/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
forsinket tænding?
Fra : peter


Dato : 30-06-06 22:56

hejsa

en af mine kammerater mente at kunne høre at min mc tændte for sent på et af
tændrørerne.. Kan nogen fortælle mig, hvordan man kan undersøge dette på en
gs500 fra 1998? Er det kompliceret at tjekke?

-peter c



 
 
Molnit (01-07-2006)
Kommentar
Fra : Molnit


Dato : 01-07-06 19:59

peter skrev:

> en af mine kammerater mente at kunne høre at min mc tændte for sent på et af
> tændrørerne.. Kan nogen fortælle mig, hvordan man kan undersøge dette på en
> gs500 fra 1998? Er det kompliceret at tjekke?

   sikke gode øre :) er du sikker på han ik tager pis på dig :)
tædningspladen til den har de to sensore sat fast, så de ikke kan
justeres individuelt. "http://gstwin.com/racers_corner.htm" ca. midt på
siden under emnet "Advance the Ignition" de 2 sorte på pladen er
sensoren, så hvis den ene ikke er smadret = brækket af eller noget, så
kan du ikke ha forkert tænding på den ene, uden den anden også har.

   Hvis der er problemer med tændingen ligger problemet nok i at du bare
skal skifte tændrør :) et typisk overset service.

   Nå ja, "http://gstwin.com/racers_corner.htm" den side er nu ret fed
hvis man har en GS'er, og gerne vil bygge/pille ved den selv.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
"www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , "www.molnit.com"

Molnit (01-07-2006)
Kommentar
Fra : Molnit


Dato : 01-07-06 20:04

Molnit skrev:

> Nå ja, "http://gstwin.com/racers_corner.htm" den side er nu ret fed
> hvis man har en GS'er, og gerne vil bygge/pille ved den selv.

   Kig nede på følgende to emner på siden "Spark Plug Wires " og endnu
vigtigere "Ignition Rotor " begge ting, bør du nok få tjekket og gjort,
især det med Rotoren ;) lyder ik rart det kan ske :(

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
"www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , "www.molnit.com"

Armand (01-07-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-07-06 23:35

Molnit skrev:
> peter skrev:
>
>> en af mine kammerater mente at kunne høre at min mc tændte for sent på
>> et af tændrørerne.. Kan nogen fortælle mig, hvordan man kan undersøge
>> dette på en gs500 fra 1998? Er det kompliceret at tjekke?
>
> sikke gode øre :) er du sikker på han ik tager pis på dig :)
> tædningspladen til den har de to sensore sat fast, så de ikke kan
> justeres individuelt.

Måske at ohrenspitzen-gefühl'en registreret at tændingsrækkefølgen på
sådan en 180°s twin er forsat, i forhold til klassiske engelske twins
(og Honda's seks-ventilede 400-450 twins) 360°-fordeling :-/

--
Armand.

peter (02-07-2006)
Kommentar
Fra : peter


Dato : 02-07-06 00:28

nej, grunden til at jeg trode han kunne have fat i noget var, at
omdrejningerne svinger lidt ved tomgang, og fordi at jeg synes den opfører
sig lidt mærkeligt.. Selv om motoren er varm, kan den godt gå i stå når man
fx holder i et lyskryds, hvilket kunne tyde på for lave omdrejninger. Jeg
har også erfaret at hvis man lukker chokeren helt(efter koldstart, når
motoren er blevet varm), så godt kan gå i stå alligevel, og bevæge sig ned
på ca 1000 rpm, hvor den gerne skulle stå på 1200.. Hvis man så giver
gashåndtaget et ordenligt vrid (op på 5-8 k rpm), lægger den sig stabilt ved
1200. Er det noget der siger noget i jeres ører?

-peter



"peter" <pingo_FJERN_@hule.net> skrev i en meddelelse
news:44a59dfc$0$14031$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> hejsa
>
> en af mine kammerater mente at kunne høre at min mc tændte for sent på et
> af tændrørerne.. Kan nogen fortælle mig, hvordan man kan undersøge dette
> på en gs500 fra 1998? Er det kompliceret at tjekke?
>
> -peter c
>



Molnit (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Molnit


Dato : 02-07-06 08:08

peter skrev:
> nej, grunden til at jeg trode han kunne have fat i noget var, at
> omdrejningerne svinger lidt ved tomgang, og fordi at jeg synes den opfører
> sig lidt mærkeligt.. Selv om motoren er varm, kan den godt gå i stå når man
> fx holder i et lyskryds, hvilket kunne tyde på for lave omdrejninger. Jeg
> har også erfaret at hvis man lukker chokeren helt(efter koldstart, når
> motoren er blevet varm), så godt kan gå i stå alligevel, og bevæge sig ned
> på ca 1000 rpm, hvor den gerne skulle stå på 1200.. Hvis man så giver
> gashåndtaget et ordenligt vrid (op på 5-8 k rpm), lægger den sig stabilt ved
> 1200. Er det noget der siger noget i jeres ører?

   Ja, den er ude af sync. læs indlægne om hjemmebyggede vacummeter til
twins :) for den sidste uges tid.

   Nå ja, for gamle tændrør, det er så biligt at skifte dem :)


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
"www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , "www.molnit.com"

p.jarnbak (02-07-2006)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 02-07-06 09:38

.. Jeg har også erfaret at hvis man lukker chokeren helt(efter koldstart,
når
> motoren er blevet varm), så godt kan gå i stå alligevel, og bevæge sig ned
> på ca 1000 rpm, hvor den gerne skulle stå på 1200.. Hvis man så giver
> gashåndtaget et ordenligt vrid (op på 5-8 k rpm), lægger den sig stabilt
> ved 1200. Er det noget der siger noget i jeres ører?
>
> -peter

Hvis du venter med at lukke chokeren til motoren er varm,alså køre med den
på,så
kan du sode tændrørene til med det resultat at den køre ad h...... til.
Hej Palle.



Armand (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-07-06 22:44

peter skrev:
> nej, grunden til at jeg trode han kunne have fat i noget var, at
> omdrejningerne svinger lidt ved tomgang,

Nu er det jo ikke en sekscylindret motor der er hældt i 500'eren.
GS'erens to stempler træder på krumtappen som du gør når du er på en
trædecykel: Pedaler hhv. krumtapsøler ligger 180° overfor hinanden!
Nu er der jo så bare lige det at motorcyklen har en firetaktsmotor, som
kun træder de to gange for hver anden omgang - Prøv lige dét på cyklen,
og forestil dig hvorledes cyklen ville lyde i "tomgang" :-|

> ..........og fordi at jeg synes den opfører sig lidt mærkeligt..
> Selv om motoren er varm, kan den godt gå i stå når man
> fx holder i et lyskryds, hvilket kunne tyde på for lave omdrejninger. Jeg
> har også erfaret at hvis man lukker chokeren helt(efter koldstart, når
> motoren er blevet varm), så godt kan gå i stå alligevel, og bevæge sig ned
> på ca 1000 rpm, hvor den gerne skulle stå på 1200.. Hvis man så giver
> gashåndtaget et ordenligt vrid (op på 5-8 k rpm), lægger den sig stabilt ved
> 1200. Er det noget der siger noget i jeres ører?

Jeg tilslutter mig at et par friske tændrør og en synkronisering af
karbunaderne sikkert vil medføre positive sager!

--
Armand.

peter (04-07-2006)
Kommentar
Fra : peter


Dato : 04-07-06 00:09

Det er hermed, efter en længere korrespondance, blevet vedtaget at
karburatorerne skal synkroniseres.
Jeg har læst mig til at det kan gøres ved hjælp af en slange med en dråbe
olie i, og at man så via undertrykket, skal justere skruen så der suges lige
meget fra begge sider. Nu er det spændende bare at se, om jeg kan skille
kværnen ad og finde den der lille dims man skal sætte slangen på.. regner
med at købe en haynes en af dagene..

-peter

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:44a83e16$0$60786$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> peter skrev:
>> nej, grunden til at jeg trode han kunne have fat i noget var, at
>> omdrejningerne svinger lidt ved tomgang,
>
> Nu er det jo ikke en sekscylindret motor der er hældt i 500'eren.
> GS'erens to stempler træder på krumtappen som du gør når du er på en
> trædecykel: Pedaler hhv. krumtapsøler ligger 180° overfor hinanden!
> Nu er der jo så bare lige det at motorcyklen har en firetaktsmotor, som
> kun træder de to gange for hver anden omgang - Prøv lige dét på cyklen, og
> forestil dig hvorledes cyklen ville lyde i "tomgang" :-|
>
>> ..........og fordi at jeg synes den opfører sig lidt mærkeligt.. Selv om
>> motoren er varm, kan den godt gå i stå når man fx holder i et lyskryds,
>> hvilket kunne tyde på for lave omdrejninger. Jeg har også erfaret at hvis
>> man lukker chokeren helt(efter koldstart, når motoren er blevet varm), så
>> godt kan gå i stå alligevel, og bevæge sig ned på ca 1000 rpm, hvor den
>> gerne skulle stå på 1200.. Hvis man så giver gashåndtaget et ordenligt
>> vrid (op på 5-8 k rpm), lægger den sig stabilt ved 1200. Er det noget der
>> siger noget i jeres ører?
>
> Jeg tilslutter mig at et par friske tændrør og en synkronisering af
> karbunaderne sikkert vil medføre positive sager!
>
> --
> Armand.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste