/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Skat fremmer svinende motorcykler
Fra : Ukendt


Dato : 08-07-06 22:45

Følgende er klippet fra Fyens Stiftstidende
Sidste år blev der importeret lige så mange brugte store motorcykler, som
der blev solgt nye.

Det er skidt for miljøet, da de nye forurener væsentligt mindre end de ofte
meget gamle brugte motorcykler.

Ved årsskiftet forstærkes den ugunstige udvikling yderligere. Fra 1. januar
2007 skal nye motorcykler nemlig leve op til EU's euro 3 norm, der stiller
så store krav til udstødningen, at det vil blive meget vanskeligt at få
godkendt motorcykler med luftkølede motorer.

Andre skal have dobbelt tændrør for at få forureningen ned.

Det oplyser Jesper Reinhardt, der er formand for Motorcykel Importør
Foreningen.
15.000 kr. dyrere
- Der er tale om en voldsom skærpelse, som vil gøre nye motorcykler 3000 til
4000 kroner dyrere før moms og afgifter. Det betyder, at kunderne skal
betale omkring 15.000 kroner mere, siger Jesper Reinhardt.

Han forudser, at væksten i importen af brugte, men også gamle og forurenende
motorcykler vil fortsætte.

I 2001 blev der importeret 2600 brugte motorcykler. I 2005 var tallet vokset
til flere end 4600 motorcykler.

Til sammenligning blev der sidste år solgt 5900 nye motorcykler, men heraf
var cirka 1200 små og meget billige kinesiske motorcykler.
Opfordring til minister
Jesper Reinhardt opfordrer miljøminister Connie Hedegaard (K) til at lægge
pres på skatteminister Kristian Jensen (V) for at få ændret
registreringsafgiften.

Der betales ikke registreringsafgift af de første 8000 kroner, og det
favoriserer kinesiske motorcykler, som, hævder han, ikke lever op til danske
miljøkrav.

- Vi har set eksempler på importører, der får en container fuld af billige
kinesiske motorcykler til måske 5000 kroner pr. styk i indkøb. Han
indregistrerer dem alle til sig selv uden afgift og sælger dem derefter som
brugte for det dobbelte, siger Jesper Reinhardt.

Motorcykel Importør Foreningen har kontaktet myndighederne for at få en
lempelse i den afgiftsstigning, der sker som følge af de skærpede miljøkrav.

/Bent



 
 
Hekto (08-07-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 08-07-06 23:10

> Følgende er klippet fra Fyens Stiftstidende
> Sidste år blev der importeret lige så mange brugte store motorcykler,
> som der blev solgt nye.
>
> Det er skidt for miljøet, da de nye forurener væsentligt mindre end
> de ofte meget gamle brugte motorcykler.
>
> Ved årsskiftet forstærkes den ugunstige udvikling yderligere. Fra 1.
> januar 2007 skal nye motorcykler nemlig leve op til EU's euro 3 norm,
> der stiller så store krav til udstødningen, at det vil blive meget
> vanskeligt at få godkendt motorcykler med luftkølede motorer.
>
> Andre skal have dobbelt tændrør for at få forureningen ned.
>
> Det oplyser Jesper Reinhardt, der er formand for Motorcykel Importør
> Foreningen.
> 15.000 kr. dyrere
> - Der er tale om en voldsom skærpelse, som vil gøre nye motorcykler
> 3000 til 4000 kroner dyrere før moms og afgifter. Det betyder, at
> kunderne skal betale omkring 15.000 kroner mere, siger Jesper
> Reinhardt.
>
> Han forudser, at væksten i importen af brugte, men også gamle og
> forurenende motorcykler vil fortsætte.
>
> I 2001 blev der importeret 2600 brugte motorcykler. I 2005 var tallet
> vokset til flere end 4600 motorcykler.
>
> Til sammenligning blev der sidste år solgt 5900 nye motorcykler, men
> heraf var cirka 1200 små og meget billige kinesiske motorcykler.
> Opfordring til minister
> Jesper Reinhardt opfordrer miljøminister Connie Hedegaard (K) til at
> lægge pres på skatteminister Kristian Jensen (V) for at få ændret
> registreringsafgiften.
>
> Der betales ikke registreringsafgift af de første 8000 kroner, og det
> favoriserer kinesiske motorcykler, som, hævder han, ikke lever op til
> danske miljøkrav.
>
> - Vi har set eksempler på importører, der får en container fuld af
> billige kinesiske motorcykler til måske 5000 kroner pr. styk i
> indkøb. Han indregistrerer dem alle til sig selv uden afgift og
> sælger dem derefter som brugte for det dobbelte, siger Jesper
> Reinhardt.
>
> Motorcykel Importør Foreningen har kontaktet myndighederne for at få
> en lempelse i den afgiftsstigning, der sker som følge af de skærpede
> miljøkrav.
>
> /Bent

Ja, ja ... ikke meget nyt under solen!

Der sker intet i den sag, for sker der en lempelse dér, skal den også
ske på biler og så ruller lavinen! Det vil blive mødt med en mur af
tavshed!

Skatteprovenue går som altid før miljø!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Ukendt (09-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-07-06 09:22


Hekto skrev i meddelelsen ...

>Der sker intet i den sag, for sker der en lempelse dér, skal den også
>ske på biler og så ruller lavinen! Det vil blive mødt med en mur af
>tavshed!
>
>Skatteprovenue går som altid før miljø!


Egentlig godt det samme, hvor tit er det lige vi herinde hører om
katalysatorer der flåes af helt nye cykler. Blot for at øge støjforureningen
:-| PAIR-systemer, der sættes ud af drift, overfodring med PC'ere.

Der er vist ingen grund til at tro, at nye mc'er i praksis kommer til at
forurene mindre... :-/

--
mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr



Kent Nielsen (09-07-2006)
Kommentar
Fra : Kent Nielsen


Dato : 09-07-06 11:22


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:44b0c19b$0$20325$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Egentlig godt det samme, hvor tit er det lige vi herinde hører om
> katalysatorer der flåes af helt nye cykler. Blot for at øge
> støjforureningen
> :-| PAIR-systemer, der sættes ud af drift, overfodring med PC'ere.
>
> Der er vist ingen grund til at tro, at nye mc'er i praksis kommer til at
> forurene mindre... :-/

Mon ikke det hjælper når man indfører periodisk syn, inkl. miljøtest ?
(Det kan kun være et spørgsmål om tid)

Det har de haft i Tyskland i mange år.

--
Mvh
Kent Nielsen



CL (09-07-2006)
Kommentar
Fra : CL


Dato : 09-07-06 12:25


"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> >
> Mon ikke det hjælper når man indfører periodisk syn, inkl. miljøtest ?
> (Det kan kun være et spørgsmål om tid)
>
> Det har de haft i Tyskland i mange år.
>


Det hjælper da kun den dag at der skal synes, på med det
originale"synes" på med det uoriginale igen og den ski er slået,
uden at det har gavnet noget som helst.

--
H
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL



Ukendt (10-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-07-06 07:43


CL skrev i meddelelsen <44b0e7eb$1$12673$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

>Det hjælper da kun den dag at der skal synes, på med det
>originale"synes" på med det uoriginale igen og den ski er slået,
>uden at det har gavnet noget som helst.


Jup, det er en holdningsændring at der skal til. Motorcyklister er til tider
vel egoistiske... :-|

mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr



Hekto (10-07-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 10-07-06 10:21

Orla Pedersen has brought this to us :
> Egentlig godt det samme, hvor tit er det lige vi herinde hører om
> katalysatorer der flåes af helt nye cykler. Blot for at øge støjforureningen
> :-| PAIR-systemer, der sættes ud af drift, overfodring med PC'ere.
>
> Der er vist ingen grund til at tro, at nye mc'er i praksis kommer til at
> forurene mindre... :-/

Tjaaaa ... det kan du have ret i. Betragtningen
var dog mere generel end lige møntet på MC'er.

Tyskerne har jo taget skridt i retning af at
kontrollere den slags, og skulle det en dag havne
på en avisforside, vil vore populistiske
politikkere sikkert straks indføre et eller andet
+ en skat mere!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!



Steen Gruby (08-07-2006)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 08-07-06 23:39

On Sat, 8 Jul 2006 23:44:59 +0200, "Bent Eriksen"
<bbe[AT]tdcadsl[DOT]dk> wrote:

Hej Bent.
>
>Motorcykel Importør Foreningen har kontaktet myndighederne for at få en
>lempelse i den afgiftsstigning, der sker som følge af de skærpede miljøkrav.
>
Det er rent klynk far importørsiden.
Andre lande har i årevis måttet leve med de skærpede miljøkrab som
blev gennemført sidste år og som nu skærpes.
Bilindustrien har haft kravene i årevis.
Det er ikke miljøkravene der er problemet men importafgiften i
Danmark.
Der er to metoder at rydde op på.
1. Forbyd MC'er der er ældre end 1005.
2. Sænk importafgiften.
Du kan selv vælge hvilken du tror mest på

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Frank E. N. Stein (09-07-2006)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 09-07-06 00:07

On Sun, 09 Jul 2006 00:39:28 +0200, Steen Gruby wrote:

> 1. Forbyd MC'er der er ældre end 1005.

Det tror jeg ikke bliver et problem.

Steen Gruby (09-07-2006)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 09-07-06 00:10

On Sun, 09 Jul 2006 01:06:58 +0200, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

Hej.
>
>Det tror jeg ikke bliver et problem.

Undskyld - Jeg mente 2005 - Tastefejl

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Jon&Ann-Rikka (09-07-2006)
Kommentar
Fra : Jon&Ann-Rikka


Dato : 09-07-06 05:10


"> Det er ikke miljøkravene der er problemet men importafgiften i
> Danmark.
> Der er to metoder at rydde op på.
> 1. Forbyd MC'er der er ældre end 1005.
> 2. Sænk importafgiften.
> Du kan selv vælge hvilken du tror mest på
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Suk.. det vil sige at jeg skal begynde at spare sammen nu til en stor ny en

Jeg gik ellers også og troede at en del af den afgift vi betaler skulle
bruges på vejnettet, men hvor ?? Synes efterhånden en stor del at det danske
vejnet er ret godt slidt, bevares, de lapper dem da en gang i mellem, men
helt godt er det ikke. Gad vide om der er gået BaneDanmark i
vejdirektoratet.


--
Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen, forældre til et englebarn
Suzuki GSX-R 250
Fiat Punto 1,2 ELX
MZ 6,0
www.home1.stofanet.dk/tikasminde/



Torben Scheel (09-07-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 09-07-06 11:05

Jon&Ann-Rikka wrote:

> Suk.. det vil sige at jeg skal begynde at spare sammen nu til en stor ny en
>
> Jeg gik ellers også og troede at en del af den afgift vi betaler skulle
> bruges på vejnettet, men hvor ?? Synes efterhånden en stor del at det danske
> vejnet er ret godt slidt, bevares, de lapper dem da en gang i mellem, men
> helt godt er det ikke. Gad vide om der er gået BaneDanmark i
> vejdirektoratet.
>
>
Sludder - de har brugt masser af millioner på at sinke motorvejstrafikke
de seneste år omkring KBH. Der er ikke en eneste af de
motorvejssrtrækninger jeg benytter jævnligt der går fri.

--
vh
Torben

Richard (09-07-2006)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 09-07-06 12:38

Torben Scheel wrote:

> Sludder - de har brugt masser af millioner på at sinke motorvejstrafikke
> de seneste år omkring KBH. Der er ikke en eneste af de
> motorvejssrtrækninger jeg benytter jævnligt der går fri.

Og det er bl.a. fordi, de nøler med at lave den, du og mange andre har
brug for, nemlig Ring 5 som motor- eller motortrafikvej fra
Bjæverskov/Køge-udfletningen over Høje Tåstrup, vest/nord om Ballerup og
Birkerød til Hørsholm/Karlebo. Se den ville aflaste noget, det andet er
blot kortsigtet lapperi...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Steen Gruby (09-07-2006)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 09-07-06 13:00

On Sun, 9 Jul 2006 11:38:11 +0000 (UTC), rpaderichard@netscape.net
(Richard) wrote:


Hej Richard
>
>Og det er bl.a. fordi, de nøler med at lave den, du og mange andre har
>brug for, nemlig Ring 5 som motor- eller motortrafikvej fra
>Bjæverskov/Køge-udfletningen over Høje Tåstrup, vest/nord om Ballerup og
>Birkerød til Hørsholm/Karlebo. Se den ville aflaste noget, det andet er
>blot kortsigtet lapperi...

Jeg giver dig 100% ret i den betragtning.
Og efter min ringe formening burde udgifterne til det projekt blive
mere end rigeligt opvejet af de besparelser samfundet måtte have i
form af færre forsinkelser på vejene.
Desværre er økonomisk politik uigennemskuelig efter kildeskattens
indførelse hvor de specielle "kasser" blev samlet i en stor fælles
kasse med hul i bunden
Det der undrer mig mest er, at der tilsyneladende aldrig er penge nok
til politikernes projekter uanset hvad vi betaler i skat.
Gad vide hvor pengene bliver af?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Richard (09-07-2006)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 09-07-06 19:11

Steen Gruby wrote:

Hej Steen,

>>Og det er bl.a. fordi, de nøler med at lave den, du og mange andre har
>>brug for, nemlig Ring 5 som motor- eller motortrafikvej fra
>>Bjæverskov/Køge-udfletningen over Høje Tåstrup, vest/nord om Ballerup og
>>Birkerød til Hørsholm/Karlebo. Se den ville aflaste noget, det andet er
>>blot kortsigtet lapperi...

> Jeg giver dig 100% ret i den betragtning.

Ja, i betragtning af din bopæl kan det ikke undre, at du også kan se
behovet for sådan en omfartsvej. En ræv har jo flere udgange, ikke ?-)

> Det der undrer mig mest er, at der tilsyneladende aldrig er penge nok
> til politikernes projekter uanset hvad vi betaler i skat.
> Gad vide hvor pengene bliver af?

Netop, for mange af dem går formentlig til at lappe huller akut snarere
end fremsynet planlægning. På eller ganske nær den nævnte rute ligger to
store, netop nedlagte militærterræner; men at reservere plads til en
trafikkoridor uden om Kø'strup har IMHO slet ikke været nævnt i
forbindelse med nogen af dem. Og når først husene ligger der, skal vejen
jo graves ned for ikke at forstyrre, hvilket gør den en del dyrere

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Steen Gruby (09-07-2006)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 09-07-06 19:26

On Sun, 9 Jul 2006 18:10:54 +0000 (UTC), rpaderichard@netscape.net
(Richard) wrote:

Hej Richard.
>
>Ja, i betragtning af din bopæl kan det ikke undre, at du også kan se
>behovet for sådan en omfartsvej. En ræv har jo flere udgange, ikke ?-)
>
Njaeh - Du kan ikke rigtigt hænge mig op på at tænke lokalt.
Om de så gik i gang med motorringvej 5 i morgen ville den ikke komme i
brug så den ville lette min dagligdag.
Når den en gang er en realitet er jeg for længst gået på pension og så
kan al verdens myldretid og motorveje rende mig
>
>Netop, for mange af dem går formentlig til at lappe huller akut snarere
>end fremsynet planlægning. På eller ganske nær den nævnte rute ligger to
>store, netop nedlagte militærterræner; men at reservere plads til en
>trafikkoridor uden om Kø'strup har IMHO slet ikke været nævnt i
>forbindelse med nogen af dem. Og når først husene ligger der, skal vejen
>jo graves ned for ikke at forstyrre, hvilket gør den en del dyrere

Alle andre steder i verden bygger man infrastruktur og derefter huse.
I Danmark bygger man huse og kommer så i tanker om infrastruktur,
ekspropriterer, river ned og bygger veje og jernbaner hvor man så kan
komme til det.
Oftest forstår jeg ikke politikkere, og de gange jeg virkelig forsøger
kommer jeg til et billede jeg ikke bryder mig om.
For mig er "Kongekabale" mere en beskrivelse af virkeligheden end
fiktion.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Richard (09-07-2006)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 09-07-06 23:02

Steen Gruby wrote:

Hej igen Steen,
>>Ja, i betragtning af din bopæl kan det ikke undre, at du også kan se
>>behovet for sådan en omfartsvej. En ræv har jo flere udgange, ikke ?-)
>>
> Njaeh - Du kan ikke rigtigt hænge mig op på at tænke lokalt.
> Om de så gik i gang med motorringvej 5 i morgen ville den ikke komme i
> brug så den ville lette min dagligdag.
> Når den en gang er en realitet er jeg for længst gået på pension og så
> kan al verdens myldretid og motorveje rende mig

Naeh, du skal vel også til banko og juletræ i pensionistklubben indimellem


> Alle andre steder i verden bygger man infrastruktur og derefter huse.
> I Danmark bygger man huse og kommer så i tanker om infrastruktur,
> ekspropriterer, river ned og bygger veje og jernbaner hvor man så kan
> komme til det.

Mon ikke det skyldes, at politikerne ikke kan bestemme sig til, om vi skal
have god kollektiv transport eller privat ditto? Som det er nu har vi
ingen af delene

> Oftest forstår jeg ikke politikkere, og de gange jeg virkelig forsøger
> kommer jeg til et billede jeg ikke bryder mig om.
> For mig er "Kongekabale" mere en beskrivelse af virkeligheden end
> fiktion.

Har ikke set den, men flere års arbejde med den IT- og telefaglige del af
kommunikation og PR afslørede en pudsig tendens i den branche: Inkarnerede
kommunikationsfolk - som dem politikerne hælder stadig mere til - har et
ganske særligt syn på virkeligheden. Nemlig som den tager sig ud, efter de
har arbejdet så længe med den, at andre har let ved at forstå den. Men tit
og mange gange passer den slet ikke med den virkelige virkelighed - hvis
du forstår, hvad jeg mener

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Hekto (10-07-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 10-07-06 10:29

Steen Gruby wrote :
> Det der undrer mig mest er, at der tilsyneladende aldrig er penge nok
> til politikernes projekter uanset hvad vi betaler i skat.
> Gad vide hvor pengene bliver af?

Oprindeligt havde flere partier jo den kongstanke
at man bare stak hånden i borgernes lommer og
fiskede lidt mere op! De såkaldte 'miljøafgifter'
var jo et glimrende eksempel herpå. Så havde man
en masse små hndtag at skrue på, når der skulle
bruges lidt flere penge, nå nu alle brikkede sig
over at indkomstskatten var for høj. Så fik vi
afgifter på 'forbrug' som skulle få os til at
bruge mindre af noget vi alle havde behov for i
hverdagen, og da der ikke var nogen direkte
anvendelse for pengene røg de ned i den store
kasse og ud igennem hullet i bunden!

Sjovt nok har kommunerne heller aldrig penge nok,
fordi de altid er _nødt_ til at øge servicen over
for borgerne! Hvorfor er de lige det? Jo de vil
tiltrække borgere!

Ballerup kommune fører nøje statistik med hvilke
indkomstgrupper der flytter til kommunen og
hvilke der fraflytter kommunen. For et par år
siden skete der en større fraflytning end
beregnet, af højere indkomster, og det afsted kom
sandelig at der skete noget i de pågældende
kvarterer - ny vejbelægning o.s.v.

Det eneste der sikrer taburetten er at love
vælgerne noget! De glemmer hver gang at de selv
har betalt gildet!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!



Hekto (10-07-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 10-07-06 10:22

Jon&Ann-Rikka wrote on 09-07-2006 :
> Suk.. det vil sige at jeg skal begynde at spare sammen nu til en stor ny en
>
> Jeg gik ellers også og troede at en del af den afgift vi betaler skulle
> bruges på vejnettet, men hvor ?? Synes efterhånden en stor del at det danske
> vejnet er ret godt slidt, bevares, de lapper dem da en gang i mellem, men
> helt godt er det ikke. Gad vide om der er gået BaneDanmark i vejdirektoratet.

Ja, en 'hoppgøj' er vejen frem!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!



Richard (09-07-2006)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 09-07-06 19:19

Bent Eriksen wrote:

> - Vi har set eksempler på importører, der får en container fuld af billige
> kinesiske motorcykler til måske 5000 kroner pr. styk i indkøb. Han
> indregistrerer dem alle til sig selv uden afgift og sælger dem derefter som
> brugte for det dobbelte, siger Jesper Reinhardt.

Hvad er nu lige finten ved den manøvre? - at få dem indregistreret før en
skæringsdag for Euro-normer eller hur?

> Motorcykel Importør Foreningen har kontaktet myndighederne for at få en
> lempelse i den afgiftsstigning, der sker som følge af de skærpede miljøkrav.

Det ville jo være en start, hvis afgifterne blot blev sat ned til
bilniveau; men det er der vist ikke politisk vilje til uanset de åbenlyse
fordele for både miljø og trafiksikkerhed

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Anders Majland (11-07-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 11-07-06 22:04

> Det ville jo være en start, hvis afgifterne blot blev sat ned til
> bilniveau; men det er der vist ikke politisk vilje til uanset de åbenlyse
> fordele for både miljø og trafiksikkerhed

Ja som en onkel måbende sagde til mig idag da han så forårets "nyindkøb" og
jeg fortalte at den som ny ville koste tæt på 150.000kr.( 1993'er xtz750
importeret til DK i 2002 med lavt kmtal.) "Det er jo ligeså meget som min
bil" - og det er en gulplade ford ... Så kunn jeg jo kun svare at hvis den
kunne nøjes med samme beskatning som en gulpladebil ville prisen også have
været pænt under 100kkr ...




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste