/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Priser på byggegrunde
Fra : Ukendt


Dato : 12-07-06 19:19

Hej.

Først og fremmest er jeg usikker på, om gruppen er
rigtigt...bla...bla...bla...den sædvanlige smøre

Men vi overvejer at bygge hus selv. Noget familie er ved det i Sønderjylland
og har købt en byggegrund ved Skærbæk. (se disse to links)

http://www.skaerbaek.dk/default.asp?fil=udstykning1&mnu=127&ID=104

http://www.skaerbaek.dk/subhtml/pdf/Kildetoftenrev.pdf

Her står der bl.a. at prisen i Skærbæk er kr. 60,- pr km2 (996 km = 59.760
kr,-)

Så er jeg ved at kigge i Horsens - vores område og finder bl.a. dette link,
der er typisk for Horsens Kommunes sider med grunde

http://www.byggegrunde.horsenskom.dk/default.asp?s=273&k=0&u=94&o=2&udfold=94

Prisen er klart en anden. For samme område koster den cirka 10 gange så
meget -

Parcellerne ved Brombærhegnet (område C) = forventet gennemsnitlige
mindstepris 525.000-725.000 kr.
Grundstørrelser mellem ca. 900 m² - 1.400 m²

Kan det virkelig passe?



 
 
tb (12-07-2006)
Kommentar
Fra : tb


Dato : 12-07-06 19:28

> Så er jeg ved at kigge i Horsens - vores område og finder bl.a. dette
> link, der er typisk for Horsens Kommunes sider med grunde
>
> http://www.byggegrunde.horsenskom.dk/default.asp?s=273&k=0&u=94&o=2&udfold=94
>
> Prisen er klart en anden. For samme område koster den cirka 10 gange så
> meget -
>
> Parcellerne ved Brombærhegnet (område C) = forventet gennemsnitlige
> mindstepris 525.000-725.000 kr.
> Grundstørrelser mellem ca. 900 m² - 1.400 m²
>
> Kan det virkelig passe?


Tjae, det lyder da ikke helt galt. Tag 45km længere nordpå (Århus) og de
dobler igen



Ukendt (12-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-07-06 19:37

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:e93evh$2jst$1@newsbin.cybercity.dk...
>> Så er jeg ved at kigge i Horsens - vores område og finder bl.a. dette
>> link, der er typisk for Horsens Kommunes sider med grunde
>>
>> http://www.byggegrunde.horsenskom.dk/default.asp?s=273&k=0&u=94&o=2&udfold=94
>>
>> Prisen er klart en anden. For samme område koster den cirka 10 gange så
>> meget -
>>
>> Parcellerne ved Brombærhegnet (område C) = forventet gennemsnitlige
>> mindstepris 525.000-725.000 kr.
>> Grundstørrelser mellem ca. 900 m² - 1.400 m²
>>
>> Kan det virkelig passe?
>
>
> Tjae, det lyder da ikke helt galt. Tag 45km længere nordpå (Århus) og de
> dobler igen

Tjae... men alligevel De er ikke bare doblet, men 10-doblet. Fra
60.000 - 600,000 og det er den billige ende. Troede ikke, at det var så
meget forskel.



tb (12-07-2006)
Kommentar
Fra : tb


Dato : 12-07-06 19:44

> Tjae... men alligevel De er ikke bare doblet, men 10-doblet. Fra
> 60.000 - 600,000 og det er den billige ende. Troede ikke, at det var så
> meget forskel.


Jeg er mere forbløffet over at man kan få en grund til under 100.000 nogle
som helst steder!
Jeg bor på Djursland hvor "gamle" huse sælges til foræringspriser. Her har
byggegrunde passeret 300.000 for en std. parcel



Ukendt (12-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-07-06 20:12


> Tjae... men alligevel De er ikke bare doblet, men 10-doblet. Fra
> 60.000 - 600,000 og det er den billige ende. Troede ikke, at det var så
> meget forskel.
>

Husk på at der kan være forskel på hvad du får med - fx er der til 60.000
nok ikke byggemodnet og betalt afgift til vand/Varme/el osv.

Mvh

Dan Rasmussen
http://byggeri.kaihoj.dk



Ukendt (12-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-07-06 20:29

"Dan" <dan> skrev i en meddelelse
news:44b54979$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>> Tjae... men alligevel De er ikke bare doblet, men 10-doblet. Fra
>> 60.000 - 600,000 og det er den billige ende. Troede ikke, at det var så
>> meget forskel.
>>
>
> Husk på at der kan være forskel på hvad du får med - fx er der til 60.000
> nok ikke byggemodnet og betalt afgift til vand/Varme/el osv.

Det har du (nok) ret i. Jeg har intet forstand på det, men håber jeg får det


Se dette link, som jeg også postede i første indlæg:
http://www.skaerbaek.dk/default.asp?fil=udstykning1&mnu=127&ID=104

Her hæfter jeg mig ved nedenstående
---
Kloakomkostninger: Kloarkering er udført . Ingen
tilslutningsafgift.
Vand: Forhør ved Skærbæk Vandværk
Varme: Forhør ved Skærbæk Fjernvarme
Elektricitet: Forhør ved Sydvestenergi
Fællesantenne: Tilslutningspligt til TeleDanmark Kabel TV

---
Dvs at kloakomkostningerne er indregnet i de kr. 60.000, men vand, varme og
el ikke er samt at man har pligt til at tilslutte sig TeleDanmark Kabel TV,
hvilket også giver en merudgift. Byggemodning ved jeg ikke, om er indregnet
(eller hvad indebærer)

Til gengæld kunne jeg af ren nysgerrighed godt tænke mig at høre jeres bud
på, hvad nævnte ting kunne koste
- Byggemodning
- Vand
- Varme
- Kloak
- Elektricitet
- Fællesantenne



Johansen (12-07-2006)
Kommentar
Fra : Johansen


Dato : 12-07-06 20:47


"Michael Sørensen" <ms1 SNABELA skindbeni punktum dk> skrev i en meddelelse
news:44b54d5b$0$1957$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Til gengæld kunne jeg af ren nysgerrighed godt tænke mig at høre jeres bud
> på, hvad nævnte ting kunne koste
> - Byggemodning

> - Vand
typisk ca. 20.000kr. inkl. moms +/- 5.000kr. (stikledning + anlægsbidrag)


> - Varme
> - Kloak
> - Elektricitet
> - Fællesantenne
>



Johansen (12-07-2006)
Kommentar
Fra : Johansen


Dato : 12-07-06 20:54

"Michael Sørensen" <ms1 SNABELA skindbeni punktum dk> skrev i en meddelelse
news:44b53d08$0$1957$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej.

> Så er jeg ved at kigge i Horsens - vores område og finder bl.a. dette
> link, der er typisk for Horsens Kommunes sider med grunde
> Parcellerne ved Brombærhegnet (område C) = forventet gennemsnitlige
> mindstepris 525.000-725.000 kr.
> Grundstørrelser mellem ca. 900 m² - 1.400 m² Kan det virkelig passe?


Ja, det er et spm. om antallet af arbejdspladser, disp. indkomst,
infrastruktur - veje - børnehaver - indkøb mv.
Der er mange smukke steder i Sønderjylland! men det ovenstående flytter
altså stadig mere på priserne.

I skanderborg hvor Sjælsøgruppen udstykker koster flere af grundene +
1.000.000kr. og så skal der jo lige et hus på også.
Jeg har lidt ondt af de der skal stifte fam. og hjem under de betingelser -

Jens



Max (12-07-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 12-07-06 22:00

Hej Michael

> Parcellerne ved Brombærhegnet (område C) = forventet gennemsnitlige
> mindstepris 525.000-725.000 kr.
> Grundstørrelser mellem ca. 900 m² - 1.400 m²

Det er jo billige grunde, i den anden ende af byen koster de det dobbelte,
godt man bor næsten inde i centrum :)

Mvh Max




Ukendt (12-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-07-06 22:22

Hej Max

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:44b56275$0$84041$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Michael
>
>> Parcellerne ved Brombærhegnet (område C) = forventet gennemsnitlige
>> mindstepris 525.000-725.000 kr.
>> Grundstørrelser mellem ca. 900 m² - 1.400 m²
>
> Det er jo billige grunde, i den anden ende af byen koster de det dobbelte,
> godt man bor næsten inde i centrum :)

Ja, det er rigtigt. Jeg bor et stenkast fra centrum i dag i lejlighed og det
er dejligt nok. Men 3. sals lejligheder har nogle begrænsninger.

Har fundet grunde til 350.000 i Egebjerg for ca. 1.000 m2. Det lyder okay
billig



Max (12-07-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 12-07-06 22:34

Hej Michael

> Ja, det er rigtigt. Jeg bor et stenkast fra centrum i dag i lejlighed
> og det er dejligt nok. Men 3. sals lejligheder har nogle
> begrænsninger.

Heldigvis bor jeg også næsten i centrum, men det er i en villa :)

> Har fundet grunde til 350.000 i Egebjerg for ca. 1.000 m2. Det lyder
> okay billig

Ikke galt, og for mit vedkommende kan Egebjerg være lige så godt som
Stensballe og den anden ende af Torsted. Fra Egebjerg er der jo super
adgang til motorvejen, det kan man jo ikke sige om Stensballe. En af
mine niecer og hendes mand har lige bygget i Risengård i Stensballe
og det er godt det ikke er mig der skal forente det.

Mvh Max



Maria Frederiksen (12-07-2006)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 12-07-06 23:07

> Her står der bl.a. at prisen i Skærbæk er kr. 60,- pr km2 (996 km = 59.760
> kr,-)

Kan man virkelig få jord til den pris i dag??

> Prisen er klart en anden. For samme område koster den cirka 10 gange så
> meget -

Stadig meget billigt. Har noget familie, der lige har givet 1200 kr pr kvm
for en knap 1000 kvm grund - og det er stadig bare en pløjemark i Jylland.

Mvh Maria




Ukendt (12-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-07-06 23:13

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse
news:44b57337$0$13930$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Her står der bl.a. at prisen i Skærbæk er kr. 60,- pr km2 (996 km =
>> 59.760 kr,-)
>
> Kan man virkelig få jord til den pris i dag??

Ja, se det link, som jeg postede i 1. indlæg fra Skærbæk Kommune.

>> Prisen er klart en anden. For samme område koster den cirka 10 gange så
>> meget -
>
> Stadig meget billigt. Har noget familie, der lige har givet 1200 kr pr kvm
> for en knap 1000 kvm grund - og det er stadig bare en pløjemark i Jylland.
>
> Mvh Maria
>
>
>



Mads Lie Jensen (13-07-2006)
Kommentar
Fra : Mads Lie Jensen


Dato : 13-07-06 07:25

On Thu, 13 Jul 2006 00:13:17 +0200, "Michael Sørensen" <ms1 SNABELA
skindbeni punktum dk> wrote:

>>> Her står der bl.a. at prisen i Skærbæk er kr. 60,- pr km2 (996 km =
>>> 59.760 kr,-)
>>
>> Kan man virkelig få jord til den pris i dag??

60 kr pr kvadratkilometer?
Landbrugsjord står visse steder i landet til 300.000 pr. hektar (10.000
m2)

Der må kunne laves en forretning ud af det )

--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Krukker og tilbehør til haven: http://pottehaven.dk/

Ukendt (13-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-07-06 10:20

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev i en meddelelse
news:popbb213bu2k42u7utj54n8ol4gji5u4gp@4ax.com...
> On Thu, 13 Jul 2006 00:13:17 +0200, "Michael Sørensen" <ms1 SNABELA
> skindbeni punktum dk> wrote:
>
>>>> Her står der bl.a. at prisen i Skærbæk er kr. 60,- pr km2 (996 km =
>>>> 59.760 kr,-)
>>>
>>> Kan man virkelig få jord til den pris i dag??
>
> 60 kr pr kvadratkilometer?
> Landbrugsjord står visse steder i landet til 300.000 pr. hektar (10.000
> m2)
>
> Der må kunne laves en forretning ud af det )

Ja okay, nu så jeg først min fejl. (det var formentligt også den, som Maria
Frederiksen hentydede til, hvor jeg dog ikke fangede den).

Det skal selvfølgelig være 60,- kr / m2 (km ligger lige i fingrene, når man
skriver)



Maria Frederiksen (13-07-2006)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 13-07-06 16:46

> Ja okay, nu så jeg først min fejl. (det var formentligt også den, som
> Maria Frederiksen hentydede til, hvor jeg dog ikke fangede den).

Det gjorde jeg heller ikke, så det var det ikke sådan ment. Jeg synes stadig
at 60 kr pr kvm er ekstremt billigt. Det er en pæn, stor byggegrund for
under 100.000 kr.

Mvh Maria



Ukendt (13-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-07-06 17:17

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse
news:44b66acf$0$13978$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Ja okay, nu så jeg først min fejl. (det var formentligt også den, som
>> Maria Frederiksen hentydede til, hvor jeg dog ikke fangede den).
>
> Det gjorde jeg heller ikke, så det var det ikke sådan ment. Jeg synes
> stadig at 60 kr pr kvm er ekstremt billigt. Det er en pæn, stor byggegrund
> for under 100.000 kr.

Efter lidt tid i gruppen samt kontakt til min ven, så løber den samlede pris
for 1.000 m2 grund i skærbæk op på ca. 115.000 når vand, varme osv. er
tillagt.

Men stadig billigt



Ukendt (13-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-07-06 17:01


"Michael Sørensen" <ms1 SNABELA skindbeni punktum dk> skrev i en meddelelse
news:44b53d08$0$1957$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej.
>
> Først og fremmest er jeg usikker på, om gruppen er
> rigtigt...bla...bla...bla...den sædvanlige smøre
>
> Men vi overvejer at bygge hus selv. Noget familie er ved det i
> Sønderjylland og har købt en byggegrund ved Skærbæk. (se disse to links)
>
> http://www.skaerbaek.dk/default.asp?fil=udstykning1&mnu=127&ID=104
>
> http://www.skaerbaek.dk/subhtml/pdf/Kildetoftenrev.pdf
>
> Her står der bl.a. at prisen i Skærbæk er kr. 60,- pr km2 (996 km = 59.760
> kr,-)
>
> Så er jeg ved at kigge i Horsens - vores område og finder bl.a. dette
> link, der er typisk for Horsens Kommunes sider med grunde
>
> http://www.byggegrunde.horsenskom.dk/default.asp?s=273&k=0&u=94&o=2&udfold=94
>
> Prisen er klart en anden. For samme område koster den cirka 10 gange så
> meget -
>
> Parcellerne ved Brombærhegnet (område C) = forventet gennemsnitlige
> mindstepris 525.000-725.000 kr.
> Grundstørrelser mellem ca. 900 m² - 1.400 m²
>
> Kan det virkelig passe?
>


nu stammer de omtalte grunde i skærbæk jo også fra en 70'er udstykning som
aldrig blev en større succes. Når kommunen har haft grundenen "på lager" i
ca 30 år, skal de jo blive billige

/bo



Ukendt (13-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-07-06 17:18

"bme" <xxx.xxx> skrev i en meddelelse
news:44b66e37$0$60778$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Michael Sørensen" <ms1 SNABELA skindbeni punktum dk> skrev i en
> meddelelse news:44b53d08$0$1957$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> Hej.
>>
>> Først og fremmest er jeg usikker på, om gruppen er
>> rigtigt...bla...bla...bla...den sædvanlige smøre
>>
>> Men vi overvejer at bygge hus selv. Noget familie er ved det i
>> Sønderjylland og har købt en byggegrund ved Skærbæk. (se disse to links)
>>
>> http://www.skaerbaek.dk/default.asp?fil=udstykning1&mnu=127&ID=104
>>
>> http://www.skaerbaek.dk/subhtml/pdf/Kildetoftenrev.pdf
>>
>> Her står der bl.a. at prisen i Skærbæk er kr. 60,- pr km2 (996 km =
>> 59.760 kr,-)
>>
>> Så er jeg ved at kigge i Horsens - vores område og finder bl.a. dette
>> link, der er typisk for Horsens Kommunes sider med grunde
>>
>> http://www.byggegrunde.horsenskom.dk/default.asp?s=273&k=0&u=94&o=2&udfold=94
>>
>> Prisen er klart en anden. For samme område koster den cirka 10 gange så
>> meget -
>>
>> Parcellerne ved Brombærhegnet (område C) = forventet gennemsnitlige
>> mindstepris 525.000-725.000 kr.
>> Grundstørrelser mellem ca. 900 m² - 1.400 m²
>>
>> Kan det virkelig passe?
>>
>
>
> nu stammer de omtalte grunde i skærbæk jo også fra en 70'er udstykning som
> aldrig blev en større succes. Når kommunen har haft grundenen "på lager" i
> ca 30 år, skal de jo blive billige

Tja, de billige priser får da folk til at købe, jeg har været forbi i sidste
uge og husene er på vej op



Max (13-07-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 13-07-06 19:39

Hej Bo

> nu stammer de omtalte grunde i skærbæk jo også fra en 70'er
> udstykning som aldrig blev en større succes. Når kommunen har haft
> grundenen "på lager" i ca 30 år, skal de jo blive billige

Jeg tror det betyder meget mere hvor de ligger end
hvor længe de har ligget :)

Prisudviklingen her i nabolaget har bestemt ikke stået stille
i de sidste 30 år :(

Mvh Max



Ukendt (13-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-07-06 19:24

Hej,

Godt nok billigt der i Skærbæk.
Spændende !!!
Tak for link. Måske man skal flytte derned.


"Michael Sørensen" <ms1 SNABELA skindbeni punktum dk> skrev i en meddelelse
news:44b53d08$0$1957$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej.
>
> Først og fremmest er jeg usikker på, om gruppen er
> rigtigt...bla...bla...bla...den sædvanlige smøre
>
> Men vi overvejer at bygge hus selv. Noget familie er ved det i
> Sønderjylland og har købt en byggegrund ved Skærbæk. (se disse to links)
>
> http://www.skaerbaek.dk/default.asp?fil=udstykning1&mnu=127&ID=104
>
> http://www.skaerbaek.dk/subhtml/pdf/Kildetoftenrev.pdf
>
> Her står der bl.a. at prisen i Skærbæk er kr. 60,- pr km2 (996 km = 59.760
> kr,-)
>
> Så er jeg ved at kigge i Horsens - vores område og finder bl.a. dette
> link, der er typisk for Horsens Kommunes sider med grunde
>
> http://www.byggegrunde.horsenskom.dk/default.asp?s=273&k=0&u=94&o=2&udfold=94
>
> Prisen er klart en anden. For samme område koster den cirka 10 gange så
> meget -
>
> Parcellerne ved Brombærhegnet (område C) = forventet gennemsnitlige
> mindstepris 525.000-725.000 kr.
> Grundstørrelser mellem ca. 900 m² - 1.400 m²
>
> Kan det virkelig passe?
>
>




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste