/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Strøm
Fra : Carl


Dato : 10-06-06 14:59

Må man selv lave strøm til eget forbrug og vil det udløse en afgift til
staten

Ideen er at prøve at købe et nødstrømsanlæg og ændre det så det kan køre på
en afgiftfri planteoile.


Carl



 
 
Henrik Stidsen (10-06-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 10-06-06 16:04

Carl presented the following explanation :
> en afgiftfri planteoile

Hvad er det for en ? Hvis du t¿nker på at lave et trick ligesom med
biler så er der altså afgift på alligevel...

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Tell them, what youÿre going to tell them Then tell them And then tell
them, what you just told them" - Nancy Graham



Carl (10-06-2006)
Kommentar
Fra : Carl


Dato : 10-06-06 18:15


"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.53ff7d66a63ad4b5.34878@news.hs235.dk...
> Carl presented the following explanation :
> > en afgiftfri planteoile
>
> Hvad er det for en ? Hvis du t¿nker på at lave et trick ligesom med
> biler så er der altså afgift på alligevel...
>
Ja. Hvis jeg kan være selvforsynende for 50 øre pr. kw. Det koster over 2 kr
fra KE.
Jeg kunne godt forestille mig at der kunne være et marked for en sådan
løsning.

Carl



Maria Frederiksen (10-06-2006)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 10-06-06 20:56

> Ja. Hvis jeg kan være selvforsynende for 50 øre pr. kw. Det koster over 2
> kr
> fra KE.
> Jeg kunne godt forestille mig at der kunne være et marked for en sådan
> løsning.


Kunne du ikke vende den i dk.teknik.energi? Der sidder nogle med god teknisk
viden, og der kan vi diskutere løsningen - du er jo næppe den første.

Mvh Maria




Per (10-06-2006)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 10-06-06 22:37

On 2006-06-10 15:59:06 +0200, "Carl" <news@111.dk> said:

> Må man selv lave strøm til eget forbrug og vil det udløse en afgift til
> staten
>
> Ideen er at prøve at købe et nødstrømsanlæg og ændre det så det kan køre på
> en afgiftfri planteoile.
>
>
> Carl

Det er der vel næppe noget problem ved - du kan jo også lave en
solfanger uden at skulle betale afgifter. Men jeg tvivler meget på at
det er billigere at bruge et nødstrømsanlæg. Der er et ret stort
energitab ved den process.

Per


Frank Leegaard (10-06-2006)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 10-06-06 23:47

Per wrote:
> On 2006-06-10 15:59:06 +0200, "Carl" <news@111.dk> said:
>
>> Må man selv lave strøm til eget forbrug og vil det udløse en afgift
>> til staten
>>
>> Ideen er at prøve at købe et nødstrømsanlæg og ændre det så det kan
>> køre på en afgiftfri planteoile.
>>
>>
>> Carl
>
> Det er der vel næppe noget problem ved - du kan jo også lave en
> solfanger uden at skulle betale afgifter. Men jeg tvivler meget på at
> det er billigere at bruge et nødstrømsanlæg. Der er et ret stort
> energitab ved den process.
>
> Per

men afgiften er jo så også ganske betragtelig

--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under anonymitet
mindre vægt




ronnie@sitevision.dk (10-06-2006)
Kommentar
Fra : ronnie@sitevision.dk


Dato : 10-06-06 23:47

Der er masser af anlæg der holder en pris som er under det man som
privatbruger betaler pr KW.

Ved ikke om der er en regel for det, men vil skyde på der faktisk er.

Per wrote:
> On 2006-06-10 15:59:06 +0200, "Carl" <news@111.dk> said:
>
> > Må man selv lave strøm til eget forbrug og vil det udløse en afgift til
> > staten
> >
> > Ideen er at prøve at købe et nødstrømsanlæg og ændre det så det kan køre på
> > en afgiftfri planteoile.
> >
> >
> > Carl
>
> Det er der vel næppe noget problem ved - du kan jo også lave en
> solfanger uden at skulle betale afgifter. Men jeg tvivler meget på at
> det er billigere at bruge et nødstrømsanlæg. Der er et ret stort
> energitab ved den process.
>
> Per


Frank E. N. Stein (11-06-2006)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 11-06-06 01:49

On Sat, 10 Jun 2006 15:59:06 +0200, Carl wrote:

> Må man selv lave strøm til eget forbrug og vil det udløse en afgift til
> staten

Ja, du skal betale CO2-afgift. Det gælder ligegyldigt hvordan strømmen
fremstilles.

Q (11-06-2006)
Kommentar
Fra : Q


Dato : 11-06-06 09:26


"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse
news:pan.2006.06.11.00.49.00.718288@mail.is...
> On Sat, 10 Jun 2006 15:59:06 +0200, Carl wrote:
>
> > Må man selv lave strøm til eget forbrug og vil det udløse en afgift til
> > staten
>
> Ja, du skal betale CO2-afgift. Det gælder ligegyldigt hvordan strømmen
> fremstilles.

Det kan jeg komme til at tvivle lidt på hvis han kører anlægget på
planteolie..

Hælder man planteolie på bilen kommer man til at betale mineralolieafgift
( ca. 2,50 pr liter ), men *ikke* CO2 afgift på omkring 30 øre /liter

Hælder du olien på oliefyret skal du ikke betale mineralolieafgiften da det
tæller som energiproduktion. Generatordrift må da egentlig tælle på samme
måde?

Jeg tvivler dog på at økonomien er så god som der snakkes om men det er en
snak til dk.teknik.energi og ikke her

/peter



Frank E. N. Stein (11-06-2006)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 11-06-06 11:40

On Sun, 11 Jun 2006 10:25:42 +0200, Q wrote:

>> > Må man selv lave strøm til eget forbrug og vil det udløse en afgift til
>> > staten
>>
>> Ja, du skal betale CO2-afgift. Det gælder ligegyldigt hvordan strømmen
>> fremstilles.
>
> Det kan jeg komme til at tvivle lidt på hvis han kører anlægget på
> planteolie..

Man betaler CO2-afgift for vindkraft og solkraft.

> Hælder man planteolie på bilen kommer man til at betale mineralolieafgift
> ( ca. 2,50 pr liter ), men *ikke* CO2 afgift på omkring 30 øre /liter

Korrekt, man betaler kun CO2-afgift for produktion af varme og strøm.

Kurt Lund (12-06-2006)
Kommentar
Fra : Kurt Lund


Dato : 12-06-06 20:39

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev:

> Man betaler CO2-afgift for vindkraft og solkraft.

Kilde?

--
Kurt Lund



Frank E. N. Stein (12-06-2006)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 12-06-06 23:24

On Mon, 12 Jun 2006 21:38:52 +0200, Kurt Lund wrote:

>> Man betaler CO2-afgift for vindkraft og solkraft.
>
> Kilde?

Her fx:
https://www.ke.dk/portal/page?_pageid=55,126444&_dad=portal&_schema=PORTAL

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408935
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste