/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hilser man på MC-betjente?
Fra : lhm


Dato : 03-07-06 12:15

Hej
Da jeg på weekendes tur mødte en modkørende MC-betjent vinkede jeg til ham,
som jeg gør til alle MC'ister, men kom efterfølgende til at tænke på, om det
er normalt at hilse på dem.
Betjenten nikkede, men vinkede ikke.

Er der nogen meninger om emnet?

lhm



 
 
Jesper Pedersen (03-07-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Pedersen


Dato : 03-07-06 12:25

lhm wrote:

> Hej
> Da jeg på weekendes tur mødte en modkørende MC-betjent vinkede jeg til ham,
> som jeg gør til alle MC'ister, men kom efterfølgende til at tænke på, om det
> er normalt at hilse på dem.
> Betjenten nikkede, men vinkede ikke.

> Er der nogen meninger om emnet?

Jeg vinker altid til dem, og som oftest får jeg en hilsen igen. De er jo
også en slags MC-ister *G*

/
Jesper


Kim Persson (03-07-2006)
Kommentar
Fra : Kim Persson


Dato : 03-07-06 12:25

> Hej
> Da jeg på weekendes tur mødte en modkørende MC-betjent vinkede jeg til
> ham, som jeg gør til alle MC'ister, men kom efterfølgende til at tænke på,
> om det er normalt at hilse på dem.
> Betjenten nikkede, men vinkede ikke.
> Er der nogen meninger om emnet?
> lhm

Der er masser af erfaringer. Det ahr været ret diskuteret før i denne
gruppe.

Konklusionen var at mange af betjente hilser diskret eller gerne vil.

Årsagen til dette er selvfølgelig at samfundet ikke må få den opfattelse af
de er forudindtagede, således at de søger den motorcyklisters interesse ved
eventuelle ulykker mv.

Men google kan give en større uddybning.
Personligt hilser jeg ikke bevidst, men fortryder heller ikke hvis jeg
kommer til det

//Kim



Finn og Angela (03-07-2006)
Kommentar
Fra : Finn og Angela


Dato : 03-07-06 16:00


"> Der er masser af erfaringer. Det ahr været ret diskuteret før i denne
> gruppe.
>
> Konklusionen var at mange af betjente hilser diskret eller gerne vil.
>
> Årsagen til dette er selvfølgelig at samfundet ikke må få den opfattelse
> af de er forudindtagede, således at de søger den motorcyklisters interesse
> ved eventuelle ulykker mv.

Dette har været diskuteret i en tråd i Xj-owners mailing-list, hvor der dels
kom svar fra tidligere mc-betjente, dels var én, der skrev til politiet
angående dette. Konklusionen var vist, at hilsner ofte bliver besvaret med
et nik, fordi Mc-betjente af sikkerhedsmæssige/lovmæssige grunde bør holde
begge hænder på styret.

- Finn

>
> Men google kan give en større uddybning.
> Personligt hilser jeg ikke bevidst, men fortryder heller ikke hvis jeg
> kommer til det
>
> //Kim
>



Thomas Jensen (03-07-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 03-07-06 12:27


> Er der nogen meninger om emnet?

hilser på alle, om de hilser igen er deres problem :)

--
mvh

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11



Peter B. Juul (03-07-2006)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 03-07-06 16:51

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> writes:

> > Er der nogen meninger om emnet?
>
> hilser på alle, om de hilser igen er deres problem :)

Ude midt i Californiens bjerge indførte Sonny og jeg i øvrigt, at man
også hilser på cyklister. folk, der kører cykel i bjergene har
fortjent det. De hilser også igen.

--
Peter B. Juul, o.-.o Er der ikke, dybest set, tale om
The RockBear. ((^)) en interessekonflikt, når DF både
I speak only 0}._.{0 vil have indført folkedans og
for myself. O/ \O tørklædeforbud i danske skoler?

Sonny T. Larsen (04-07-2006)
Kommentar
Fra : Sonny T. Larsen


Dato : 04-07-06 13:44

On 03 Jul 2006 17:50:59 +0200, Peter B. Juul wrote:

> Ude midt i Californiens bjerge indførte Sonny og jeg i øvrigt, at man
> også hilser på cyklister. folk, der kører cykel i bjergene har
> fortjent det. De hilser også igen.

De stakler, der kæmpede sig op af bjergsiderne i den varme havde i den grad
fortjent at vi hilste på dem.

I grunden havde de fortjent en kold, læskende drink også

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Anders Christensen (04-07-2006)
Kommentar
Fra : Anders Christensen


Dato : 04-07-06 15:24

Sonny T. Larsen skrev:
> On 03 Jul 2006 17:50:59 +0200, Peter B. Juul wrote:
>
>> Ude midt i Californiens bjerge indførte Sonny og jeg i øvrigt, at man
>> også hilser på cyklister. folk, der kører cykel i bjergene har
>> fortjent det. De hilser også igen.
>
> De stakler, der kæmpede sig op af bjergsiderne i den varme havde i den grad
> fortjent at vi hilste på dem.
>
> I grunden havde de fortjent en kold, læskende drink også
>
I må godt lige overveje at tage mig med næste gang :)

Martin Guld Thomsen (03-07-2006)
Kommentar
Fra : Martin Guld Thomsen


Dato : 03-07-06 12:32

"lhm" <lhm@virkerikke.dk> skrev i en meddelelse
news:44a8fc21$0$13946$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
> Da jeg på weekendes tur mødte en modkørende MC-betjent vinkede jeg til
> ham, som jeg gør til alle MC'ister, men kom efterfølgende til at tænke på,
> om det er normalt at hilse på dem.
> Betjenten nikkede, men vinkede ikke.
>
> Er der nogen meninger om emnet?
>
> lhm

Jeg hilser altid på dem, og de hilser da normalt også igen, men de trods alt
på arbejde og der kan derfor ofte være noget der lige tager deres
opmærksomhed, f.eks. deres radio eller en spændende manøvre fra en bilist
fouden. Derudover bliver deres venstre arm jo også helt træt af at hilse på
alle MC'erne her om sommeren.

Mvh.
Martin Guld Thomsen



Stefan Jacobsen (03-07-2006)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 03-07-06 13:21


>
> Er der nogen meninger om emnet?
>
Naturligvis, en dag kunne det jo været ham der kom forbi når man havde brug
for en hånd.

Stef




Ole Mogensen (03-07-2006)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 03-07-06 13:59

lhm wrote:
> Hej
> Da jeg på weekendes tur mødte en modkørende MC-betjent vinkede jeg til ham,
> som jeg gør til alle MC'ister, men kom efterfølgende til at tænke på, om det
> er normalt at hilse på dem.
> Betjenten nikkede, men vinkede ikke.
>
> Er der nogen meninger om emnet?
>
> lhm
>
>

Normalt stikker jeg venstre hånd ud når jeg møder en anden MCist,
møder jeg en MC betjent, nikker jeg, og får normalt et nik tilbage.

Ole

Thomas Løjmann Jørge~ (03-07-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Løjmann Jørge~


Dato : 03-07-06 14:04

Hvis du ikke har noget at skjule - så hils på dem, de er jo også på 2
hjul :)

/Thomas

Martin Guld Thomsen (03-07-2006)
Kommentar
Fra : Martin Guld Thomsen


Dato : 03-07-06 15:12

"Thomas Løjmann Jørgensen" <tlj@instadia.net> skrev i en meddelelse
news:44a91534$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvis du ikke har noget at skjule - så hils på dem, de er jo også på 2 hjul
> :)
>
> /Thomas

Hvis du har noget at skjule - så hils alligevel :)

Mvh.
Martin Guld Thomsen



Rasmus Raun-Nielsen (03-07-2006)
Kommentar
Fra : Rasmus Raun-Nielsen


Dato : 03-07-06 15:17


> Hvis du ikke har noget at skjule - så hils på dem, de er jo også på 2
> hjul :)
¨
Dvs hvis man en dag ikke hilser, tror de det er fordi man har noget at
skjule og så bliver man stoppet?!

Sorry - kunne ikke dy mig - Må være sommervarmen der trykker... (og hvorfor
er jeg så ikke ude og trille?!?)

MVH
Rasmus



Ralph Køster (03-07-2006)
Kommentar
Fra : Ralph Køster


Dato : 03-07-06 15:41

Ja jeg undrer mig bare over at man i det hele taget "skal" hilse...
Det er da noget mærkligt noge.
2 mennesker i hver deres Fiat Punto hilser da heller ikke på hinanden.

Jeg syntes at det er noget underligt noget men må da indrømme at til tider
ryger venstre hånd da op hvis de andre hilser.

Ralph.
"Rasmus Raun-Nielsen" <RaverSLET@SLETit.dk> skrev i en meddelelse
news:44a926ef$0$90515$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > Hvis du ikke har noget at skjule - så hils på dem, de er jo også på 2
> > hjul :)
> ¨
> Dvs hvis man en dag ikke hilser, tror de det er fordi man har noget at
> skjule og så bliver man stoppet?!
>
> Sorry - kunne ikke dy mig - Må være sommervarmen der trykker... (og
hvorfor
> er jeg så ikke ude og trille?!?)
>
> MVH
> Rasmus
>
>



Spellwc (03-07-2006)
Kommentar
Fra : Spellwc


Dato : 03-07-06 15:56

Ralph Køster skrev:
> Ja jeg undrer mig bare over at man i det hele taget "skal" hilse...
> Det er da noget mærkligt noge.
> 2 mennesker i hver deres Fiat Punto hilser da heller ikke på hinanden.
>
> Jeg syntes at det er noget underligt noget men må da indrømme at til tider
> ryger venstre hånd da op hvis de andre hilser.
>
> Ralph.
> "Rasmus Raun-Nielsen" <RaverSLET@SLETit.dk> skrev i en meddelelse
> news:44a926ef$0$90515$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> Hvis du ikke har noget at skjule - så hils på dem, de er jo også på 2
>>> hjul :)
>> ¨
>> Dvs hvis man en dag ikke hilser, tror de det er fordi man har noget at
>> skjule og så bliver man stoppet?!
>>
>> Sorry - kunne ikke dy mig - Må være sommervarmen der trykker... (og
> hvorfor
>> er jeg så ikke ude og trille?!?)
>>
>> MVH
>> Rasmus
>>
>>
>
>
Ja min datter har en Suzuki Wagon, og hun hilser på andre, der kører
Suzuki Wagon (Til hendes børns store foragelse)
Wassar

SmaRTrxxv (03-07-2006)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 03-07-06 18:41

Spellwc wrote:
>>
> datter har en Suzuki Wagon, og hun hilser på andre, der kører
> Suzuki Wagon (Til hendes børns store foragelse)
> Wassar

Præcis Jeg gør det samme i min(e) gamle Kadett E, altså hilser på
mine andre Kadett E brødre og søster... og det irriterer min kæreste
voldsomt - det bliver det jo så ikke mindre morsomt af ...

Thore Jensen
RSV Mille ´90
Kadett 1,6i '90
Kadett 1,3 '88

Peter B. Juul (03-07-2006)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 03-07-06 16:55

"Ralph Køster" <Kyedmember@XXXgmail.com> writes:

> Ja jeg undrer mig bare over at man i det hele taget "skal" hilse...
> Det er da noget mærkligt noge.

Jeg hilser, fordi jeg nyder at forestille mig, at jeg som MC-ist er
del af et eksklusivt fællesskab. Og eksklusive fællesskabers medlemmer
hilser på hinanden.

I virkeligheden er der bare tale om en imho hyggelig tradition, som
jeg så vælger at være en del af.

Under alle omstændigheder har det aldrig skadet at vise almindelig
venlighed på vejen.

Bemærk i øvrigt, at det samme gælder for buschauffører - og formentlig
også lastbilister.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Larry, everybody steals shrimp
The RockBear. ((^)) and everybody lies about it.
I speak only 0}._.{0 This is Hollywood."
for myself. O/ \O -Curb Your Enthusiasm

Kim Olsen (03-07-2006)
Kommentar
Fra : Kim Olsen


Dato : 03-07-06 17:47

> 2 mennesker i hver deres Fiat Punto hilser da heller ikke på hinanden.

Da jeg kørte SKODA 105 - hilste vi da også på lidelsesfæller, vi mødte
undervejs.

Kim



Niels Pein (03-07-2006)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 03-07-06 20:22

"Ralph Køster" skrev ...
> Ja jeg undrer mig bare over at man i det hele taget "skal" hilse...
> Det er da noget mærkligt noge.

Det er tradition, og en god en af slagsen, så der er vel ingen grund til
ikke at holde fast ved den.

> 2 mennesker i hver deres Fiat Punto hilser da heller ikke på hinanden.
>
Een af flere forskelle mellem bilister og motorcyklister.

Mvh.
Niels
TransAlp



Jesper Hvalsøe (06-07-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Hvalsøe


Dato : 06-07-06 00:01

Ralph Køster wrote:
> Ja jeg undrer mig bare over at man i det hele taget "skal" hilse...
> Det er da noget mærkligt noge.
> 2 mennesker i hver deres Fiat Punto hilser da heller ikke på hinanden.
>

Der er vel heller ikke så stor chance for at DKs to eneste
tilbageværende Puntoer møder hinanden.

Dr. Enduro (08-07-2006)
Kommentar
Fra : Dr. Enduro


Dato : 08-07-06 12:21

Jesper Hvalsøe wrote:

> Der er vel heller ikke så stor chance for at DKs to eneste
> tilbageværende Puntoer møder hinanden.

Nemlig! Lad os derfor få nogle flere af dem på gaden!

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=45344997

(Lidt fræk skal man være en gang imellem)


---
Hilsen Jan


Ukendt (03-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-07-06 20:10


"lhm" <lhm@virkerikke.dk> skrev i en meddelelse
news:44a8fc21$0$13946$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Er der nogen meninger om emnet?

Ja..hvorfor overhovedet hilse ?
Er det fællesskabsfølelsen den er gal med ?

Desuden hører man bedre fuglene synge i en bil
og man er mere fri end indelukket i hjelm og læder...



Niels Pein (03-07-2006)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 03-07-06 23:05

"Olsen" skrev ...
>
> Desuden hører man bedre fuglene synge i en bil

Det er ikke min erfaring, men det kommer nok an på bilen.

> og man er mere fri end indelukket i hjelm og læder...
En bil kører man. En motorcykel "kører" man ikke, der bevæger man sig bare.
Det er så vidt jeg ved det der menes med "frihed på motorcykel".
Men det kræver nok en hvis mængde erfaring før MC kørsel bliver til en
naturlig bevægelse, uden man fornemmer at man håndterer noget mekanik. Og et
minimum af kræfter i maskinen før man bare smutter forbi lastbilen foran når
man har lyst.
Jeg tror ikke det ligger i nærmeste fremtid, at vi kommer til at se biler
man bare styrer med kropsvægten.

Og ikke mindst på grund af det suveræne udsyn man har på MC, i forhold til i
bil med alle de karrosseridele der er i vejen, så føler jeg mig betydeligt
mere fri på motorcykel. Snakker vi København, snakker vi forresten også
frihed til at parkere.
--
Mvh. Niels



Peter B. Juul (03-07-2006)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 03-07-06 23:06

"Olsen" <-> writes:

> Ja..hvorfor overhovedet hilse ?
> Er det fællesskabsfølelsen den er gal med ?

Ja. Alle motorcyklister er socialt handicappede og den eneste måde vi
overhovedet kan opnå nogen form for interpersonelle relationer er ved
at hilse, handle med stoffer og tæve gamle damer.

> Desuden hører man bedre fuglene synge i en bil
> og man er mere fri end indelukket i hjelm og læder...

Det er nemlig rigtigt! Man føler også meget mere, at man sejler, når
man er ombord på en gigantisk liner end når man sidder i en forkølet
20 fods yacht.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."
I speak only 0}._.{0 -POK
for myself. O/ \O

Torben Scheel (04-07-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 04-07-06 06:27

Peter B. Juul wrote:

> Ja. Alle motorcyklister er socialt handicappede og den eneste måde vi
> overhovedet kan opnå nogen form for interpersonelle relationer er ved
> at hilse, handle med stoffer og tæve gamle damer.

Jeg tror du har fat i noget - min psykiater siger det samme
>
> Det er nemlig rigtigt! Man føler også meget mere, at man sejler, når
> man er ombord på en gigantisk liner end når man sidder i en forkølet
> 20 fods yacht.

Jeps, og af samme grund skal man fylde sig med McDonaldsmad (og smide
papiret ud af vinduet på sin bil), så man kan blive større og mægtigere
end de andre

--
vh
Torben

Peter B. Juul (04-07-2006)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 04-07-06 06:41

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> Jeps, og af samme grund skal man fylde sig med McDonaldsmad (og smide
> papiret ud af vinduet på sin bil), så man kan blive større og
> mægtigere end de andre

Absofrigginlutely :)
--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

Sonny T. Larsen (04-07-2006)
Kommentar
Fra : Sonny T. Larsen


Dato : 04-07-06 13:46

On 04 Jul 2006 00:05:49 +0200, Peter B. Juul wrote:

> Ja. Alle motorcyklister er socialt handicappede og den eneste måde vi
> overhovedet kan opnå nogen form for interpersonelle relationer er ved
> at hilse, handle med stoffer og tæve gamle damer.

Ahja - og det endda helst lige efter at have solgt dem stoffer.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Peter B. Juul (04-07-2006)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 04-07-06 18:30

"Sonny T. Larsen" <sonny@unix.dk> writes:

> > Ja. Alle motorcyklister er socialt handicappede og den eneste måde vi
> > overhovedet kan opnå nogen form for interpersonelle relationer er ved
> > at hilse, handle med stoffer og tæve gamle damer.
>
> Ahja - og det endda helst lige efter at have solgt dem stoffer.

Den perfekte combo (den, der giver trippel-bonus) er altså:

1. hils
2. sælg stoffer
3. tæv.

Men faktisk har jeg opdaget, at der er quad-bonus på:

1. tæv til de køber stoffer
2. sig "hils din mor fra mig."

Men så er man også rå.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Yes," said Winnie-the-Pooh.
The RockBear. ((^)) "I see now," said Winnie-the-Pooh.
I speak only 0}._.{0 "I have been Foolish and Deluded," said he,
for myself. O/ \O "and I am a Bear of no Brain at All."

AW på ZRX (03-07-2006)
Kommentar
Fra : AW på ZRX


Dato : 03-07-06 21:04

> Hej
> Da jeg på weekendes tur mødte en modkørende MC-betjent vinkede jeg til
> ham, som jeg gør til alle MC'ister, men kom efterfølgende til at tænke på,
> om det er normalt at hilse på dem.
> Betjenten nikkede, men vinkede ikke.
>
> Er der nogen meninger om emnet?

Man må hilse på hvem man har lyst til.......

Allan



Steen Gruby (03-07-2006)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 03-07-06 21:13

On Mon, 3 Jul 2006 13:14:50 +0200, "lhm" <lhm@virkerikke.dk> wrote:

Hej.
>
>Da jeg på weekendes tur mødte en modkørende MC-betjent vinkede jeg til ham,
>som jeg gør til alle MC'ister, men kom efterfølgende til at tænke på, om det
>er normalt at hilse på dem.
>
En gang imellem er man jo tvangsindlagt til at hilse på dem

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Denise (07-07-2006)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 07-07-06 19:13

Steen Gruby wrote:
> On Mon, 3 Jul 2006 13:14:50 +0200, "lhm" <lhm@virkerikke.dk> wrote:
>
> Hej.
>>
>> Da jeg på weekendes tur mødte en modkørende MC-betjent vinkede jeg
>> til ham, som jeg gør til alle MC'ister, men kom efterfølgende til at
>> tænke på, om det er normalt at hilse på dem.
>>
> En gang imellem er man jo tvangsindlagt til at hilse på dem


LOL

--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/?id=37



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste