/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Underlig kobling på Honda 250 Rebel
Fra : carsten


Dato : 28-06-06 07:57

Hej ...
Koblingen på Rebelen er lidt underlig, den laver nærmest en dobbelt
indkobling, dvs. at når man kobler ind tager den selvfølgelig fat, men
efter et par sekunder og lidt omdrejninger tager den yderlige fat,
fænomenet forekommer kun (fornemmer jeg) i første og anden gear.

Jeg ved ikke hvilken olie der er på, kun at olien kun har kørt
ca 20 Km, Bebelen har kørt 18000 Miles og er fra 1988

nogle gode råd til hvad jeg skal kikke efter

/Carsten


 
 
Simon 9640 (28-06-2006)
Kommentar
Fra : Simon 9640


Dato : 28-06-06 12:13

> Koblingen på Rebelen er lidt underlig, den laver nærmest en dobbelt
> indkobling, dvs. at når man kobler ind tager den selvfølgelig fat, men
> efter et par sekunder og lidt omdrejninger tager den yderlige fat,
> fænomenet forekommer kun (fornemmer jeg) i første og anden gear.

Hvis du med "koble ind" mener slippe koblingen, så kan det måske være at du
skal have smurt/slækket dit koblingskabel. Måske er koblingen slidt. Måske
andre har bedre bud, da jeg ikke er "mekaniker-typen".

Simon Rasch



Armand (28-06-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-06-06 22:45

carsten skrev:
> Hej ...
> Koblingen på Rebelen er lidt underlig, den laver nærmest en dobbelt
> indkobling, dvs. at når man kobler ind tager den selvfølgelig fat, men
> efter et par sekunder og lidt omdrejninger tager den yderlige fat,
> fænomenet forekommer kun (fornemmer jeg) i første og anden gear.
> Jeg ved ikke hvilken olie der er på, kun at olien kun har kørt
> ca 20 Km, Bebelen har kørt 18000 Miles og er fra 1988
> nogle gode råd til hvad jeg skal kikke efter

Oliestanden :-/

Ellers lyder det for mig som at koblingen glider kort og atter tager fat
med et ryk!?
Ifald er det nok et slitageproblem (koblingen belastes hårdest i laveste
gear ved det omdrejningtal hvor drejningsmomentet topper).
Men Simons foreslag om at dobbeltchecke+smøre mekanikken mellem styr og
motor er elementær før man spilder tid på at skille sagerne helt ad :-|

--
Armand.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste