så det bliver værksted og jeg tror det kan være sikringerne der nok sidder
> inde i samlemuffen - hvis det hedder det
> Og dem kan jeg ikke engang finde ud af at skille ad, hvis man altså kan,
> Trykker ind mens jeg drejer til højre og venstre, nada sker, så jeg
> stopper
> inden jeg bliver hysterisk .
> Men tak for hjælp, skal nok fortælle hvad der var galt
>
> --
> Hilsen Denise
> http://dfmc.dk/?id=37
>
Når du nu har fundet ud af at der er strøm i ledningerne oppe ved pæren (der
er ingen sikring der) er det en dårlig forbindelse i fatningen., og når du
nu ikke har noget ordentlig værktøj tror jeg også bare du skal lade en
værksted se på det som du skrev.
Der skal måske bare en ny fatning i (den bliver vistnok loddet på , og uden
værktøj kan du ikke selv lave det) men den kan ikke koste mange kroner og
det kan heller ikke tage mange minutter, så jeg tror det bliver en
overkommelig regning.

MVH
Henning



Denise (22-07-2006)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 22-07-06 17:56

Henning wrote:
>> Kan godt huske man stod og gjorde sådan noget i tidernes godmorgen,
>> men jeg
>> har sgutte en disse udstyr andet end et par skruetrækkere.
>> Så det bliver værksted og jeg tror det kan være sikringerne der nok
>> sidder inde i samlemuffen - hvis det hedder det
>> Og dem kan jeg ikke engang finde ud af at skille ad, hvis man altså
>> kan, Trykker ind mens jeg drejer til højre og venstre, nada sker, så
>> jeg stopper
>> inden jeg bliver hysterisk .
>> Men tak for hjælp, skal nok fortælle hvad der var galt
>>


>> --
>> Hilsen Denise
>> http://dfmc.dk/?id=37
>>
> Når du nu har fundet ud af at der er strøm i ledningerne oppe ved
> pæren (der er ingen sikring der) er det en dårlig forbindelse i
> fatningen., og når du nu ikke har noget ordentlig værktøj tror jeg
> også bare du skal lade en værksted se på det som du skrev.
> Der skal måske bare en ny fatning i (den bliver vistnok loddet på ,
> og uden værktøj kan du ikke selv lave det) men den kan ikke koste
> mange kroner og det kan heller ikke tage mange minutter, så jeg tror
> det bliver en overkommelig regning.
>
> MVH
> Henning

Prøvede mens der var strøm på at trykke/presse pæren længere ind, men noget
måleudstyr havde jo været sagen.
Nej, jeg håber heller ikke det koster en bondegård.

--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/?id=37



Denise (25-07-2006)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 25-07-06 15:07

Denise wrote:
> Hej gruppe
>
> Hvad plejer der at være galt, hvis blinklyset ikke virker og det ikke
> er pæren.
> Det forreste blinklys i venstre side virker ikke og jeg har prøvet at
> skifte pære og også set umiddelbart på ledninger i nærheden.
> Kan det være noget med en sikring eller ?


Har fået det målt, det var blinket. Så der skulle bestilles et blink hjem


--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/?id=37



Futte & Co. (25-07-2006)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 25-07-06 17:58

Denise wrote:

>
> Har fået det målt, det var blinket. Så der skulle bestilles et blink hjem
>
>

Jamen Denise, har du været ude og fiske ?
var det fatningen eller hele lampen?

--

Jørgen, Brøndby ,http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F, den fine årgang 1975
Victoria KR 26N Aero, en fornem 54'er
Triumph Bonneville 1969, naturligvis

Denise (25-07-2006)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 25-07-06 20:07

Futte & Co. wrote:
> Denise wrote:
>
>>
>> Har fået det målt, det var blinket. Så der skulle bestilles et blink
>> hjem
>>
>
> Jamen Denise, har du været ude og fiske ?
> var det fatningen eller hele lampen?


Ja ja, gøre nar det kan man, nej jeg fisker ikke, jeg synes det er synd for
fiskene

Jeg skal have skiftet hele blinklyset, han målte der var strøm ud til
blinklyset, tror Gitte sagde en pris ala 128 kr. for blinklyset, så det er
jo ikke vildt.

--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/?id=37



Futte & Co. (25-07-2006)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 25-07-06 20:22

Denise wrote:

>
> Jeg skal have skiftet hele blinklyset, han målte der var strøm ud til
> blinklyset, tror Gitte sagde en pris ala 128 kr. for blinklyset, så det er
> jo ikke vildt.
>

Det er jo rørende billigt, men så skal det monteres + moms, så så koster
det sikkert det dobbelte. Stadig billigt
Jeg ville nu nok ha' loddet den ledning på igen, men det er forskellen
på os amatører og de proffe. Vi reparere, de skifter


--

Jørgen, Brøndby ,http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F, den fine årgang 1975
Victoria KR 26N Aero, en fornem 54'er
Triumph Bonneville 1969, naturligvis

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste