/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Slange til udluftning af bremser
Fra : Michael Kristensen


Dato : 18-05-06 16:20

Hej

Skal til og skifte bremsevæske, men mangler en slange til tappe den gamle
bremsevæske af.

Har prøvet Silvan, men det nærmeste de havde var en normal vandslange, som
har en al for stor diameter. Har målt mig frem til, at slangen bør have en
indvendig diamter på ca. 7-8 mm.

Hvor opdriver man sådan en slange omkring Århus N ?

mvh
Michael Kristensen



 
 
carsten (18-05-2006)
Kommentar
Fra : carsten


Dato : 18-05-06 16:25

Michael Kristensen wrote:

> Hej
>
> Skal til og skifte bremsevæske, men mangler en slange til tappe den gamle
> bremsevæske af.
>
> Har prøvet Silvan, men det nærmeste de havde var en normal vandslange, som
> har en al for stor diameter. Har målt mig frem til, at slangen bør have en
> indvendig diamter på ca. 7-8 mm.
>
> Hvor opdriver man sådan en slange omkring Århus N ?
>
> mvh
> Michael Kristensen
prøv i en dyreforretning som handler med akvarie udstyr
de kan muligvis have slange du kan bruge
/Carsten

Hans Paulin \(6310\) (18-05-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 18-05-06 16:33

Michael Kristensen skrev:

> Hvor opdriver man sådan en slange omkring Århus N ?

I gamle dage - inden sortiementet overvejende kom til at bestå af franske
hotdogs og pornofilm - kunne man købe slige ting på div. vel-asorterede
(Shell-)tankstationer!

Ellers prøv en thansen-lignende forretning; hint: klar benzin-slange
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/dkfritidmotorcykel/xq9



Peter (18-05-2006)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 18-05-06 16:35


"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> wrote in message
news:446c908f$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
>
> Skal til og skifte bremsevæske, men mangler en slange til tappe den gamle
> bremsevæske af.
>
> Har prøvet Silvan, men det nærmeste de havde var en normal vandslange, som
> har en al for stor diameter. Har målt mig frem til, at slangen bør have en
> indvendig diamter på ca. 7-8 mm.
>
> Hvor opdriver man sådan en slange omkring Århus N ?

Harald Nyborg har en bremseudlufter til 299 kr. (varenr. 4432).
Jeg ved ikke om den er noget værd, men du kan jo se på den.

--
Peter
FJR1300A & NTV650



Ukendt (18-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-05-06 18:20


"Peter" <fiktiv@invalid> skrev i en meddelelse
news:446c940c$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> wrote in message
> news:446c908f$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hej
>>
>> Skal til og skifte bremsevæske, men mangler en slange til tappe den gamle
>> bremsevæske af.
>>
>> Har prøvet Silvan, men det nærmeste de havde var en normal vandslange,
>> som
>> har en al for stor diameter. Har målt mig frem til, at slangen bør have
>> en
>> indvendig diamter på ca. 7-8 mm.
>>
>> Hvor opdriver man sådan en slange omkring Århus N ?
>
> Harald Nyborg har en bremseudlufter til 299 kr. (varenr. 4432).
> Jeg ved ikke om den er noget værd, men du kan jo se på den.
>
> --
> Peter
> FJR1300A & NTV650
>
>
Min bror og jeg syntes den er god og hurtig at bruge.

Hygge PD CBR1100t



Knud Dam (18-05-2006)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 18-05-06 19:02


"Poul Dam" <pouldamhyggeadslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:446cacc4$0$47011$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Min bror og jeg syntes den er god og hurtig at bruge.
>
> Hygge PD CBR1100t

Jeps !

; - )

KD Bandit 600 S



Armand (18-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-05-06 22:58

Poul Dam skrev:
>>
>>
> Min bror og jeg syntes den er god og hurtig at bruge.
>
Hej Knud og ekko!

har i aldrig haft problemer med at vacuum-værktøjet (Louis har en modem
med håndpumpe) trækker falsk luft ved udluftningsniplen (mellem slange
og nippel hhv. gennem niplens gevind)?

--
Armand.



Ukendt (19-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-05-06 08:07


Armand skrev i meddelelsen
<446ceddd$0$60779$157c6196@dreader1.cybercity.dk>...

>Hej Knud og ekko!
>
>har i aldrig haft problemer med at vacuum-værktøjet (Louis har en modem
>med håndpumpe) trækker falsk luft ved udluftningsniplen (mellem slange
>og nippel hhv. gennem niplens gevind)?


Som endnu et ekko, så har jeg løst det problem med rigeligt bremsefedt på
gevindet. Det skader jo heller ikke sidenhen aht. korrosion.

--
mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr



Ukendt (19-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-05-06 15:52


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:446ceddd$0$60779$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Poul Dam skrev:
>>>
>>>
>> Min bror og jeg syntes den er god og hurtig at bruge.
>>
> Hej Knud og ekko!
>
> har i aldrig haft problemer med at vacuum-værktøjet (Louis har en modem
> med håndpumpe) trækker falsk luft ved udluftningsniplen (mellem slange og
> nippel hhv. gennem niplens gevind)?
>
> --
> Armand.
>
Hej Armand
Nej, men den fra HN suger jo også hele tiden så selv om der komme lidt
falsk luft betyder det ikke noget.

Hygge PD CBR1100t mener du ikke også det Knud!



Armand (19-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-05-06 16:52

Poul Dam skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:446ceddd$0$60779$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Poul Dam skrev:
>>>>
>>> Min bror og jeg syntes den er god og hurtig at bruge.
>>>
>> Hej Knud og ekko!
>>
>> har i aldrig haft problemer med at vacuum-værktøjet trækker falsk luft
>> ved udluftningsniplen (mellem slange og nippel hhv. gennem niplens
>> gevind)?
>>
> Nej, men den fra HN suger jo også hele tiden så selv om der komme lidt
> falsk luft betyder det ikke noget.

Jo da: For detekteringen af hvornår alt luft er suget ud af caliberen :-|
>
> Hygge PD CBR1100t mener du ikke også det Knud!



--
Armand.

Kåre Nejmann (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Kåre Nejmann


Dato : 24-05-06 22:36

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>> Nej, men den fra HN suger jo også hele tiden så selv om der komme lidt
>> falsk luft betyder det ikke noget.
>
>Jo da: For detekteringen af hvornår alt luft er suget ud af caliberen :-|

Så kan man jo bare slutte af med at pumpe et par gange på "gammeldage"
maner, mens bremseudlufterens slange stadig er monteret. Sådan plejer
jeg at gøre, og det virker helt fint.

--
Kåre

Knud Dam (19-05-2006)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 19-05-06 20:23


"Poul Dam" <pouldamhyggeadslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:446ddbae$0$47045$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Hygge PD CBR1100t mener du ikke også det Knud!

Just præcis.
Jeg kan godt følge det Armand skriver med at det er svært at se, om al luft
er ude af systemet (ved at se på luftbobler i slangen); men bremseudlufteren
virker meget effektivt, så det har ikke været noget problem.
Når væskebeholderen er toppet op 3-4 gange, og det er suget gennem systemet,
så har bremsen været hård.

Iøvrigt er det altid rart at kunne dele værktøj med Poul - han køber og vi
bruger.

; - )

KD



Rene´ (18-05-2006)
Kommentar
Fra : Rene´


Dato : 18-05-06 18:17

Jeg bruger et stykke sprinklerslange, som jeg købte på det lokale
værksted. Det fåes i forskellige tykkelser.


Jesper Hvalsøe (18-05-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Hvalsøe


Dato : 18-05-06 19:11

Michael Kristensen wrote:

> Hej
>
> Skal til og skifte bremsevæske, men mangler en slange til tappe den gamle
> bremsevæske af.
>
> Har prøvet Silvan, men det nærmeste de havde var en normal vandslange, som
> har en al for stor diameter. Har målt mig frem til, at slangen bør have en
> indvendig diamter på ca. 7-8 mm.
>
> Hvor opdriver man sådan en slange omkring Århus N ?
>
> mvh
> Michael Kristensen
>
>
En dyrehandel har akvarieslanger til næsten ingen penge.

--
Things that try to look like things, often look more like things, than
things do.
Gsx 1100 EX Ducati ST4

Perminator (18-05-2006)
Kommentar
Fra : Perminator


Dato : 18-05-06 20:22

Hej Michael
Jeg kan hjælpe dig med en stump slange i ufattelig mange materialer og
udvendige og invendige diametre, ud fra mit arbejde med grundvand- og
miljøundersøgelser.
Jeg skal vide, hvilken diameter det skal presses ud over, eller puttes ind
i, og ønsket længde < 100 m! Ellers løber der fittings på!.
Afhentning vil være Århus syd, nærmere betegnet ved krydset Oddervej/Ringvej
Syd, hvor vores materielgård ligger.
Ring til mig på 4033 6673
vh
--

"Perminator"
Per Misser
CX500 Eurosport 82
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=1057


"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:446c908f$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
>
> Skal til og skifte bremsevæske, men mangler en slange til tappe den gamle
> bremsevæske af.
>
> Har prøvet Silvan, men det nærmeste de havde var en normal vandslange, som
> har en al for stor diameter. Har målt mig frem til, at slangen bør have en
> indvendig diamter på ca. 7-8 mm.
>
> Hvor opdriver man sådan en slange omkring Århus N ?
>
> mvh
> Michael Kristensen
>
>
>




Ninja Rider (18-05-2006)
Kommentar
Fra : Ninja Rider


Dato : 18-05-06 22:37

Hejsa

Michael Kristensen skrev:
> Har prøvet Silvan, men det nærmeste de havde var en normal vandslange, som
> har en al for stor diameter. Har målt mig frem til, at slangen bør have en
> indvendig diamter på ca. 7-8 mm.

Thansen.... Haraldnyborg ....

Mvh Emil
--
Suzuki GSX-R 600 SRAD
Kawasaki GPz 550....
http://dfmc.dk/?id=26

Jes Vestervang (19-05-2006)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 19-05-06 20:35

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

>> Nej, men den fra HN suger jo også hele tiden så selv om der komme
>> lidt falsk luft betyder det ikke noget.
>
> Jo da: For detekteringen af hvornår alt luft er suget ud af
> caliberen :-|

Til min babygixxer havde jeg lavet en sugeanordning ud af en 1½ l
colaflaske, men stødte på samme problem. Low tech løsningen var så at
pakke gevindet med det man bruger for at få vandrør til at slutte
tæt. Jeg er ikke helt sikker på om det er en god idé, for tapen er jo
nok ikke bremsevæskeresistent. Det virkede dog fint

Men derudover skal man nu ikke undervurdere metoden med at fylde
systemet nedefra med en sprøjte.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste