/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Tænding!
Fra : Gifle


Dato : 10-07-06 20:22

Daws! jeg har en Yamaha fs1 4gear, en K model. og der er et problem med
tændingen. jeg tror det er platinerne der ikk åbener rigtig, men hvem
ved? fordi nogle gange er der en gnist, og nogle gange er der ikk!!!
jeg har skiftet tændrør, og jeg har lige købt nye platiner. HJLÆP
MIG FOR FANDEN MAND!!!


 
 
Daniel Pedersen (10-07-2006)
Kommentar
Fra : Daniel Pedersen


Dato : 10-07-06 20:39

Thjaa så er der kun én ting tilbage...Kondensator, og nej ikke en fra
t-hansen. :)

Det kan dog også være at dine platiner ikke er stillet korrekt, der skal
være 0.4mm luft, når de er helt åbne.

mvh
Daniel



Gifle (10-07-2006)
Kommentar
Fra : Gifle


Dato : 10-07-06 20:41


Daniel Pedersen skrev:

> Thjaa så er der kun én ting tilbage...Kondensator, og nej ikke en fra
> t-hansen. :)
>
> Det kan dog også være at dine platiner ikke er stillet korrekt, der skal
> være 0.4mm luft, når de er helt åbne.
>
> mvh
> Daniel


der er en helt ny ankerplade i, så altså Kondensatorog platinerne er
helt nye! men jeg kan ikk indstille tændingen rigtig!!


Daniel Pedersen (10-07-2006)
Kommentar
Fra : Daniel Pedersen


Dato : 10-07-06 20:44

hmm
Drej svinghjulet til du kan se at platinen åbner sig, eller rettere drej den
så platinen er helt åben.
Find et søgerblad på 0.4mm, vip platinen så bladet kommer ind.
Løsn skruen og spænd den igen, tjek derefter at søgerbladet kan gå ind, det
skal gå lidt stramt men platinen må ikke åbne sig når bladet kommer ind.

Det var det.
Når du er mere øvet skrotter du bladet og stiller dem på øjemål ;) (Det
kommer hurtigt med en Yamaha 4-gear)

mvh
Daniel



Allan Riise (10-07-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 10-07-06 21:22

Daniel Pedersen wrote:
> hmm
> Drej svinghjulet til du kan se at platinen åbner sig, eller rettere
> drej den så platinen er helt åben.
> Find et søgerblad på 0.4mm, vip platinen så bladet kommer ind.
> Løsn skruen og spænd den igen, tjek derefter at søgerbladet kan gå
> ind, det skal gå lidt stramt men platinen må ikke åbne sig når bladet
> kommer ind.
> Det var det.
> Når du er mere øvet skrotter du bladet og stiller dem på øjemål ;)
> (Det kommer hurtigt med en Yamaha 4-gear)

Det er jo så korrekt nok, men hvad man nok lige må fortælle er grunden til
at det er så ligetil, nemlig at Yamahaen har fast ankerplade som ikke kan
drejes, men tallet du nævner er en anelse forkert.

Tillad mig at skrive det som det står i manuallen til Yamahaen..

Tag et søgerblad på .35 mm. ( Tolerencen går fra .30mm til .40mm ) når
platinerne er helt åbne, løsn skruen der strammer platinerne, indsæt
søgerbladet, hver sikker på at det er ved største åbning på platinerne, kør
platinerne ind til de passer om søgerbladet og stram skruen. Lav et
sikkerhedstjek efter ved at se efter om du kan indsætte søgerbladet ved fuld
åbning af platinerne, skal gå en anelse stramt, men må ikke skulle presses
ind ligesom der ikke må være slip imellem platiner og søgerblad.

Man kan også tjekke ved at platinerne skal starte med at åbne 1.8 mm (
Tolerencen går fra 1.65 mm til 1.95 mm ) før TDC ( Top Dead Center ), en
skydelære ned igennem tændrørsåbningen kan tjekke dette.

Hvis du stadig har problemer med tændingen, ville jeg tjekke ledningerne der
går fra tændingssystemet for slitage eller brud.

--
Allan Riise



Gifle (11-07-2006)
Kommentar
Fra : Gifle


Dato : 11-07-06 11:14

godt! men platinerne, skal de åbne sig lynhurtig eller langsomt??
fordi de åberner sig i takt med at stempel nermer sig top, men har
bare hørt noget om at de skal åbne sig lyn hurtigt?


Allan Riise (11-07-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 11-07-06 11:44

Gifle wrote:
> godt! men platinerne, skal de åbne sig lynhurtig eller langsomt??
> fordi de åberner sig i takt med at stempel nermer sig top, men har
> bare hørt noget om at de skal åbne sig lyn hurtigt?

Det gør de skam også når du kører

Man kan ikke lave om på hastigheden, det er krumtappen der fastsætter graden
og længden af åbningen, og ikke noget man kan stille på platinerne.

--
Allan Riise



Kasper Egebo (12-07-2006)
Kommentar
Fra : Kasper Egebo


Dato : 12-07-06 05:27

Den måde jeg foretrækker at bruge er:

1. Pil tændrøret ud.
2. Drej svinghjulet til stemplet er ca. i bund.
3. Løsn platinerne og skub dem an mod svinghjulet
4. Spænd platinerne let.
5. Drej svinghjulet rundt til stemplet er i top (Drejes samme vej som når
motoren kører)
Toppunktet kan let mærkes med en skruetrækker ned gennemtændrørshullet som
hviler mod stemplet.
Det er her også en god ide at sætte et mærke på svinghjulet og motoren. Fx
med sprittus. Mærkerne skal være lige ud for hinanden.
Så kan du altid let finde TDC da det er når de to mærker mødes.

6. Herfra skal svinghjulet så drejes en anelse tilbage igen. (Drejes modsat
af motor retningen)

Alt efter hvilken fortænding du ønsker skal den drejes forskelligt tilbage.

1,6mm før top = 20,8 grader (Passende for lovlig 30 km/t)
1,8mm før top = 22,0 grader (Passende for udroslet 60 - 70 km/t)
2,0mm før top = 23,3 grader (Passende for tunede 80+ km/t)

Dette gøres nemt med en gradeskive fx.
http://www.tavia.com/free_degree_wheel.html
Printes bare ud og klistres på noget pap eller ligende og sættes fast på
svinghjulet.

Eller man kunne også måle/regne omkredsen på sit svingjulet og så regne ud
hvor meget de forskellige gradetal svarer til.
Fx hvis nu dit svinghjul har diameteren 18cm, så er omkredsen 18*3,14 =
56,5cm
De 56,5cm er jo så for en hel omkreds (360grader)

20,8 grader ville så svarer til: (56,5/360)*20,8 = 3,26 cm
Dette er klart nemmest hvis du har sat mærker som nævnt under punkt 5.

Ligledes regner du for de andre gradetal.


7.
Når svinghjulet er grejet passende tilbage skal du holde det fast der med
den ene hånd så det ikke flytter sig.
Platinerne skulle gerne stå åbne på dette tidspunkt. Hvis ikke, så gentag
fra punkt 2.

Hvis platinerne står åbne som de skal løsner du dem meget forsigtigt. Så
stille at platinerne bare lukker forsigtigt i.
Lige i det platinfladerne rører hinanden spænder du platinerne fast og
spænder dem hårdt.

Nu står dine platiner 100% som de skal.
Bliv ikke fortviuvlet hvis dette ved første gennemlæsning lyder meget
forvirrende. Det er ganske let når først man lige har prøvet det et par
gange.






Henning Lund (12-07-2006)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 12-07-06 09:01

Kasper Egebo wrote:



> Hvis platinerne står åbne som de skal løsner du dem meget
> forsigtigt. Så stille at platinerne bare lukker forsigtigt i.
> Lige i det platinfladerne rører hinanden spænder du platinerne
> fast og spænder dem hårdt.

Hvor er søgebladet henne i denne forklaring?



--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.
vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail.


K K (12-07-2006)
Kommentar
Fra : K K


Dato : 12-07-06 14:33


"Henning Lund" skrev
> Kasper Egebo wrote:
>
>
>
>> Hvis platinerne står åbne som de skal løsner du dem meget
>> forsigtigt. Så stille at platinerne bare lukker forsigtigt i.
>> Lige i det platinfladerne rører hinanden spænder du platinerne
>> fast og spænder dem hårdt.
>
> Hvor er søgebladet henne i denne forklaring?

Ingen steder da det er unødvendigt



Henning Lund (12-07-2006)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 12-07-06 14:40

K K wrote:

> Ingen steder da det er unødvendigt

Ååååkaj her har vi så med en specialist at gøre.


--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.
vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail.


K K (12-07-2006)
Kommentar
Fra : K K


Dato : 12-07-06 15:02


"Henning Lund" skrev

>K K wrote:
>
>> Ingen steder da det er unødvendigt
>
> Ååååkaj her har vi så med en specialist at gøre.

Hvem har bildt dig det ind ?

Jeg bruger selv samme metode som Kasper, dog med et
tændingsmicrometer istedet for.

1. Drej krumtappen så stemplet er i bund, løsn skruen
på platinerne og skub dem mod excentrikken og spænd igen.

2: Når stemplet står hvor du vil ha tændingstidspunktet
fx 1.8mm før top står platinerne så pivåbne. Løsn
skruen igen indtil platinerne lige nøjagtig klapper sammen.

Det mindste du rokker med svinghjulet får platinerne til at åbne
og kan kontrolleres med Ohmmeter= tændingstidspunktet
passer med 1.8mm. Og selv da kan afstanden mellem platinerne
svinge fra 0.30-0.40 afhg af om de er nye/slidt/u-org

Søgerblad er kun for at se om tingene er brugt op, en afstand på
0.40 er absolut ingen garanti for at tændings tidspunktet passer



Allan Riise (12-07-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 12-07-06 15:08

K K wrote:
> "Henning Lund" skrev
>
>> K K wrote:
>>
>>> Ingen steder da det er unødvendigt
>>
>> Ååååkaj her har vi så med en specialist at gøre.
>
> Hvem har bildt dig det ind ?
>
> Jeg bruger selv samme metode som Kasper, dog med et
> tændingsmicrometer istedet for.
>
> 1. Drej krumtappen så stemplet er i bund, løsn skruen
> på platinerne og skub dem mod excentrikken og spænd igen.
>
> 2: Når stemplet står hvor du vil ha tændingstidspunktet
> fx 1.8mm før top står platinerne så pivåbne. Løsn
> skruen igen indtil platinerne lige nøjagtig klapper sammen.
>
> Det mindste du rokker med svinghjulet får platinerne til at åbne
> og kan kontrolleres med Ohmmeter= tændingstidspunktet
> passer med 1.8mm. Og selv da kan afstanden mellem platinerne
> svinge fra 0.30-0.40 afhg af om de er nye/slidt/u-org
>
> Søgerblad er kun for at se om tingene er brugt op, en afstand på
> 0.40 er absolut ingen garanti for at tændings tidspunktet passer

Jamen for helvede dog mand, du kan *ikke* ændre tidspunktet på en Yamaha
FS1, så fat det dog mand....

--
Allan Riise



K K (12-07-2006)
Kommentar
Fra : K K


Dato : 12-07-06 15:19


"Allan Riise" skrev

> Jamen for helvede dog mand, du kan *ikke* ændre tidspunktet på en Yamaha
> FS1, så fat det dog mand....
>

Sæt dig ud i sandkassen og køl ned, og prøv så bagefter at se forskellen
i tændingstidspunktet på yamahaen hvis du ændre platinafstanden fra 0.30 til
0.40

Kan du fatte det ?



Allan Riise (12-07-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 12-07-06 15:29

K K wrote:
> "Allan Riise" skrev
>
>> Jamen for helvede dog mand, du kan *ikke* ændre tidspunktet på en
>> Yamaha FS1, så fat det dog mand....
>>
>
> Sæt dig ud i sandkassen og køl ned, og prøv så bagefter at se
> forskellen i tændingstidspunktet på yamahaen hvis du ændre platinafstanden
> fra
> 0.30 til 0.40
>
> Kan du fatte det ?

Jeg kan, du kan ikke.

Jeg vil, til din ære, indscanne service indstillingerne, som jo kommer til
de danske kanllert mekanikere fra Yamaha fabrikken, og så kan du jo passende
dementere dine tåbeligheder.

--
Allan Riise



Brian (12-07-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 12-07-06 15:52

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:44b5073a$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Kan du fatte det ?
>
> Jeg kan, du kan ikke.
>
> Jeg vil, til din ære, indscanne service indstillingerne, som jo kommer til
> de danske kanllert mekanikere fra Yamaha fabrikken, og så kan du jo
> passende dementere dine tåbeligheder.

For sjov skyld, må jeg så også se disse :)
brianaxelgaard snabela gmail punktum com



Brian (12-07-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 12-07-06 09:37

"Kasper Egebo" <kasper_egebo@FJERNhatomail.com> skrev i en meddelelse
news:44b47a00$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Den måde jeg foretrækker at bruge er:

Da ikke på en Yamaha FS1?



Allan Riise (12-07-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 12-07-06 09:42

Brian wrote:
> "Kasper Egebo" <kasper_egebo@FJERNhatomail.com> skrev i en meddelelse
> news:44b47a00$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Den måde jeg foretrækker at bruge er:
>
> Da ikke på en Yamaha FS1?

Hvis Kasper nu havde læst tråden, så ville han have læst at anslagspladen
ikke kan drejes på en FS1'er, så det er kun størrelsen på gabet der kan/skal
indstilles, men det har han så ikke gjort.

--
Allan Riise



Henning Lund (12-07-2006)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 12-07-06 10:31

Allan Riise wrote:

> Hvis Kasper nu havde læst tråden, så ville han have læst at
> anslagspladen ikke kan drejes på en FS1'er, så det er kun
> størrelsen på gabet der kan/skal indstilles, men det har han
> så ikke gjort.

*LOL*


--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.
vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail.


K K (12-07-2006)
Kommentar
Fra : K K


Dato : 12-07-06 14:32


"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev
> Hvis Kasper nu havde læst tråden, så ville han have læst at anslagspladen
> ikke kan drejes på en FS1'er, så det er kun størrelsen på gabet der
> kan/skal indstilles, men det har han så ikke gjort.

Og hvis du havde læst hvad Kasper skrev står der heller ikke noget
om at den skal kunne drejes vel ?



Allan Riise (12-07-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 12-07-06 14:44

K K wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev
>> Hvis Kasper nu havde læst tråden, så ville han have læst at
>> anslagspladen ikke kan drejes på en FS1'er, så det er kun størrelsen
>> på gabet der kan/skal indstilles, men det har han så ikke gjort.
>
> Og hvis du havde læst hvad Kasper skrev står der heller ikke noget
> om at den skal kunne drejes vel ?

Jamen hvorfor hele den smøre, der skal være et sted mellem .30mm og .40mm,
optimalt .35mm mellem platinerne når de er fuldt åbne.

Slut færdig basta, en gradskive bruger man *kun* ved variabel tændning.

--
Allan Riise



K K (12-07-2006)
Kommentar
Fra : K K


Dato : 12-07-06 15:16


"Allan Riise" skrev

>K K wrote:
>> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev
>>> Hvis Kasper nu havde læst tråden, så ville han have læst at
>>> anslagspladen ikke kan drejes på en FS1'er, så det er kun størrelsen
>>> på gabet der kan/skal indstilles, men det har han så ikke gjort.
>>
>> Og hvis du havde læst hvad Kasper skrev står der heller ikke noget
>> om at den skal kunne drejes vel ?
>
> Jamen hvorfor hele den smøre, der skal være et sted mellem .30mm og .40mm,
> optimalt .35mm mellem platinerne når de er fuldt åbne.

Fordi det er std opgivelsen fra fabrikken til en Udroslet Fs1, en Dansk 30
km/t
kører ikke særlig godt med den indstilling, og er den tunet som de fleste nu
engang er dur det heller ikke bare konsekvent at stille den til 0.35

> Slut færdig basta, en gradskive bruger man *kun* ved variabel tændning.
Aha... Jaja du lærer det nok engang



Allan Riise (12-07-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 12-07-06 15:27

K K wrote:
> "Allan Riise" skrev
>
>> K K wrote:
>>> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev
>>>> Hvis Kasper nu havde læst tråden, så ville han have læst at
>>>> anslagspladen ikke kan drejes på en FS1'er, så det er kun
>>>> størrelsen på gabet der kan/skal indstilles, men det har han så
>>>> ikke gjort.
>>>
>>> Og hvis du havde læst hvad Kasper skrev står der heller ikke noget
>>> om at den skal kunne drejes vel ?
>>
>> Jamen hvorfor hele den smøre, der skal være et sted mellem .30mm og
>> .40mm, optimalt .35mm mellem platinerne når de er fuldt åbne.
>
> Fordi det er std opgivelsen fra fabrikken til en Udroslet Fs1, en
> Dansk 30 km/t
> kører ikke særlig godt med den indstilling, og er den tunet som de
> fleste nu engang er dur det heller ikke bare konsekvent at stille den
> til 0.35

Sludder og vrøvl, jeg har haft 5 af slagsen, så jeg tror da nok jeg ved bare
en lille smule om det.
Hvis du går tilbage og læser hvad jeg skrev oprindeligt, så er det ord fra
ende det samme der står i service manuallen, du ved den bliver udleveret til
de der skal servicere knallerterne, altså en værkstedsbog, og den er på
dansk/svensk, så mon ikke den også passer til de Danske modeller, jeg vil me
glæde scanne siden og ligge det ind i binær gruppen.
Hvorfor jeg går imod det du og Kasper skrev, det er jo fordi at det er en
amatør der vil have hjælp, og så har han jo nok ikke en gradskive, men igen,
hvis du havde læst mit oprindelige indlæg, så ville du kunne se at jeg også
skrev at platierne skal starte med at åbne 1.8 mm før TDC, og at det kan
tjekkes med en skydelære.

I stedet for al jere fancy stof, så kan man klare sig, hvis det skal gå helt
vildt til, søgerblad(e), prøvelampe ( lav en selv med en pære fra
blinklyset ), og en skydelære, så hvorfor en i helvede gøre det så
besværligt, når det eneste der reelt er behov for er søgerblad(e)

>> Slut færdig basta, en gradskive bruger man *kun* ved variabel
>> tændning.

> Aha... Jaja du lærer det nok engang

For det første så er jeg ikke "Brian" på 16 år, og for det andet, fortæl mig
endelig hvad jeg skal bruge en gradskive til på en Yamaha, når den har fast
tændingstidspunkt, man kan da godt gå den vej for at indstille platinerne,
bevares, men det svarer altså til at bruge et oscilloskop for at se om ens
pladespiller kører med de korrekte omdrejninger.

--
Allan Riise



Allan Riise (12-07-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 12-07-06 15:47


Har smidt dokumentation ind i dk.binaer.motor
Tråden hedder .....

Tændning Yamaha FS1

--
Allan Riise



Kasper Egebo (12-07-2006)
Kommentar
Fra : Kasper Egebo


Dato : 12-07-06 15:54

Ja, metoden er måake en anelse mere indviklet end, den almindelige vej med
søgeblade.
Jeg har bare aldrig haft søgeblade så måtte jeg jo finde en anden metode.
Og synes egentlig denne metode er fuldt ud lige så nem når man har forstået
den.

Gradeskiven har jeg heller aldrig brugt. Da jeg synes det er nemmere bare at
have et fast mål på ydersiden af svinghjulet som er markeret af med en tush.
Så skal man aldrig mere bruge andet end en skruetrækker for at stille 100%
rigtigt.

Endvidere synes jeg bedre om min metode da den er præcis hvis den udføres
rigtigt.

Men søgeblad forudsætter det at platinerne er 100% ens hvergang, og at
svinghjulets innerring ikke er slidt skæv.
Fejlprocenten i den metode er sikkert ubetydelig i 99% af alle tilfælde, men
jeg bruger nu den anden metode alligevel.

Var der nogen der sagde perfektionist

Mvh
Kasper Egebo



Allan Riise (12-07-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 12-07-06 16:04

Kasper Egebo wrote:
> Ja, metoden er måake en anelse mere indviklet end, den almindelige
> vej med søgeblade.
> Jeg har bare aldrig haft søgeblade så måtte jeg jo finde en anden
> metode. Og synes egentlig denne metode er fuldt ud lige så nem når
> man har forstået den.

Både ja og nej, hvis ikke man har stop på svinghjulet kan det drille en del.

> Gradeskiven har jeg heller aldrig brugt. Da jeg synes det er nemmere
> bare at have et fast mål på ydersiden af svinghjulet som er markeret
> af med en tush. Så skal man aldrig mere bruge andet end en
> skruetrækker for at stille 100% rigtigt.

Det tager højde for slidte platiner, korrekt, men da spørger havde sagt at
det var helt nye platiner, såe, og jeg mener at man skal fortælle det
pædagogisk og nemmest til førstegangs "udøvere" tillod jeg nig at holde på
mit.

> Endvidere synes jeg bedre om min metode da den er præcis hvis den
> udføres rigtigt.

Det er korrekt.

> Men søgeblad forudsætter det at platinerne er 100% ens hvergang, og
> at svinghjulets innerring ikke er slidt skæv.
> Fejlprocenten i den metode er sikkert ubetydelig i 99% af alle
> tilfælde, men jeg bruger nu den anden metode alligevel.

Svinghjulets innerring har nu svært ved at blive slidt af den bakelit
afstandstager der er på platinerne, men selvfølgelig, så kan tappen være
gået på et tidspunkt så svinghjulet er gået løs (uha) men selv der kan den
ikke komme ind til knasten.

> Var der nogen der sagde perfektionist

Ja, det gjorde du

--
Allan Riise



GK (02-10-2006)
Kommentar
Fra : GK


Dato : 02-10-06 22:06


"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:44b50f59$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Kasper Egebo wrote:
> > Ja, metoden er måake en anelse mere indviklet end, den almindelige
> > vej med søgeblade.
> > Jeg har bare aldrig haft søgeblade så måtte jeg jo finde en anden
> > metode. Og synes egentlig denne metode er fuldt ud lige så nem når
> > man har forstået den.
>
> Både ja og nej, hvis ikke man har stop på svinghjulet kan det drille en
del.
>
> > Gradeskiven har jeg heller aldrig brugt. Da jeg synes det er nemmere
> > bare at have et fast mål på ydersiden af svinghjulet som er markeret
> > af med en tush. Så skal man aldrig mere bruge andet end en
> > skruetrækker for at stille 100% rigtigt.
>
> Det tager højde for slidte platiner, korrekt, men da spørger havde sagt at
> det var helt nye platiner, såe, og jeg mener at man skal fortælle det
> pædagogisk og nemmest til førstegangs "udøvere" tillod jeg nig at holde på
> mit.
>
> > Endvidere synes jeg bedre om min metode da den er præcis hvis den
> > udføres rigtigt.
>
> Det er korrekt.
>
> > Men søgeblad forudsætter det at platinerne er 100% ens hvergang, og
> > at svinghjulets innerring ikke er slidt skæv.
> > Fejlprocenten i den metode er sikkert ubetydelig i 99% af alle
> > tilfælde, men jeg bruger nu den anden metode alligevel.
>
> Svinghjulets innerring har nu svært ved at blive slidt af den bakelit
> afstandstager der er på platinerne, men selvfølgelig, så kan tappen være
> gået på et tidspunkt så svinghjulet er gået løs (uha) men selv der kan den
> ikke komme ind til knasten.
>
> > Var der nogen der sagde perfektionist
>
> Ja, det gjorde du
>
> --
> Allan Riise
>
>
nu har jeg stillet mange knallerter i tændingen og jeg gør bare det at jeg
stiller platiner så de lige nøjagtig begynder at åbne 1.5 mm før top og det
er jo det de skal for at få det rette tidspunkt og når stemplet så er i
top, så passer det med ca 0.35 -0.4 mm åben platiner da excentriken på
svinghjuler giver de 0.35 til 0.4 mm på knallerter med fast anker plade
alså ,, (bruger en skydelære til at tage top målet med )

på dem der kan drejes stiller jeg ankerpladen i midten , finder max åbnings
punktet og stiller med et søgerblad til 0.35 og drejer så pladen til at den
åbner 1.5 før top

meget enkelt og let ,Og med den metode går man ikke helt ved siden af . hvis
far lige skal stille sønnens knallert i tændingen

p,s jo jeg kenner skam godt de rigtige metoder og hvordan det gøres ,, men
det er nok lige lovligt meget for en uerfaren
mvh gk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste