/ Forside / Interesser / Fritid / Musik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Musik
#NavnPoint
Nordsted1 29914
ans 21076
dova 20615
Klaudi 18463
Kazistuta 18027
3773 17729
boibbo 13999
o.v.n. 13226
refi 11088
10  tedd 8824
Janis Joplin er død....
Fra : Martin Christiansen


Dato : 22-06-06 20:42

....Det er ganske vist længe siden, men det er hun altså...

(kom så, Åge!)



 
 
Ukendt (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-06-06 07:14

"Martin Christiansen" <marcFJERNhr@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:449af2c0$0$11698$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> ...Det er ganske vist længe siden, men det er hun altså...
>
> (kom så, Åge!)

Hvem er Janis Joplin ?

--

Lalleglade dansktop-Åge



Martin Bak (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 23-06-06 09:24


"Martin Christiansen" <marcFJERNhr@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:449af2c0$0$11698$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> ...Det er ganske vist længe siden, men det er hun altså...
>
>
Breaking news:

Beatles er gået i opløsning!
John og George er dog gået lidt mere i opløsning end de to andre.

Martin



Eliasen (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Eliasen


Dato : 23-06-06 09:39


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in message
news:e7g8es$sid$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Martin Christiansen" <marcFJERNhr@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> meddelelse news:449af2c0$0$11698$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> ...Det er ganske vist længe siden, men det er hun altså...
>>
>>
> Breaking news:
>
> Beatles er gået i opløsning!
> John og George er dog gået lidt mere i opløsning end de to andre.
>
> Martin
>

Wheeee, så bli'r min single fra '65 "Æit Dæiis A Viik" sgudda penge
værd.

--
Eliasen


Herluf Holdt, 3140 (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Herluf Holdt, 3140


Dato : 23-06-06 09:53

Martin Christiansen skrev:
[Janis Joplin er død]

Og Mozart er død, Beethoven er død, Coltrane er død,
Hendrix er død, Lennon er død, ... pyh ha, jeg føler mig
også lidt sløj ...
--
'rluf :·)


Holst (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 23-06-06 10:14


Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Og Mozart er død, Beethoven er død, Coltrane er død,
> Hendrix er død, Lennon er død, ... pyh ha, jeg føler mig
> også lidt sløj ...

Hvem er du?

Herluf Holdt, 3140 (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Herluf Holdt, 3140


Dato : 23-06-06 10:30

Holst skrev:

> Hvem er du?

Bare et "nullernix", som ikke er noget ved musikken
og som lige har prøvet at liste en liden vits ind i en
vittig tråd i dk.kultur.musik.


Åge Halldorsson (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 23-06-06 14:35


"Martin Christiansen" <marcFJERNhr@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:449af2c0$0$11698$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> ...Det er ganske vist længe siden, men det er hun altså...
>
> (kom så, Åge!)
_______

Ja ja ja nu kommer jeg, mit navn er ....

Nu synes jeg efterhånden det er ved at blive en vane. Er der efterhånden
nogen musikere som overlever ?


Hilsen Åge



Allan Krautwald (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 23-06-06 14:52


"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:449bec81$0$20309$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Ja ja ja nu kommer jeg, mit navn er ....
>
> Nu synes jeg efterhånden det er ved at blive en vane. Er der efterhånden
> nogen musikere som overlever ?
>
>
> Hilsen Åge

Ja da Keith Richards overlever alt og alle



Per (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 23-06-06 17:47


"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:449bf231$0$14020$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:449bec81$0$20309$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>> Ja ja ja nu kommer jeg, mit navn er ....
>>
>> Nu synes jeg efterhånden det er ved at blive en vane. Er der efterhånden
>> nogen musikere som overlever ?
>>
>>
>> Hilsen Åge
>
> Ja da Keith Richards overlever alt og alle


Måske - men han kæmper hård imod vores egen Otto Brandenburg

/Per



Allan Krautwald (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 23-06-06 18:00


"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:449c1ae0$0$13985$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> > Ja da Keith Richards overlever alt og alle
>
>
> Måske - men han kæmper hård imod vores egen Otto Brandenburg
>
> /Per

Måske...men nu er Otto desværre ikke aktiv mere, så vidt jeg da ved



Max (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 23-06-06 18:06

Hej Allan

>>> Ja da Keith Richards overlever alt og alle

>> Måske - men han kæmper hård imod vores egen Otto Brandenburg

> Måske...men nu er Otto desværre ikke aktiv mere, så vidt jeg da ved

Keith mangler jo også lige at bevise at han stadigvæk er det :)

Mvh Max



Hauge (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 23-06-06 18:22

Allan Krautwald wrote:
> Måske...men nu er Otto desværre ikke aktiv mere, så vidt jeg da ved

Men var det dog trods alt for længe.

/Hauge

--
For at verificere afsenderen af dette indlæg kan du klikke her:
<http://newscheck.smart-tech.dk/20060623172139@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Allan Krautwald (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 23-06-06 18:30


"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse
news:20060623172139@smart-tech.dk...
> Allan Krautwald wrote:
> > Måske...men nu er Otto desværre ikke aktiv mere, så vidt jeg da ved
>
> Men var det dog trods alt for længe.
>
> /Hauge

Og det er dig der beskylder andre for at være negative



Hauge (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 23-06-06 18:40

Allan Krautwald wrote:
> Og det er dig der beskylder andre for at være negative

Det var ellers ret positivt ment, jeg ville i hvert fald være gladere,
hvis han stoppede mange år før. Eller sagt på en anden måde, jeg ville i
hvert fald ikke være mindre glad.

Mvh Hauge

--
For at verificere afsenderen af dette indlæg kan du klikke her:
<http://newscheck.smart-tech.dk/20060623174011@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Åge Halldorsson (24-06-2006)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 24-06-06 17:32


"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:449c1e63$0$13987$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Måske...men nu er Otto desværre ikke aktiv mere,
____


Hmmm.... Er Otto et næsehorn???

Hilsen Åge



Robert Piil (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Robert Piil


Dato : 23-06-06 15:01

On Fri, 23 Jun 2006 15:34:46 +0200, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

>Nu synes jeg efterhånden det er ved at blive en vane. Er der efterhånden
>nogen musikere som overlever ?
>

Nej, og det er der heller ikke nogen af vi andre der gør.
(Janis Joplin døde i 1970)

--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/

p e r (24-06-2006)
Kommentar
Fra : p e r


Dato : 24-06-06 03:38


"Åge Halldorsson"

Er der efterhånden
> nogen musikere som overlever ?


Næppe. Men jeg var da til Defenders reunion koncert i onsdags
..
Henne i spiritistisk forening.

Per



Bo Larsen (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Bo Larsen


Dato : 23-06-06 15:27

bent fabric er da godt op i årene men det er da rigtig at der ikke er mange
muskere der bliver gamle
mvh
bo larsen



Max (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 23-06-06 16:58

Hej Bo

> bent fabric er da godt op i årene men det er da rigtig at der ikke er
> mange muskere der bliver gamle

Og så er der jo begrebet "only the good dies young" :)

Mvh Max



ASKF (23-06-2006)
Kommentar
Fra : ASKF


Dato : 23-06-06 18:33

Max ytrede sig i <449c0f3b$0$84017$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> med
dette:

>Hej Bo
>
>> bent fabric er da godt op i årene men det er da rigtig at der ikke er
>> mange muskere der bliver gamle
>
>Og så er der jo begrebet "only the good dies young" :)

Så var Charles Hardin Holley, bedre kendt som Buddy Holly, da vist helt
fantastisk god.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
"When you try to change a mans paradigm, you must keep in mind that he
can hear you only through the filter of the paradigm he holds."
-Myron Tribus

Max (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 23-06-06 19:58

Hej

> Så var Charles Hardin Holley, bedre kendt som Buddy Holly, da vist
> helt fantastisk god.

Det kan jeg så kun tilslutte mig.

Mvh Max



Ivan V. Klattrup (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 23-06-06 18:48

Max skrev:

>Og så er der jo begrebet "only the good dies young" :)

Elvis Presley lever !


--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Max (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 23-06-06 19:59

Hej Ivan

> Elvis Presley lever !

Elvis døde da han blev indkaldt.

Mvh Max



Allan Krautwald (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 23-06-06 20:00


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:449c3986$0$84015$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Ivan
>
> > Elvis Presley lever !
>
> Elvis døde da han blev indkaldt.
>
> Mvh Max

Ah...en der kan sine John Lennon citater



Max (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 23-06-06 20:04

Hej Allan

>> Elvis døde da han blev indkaldt.

> Ah...en der kan sine John Lennon citater

Hvor tror du John fik sine meninger fra ?

Mvh Max



Ukendt (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-06-06 20:36

On Fri, 23 Jun 2006 21:04:25 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:


>Hvor tror du John fik sine meninger fra ?

Svampe?

/Alex

Åge Halldorsson (24-06-2006)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 24-06-06 17:34


"Bo Larsen" <boheinrich@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:449bfa26$0$20295$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> bent fabric er da godt op i årene men det er da rigtig at der ikke er
mange
> muskere der bliver gamle
> mvh
> bo larsen

_____

bent fabric?????????

Er det Bent Fabricius Bjerre du mener?

Hilsen Åge



Poul Erik Lindaa (24-06-2006)
Kommentar
Fra : Poul Erik Lindaa


Dato : 24-06-06 22:15

On Sat, 24 Jun 2006 18:33:45 +0200, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

>
>"Bo Larsen" <boheinrich@mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:449bfa26$0$20295$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> bent fabric er da godt op i årene men det er da rigtig at der ikke er
>mange
>> muskere der bliver gamle
>> mvh
>> bo larsen
>
>_____
>
>bent fabric?????????
>
>Er det Bent Fabricius Bjerre du mener?
>
Blot hans nye "nick" til de nyeste numre.


--
Slet transportmidlet før dk
__o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk
==== (¤)/ (¤)
------------------------------------------------------------
http://skivsamling.nu/show.pl?id=26228

Herluf Holdt, 3140 (24-06-2006)
Kommentar
Fra : Herluf Holdt, 3140


Dato : 24-06-06 22:59

Poul Erik Lindaa skrev:

>> bent fabric?????????
>> Er det Bent Fabricius Bjerre du mener?


> Blot hans nye "nick" til de nyeste numre.

Det er ikke noget nyt "nick". "Bent Fabric" har været
hans lejlighedsvise kunstnernavn gennem et halvt
århundrede.

--
Herluf


Åge Halldorsson (24-06-2006)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 24-06-06 23:17


"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:449db58c$0$20307$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Det er ikke noget nyt "nick". "Bent Fabric" har været
> hans lejlighedsvise kunstnernavn gennem et halvt
> århundrede.
___


HWA! - Bent Fabric ?

Hvad er det da for noget du siger ?

Hvor i alverdens riger og lande og planeter har du dog hørt det ???????

Hilsen Åge




Herluf Holdt, 3140 (24-06-2006)
Kommentar
Fra : Herluf Holdt, 3140


Dato : 24-06-06 23:45

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Det er ikke noget nyt "nick". "Bent Fabric" har
> været hans lejlighedsvise kunstnernavn gennem
> et halvt århundrede.

Se fx omslaget til pladen "Alley Cat" fra 1960.
Der kalder han sig *Bent Fabric*:
<
http://www.gpmusik.com/cgi-bin/gpmusik-cgi/music-004.pl?language=dan&id=3299&i_cur=ALL
>
--
Herluf


Åge Halldorsson (25-06-2006)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 25-06-06 09:14


"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:449dc055$0$84012$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...


> Se fx omslaget til pladen "Alley Cat" fra 1960.
> Der kalder han sig *Bent Fabric*:
> <
>
http://www.gpmusik.com/cgi-bin/gpmusik-cgi/music-004.pl?language=dan&id=3299&i_cur=ALL
> >
> --
> Herluf

_____________

SV: Det var lige godt pokkers. I radioen har de ellers altid sagt Bendt
Fabrisius Bjerre.
Hilsen Åge



Ukendt (25-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-06-06 10:23

On Sun, 25 Jun 2006 10:14:29 +0200, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:


>SV: Det var lige godt pokkers. I radioen har de ellers altid sagt Bendt
>Fabrisius Bjerre.

Der kan du se hvor farligt det er at basere sine holdninger og facts
på få kilder Åge

/Alex

Åge Halldorsson (25-06-2006)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 25-06-06 12:19


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse
news:iels92tmu6nsc4jkv1a3r0an11efh17jad@4ax.com...
> On Sun, 25 Jun 2006 10:14:29 +0200, "Åge Halldorsson"
> <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

> Der kan du se hvor farligt det er at basere sine holdninger og facts
> på få kilder Åge
>
> /Alex
_____

Nu er mange års lytning til speakere i radioen jo ikke ligefrem få kilder.

Hilsen Åge



Ukendt (25-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-06-06 12:56

On Sun, 25 Jun 2006 13:18:39 +0200, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

>
>Nu er mange års lytning til speakere i radioen jo ikke ligefrem få kilder.

Tilsyneladende

Åge Halldorsson (25-06-2006)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 25-06-06 16:36


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse
news:seus92160pm4265iqntad3ktepf6e169am@4ax.com...
> On Sun, 25 Jun 2006 13:18:39 +0200, "Åge Halldorsson"
> <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:


> >Nu er mange års lytning til speakere i radioen jo ikke ligefrem få
kilder.
>
> Tilsyneladende
___

Heh. jojo, men altså når de ikke siger det der mærkelige navn i radioen,
hvem kan så vide at det er det han kaldes.

Jeg mener, for at blive kaldt det man kaldes, skal man jo også kaldes det,
og hvis man ikke bliver kaldt det, hvordan kan man så sige at det er det
man kaldes.

Dyb undren. -

PS: Det er ikke første gang.


Hilsen Åge





Benny Mortensen (25-06-2006)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 25-06-06 11:47


"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:449e4469$0$12590$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse
> news:449dc055$0$84012$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>
> > Se fx omslaget til pladen "Alley Cat" fra 1960.
> > Der kalder han sig *Bent Fabric*:
> > <
> >
>
http://www.gpmusik.com/cgi-bin/gpmusik-cgi/music-004.pl?language=dan&id=3299&i_cur=ALL
> > >
> > --
> > Herluf
>
> _____________
>
> SV: Det var lige godt pokkers. I radioen har de ellers altid sagt Bendt
> Fabrisius Bjerre.
> Hilsen Åge
>
>
Det blev brugt, som der bliver sagt i forbindelse med Alley cat, og var
specielt beregnet på usa... Fordi det i ordlyd, har en lidt spøjs betydning
af bøjet / skævt produkt ... Så den er god nok Åge.

M.V.H....Benny..



Åge Halldorsson (25-06-2006)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 25-06-06 12:23

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse
news:449e6a5e$0$14047$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Det blev brugt, som der bliver sagt i forbindelse med Alley cat, og var
> specielt beregnet på usa... Fordi det i ordlyd, har en lidt spøjs
betydning
> af bøjet / skævt produkt ... Så den er god nok Åge.
>
> M.V.H....Benny..
_____

NÅ, det er sån det hænger sammen. det var ovre i Amerika man kaldte ham
sådan. Ja, se det var jo svært lige at vide.

Jeg er jo sån set kun interesseret i hvad han blev / bliver kaldt i Danmark.
Her bor jeg jo.

Så han blev selvfølgelig kaldt Bent Fabrisius Bjerre her i Danmark. Som jeg
siger.

Korrekt ?

Hilsen Åge

PS: Brødrene Olsen hedder jo også noget andet når de medvirker med deres
6=-er-slagere i de tyske slager-show. Der hedder de "Olsen Brodhers"
"Vikingarna" hedderb "Die Vikinger" og "Drifters" hedder "Midsommer".
Hvad grupper hedder i usdlandet kan man jo ikke rigtigt bruge til noget.
Her.














Ukendt (25-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-06-06 13:01

On Sun, 25 Jun 2006 13:23:25 +0200, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

>NÅ, det er sån det hænger sammen. det var ovre i Amerika man kaldte ham
>sådan. Ja, se det var jo svært lige at vide.
>
>Jeg er jo sån set kun interesseret i hvad han blev / bliver kaldt i Danmark.
>Her bor jeg jo.
>
>Så han blev selvfølgelig kaldt Bent Fabrisius Bjerre her i Danmark. Som jeg
>siger.
>
>Korrekt ?

Nej!

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/call?htmltemplate=./album/viewalbum.htm&albumid=926066

Det er altså en dansk musikbutik Åge.

>PS: Brødrene Olsen hedder jo også noget andet når de medvirker med deres
>6=-er-slagere i de tyske slager-show. Der hedder de "Olsen Brodhers"
> "Vikingarna" hedderb "Die Vikinger" og "Drifters" hedder "Midsommer".
>Hvad grupper hedder i usdlandet kan man jo ikke rigtigt bruge til noget.
>Her.

Netop.
Men Bent Fabricius Bjerre bruger altså kunstnernavnet "Bent Fabric",
både i Danmark og i udlandet. Ja faktisk primært i Danmark.

/Alex

Åge Halldorsson (25-06-2006)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 25-06-06 16:40


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse
news:qius921uk28oes5abl88kh0571phplse7e@4ax.com...
> On Sun, 25 Jun 2006 13:23:25 +0200, "Åge Halldorsson"
> <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

> Netop.
> Men Bent Fabricius Bjerre bruger altså kunstnernavnet "Bent Fabric",
> både i Danmark og i udlandet. Ja faktisk primært i Danmark.
>
> /Alex
_____

Jamen hvorfor hyland siger de så Bent Fabrisius Bjerre i radioen
????????????

Hvis han ikke kaldes det.

Jeg ved godt at han lige lavede en enkelt noget tæppebankende plade sammen
med en eller anden pop-mand. Og kaldte sig det der Fabrik

Men bortset fra det. Underligt de ellers aldrig har sagt det i radioen. Jeg
har hørt hans navn nævnt utallige gange gennem årene. Aldrig som fabrik, men
under hans rigtige navn. Hvorfor siger de det ?

Dyb undren igen

Hilsen Åge



Benny Mortensen (26-06-2006)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 26-06-06 10:53


"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:449e70b0$0$20255$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse
> news:449e6a5e$0$14047$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> > Det blev brugt, som der bliver sagt i forbindelse med Alley cat, og var
> > specielt beregnet på usa... Fordi det i ordlyd, har en lidt spøjs
> betydning
> > af bøjet / skævt produkt ... Så den er god nok Åge.
> >
> > M.V.H....Benny..
> _____
>
> NÅ, det er sån det hænger sammen. det var ovre i Amerika man kaldte ham
> sådan. Ja, se det var jo svært lige at vide.
>
> Jeg er jo sån set kun interesseret i hvad han blev / bliver kaldt i
Danmark.
> Her bor jeg jo.
>
> Så han blev selvfølgelig kaldt Bent Fabrisius Bjerre her i Danmark. Som
jeg
> siger.
>
> Korrekt ?

Nej, ikke helt... For det var ham selv, der kaldte sig det, netop på grund
af den
lidt spøjse betydning, selve ordlyden ville få... Skulle det være helt
rigtigt, så
skulle han kalde sig " Bend Fabric ". Men det var der ingen der hørte ..
Han brugte og bruger vel i øvrigt stadig navnet, som pseudonym, og som du
ved, er det anerkendt, at have op til 5 pseudonymer. Gustav Winckler brugte
jo selv Walther Lance & Ray Hopkins, når han skrev musik, og Kim Holter &
Claus Holm, når han skrev tekster... Jeg syntes at huske, at han brugte
Jack, og
så kan jeg ikke huske efternavnet.

Når du nu tager Olsen brødrene & Vikingerne, så er det jo ikke ændringer af
deres navne, bare oversættelser. Du ved jo godt, i Tyskland skal John Wayne
sige "Hände hoch" og ikke "Hands up" . Men det mest fjollede jeg endnu
syntes at have hørt, var da man ville prøve at spille Esther Brohus, på
nogle
amerikanske radiostationer, der omdøbte DR hende til Esther Bridgehouse.
Komplet idiotisk, for en amerikaner, vil ikke have spor svært, ved at sige
Brohus.

M.V.H....Benny..



Åge Halldorsson (26-06-2006)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 26-06-06 14:06


"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse
news:449faf45$0$14047$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:449e70b0$0$20255$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse
> > news:449e6a5e$0$14047$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...


> Nej, ikke helt... For det var ham selv, der kaldte sig det, netop på grund
> af den
> lidt spøjse betydning, selve ordlyden ville få...
____

Det undrer mig så bare at radiostationerne kaldte ham Bent Fabricius Bjerre.
Det må du også selv have hørt. Ude i den almindelige befolkning har jeg
heller aldrig hørt privat-personer kalde ham det der andet noget.
Er det ikke mystisk?

Hilsen Åge



Benny Mortensen (26-06-2006)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 26-06-06 17:55


"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:449fda3a$0$20258$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>
> Det undrer mig så bare at radiostationerne kaldte ham Bent Fabricius
Bjerre.
> Det må du også selv have hørt. Ude i den almindelige befolkning har jeg
> heller aldrig hørt privat-personer kalde ham det der andet noget.
> Er det ikke mystisk?
>
> Hilsen Åge

Tja, næh nej, egentligt ikke, hvis der endelig var noget, som var lidt
mystisk, så var det, at han valgte et pseudonym, der bare var en forkortelse
af hans rigtige navn... Men det var jo nok også mest på grund af den lidt
spøjse betydning, som navnet ville få, hørt med amerikanske ører, og sådan
et lille reklame stunt, er vel ikke det værste, når man vil prøve at snige
sig ind, på så stort et marked.

M.V.H....Benny..



Herluf Holdt, 3140 (25-06-2006)
Kommentar
Fra : Herluf Holdt, 3140


Dato : 25-06-06 12:47

Benny Mortensen skrev:

> Det blev brugt, som der bliver sagt i forbindelse med Alley
> cat, og var specielt beregnet på usa... [...]

Sludder. Han har også brugt navnet herhjemme. Det er rigtigt
at han røg på hitlisterne i USA med Alley Cat, og at han fandt
på sit kunstnernavn i den forbindelse. Han var vist derovre for
at modtage en Grammy. Men han har brugt navnet mange
gange siden.

Du kan jo bare se, hvad han kalder sig på en hel række andre
plader fra sit eget pladeselskab, Metronome (grundlagt 1950),
som blev solgt i Danmark. Som jeg skrev tidligere, var "Bent
Fabric" hans lejlighedsvise kunstnernavn gennem et halvt
århundrede. Jeg fik faktisk en anden plade (fra 1966) fra
ham selv i 1969. På omslaget står også "Bent Fabric" "plays ..."

P.s. Han var gæst på den *seriøse* radiokanal DRP1 for
nylig. Der fortalte han selv historien om kunstnernavnet.

--
Herluf


Åge Halldorsson (25-06-2006)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 25-06-06 16:45


"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:449e77c6$0$20233$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> P.s. Han var gæst på den *seriøse* radiokanal DRP1

SV: Ja, dem er der ikke mange af

> for nylig. Der fortalte han selv historien om kunstnernavnet.

> Herluf

SV: Aha, jemen det vil jeg da ikke på nogen måde betvivle når de siger det
(og han selv siger det) Men hvad mener du så er forklaringen på at der
bliver sagt Bent Fabrisius Bjerre i radioen, når man spiller hans plader.
Det må du vel også have hørt.

Det er da mystisk. Hvis navnet ikke engang står på cd-omslaget. Det er
første gang i mit liv jeg hører om og læser dette navn.
På "Olsen banden"s trailere mener jeg f.eks. der stod "musik, Bent
Fabrisius Bjerre"

Hilsen Åge



ASKF (30-06-2006)
Kommentar
Fra : ASKF


Dato : 30-06-06 23:37

Åge Halldorsson ytrede sig i
<449eae01$0$90461$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> med dette:

>
>"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse
>news:449e77c6$0$20233$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>> P.s. Han var gæst på den *seriøse* radiokanal DRP1
>
>SV: Ja, dem er der ikke mange af
>
>> for nylig. Der fortalte han selv historien om kunstnernavnet.
>
>> Herluf
>
>SV: Aha, jemen det vil jeg da ikke på nogen måde betvivle når de siger det
>(og han selv siger det) Men hvad mener du så er forklaringen på at der
>bliver sagt Bent Fabrisius Bjerre i radioen, når man spiller hans plader.
>Det må du vel også have hørt.

Det er vel ikke så mystisk da han allerede var blevet kendt i Danmark
under sit rigtige navn, inden han fandt på sit kunstnernavn.

Når en kunstner først er blevet kendt under et navn, kan det være helt
umuligt for dem at få folk til at benytte et andet.

>Det er da mystisk. Hvis navnet ikke engang står på cd-omslaget. Det er
>første gang i mit liv jeg hører om og læser dette navn.
>På "Olsen banden"s trailere mener jeg f.eks. der stod "musik, Bent
>Fabrisius Bjerre"

Han har som nævnt af andre ikke konstant benyttet det kunstner navn.
Derfor er der mange udgivelser med ham, hvor han står angivet med sit
rigtige navn.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
"When you try to change a mans paradigm, you must keep in mind that he
can hear you only through the filter of the paradigm he holds."
-Myron Tribus

Åge Halldorsson (01-07-2006)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 01-07-06 12:47


"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse
news:2d9ba216a0al3nlfae57aforpqdp63h33v@4ax.com...

> Han har som nævnt af andre ikke konstant benyttet det kunstner navn.
> Derfor er der mange udgivelser med ham, hvor han står angivet med sit
> rigtige navn.

_____

Men de gange han benytter det der "sjove" navn, bør en speaker også sige
det. Altså hvis det står på cd-omslaget.

Hilsen Åge



ASKF (01-07-2006)
Kommentar
Fra : ASKF


Dato : 01-07-06 15:26

Åge Halldorsson ytrede sig i
<44a65f06$0$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> med dette:

>
>"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse
>news:2d9ba216a0al3nlfae57aforpqdp63h33v@4ax.com...
>
>> Han har som nævnt af andre ikke konstant benyttet det kunstner navn.
>> Derfor er der mange udgivelser med ham, hvor han står angivet med sit
>> rigtige navn.
>
>_____
>
>Men de gange han benytter det der "sjove" navn, bør en speaker også sige
>det. Altså hvis det står på cd-omslaget.

Tja, hvis de har en forventning om at lytterne ikke ved det, bør de vel
egentligt sige begge navne. Jeg har før hørt dem sige begge navne når
det drejede sig om Frede Fup og Bamse, så de burde vel retteligent også
gøre det for Bent Fabric.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
"When you try to change a mans paradigm, you must keep in mind that he
can hear you only through the filter of the paradigm he holds."
-Myron Tribus

aab (01-07-2006)
Kommentar
Fra : aab


Dato : 01-07-06 10:45


"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:449e77c6$0$20233$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Benny Mortensen skrev:
>
>> Det blev brugt, som der bliver sagt i forbindelse med Alley
>> cat, og var specielt beregnet på usa... [...]
>
> Sludder. Han har også brugt navnet herhjemme. Det er rigtigt
> at han røg på hitlisterne i USA med Alley Cat, og at han fandt
> på sit kunstnernavn i den forbindelse. Han var vist derovre for
> at modtage en Grammy.

Ja, ganske rigtigt. Bent Fabric modtog en Grammy den 15. maj 1963
for »Alley Cat«. Han fik den i kategorien »Arets bedste Rock & Roll
indspilning«!!!!!

mvh
Anker



Åge Halldorsson (01-07-2006)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 01-07-06 12:49


"aab" <reknaaa@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:44a6441e$0$14027$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Ja, ganske rigtigt. Bent Fabric modtog en Grammy den 15. maj 1963
> for »Alley Cat«. Han fik den i kategorien »Arets bedste Rock & Roll
> indspilning«!!!!!
____


"Rock`n`roll-indspilning ??? - hehe. Sig mig var musikkyndige også ligeså
uvidende dengang, som i dag??? - DU GODESTE

Jeg tro jeg vil foreslå "Kim og Hallo" nomineret i kategorien "døds-metal.

Hilsen Åge





ASKF (01-07-2006)
Kommentar
Fra : ASKF


Dato : 01-07-06 15:28

aab ytrede sig i <44a6441e$0$14027$edfadb0f@dread15.news.tele.dk> med
dette:

>
>"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse
>news:449e77c6$0$20233$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Benny Mortensen skrev:
>>
>>> Det blev brugt, som der bliver sagt i forbindelse med Alley
>>> cat, og var specielt beregnet på usa... [...]
>>
>> Sludder. Han har også brugt navnet herhjemme. Det er rigtigt
>> at han røg på hitlisterne i USA med Alley Cat, og at han fandt
>> på sit kunstnernavn i den forbindelse. Han var vist derovre for
>> at modtage en Grammy.
>
>Ja, ganske rigtigt. Bent Fabric modtog en Grammy den 15. maj 1963
>for »Alley Cat«. Han fik den i kategorien »Arets bedste Rock & Roll
>indspilning«!!!!!

Rigtigt at han fik en Grammy, men han tog ikke afsted for at modtage
den, fordi han troede det var en practical joke.

Kilde: Interview med ham på TV2-morgentv
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
"When you try to change a mans paradigm, you must keep in mind that he
can hear you only through the filter of the paradigm he holds."
-Myron Tribus

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste