/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Mere larm fra original udst
Fra : Stig Sørensen


Dato : 02-06-06 19:08

Indlæg skrevet her:
http://billig-mc.dk/about1441.html



"Jeg søger noget mere buldren fra min Kawasaki.
Det er selvfølgelig fint nok at den nu her ikke larmer som sindsyg, men
den måtte altså bare godt give lidt mere lyd fra sig!

Den bedste løsning ville nok være at købe en åben udstødning. Men der skal
jo så sikkert også dyses om osv. Desuden koster sådan en ny udstødning jo
en del penge.

Så jeg har tænkt på at bore huller i den originale potte! Det burde da
kunne gøre det? Hvis man nu ikke bore sindsygt store huller, ville en
omdysning så kunne omgås?

Selve "studsen" kan jeg desværre ikke save af, som man kan på andre
potter, da jeg ikke kan komme til, som I nok kan se. (se billedere længere
nede).
Hvor skal jeg bore hullerne? Nogle der har erfaring med det? Enhver
kommentar til projektet er velkommen!"

Billeder:
http://billig-mc.dk/files/dsc01101_181.jpg
http://billig-mc.dk/files/dsc01103_205.jpg

Mvh
Stig Sørensen

 
 
pnyb2@hotmail.com (02-06-2006)
Kommentar
Fra : pnyb2@hotmail.com


Dato : 02-06-06 20:02

Prøv at fjerne de ca 5 cm afgangsfløjte, der går fra endepladen inde
i udstødningen og ud til det fri. Det kan enten gøres "udefra"
med en el-fil, en dremel eller med nedstryger / vinklesliber, hvis man
afmonterer "endestykket". Det er vigtigt at hele stumpen fjernes.
Jeg er efter 2 måneder stadig godt tilfreds med resultatet på min
Suzuki DL 650. Check billeder på
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6696


Stig Sørensen (02-06-2006)
Kommentar
Fra : Stig Sørensen


Dato : 02-06-06 20:16

On Fri, 02 Jun 2006 21:02:18 +0200, <pnyb2@hotmail.com> wrote:

> Prøv at fjerne de ca 5 cm afgangsfløjte, der går fra endepladen inde
> i udstødningen og ud til det fri. Det kan enten gøres "udefra"
> med en el-fil, en dremel eller med nedstryger / vinklesliber, hvis man
> afmonterer "endestykket". Det er vigtigt at hele stumpen fjernes.
> Jeg er efter 2 måneder stadig godt tilfreds med resultatet på min
> Suzuki DL 650. Check billeder på
> http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6696

Tjek venligst billeder. Jeg kan jo netop ikke afmontere noget endestykke
og derved skære fløjten væk :(

Steen Gruby (02-06-2006)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 02-06-06 21:00

On Fri, 02 Jun 2006 21:16:00 +0200, Stig Sørensen <ingenspam@tak.tak>
wrote:

Hej Stig.
>
>Tjek venligst billeder. Jeg kan jo netop ikke afmontere noget endestykke
>og derved skære fløjten væk :(

Nu vil jeg ikke direkte opfordre til at vandalisere en org, lyddæmper.
Man ved aldrig hvilken indflydelse det vil have på motorens åndedræt,
og derved det efterarbejde der måske følger med.
Men hvis du er så forhippet på at ødelægge dæmperen så bank en træprop
i røret, tag et cirkelbor med høje kanter og skær bagpladen omkring
inderrøret (Træproppen er til at centrere boret med).
Så skulle indsatsen være til at hive ud.
Hvis lydniveauet bliver en tak for meget er der håb om at du kan
genmontere den og så svejse rillen til igen

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Rene´ (02-06-2006)
Kommentar
Fra : Rene´


Dato : 02-06-06 20:51

Hej Stig.
Jeg har selv en Kawa ER5 og overvejede at skære studsen af nede ved
svejsningen. Jeg var ude hos Kawa-forhandleren for at høre hans
mening, da jeg stadigvæk har garanti på den. Han mente, at hvis jeg
skar studsen af, ændrede jeg trykket i udstødningen, så motoren
skulle justeres eller dysses om. Har du hørt noget i samme stil eller
overdriver forhandleren.??


PI (03-06-2006)
Kommentar
Fra : PI


Dato : 03-06-06 00:47


"Rene´" <ren.sth@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:1149277851.946808.314000@u72g2000cwu.googlegroups.com...
Hej Stig.
Jeg har selv en Kawa ER5 og overvejede at skære studsen af nede ved
svejsningen. Jeg var ude hos Kawa-forhandleren for at høre hans
mening, da jeg stadigvæk har garanti på den. Han mente, at hvis jeg
skar studsen af, ændrede jeg trykket i udstødningen, så motoren
skulle justeres eller dysses om. Har du hørt noget i samme stil eller
overdriver forhandleren.??


Jeg har sat en anden potte på en ER5, og den er ikke dysset om, kan ikke
mærke nogen forskel, og den lyder som Steen's Ducati Paso 750, sådan er det
bare.


Palle Iversen
DK



Steen Gruby (03-06-2006)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 03-06-06 10:52

On Sat, 3 Jun 2006 01:46:59 +0200, "PI" <palle@SLETprivat.dk> wrote:

Hej Palle.
>
>Jeg har sat en anden potte på en ER5, og den er ikke dysset om, kan ikke
>mærke nogen forskel, og den lyder som Steen's Ducati Paso 750, sådan er det
>bare.
>
OK med ER5 og ændret lydpotte.
Nu er ER5 heller ikke den mest pumpede Kawa motor, så der er nok lidt
at give af. før man skal til at ændre på dysserne.

Men lyde som en Ducati Paso ? - Ønsketænkning

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Molnit (03-06-2006)
Kommentar
Fra : Molnit


Dato : 03-06-06 12:56

Steen Gruby skrev:

> OK med ER5 og ændret lydpotte.
> Nu er ER5 heller ikke den mest pumpede Kawa motor, så der er nok lidt
> at give af. før man skal til at ændre på dysserne.
>
> Men lyde som en Ducati Paso ? - Ønsketænkning

   Ja, det er en dyr ting at få lyden fra Tørkoblingen med også ;) så den
rigtige Ducati lyd kommer frem.

   
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
"www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , "www.molnit.com"

Steen Gruby (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 04-06-06 20:15

On Sat, 03 Jun 2006 13:55:40 +0200, Molnit <news@molnit.com> wrote:

Hej Lars.
>
>   Ja, det er en dyr ting at få lyden fra Tørkoblingen med også ;) så den
>rigtige Ducati lyd kommer frem.
>
Misundelse er en grim ting

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Hekto (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 04-06-06 23:23

> Ja, det er en dyr ting at få lyden fra Tørkoblingen med også ;) så
> den rigtige Ducati lyd kommer frem.

Ja, hvis en vådkobling lyder som en tør ... gør den det ikke længe!
=

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Torben Scheel (08-06-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 08-06-06 10:57

Molnit wrote:

> Ja, det er en dyr ting at få lyden fra Tørkoblingen med også ;) så
> den rigtige Ducati lyd kommer frem.
>
Vend bremseklodserne på bagbremsen om, så får du den rette slæbende lyd

--
vh
Torben

Dr. Enduro (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Dr. Enduro


Dato : 04-06-06 19:37

Rene´ skrev:
> Hej Stig.
> Jeg har selv en Kawa ER5 og overvejede at skære studsen af nede ved
> svejsningen. Jeg var ude hos Kawa-forhandleren for at høre hans
> mening, da jeg stadigvæk har garanti på den. Han mente, at hvis jeg
> skar studsen af, ændrede jeg trykket i udstødningen, så motoren
> skulle justeres eller dysses om. Har du hørt noget i samme stil eller
> overdriver forhandleren.??
>

Du kan risikere, at blandingen bliver for mager og dermed brænde et par
stempler af, fordi den bliver for varm, men risikoen er vist forskellig
fra model til model. Jeg ville under alle omstændigheder få den dysset
korrekt, så blandingen er optimal.

Hilsen Jan

peter (02-06-2006)
Kommentar
Fra : peter


Dato : 02-06-06 21:06

Er det egentligt ikke ulovligt?

-peter



Steen Gruby (02-06-2006)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 02-06-06 21:10

On Fri, 2 Jun 2006 22:06:13 +0200, "peter" <pingo_FJERN_@hule.net>
wrote:

Hej Peter.

>Er det egentligt ikke ulovligt?
>
Jow --- Men det er der jo så meget der er.
Og det her hører til i den "sjove" ende .

Loud pipes saves life.
Citat U.R.B.Andersen.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

PI (03-06-2006)
Kommentar
Fra : PI


Dato : 03-06-06 14:55


"peter" <pingo_FJERN_@hule.net> skrev i en meddelelse
news:44809a38$0$27565$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er det egentligt ikke ulovligt?
>
> -peter
>
>
Jo!! du har helt ret.

Palle



Rene´ (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Rene´


Dato : 04-06-06 21:07


Dr. Enduro skrev:

>> Du kan risikere, at blandingen bliver for mager og dermed brænde et par
> stempler af, fordi den bliver for varm, men risikoen er vist forskellig
> fra model til model. Jeg ville under alle omstændigheder få den dysset
> korrekt, så blandingen er optimal.
>
> Hilsen Jan

Der er åbenbart så lidt sandhed i hvad forhandleren sagde til mig,
så jeg piller ikke ved den. Jeg påregner at skulle have min mc til
den ikke kan mere, og har den (skøre) ide at den holder længst,hvis
jeg ikke modificerer noget. Jeg vil gerne have lidt mere lyd, men ikke
hvis det altid vil indebære der skal "pilles" ved motoren.Tak for
svaret. Rene´


Dr. Enduro (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Dr. Enduro


Dato : 04-06-06 22:42

Rene´ skrev:
> Dr. Enduro skrev:
>
>>> Du kan risikere, at blandingen bliver for mager og dermed brænde et par
>> stempler af, fordi den bliver for varm, men risikoen er vist forskellig
>> fra model til model. Jeg ville under alle omstændigheder få den dysset
>> korrekt, så blandingen er optimal.
>>
>> Hilsen Jan
>
> Der er åbenbart så lidt sandhed i hvad forhandleren sagde til mig,
> så jeg piller ikke ved den. Jeg påregner at skulle have min mc til
> den ikke kan mere, og har den (skøre) ide at den holder længst,hvis
> jeg ikke modificerer noget. Jeg vil gerne have lidt mere lyd, men ikke
> hvis det altid vil indebære der skal "pilles" ved motoren.Tak for
> svaret. Rene´
>


Generelt kan du nok gå ud fra, at den originale indstilling er den mest
optimale, i hvert fald med henblik på holdbarhed. Men som sagt kan
modificering af udstødningen føre til forskellige ting. På min mc fører
en mere åben potte til en magere blanding, efter sigende fører det på
andre cykler til en mere fed blanding. Hvis du skal være helt sikker, så
få den rullet og omdysset, eller også så bibehold den originale opsætning.



----

Hilsen Jan

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste