/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Montering af Tomtom Rider på Blackbird
Fra : Søren Mortensen


Dato : 28-05-06 21:18

Netop indkøbt Blackbird og Rider skal kombineres!

Jeg kan vælge at bruge monteringen på koblingsgrebholder, men vil lige høre
om der er nogen herinde der har andre erfaringer med montering på cykel uden
gennemgående styr? Kan man evt. montere i center af styrpladen?

Mvh
Søren
Blackbird



 
 
Astrup (28-05-2006)
Kommentar
Fra : Astrup


Dato : 28-05-06 22:54

Jeg har lavet et beslag af et stykke bukket stål så jeg kunne sætte
min fats på selve styrholderen.

Du kan se det på dette link:

http://www.abisted.dk/~abe0008/page13/page17/files/GPS.jpg

Jeg ved ikke hvad man kan på en Blackbird, men mon ikke du selv kan
lave et beslag.


Astrup (28-05-2006)
Kommentar
Fra : Astrup


Dato : 28-05-06 22:54

Jeg har lavet et beslag af et stykke bukket stål så jeg kunne sætte
min fats på selve styrholderen.

Du kan se det på dette link:

http://www.abisted.dk/~abe0008/page13/page17/files/GPS.jpg

Jeg ved ikke hvad man kan på en Blackbird, men mon ikke du selv kan
lave et beslag.


Erling Christensen (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Erling Christensen


Dato : 29-05-06 06:52

On Sun, 28 May 2006 22:17:48 +0200, "Søren Mortensen"
<mortensens"@"email.dk> wrote:

>Netop indkøbt Blackbird og Rider skal kombineres!
>
>Jeg kan vælge at bruge monteringen på koblingsgrebholder, men vil lige høre
>om der er nogen herinde der har andre erfaringer med montering på cykel uden
>gennemgående styr? Kan man evt. montere i center af styrpladen?
>
>Mvh
>Søren
>Blackbird
>
Jeg har monteret min med en gevindstang igennem kronrøret og fået
lavet et beslag så TT rider kom til og side hvor der nu var plads...

Du kan se det her:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4981
Mvh

Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk

Brian Sørup (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 29-05-06 15:33


"Erling Christensen" <pointman@fabel.dk> skrev i en meddelelse
news:nt2l72tmcm9jaevq3gj261vn13gph3epbc@4ax.com...
> On Sun, 28 May 2006 22:17:48 +0200, "Søren Mortensen"
> <mortensens"@"email.dk> wrote:
>
> >Netop indkøbt Blackbird og Rider skal kombineres!
> >
> >Jeg kan vælge at bruge monteringen på koblingsgrebholder, men vil
lige høre
> >om der er nogen herinde der har andre erfaringer med montering på
cykel uden
> >gennemgående styr? Kan man evt. montere i center af styrpladen?
> >
> >Mvh
> >Søren
> >Blackbird
> >
> Jeg har monteret min med en gevindstang igennem kronrøret og fået
> lavet et beslag så TT rider kom til og side hvor der nu var plads...
>
> Du kan se det her:
> http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4981

Det er da en grumsligt smart løsning, som vel mere eller mindre kan
anvendes på alle MC'er.......
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36




Erling Christensen (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Erling Christensen


Dato : 29-05-06 17:51

On Mon, 29 May 2006 16:32:30 +0200, "Brian Sørup"
<camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote:

>
>"Erling Christensen" <pointman@fabel.dk> skrev i en meddelelse
>news:nt2l72tmcm9jaevq3gj261vn13gph3epbc@4ax.com...
>> On Sun, 28 May 2006 22:17:48 +0200, "Søren Mortensen"
>> <mortensens"@"email.dk> wrote:
>>
>> >Netop indkøbt Blackbird og Rider skal kombineres!
>> >
>> >Jeg kan vælge at bruge monteringen på koblingsgrebholder, men vil
>lige høre
>> >om der er nogen herinde der har andre erfaringer med montering på
>cykel uden
>> >gennemgående styr? Kan man evt. montere i center af styrpladen?
>> >
>> >Mvh
>> >Søren
>> >Blackbird
>> >
>> Jeg har monteret min med en gevindstang igennem kronrøret og fået
>> lavet et beslag så TT rider kom til og side hvor der nu var plads...
>>
>> Du kan se det her:
>> http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4981
>
>Det er da en grumsligt smart løsning, som vel mere eller mindre kan
>anvendes på alle MC'er.......
På En MC med Clip-on styr har man ikke ret mange muligheder med TT
rider's originale beslag...

De fleste kan sikkert godt få smidt en gevindstang igennem kronrøret..
Montere det med en selvlåsende måtrik og passende spændeskive, så
funger det.... Jeg fandt endda nogle plastik kapper som jeg har
monteret så skidtet ikke så let ruster...
Mvh

Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk

Søren Mortensen (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Søren Mortensen


Dato : 29-05-06 19:19


"Erling Christensen" <pointman@fabel.dk> skrev i en meddelelse
news:9e9m72thbg5bhqk88un4g0pgmh0tlsbv7p@4ax.com...
> On Mon, 29 May 2006 16:32:30 +0200, "Brian Sørup"
> <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote:
>
>>
>>"Erling Christensen" <pointman@fabel.dk> skrev i en meddelelse
>>news:nt2l72tmcm9jaevq3gj261vn13gph3epbc@4ax.com...
>>> On Sun, 28 May 2006 22:17:48 +0200, "Søren Mortensen"
>>> <mortensens"@"email.dk> wrote:
>>>
>>> >Netop indkøbt Blackbird og Rider skal kombineres!
>>> >
>>> >Jeg kan vælge at bruge monteringen på koblingsgrebholder, men vil
>>lige høre
>>> >om der er nogen herinde der har andre erfaringer med montering på
>>cykel uden
>>> >gennemgående styr? Kan man evt. montere i center af styrpladen?
>>> >
>>> >Mvh
>>> >Søren
>>> >Blackbird
>>> >
>>> Jeg har monteret min med en gevindstang igennem kronrøret og fået
>>> lavet et beslag så TT rider kom til og side hvor der nu var plads...
>>>
>>> Du kan se det her:
>>> http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4981
>>
>>Det er da en grumsligt smart løsning, som vel mere eller mindre kan
>>anvendes på alle MC'er.......
> På En MC med Clip-on styr har man ikke ret mange muligheder med TT
> rider's originale beslag...
>
> De fleste kan sikkert godt få smidt en gevindstang igennem kronrøret..
> Montere det med en selvlåsende måtrik og passende spændeskive, så
> funger det.... Jeg fandt endda nogle plastik kapper som jeg har
> monteret så skidtet ikke så let ruster...
> Mvh
>
> Erling Christensen
> Honda CBR600 F2 '93
> http://www.min-mc.dk

Det ligner den rigtige løsning, men jeg fatter ikke rigtigt hvordan man får
det der gevindstang til at sidde fast?

Kan man ikke få det i rustfri stål?

Søren
Blackbird



Erling Christensen (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Erling Christensen


Dato : 29-05-06 19:50


-snip-

>>>
>>>Det er da en grumsligt smart løsning, som vel mere eller mindre kan
>>>anvendes på alle MC'er.......
>> På En MC med Clip-on styr har man ikke ret mange muligheder med TT
>> rider's originale beslag...
>>
>> De fleste kan sikkert godt få smidt en gevindstang igennem kronrøret..
>> Montere det med en selvlåsende måtrik og passende spændeskive, så
>> funger det.... Jeg fandt endda nogle plastik kapper som jeg har
>> monteret så skidtet ikke så let ruster...
>> Mvh
>>
>> Erling Christensen
>> Honda CBR600 F2 '93
>> http://www.min-mc.dk
>
>Det ligner den rigtige løsning, men jeg fatter ikke rigtigt hvordan man får
>det der gevindstang til at sidde fast?
>
>Kan man ikke få det i rustfri stål?
>
>Søren
>Blackbird
>

Det er faktisk ikke så frygtelig kompliceret....

Det du skal gøre er, at anskaffe en rimelig tyg gevindstang pga. af
stabiliteten.

Dertil skab du bruge nogle pænt store spændskiver med det rette
hulstørrelse till gevindstangen.

Vølg nogle møtrikker med plastiklås, så den ikke umiddelbart løsner
sig selv under kørslen.

Monteringen kan man gøre på flere måder....

Jeg valgte og montre hele gevindstangen ovenfra og skrue møtrikken og
spændeskive på nederst på kronrøret.... For ikke at kunne holde
gevindstanden fast bruge jeg 2 alm. møtrikker som kontra. Når så den
nederste møtrik er ordenlig spændt, så har jeg puttet en spændskive og
en alm. møtrik og spændt det hele sammen.

Det store arbejde ligger I og centrere spændeskiven og gevindstangen
så det ser ordeligt ud og at stangen sidder midt I kronrøret.

Beslaget har jeg fået en en til og lave for mig som så er monteret
oven på møtrikken med enspændeskive imellem og tilslut en låse møtrik.
Tilslut har jeg skåret gevindstangen til med en dremel så den passer I
længden....

Begge låse møtrikker er dækket med en plastikkappen for beskytte dem.

Man kan spare en møtrik, men det vil bolt besværliggøre monteringen og
på denne måde jeg har gjort det, kan beslaget fjernes uden at fjerne
gevindstangen eller for den sag skyld man har frihed til og justere
beslaget uden at skulle fumle med at centrere det hele igen og
igen...

Prisen på det hele er vlel omkring 100kr. + beslaget som kostede mig
300 kr at få lavet.

Gevindstagen kan sagten fåes I rustfri stål, men jeg var ikke villig
til og betale prisen.... Tror at stangen ville koste nogen i retningen
af 300 kr. mod de 30-40 kr. jeg gav for min.

Beslaget er som sagt speciel lavet så jeg fik TT rider til og sidder
lige der hvor den var til mindst gene, men giver bedst mulig tilgang.
Vinklen er rimelig stejl, men de giver faktisk et rigtig godt og klart
billed på skærmen selv I høj solskin...
Mvh

Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk

Ukendt (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-05-06 21:28


"Søren Mortensen" <mortensens"@"email.dk> skrev i en meddelelse
news:447a055d$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Netop indkøbt Blackbird og Rider skal kombineres!
>
> Jeg kan vælge at bruge monteringen på koblingsgrebholder, men vil lige
> høre om der er nogen herinde der har andre erfaringer med montering på
> cykel uden gennemgående styr? Kan man evt. montere i center af styrpladen?


Hej.

I stedet for alle mulige Storm P løsninger, så kunne du jo også kikke her
http://www.ram-mount.com/ mange/alle ? , af deres ting kan købes her
www.gps.dk

jeg har selv en RAM-Mount løsning på cyklen, smider et billede i
news:dk.binaer.motor under RAM-mount løsning


--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
BMW K1200 RS '99



Astrup (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Astrup


Dato : 29-05-06 21:39

Ja, der er mange fine løsninger, men de sidder allesammen helt oppe i
næsen, ligesom den der følger med TomTom Rider. Derfor lavede jeg min
egen så GPS'en sidder nede ved styret.


Ukendt (30-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-05-06 17:30


"Astrup" <google@strup.dk> skrev i en meddelelse
news:1148935142.552384.57050@y43g2000cwc.googlegroups.com...
Ja, der er mange fine løsninger, men de sidder allesammen helt oppe i
næsen, ligesom den der følger med TomTom Rider. Derfor lavede jeg min
egen så GPS'en sidder nede ved styret.


Jahh, rigtigt nok, men der sidder den jo ikk' godt, hvis du en dag skal have
en tanktaske på !


--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
BMW K1200 RS '99




Søren Mortensen (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Søren Mortensen


Dato : 31-05-06 22:00

Har lige kigget lidt på Blackbirden - det ser du til at kronrøret er
konisk - hvis det er rigtigt må man kunne spænde noget fast i det.

Er der nogen der kan bekræfte om hullet i kronrøret er konisk??

Søren
Blackbird

"Søren Mortensen" <mortensens"@"email.dk> skrev i en meddelelse
news:447a055d$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Netop indkøbt Blackbird og Rider skal kombineres!
>
> Jeg kan vælge at bruge monteringen på koblingsgrebholder, men vil lige
> høre om der er nogen herinde der har andre erfaringer med montering på
> cykel uden gennemgående styr? Kan man evt. montere i center af styrpladen?
>
> Mvh
> Søren
> Blackbird
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste