/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Vandsikring af kælderdør
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 20-06-06 11:00

Lidt sjovt spørgsmål, men er jeg ganske træt af vand i kælderen

Jeg har fået monteret højvandslukke på afløb i kælder samt regnvandsafløb
udenfor
Det fungerer også udmærket, men nu står regnvandet så lige uden for
kælderdøren og siver langsomt ind
Sidste gang havde jeg ca 2 cm på gulvet - ingenting i forhold til så mange
andre men stadigvæk lidt træls, men dog ikke så træls som kloakvand :)

Hvad kan man gøre når der er risiko for skybrud?
Døren bliver sjældent benyttet, men skal dog gerne kunne åbnes efter behov

Jeg forestiller mig noget med noget plastic + sandsække - eller evt en
vandfast plade samt nogle skinner monteret på dørkarmen (udenfor)

Andre lyse indfald?

NB! Også postet i dk.bolig, men det ser ud som om der er lidt mere aktivitet
her :)

pft/Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!



 
 
Petersen_Michael (20-06-2006)
Kommentar
Fra : Petersen_Michael


Dato : 20-06-06 16:48

In news:4497c733$0$20239$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Peter Lykkegaard <plykkegaard@gmail.com> Typed:

> Andre lyse indfald?

Mure en høj kant, lige som indgangen til en bruseniche

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
Residerende i Nyborg

ved privat post fjern dyret i @dressen



Max (20-06-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 20-06-06 16:54

Hej Peter

> Det fungerer også udmærket, men nu står regnvandet så lige uden for
> kælderdøren og siver langsomt ind

Vær du så glad for at det kun er regnvand, og ikke kloarken der
kommer op :). Men den rigtige løsning er jo at få etableret noget
ordentlig afløb der kan tage vandet, er det ikke muligt ?

Mvh Max



Peter Lykkegaard (20-06-2006)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 20-06-06 18:03

Max wrote:

> Vær du så glad for at det kun er regnvand, og ikke kloarken der
> kommer op :). Men den rigtige løsning er jo at få etableret noget
> ordentlig afløb der kan tage vandet, er det ikke muligt ?

Afløbet fungerer fortrinligt til daglig, men der sidder jo et højvandslukke
for at undgå at kloakkenvandet slår tilbage under skybrud, derfor står der
regnvand udenfor døren

Man kunne lave en sivebrønd eller lign til regnvandet men bliver sgu nok
lidt kostbart da kælderindgangen er ca 1½m under gadeniveau - spørgsmålet
er også om man kan få lov da det er midt i byen (næsten)

Der er behov for løsningen een måske to gange om året

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!



Max (20-06-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 20-06-06 21:56

Hej Peter

> Man kunne lave en sivebrønd eller lign til regnvandet men bliver sgu
> nok lidt kostbart da kælderindgangen er ca 1½m under gadeniveau -
> spørgsmålet er også om man kan få lov da det er midt i byen (næsten)

Problemet med faskinen er nok at det kræver en rimelig stor grund da
den skal anbringes temlig langt fra huset.

Har du ikke mulighed for at anbringe en lille pumpe i en brønd i kælder
skakten der pumper vandet væk ?

Mvh Max



Carsten Finn Rasmuss~ (21-06-2006)
Kommentar
Fra : Carsten Finn Rasmuss~


Dato : 21-06-06 11:23

Max wrote:
>
> Har du ikke mulighed for at anbringe en lille pumpe i en brønd i
> kælder skakten der pumper vandet væk ?
>
> Mvh Max

Netop. En dykpumpe fra HN i samlebrønden, der starter når vandet stiger over
et vist niveau burde klare problemet.

--
Carsten (3600)
HELD... er noget der indtræffer når grundig forberedelse mødes med en
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info



Max (21-06-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 21-06-06 11:25

Hej Carsten

> Netop. En dykpumpe fra HN i samlebrønden, der starter når vandet
> stiger over et vist niveau burde klare problemet.

Ja, hvis man ellers har et sted at pumpe det hen :)

Mvh Max



Peter Lykkegaard (21-06-2006)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 21-06-06 11:47

Carsten Finn Rasmussen wrote:
>
> Netop. En dykpumpe fra HN i samlebrønden, der starter når vandet
> stiger over et vist niveau burde klare problemet.

Samlebrønden ligger foran huset - og jeg kan kun pumpe vandet ned i kloakken
(ned i samlebrønden igen)

På fjernsynet ser man sandsække stablet op foran hoveddøren med en plade
bagved (sandsækkene) ved oversvømmelser/høj vandstand

Jeg kan sagtens overleve at lave en midlertidig opstilling ved risiko for
skybrud, som sagt er det minimalt med vand der kommer, men nok til at
kælderen skal affugtes

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!



Max (21-06-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 21-06-06 12:09

Hej Peter

> Jeg kan sagtens overleve at lave en midlertidig opstilling ved risiko
> for skybrud, som sagt er det minimalt med vand der kommer, men nok
> til at kælderen skal affugtes

Kunne du eventuelt afdække kældernedgangen med en skrå plade
så der slet ikke kom vand derned, evt. en hængslet plade du kunne
vippe til side når du skulle bruge kældernedgangen ?

Mvh Max



Erik Ginnerskov (21-06-2006)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 21-06-06 23:55

Max wrote:

> Kunne du eventuelt afdække kældernedgangen med en skrå plade
> så der slet ikke kom vand derned, evt. en hængslet plade du kunne
> vippe til side når du skulle bruge kældernedgangen ?

Hvordan skulle det kunne hindre vand i at stige op fra afløbet i bunden af
kælderskakten?

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk/ - http://ginnerskov.dk/
http://html-faq.dk/



Max (22-06-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 22-06-06 07:19

Hej Erik

> Hvordan skulle det kunne hindre vand i at stige op fra afløbet i
> bunden af kælderskakten?

Hvor står den problematik beskrevet i spørgsmålet ?

Mvh Max



Erik Ginnerskov (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 23-06-06 00:22

Max wrote:
> Hej Erik
>
>> Hvordan skulle det kunne hindre vand i at stige op fra afløbet i
>> bunden af kælderskakten?
>
> Hvor står den problematik beskrevet i spørgsmålet ?

Det har så nok været i hans tilsvarende tråd i dk.bolig, jeg har læst det.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk/ - http://ginnerskov.dk/
http://html-faq.dk/



Peter Lykkegaard (22-06-2006)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 22-06-06 08:04

Erik Ginnerskov wrote:
>
> Hvordan skulle det kunne hindre vand i at stige op fra afløbet i
> bunden af kælderskakten?

Der er højvandslukke, det er regnvandet der driller

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste