/ Forside / Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rejser & Udflugter
#NavnPoint
Nordsted1 10159
refi 6552
ans 4342
HelleBirg.. 2810
katekismus 2544
piaskov 2400
dova 2399
svendgive.. 2305
Teil 2130
10  jakjoe 1830
Sterling
Fra : Ukendt


Dato : 16-07-06 17:57

Hvad skete der lige med Sterlings ide om at flyve til Florida for 1.000 kr.
one way, syntes ikke lige jeg har set eller hørt noget.

Peter



 
 
Pedersen (16-07-2006)
Kommentar
Fra : Pedersen


Dato : 16-07-06 19:02


"Peter Rørbye" <popeye(snabel)mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44ba6fbf$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hvad skete der lige med Sterlings ide om at flyve til Florida for 1.000
> kr. one way, syntes ikke lige jeg har set eller hørt noget.
>
> Peter
Ja, og til Malaga one-way for 50.- kr

Bent



Jørgen (17-07-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen


Dato : 17-07-06 11:15

> Ja, og til Malaga one-way for 50.- kr
>

Det skal retfærdigvis siges at Sterling rent faktisk en gang i mellem har
billetter til en halvtredser eller billigere.
Vi er to der skal til Athen i næste måned, og pris specifikationen for den
tur ser sådan ud:

Total for 2 gæst(er):
Pris DKK 118,00
Statsskat DKK 76,00
Ansvarsgebyr DKK 120,00
Lufthavnsafgift DKK 694,00

Total DKK 1.008,00


Altså en pris på under 30 kroner oneway plus skatter og afgifter. Så jo det
kan godt lade sig gøre; man skal bare se sig om og slå til når tilbudet er
der. Noget andet er, at jeg synes at lufthavnsafgifterne er alt for høje....

Hilsen Jørgen



Flyrejsen.dk Feedbac~ (17-07-2006)
Kommentar
Fra : Flyrejsen.dk Feedbac~


Dato : 17-07-06 13:02



>>
>
> Det skal retfærdigvis siges at Sterling rent faktisk en gang i mellem har
> billetter til en halvtredser eller billigere.
> Vi er to der skal til Athen i næste måned, og pris specifikationen for den
> tur ser sådan ud:
>
> Total for 2 gæst(er):
> Pris DKK 118,00
> Statsskat DKK 76,00
> Ansvarsgebyr DKK 120,00
> Lufthavnsafgift DKK 694,00
>
> Total DKK 1.008,00
>
>
> Altså en pris på under 30 kroner oneway plus skatter og afgifter. Så jo det
> kan godt lade sig gøre; man skal bare se sig om og slå til når tilbudet er
> der. Noget andet er, at jeg synes at lufthavnsafgifterne er alt for høje....
>
> Hilsen Jørgen
>
>

Iflg. dansk lovgivning skal alle priser opgives inkl. alle skatter og
afgifter, gebyrer m.v., hvilket jo også er det beløb man skal betale som
kunde.

Altså en pris på kr. 252,- pr. person oneway og IKKE hverken 30 eller 50
kroner.

Hvad flyselskabet skal betale i lufthavnsafgift, statsskat osv. er
irrelevant for kunden. Det vil svare til at et supermarked prissatte en
Budweiser til 1 kroner + emballageafgift, punktafgifter, moms, husleje m.v.

På flybilletter kan lufthavnsafgiften sidestilles med husleje i lufthavnen,
mens statsskatten vel rundt regnet kan sidestilles med punktafgifter eller
moms. Hvad Sterling gemmer under Ansvarsgebyret ved jeg ikke, men et bud
kunne være ekstra sikkerhedsomkostninger eller ansvarsforsikring...hvilket
igen er irrelevant for kunden hvilke omkostninger de har til det, da det jo
er obligatorisk.

Hvordan tingene er udspecificeret kan være ligegyldigt - det der er
interessant er den pris man som kunde reelt ender med at betale og det er
ikke 30 eller 50 kroner.

Når det så er sagt, så er kr. 504,- pr. person til Athen stadig rigtig
billigt

Om lufthavnsafgifterne er for høje eller ej er lidt svært at svare på, men
når man nu ser på Københavns Lufthavns mia-overskud, så kan man da godt få
den tanke. De ligger også højere end flere andre sammenlignelige lufthavne.

De 347 kroner der betales i dette tilfælde pr. person for en returflyvning
synes jeg nu ikke er specielt skræmmende når der medtages at der både skal
betales til CPH og lufthavnen i Athen, men der er da ingen tvivl om at de
kan komme længere ned hvis Københavns Lufthavn var indstillet på at lave
f.eks. en lavpristerminal, hvor serviceniveauet også var lavere. Det er
noget lavprisselskaberne har ønsket længe, så de f.eks. slipper for at
betale for dyre broer, mulighed for gennemgående bagage og rene og pæne
terminaler, men det er jo smag og behag, hvad man som passager ønsker.
Personligt ville jeg nok i det fleste tilfælde fravælge dette, da mine
erfaringer siger mig at det simpelthen ikke er besparelsen værd i sidst
endnu.

Se blot på nogle af lavprislufthavnene, som London Luton, London Stansted,
Frankfurt Hahn osv. Det er ikke særlig sjovt at rejse herfra i myldretiden
når terminalerne er overfyldte og køerne er alenlange.

Rigtig god tur...


Kaenguru (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Kaenguru


Dato : 30-07-06 22:50


Peter Rørbye (snabel) skrev:

> Hvad skete der lige med Sterlings ide om at flyve til Florida for 1.000 kr.
> one way, syntes ikke lige jeg har set eller hørt noget.
>
> Peter

Kort tid efter blev Sterling overtaget af islandske FI Group, der også
ejer Icelandair. Icelandair har selv en stor forretning med at flyve
fra Europa via Keflavik på Island til destinationer i USA og Canada,
hvorfor man ikke var interesseret i ny konkurrence på det område.
Derudover har Icelandair et code-share samarbejde med SAS fra bl.a.
København til de destinationer i Europa som Icelandair ikke selv
flyver til. Og SAS havde vist truet lidt med at opsige dette code-share
samarbejde hvis Sterling gav sig til at konkurrere med SAS på USA.

Så det er nok årsagen. Derudover kunne der muligvis have været lidt
problemer med at få trafikrettigheder da flyvninger mellem EU og USA
stadig er reguleret, i modsætning til flyvninger indenfor EU.


Kaenguru (31-07-2006)
Kommentar
Fra : Kaenguru


Dato : 31-07-06 11:33


Kaenguru skrev:

> Peter Rørbye (snabel) skrev:
>
> > Hvad skete der lige med Sterlings ide om at flyve til Florida for 1.000 kr.
> > one way, syntes ikke lige jeg har set eller hørt noget.
> >
> > Peter
>
> Kort tid efter blev Sterling overtaget af islandske FI Group, der også
> ejer Icelandair. Icelandair har selv en stor forretning med at flyve
> fra Europa via Keflavik på Island til destinationer i USA og Canada,
> hvorfor man ikke var interesseret i ny konkurrence på det område.
> Derudover har Icelandair et code-share samarbejde med SAS fra bl.a.
> København til de destinationer i Europa som Icelandair ikke selv
> flyver til. Og SAS havde vist truet lidt med at opsige dette code-share
> samarbejde hvis Sterling gav sig til at konkurrere med SAS på USA.
>
> Så det er nok årsagen. Derudover kunne der muligvis have været lidt
> problemer med at få trafikrettigheder da flyvninger mellem EU og USA
> stadig er reguleret, i modsætning til flyvninger indenfor EU.

Jeg må lige rette mig selv. Det hedder naturligvis FL Group og ikke FI
Group...


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408927
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste