/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Den her er svær! Hvor ligger fejlen? motor~
Fra : S.G


Dato : 14-05-06 10:24

Well så er jeg tilbage i gruppen!
Min udbyder har ikke haft newskonto i månedsvis, da de har opgraderet
et eller andet, men fik igår at vide fra en makker at man kunne skrive
via google :) Så her er jeg :)


Jeg har efterhånden bygget og bygget på TL´eren :)
Det har taget tid og der har været en del fejlsøgninger :( men nu er
den saqt sammen , og den kan køre :)
Den ser sådan her ud nu! det er dog ældre billeder, da den nu er
samlet og køreklar (men mangler justering og at få et par pakninger
skiftet) I kan se det sorte stel osv :)
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2250


Jeg venter på at få cyklen justeret ved mr.dyno, og har en tid så
snart powercommander 3 usb er på markedet til TLS´eren (skulle komme
nu her, har været forsinket i 4 mdr)

Efter jeg smed andre knaster i motoren, ja så gik den pludselig af
helvede til :) ALT for fed blanding, lugtede af benzin osv osv.
Forskellen på de nye knaster er at IN nu er 10.8mm istedet for 9,8mm
og OUT er 9,8mm istedet for 9,0mm
Dog er selve løftet ikke så stort i praksis!

Så har fået en midlertidig justering, indtil pc3´eren kommer! Dette
ikke ved dyno, men et andet sted

Da jeg kørte hjem på den gik den af lort over 7000rpm. Den tager slet
ikke gassen, og motorgang er enormt ujævnt som om den slet ikke bygger
de kræfter op den skal! Det er meget tydeligt at mærke!
Det er ikke ligesom at den bare har tabt power, dvs et konstant tab,
men motorgang føles meget ujævnt. Og det er sådan set ligemeget om
det er ved 60%, 80% eller 100% gas. Den vil slet ikke arbejde jævnt
over 7000rpm det føles som om det hele tiden rykker, ryster og hakker
i styret når den kommer over de rpm tal! Og den fanger heller ikke
gassen rigtig, ligsom at når du giver pludselig gas, så er der lidt
forsinkelse på.

Det sværre kommer så nu! så læs med og se om du kan lure det!

Det map der lå pc´eren i forvejen var lavet til akkurat samme cykel,
dvs med samme setup i motor, udstødning, luftfilterkasse osv. Eneste
forskel er at knaster er skiftet til nogle med lidt højere løft på
både IN og EX, men med samme profil!
Så det forekommer mig meget underligt at allerede ved lave rpm at den
får alt for meget at leve af! Også netop fordi der er flere der har
sat samme knaster i uden at skulle justere! så voldsomt?

Under selve justeringen, da skulle alle værdier være under 7000rpm
ved alle throtlle positions være negative, dvs der skulle den have en
del mindre benzin! Helt op til -35% mindre ved 2% og 5% throttle. Der
var det ret meget mindre benzin den skulle have. Så HC værdier
(uforbrændt benzin) var meget høje!
Men over 7000rpm, skulle den have mere, da blev værdier pludselig
positive istedet!? (og det er jo lige der hvor den begynder at gå
ujævnt).

Så hvad jeg lige kan hitte, så skal jeg hvae fejlfundet, således den
er klar til Mr. Dyno!

1. mulighed
Skal jeg regne med at der er gået noget galt under justeringen? For
mig virker det som om den ikke får det rigtige blandingsforhold efter
de 7000rpm eftersom den slet ikke trækker som den skal efter de
7000rpm?
Hvordan mærkes en forkert justering?

2. mulighed
Hvis nu vi siger det er knasterne der fx er timet forkert (Det ved jeg
de ikke er, da de er lavet proffessionelt), men vil et evt for stort
overlap så ikke føles som et konstant effekttab? Dvs så trækker den
jævnt, bare med mindre effekt? Min trækker jo ujævnt af helvede til
over 7000rpm! så kan det være noge med knaster? I fald hvad?

3. mulighed
Kan det være tændspoler der er røget?! hvordan vil det føles?
Hvordan kan jeg fejlfinde det? dvs hvad skal de måle og hvor skal de
måles?

4. mulighed
TPS´en var indstillet da jeg kom derop! Men da vi fik den justeret i
tomgang måtte vi sænke spjældhusene lidt i tomgang! Derfor passede
den jo ikke mere til den nye indstilling! Vedkommende der justerede
sagde det var ligemeget, da det nye map jo blev indstillet efter den
måde TPS´en sad på nu! Og så var de tligemeget om den ikke stod
korrekt.
Hvis jeg justerer den nu! så vil det nye map jo ikke passe mere eller?


Se jeg ved ikke om jeg bare skal vente til Dyno justerer den? eller om
der seriøst er en eller anden fejl ved mc´en!

Det undrer mig at den havde så høje HC tal, altså at den skulle have
så meget mindre benzin! og det undrer mig at den går af tis efter de
7000rpm!
Nogen der ved hvad det kan skyldes?


 
 
Steen Gruby (14-05-2006)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 14-05-06 12:05

On 14 May 2006 02:24:02 -0700, "S.G" <sebastian@nalnet.dk> wrote:

Hej.
>
>Det sværre kommer så nu! så læs med og se om du kan lure det!
>
Jeg vil tro du har haft topstykkerne af, og har samlet vacumslangerne
forkert.


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Molnit (14-05-2006)
Kommentar
Fra : Molnit


Dato : 14-05-06 12:20

S.G skrev:

> Efter jeg smed andre knaster i motoren, ja så gik den pludselig af
> helvede til :) ALT for fed blanding, lugtede af benzin osv osv.
> Forskellen på de nye knaster er at IN nu er 10.8mm istedet for 9,8mm
> og OUT er 9,8mm istedet for 9,0mm
> Dog er selve løftet ikke så stort i praksis!

   Har du timet de knaster korekt ??? nu har du ik hoppet en tand over med
den ene knast eller noget ??? ind og tjekke efter, er alle ting spændt
korekt, og huskede du locktite til skruerne der holder knasttandhjulene,
da du skiftede dette over på de nye knaster ? og er de vendt rigtigt ???

   Jeg vil helt klart gætte på at som Gruby siger, du har monteret noget
forkert undervejs, da du samlede den igen. Så ind til dem igen, og tag
samlingen stille og roligt, og tjek alt efter om der er noget som du
måske fik samlet lidt for hurtigt sidste gang.

   Da jeg skiftede mine egne knaster, til dem fra gixxeren, så gik den en
lille smuligt dårligt hist og her, men ikke markant, bare mere sådan som
lidt små huller i effektkurven, som en lille justering nemt ku klare.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
"www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , "www.molnit.com"

Ukendt (14-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-05-06 13:35

Ja jeg har jo næsten samme symtomer på min :(
Og har fundet ud af at det sikkert skyldes en af knasteren står en tand
forkert , men ring lige der følger en længer forklaring med
Per Emborg
40305911





"Molnit" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:4467124f$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...
> S.G skrev:
>
>> Efter jeg smed andre knaster i motoren, ja så gik den pludselig af
>> helvede til :) ALT for fed blanding, lugtede af benzin osv osv.
>> Forskellen på de nye knaster er at IN nu er 10.8mm istedet for 9,8mm
>> og OUT er 9,8mm istedet for 9,0mm
>> Dog er selve løftet ikke så stort i praksis!
>
> Har du timet de knaster korekt ??? nu har du ik hoppet en tand over med
> den ene knast eller noget ??? ind og tjekke efter, er alle ting spændt
> korekt, og huskede du locktite til skruerne der holder knasttandhjulene,
> da du skiftede dette over på de nye knaster ? og er de vendt rigtigt ???
>
> Jeg vil helt klart gætte på at som Gruby siger, du har monteret noget
> forkert undervejs, da du samlede den igen. Så ind til dem igen, og tag
> samlingen stille og roligt, og tjek alt efter om der er noget som du måske
> fik samlet lidt for hurtigt sidste gang.
>
> Da jeg skiftede mine egne knaster, til dem fra gixxeren, så gik den en
> lille smuligt dårligt hist og her, men ikke markant, bare mere sådan som
> lidt små huller i effektkurven, som en lille justering nemt ku klare.
>
> --
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
> Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
> "www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , "www.molnit.com"



Molnit (14-05-2006)
Kommentar
Fra : Molnit


Dato : 14-05-06 13:41

P.E. skrev:
> Ja jeg har jo næsten samme symtomer på min :(
> Og har fundet ud af at det sikkert skyldes en af knasteren står en tand
> forkert , men ring lige der følger en længer forklaring med
> Per Emborg
> 40305911

   S.G. Eller mig ? der skal ringe :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
"www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , "www.molnit.com"

Ukendt (14-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-05-06 15:55

Har snakket med SG
PE
"Molnit" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:4467256a$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...
> P.E. skrev:
>> Ja jeg har jo næsten samme symtomer på min :(
>> Og har fundet ud af at det sikkert skyldes en af knasteren står en tand
>> forkert , men ring lige der følger en længer forklaring med
>> Per Emborg
>> 40305911
>
> S.G. Eller mig ? der skal ringe :)
>
> --
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
> Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
> "www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , "www.molnit.com"



KubikH (14-05-2006)
Kommentar
Fra : KubikH


Dato : 14-05-06 16:00


"S.G" <sebastian@nalnet.dk> skrev i en meddelelse
news:1147598642.915033.40640@i40g2000cwc.googlegroups.com...
Well så er jeg tilbage i gruppen!
Min udbyder har ikke haft newskonto i månedsvis, da de har opgraderet
et eller andet, men fik igår at vide fra en makker at man kunne skrive
via google :) Så her er jeg :)


Det undrer mig at den havde så høje HC tal, altså at den skulle have
så meget mindre benzin! og det undrer mig at den går af tis efter de
7000rpm!
Nogen der ved hvad det kan skyldes?

Hvis du er sikker på at knasterne står rigtigt, ville jeg starte med at
tjekke TÆNDING.
Du siger at den går ujævnt over hele registeret!
HC værdierne bliver høje ved manglende tændinger.
Justerer man så blandingen ned efter dette ..... ja så mangler den saft, og
sæt dette sammen med fejltændinger, så gider den intet at lave.
Mvh
Niels



Ukendt (14-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-05-06 12:55


S.G skrev i meddelelsen
<1147598642.915033.40640@i40g2000cwc.googlegroups.com>...


>Efter jeg smed andre knaster i motoren, ja så gik den pludselig af
>helvede til :) ALT for fed blanding, lugtede af benzin osv osv.
>Forskellen på de nye knaster er at IN nu er 10.8mm istedet for 9,8mm
>og OUT er 9,8mm istedet for 9,0mm
>Dog er selve løftet ikke så stort i praksis!


Frem med gradskiven og søgerblade. Dine knaster står helt ude i hampen,
sansynligvis for sent.

mvh
Orla



Rune D. Jørgensen (14-05-2006)
Kommentar
Fra : Rune D. Jørgensen


Dato : 14-05-06 18:11

Det var smuk og solrig dag da S.G skrev
news:1147598642.915033.40640@i40g2000cwc.googlegroups.com i
dk.fritid.motorcykel:

> Well så er jeg tilbage i gruppen!
> Min udbyder har ikke haft newskonto i månedsvis, da de har opgraderet
> et eller andet, men fik igår at vide fra en makker at man kunne skrive
> via google :) Så her er jeg :)

Jeg kan anbefale www.sunsite.dk. Det kræver en hurtig registrering og så er
man på alle nyhedsgrupper på nær de binære.

Det er nu engang rarere at kunne bruge en rigtig newsclient istedet for et
eller andet webinterface.

--
Rune D. Jørgensen

S.G (14-05-2006)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 14-05-06 18:24


> Frem med gradskiven og søgerblade. Dine knaster står helt ude i hampen,
> sansynligvis for sent.

prøv at se billedet her svar 7
http://www.tlzone.net/forums/showthread.php?t=60108&highlight=camshafts

sådan står mine også! Dvs F|T mærke og topmærke er ikke 100%, men
lidt forskudt (cirka ½tand) som på det billede du ser der!

Kan det være problemet? I fald rettes det så bare ved at stramme
knastkæden op?
Den har jo automatisk strammer på!?

Bare weird, da motor kun har gået 1600km, En knastkæde burde da ikke
kunen give sig? eller er det måske bare strameren der skal justers?


Armand (14-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-05-06 18:49

S.G skrev:
>>
> Kan det være problemet? I fald rettes det så bare ved at stramme
> knastkæden op?
> Den har jo automatisk strammer på!?
>
> Bare weird, da motor kun har gået 1600km, En knastkæde burde da ikke
> kunen give sig? eller er det måske bare strameren der skal justers?
>
Kæden trækker et mellemhjul, som begge knasthjul trækkes af!
Hvis kædens forstrækning har indflydelse, burde det således være på
begge knastaksler!

Hvordan ser selve knasterne ud?
Knasterne på de to aksler burde ligge symetrisk når mærkerne
passer/topmærket matcher!!

--
Armand-

Orla Pedersen (15-05-2006)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 15-05-06 08:57

S.G wrote:


>> Frem med gradskiven og søgerblade. Dine knaster står helt ude i hampen,
>> sansynligvis for sent.

> prøv at se billedet her svar 7
> http://www.tlzone.net/forums/showthread.php?t=60108&highlight=camshafts

Ohh, det er meget mere enkelt end som så, Kædehjulet og tandhjulet på
mellemakslen har ikke samme tandantal. Prøv at flytte mellemhjulet et
kædeled ad gangen, og hver gang indtande gearhjulene, pludselig vil det
hele gå op

mvh
Orla


S.G (14-05-2006)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 14-05-06 18:27

Well den startede med at drukne et par tændrør, da motor havde stået
stille i lang tid og havde lagt på side under transport osv!
Den gik meget fed til at starte med! Men den kører med de tændrør
der er i nu!
kan de være "lidt" druknet, så de ikke fungere ved høje rpm?!

Kan det være tændspoler der er stået af?

eller hvad tænker du specifikt på?


Brian Luckow (14-05-2006)
Kommentar
Fra : Brian Luckow


Dato : 14-05-06 18:44

"S.G" <sebastian@nalnet.dk> wrote in message
news:1147598642.915033.40640@i40g2000cwc.googlegroups.com...

> Da jeg kørte hjem på den gik den af lort over 7000rpm. Den tager slet
> ikke gassen, og motorgang er enormt ujævnt som om den slet ikke bygger
> de kræfter op den skal! Det er meget tydeligt at mærke!
> Det er ikke ligesom at den bare har tabt power, dvs et konstant tab,
> men motorgang føles meget ujævnt. Og det er sådan set ligemeget om
> det er ved 60%, 80% eller 100% gas. Den vil slet ikke arbejde jævnt
> over 7000rpm det føles som om det hele tiden rykker, ryster og hakker
> i styret når den kommer over de rpm tal! Og den fanger heller ikke
> gassen rigtig, ligsom at når du giver pludselig gas, så er der lidt
> forsinkelse på.

Ved godt mit svar/spørgsmål er tåbeligt, for selvfølgelig er du 100% sikker
på den kører med begge cylindere. :)

Men synes bare det er lidt pudsigt, at de symptomer du nævner svarer
fuldstændigt overens med symptomerne jeg havde med min 900ccm V2'er, da jeg
kun havde tænding på den ene cylinder. Dog havde den også problemer med at
gå i tomgang.


Mvh., Brian Luckow



S.G (14-05-2006)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 14-05-06 19:12


> Ved godt mit svar/spørgsmål er tåbeligt, for selvfølgelig er du 100% sikker
> på den kører med begge cylindere. :)
>
> Men synes bare det er lidt pudsigt, at de symptomer du nævner svarer
> fuldstændigt overens med symptomerne jeg havde med min 900ccm V2'er, da jeg
> kun havde tænding på den ene cylinder. Dog havde den også problemer med at
> gå i tomgang.
>
>
> Mvh., Brian Luckow

Det gør den ihvertfald i tomgang :)
Og op til de 7000rpm1
Tror nu også den gør senere! men hvordan kan jeg finde ud af det?


S.G (14-05-2006)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 14-05-06 19:14

well det er vist også på begge tandhjul. Den ene vist lidt mere end
den anden!

Knaster ligger så de passer med timing mærker!
Er ikke helt med på hvad du mener?


Armand (14-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-05-06 19:22

S.G skrev:
> well det er vist også på begge tandhjul. Den ene vist lidt mere end
> den anden!
>
> Knaster ligger så de passer med timing mærker!
> Er ikke helt med på hvad du mener?
>
Når en cylinder er i topstilling-kompression, vil indsugnings hhv.
udstødnings -knasten/erne (til forskel for knast-aksler) pege symmetrisk
væk fra deres respektive ventiler!
Gør dine dét?

Hvis de holder symmetrien med sikkerhed, og dét kan man efterprøve med
en gradskive hvis man vil have sit øjemål bekræftet, må det være
markeringen/monteringen af knast-hjulene der er forrykket

--
Armand.

Ukendt (14-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-05-06 19:53


Armand skrev i meddelelsen
<44677540$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...

>Hvis de holder symmetrien med sikkerhed, og dét kan man efterprøve med
>en gradskive hvis man vil have sit øjemål bekræftet, må det være
>markeringen/monteringen af knast-hjulene der er forrykket


Hvilket netop er min pointe, jeg ville bare have SG til selv at fortælle, at
knasthjulene er fra en anden maskine, (gammel post), KUN gradskiven tæller
her.

mvh
Orla



S.G (14-05-2006)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 14-05-06 20:34


> Hvis de holder symmetrien med sikkerhed, og dét kan man efterprøve med
> en gradskive hvis man vil have sit øjemål bekræftet, må det være
> markeringen/monteringen af knast-hjulene der er forrykket

Med øjemål passer de somd eskal. Dvs de sidder som efter bogen!
Eneste de rikek passer er faktsik de topmærke og F|T mærket! Men
timing mærker flugter.
Så skal nok have tjekket den knastkæde


S.G (14-05-2006)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 14-05-06 20:36

Ja det er de! :)
Men efter sigende skulel de være helt identisk! (de måler også
identisk) Eneste forskel er løftet! gradtal osv de åbner på en ens!
Men kan godt høre jeg nok ikke komme ruden om gradskiven!
Jeg skal bare have fundet et sted hvor den lige kan stå en aften eller
2. Har nemlig ikke noget sted selv her i Odense!
Og vil ikke have den til Tønder igen, da jeg så skal rejse langt hver
gang!

Alternativ er at køre til Hamborg med den. Der er en bekendt der har
lavet der her masser af gange :)
Men sq langt :(


Ukendt (14-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-05-06 21:36


S.G skrev i meddelelsen
<1147635341.216496.20540@j33g2000cwa.googlegroups.com>...
>Ja det er de! :)
>Men efter sigende skulel de være helt identisk! (de måler også
>identisk) Eneste forskel er løftet! gradtal osv de åbner på en ens!
>Men kan godt høre jeg nok ikke komme ruden om gradskiven!

Altså, der _kan_ da være andet galt, men symptonerne siger timing på
knaster, eller tænding ?? Hvor meget er mixet der ?

>Jeg skal bare have fundet et sted hvor den lige kan stå en aften eller
>2

Du skal have de grundlæggende ting på plads, ellers er en rulning jo ikke
mulig. Start fra en ende af. Var det ikke noget med at Du selv fik presset
tandhjul på knastakslerne ? Tænding fra en motor, og pick-up fra en anden ?
Der er muligheder nok.

--
mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr



Steen E. (14-05-2006)
Kommentar
Fra : Steen E.


Dato : 14-05-06 21:36


Hvis ikke det er knasttiming (eller tænding) så kunne det måske være
lambdasonde, eller selve styreenheden, evt. dårlig forbindelse ?
Kan der udlæses fejlkoder på motorstyringen ?

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623



S.G (14-05-2006)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 14-05-06 23:15

motor er standard fra en TLS!

Indsugningsknaster er fra en TLR, dvs der er intet ændret på dem
Udstødningsknaster er fra en TLS, dvs det er de oprindelige IN knaster
der er er lavet nye timing mærker i, og den bagerste er så presse tom
(pga det elelrs ikek passer helt med tænderne på tandhjul)

Hvad angår knaster, så passer TLR IN direkte i! samme timingmærker
osv, forskellen er bare et lidt mere løft! Ellers er profil osv det
samme. Dette ved jeg med 100% sikkerhed :)
Det samme gælder for de nye ud knaster :)
Knasterne er timet rigtigt på tandhjulene. Dette ved jeg også med
garanti :)

Hvis det er knasternes timing, må problemetl ige i knastkæden! Det
kunne måske godt ligge der! For F|T mærket passer ikke overens med
topmærket! Topmærket ved det tandhjul der trækker knasterne er cirka
3/4 tand forskudt!
Så skal have dette justeret. 3/4tand svarer til 360grader delt med 41
tænder (det antal tænder der er på knasternes tandhjul) * 3/4 tand =
6.6grader forkert!
Det må da have en betydning!

Der er beskrevet noget om det i denne her tråd. Det er åbentbart
meget normalt at mærkerne ikke stemmer overens! Også påhelt nye
cykler. Men underlig nok er der så ingen af de cykler de rhar det der
går ujævnt!?
http://www.tlzone.net/forums/showthread.php?t=68116&highlight=360

Men jeg har da en del ting jeg skal igang med at fejlfinde nu her!
Jeg bliver nødt til at gå det hele igennem spm er nævnt i denne her
tråd! Hellere være sikker end at "regne" med at det passer!
Så overvejer lige hvad jeg skal. Tror jeg kører den ned til Hamborg
og får en TL guru til at hjælpe mig med det! Har alligevel ingen
steder at have den stående her i Odense! :(


S.G (14-05-2006)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 14-05-06 23:16

ja, men mange siger at lambda sonden ikke har den store betydning! Det
er jo kun marginaler den justere når cyklern er i drift!
Men vil da lige tjekke denalligevel! Der m å stå noget i min
værkstedshåndbog om det!
:)


S.G (14-05-2006)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 14-05-06 23:19

>Du skal have de grundlæggende ting på plads, ellers er en rulning jo ikke
>mulig. Start fra en ende af. Var det ikke noget med at Du selv fik presset
>tandhjul på knastakslerne ? Tænding fra en motor, og pick-up fra en anden ?
>Der er muligheder nok.

Ja det er der :)
Men der er bare mange der har lavet der her før mig! Også derrfor jeg
kastede mig ud i det! :)

Tænding og pickup er ens på de 2 motorer! Men må nok hellere dobb.
tjekke det!

Kan det være tændrør der er "halvt" druknet?!


S.G (14-05-2006)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 14-05-06 23:28

well tjek listen ser sådan her ud:

1. lege med et par maps til pc2´eren og se om symptomerne er ens
uanset mappet!
2. tjek samling og vacumslanger
3. tjekke om tændspoler lever som de skal
4. knastkæde + timings! Dvs gradskive og mikrometer
5. tænding tjekkes? (hvordan gøres det nemmest?)
6. tændrør tjekkes (kan man se eller måle om de er halvt drukende?)
7. tjekke pickup og tændingstider (hvordan gøres det nemmest?)
8. tjekke at diverse elektroniske måleapperater virker som de skal

Er det det? :)

anyway, eneste der er pillet ved i den motor er at der er sat andre
knaster i, så tror selv på at fejlen ligger i den knastkæde eller
selve justeringen! Også derfor tjeklisten er lavet i den rækkefølge!
Det viser sig nok hvor fejlen er!
Vigtigst er at motor kører! :) For så virker den jo :) det trælse
bliver bare at finde fejlen :(


Mangler jeg noget?


S.G (14-05-2006)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 14-05-06 23:30

Jeg er spændt på hvordan din går nu den kommer på bænk igen!
Hvornår skal den det?
Og giver du lige en sms eller et kald når du ved om det var det med
dine timings der forårsagede problemet?


S.G (14-05-2006)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 14-05-06 23:50

>Mangler jeg noget?
Tilføjer lige punkt 9 selv

9. Er fejlen ikke fundet på en af overstående punkter, så ryger
cyklen i havnen!


Armand (15-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-05-06 00:34

S.G skrev:
>> Mangler jeg noget?
> Tilføjer lige punkt 9 selv
>
> 9. Er fejlen ikke fundet på en af overstående punkter, så ryger
> cyklen i havnen!
>
Er det så ikke lettere at finde problemet, end at skulle til Vejle?

--
Armand.

Morten dahl (18-05-2006)
Kommentar
Fra : Morten dahl


Dato : 18-05-06 00:30


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:4467be4f$0$60780$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> S.G skrev:
>>> Mangler jeg noget?
>> Tilføjer lige punkt 9 selv
>>
>> 9. Er fejlen ikke fundet på en af overstående punkter, så ryger
>> cyklen i havnen!
>>
> Er det så ikke lettere at finde problemet, end at skulle til Vejle?


damn kim behøver du at rive op i det hele tiden....

nu har jeg været en del indblandet i sebastians projekt, og har faktisk selv
foreslået ham selvsamme ....

Men nå nok om havnen i vejle

--

Morten



S.G (15-05-2006)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 15-05-06 09:30


Orla Pedersen wrote:
> S.G wrote:
>
>
> >> Frem med gradskiven og søgerblade. Dine knaster står helt ude i hampen,
> >> sansynligvis for sent.
>
> > prøv at se billedet her svar 7
> > http://www.tlzone.net/forums/showthread.php?t=60108&highlight=camshafts
>
> Ohh, det er meget mere enkelt end som så, Kædehjulet og tandhjulet på
> mellemakslen har ikke samme tandantal. Prøv at flytte mellemhjulet et
> kædeled ad gangen, og hver gang indtande gearhjulene, pludselig vil det
> hele gå op
>
> mvh
> Orla

Hvad er det for en mellemaksel? :)
Der sidder det tandhjul der trækker knastkæden. Dvs 1 i bunden der
trække rbegge kæder, og 1 i hver top på hver cyllinder

er ikke helt med på hvad du mener :)


Men lyder det til at det måske er der fejlen kunne ligge?


Orla Pedersen (15-05-2006)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 15-05-06 10:25

S.G wrote:


> Hvad er det for en mellemaksel? :)
> Der sidder det tandhjul der trækker knastkæden. Dvs 1 i bunden der
> trække rbegge kæder, og 1 i hver top på hver cyllinder

Mellemhjul, aksel, whatever... Der i topstykket hvor kædetræk overføres
til tandhjul !

> er ikke helt med på hvad du mener :)


> Men lyder det til at det måske er der fejlen kunne ligge?

99% sikkert.

mvh
Orla



solvang (15-05-2006)
Kommentar
Fra : solvang


Dato : 15-05-06 12:29


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:e49hdg$4gv$1@abbeden.bunk.cc...
> S.G wrote:
>
>
>> Hvad er det for en mellemaksel? :)
>> Der sidder det tandhjul der trækker knastkæden. Dvs 1 i bunden der
>> trække rbegge kæder, og 1 i hver top på hver cyllinder
>
> Mellemhjul, aksel, whatever... Der i topstykket hvor kædetræk overføres
> til tandhjul !
>
det hedder knastaksel )



Orla Pedersen (15-05-2006)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 15-05-06 12:38

solvang wrote:



> det hedder knastaksel )

Nej for der er ikke tale om knastakslen, men derimod et mellemhjul.

mvh
Orla



S.G (15-05-2006)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 15-05-06 09:31

Tro mig. Kan nemt finde en havn indenfor meget kort afstand :)


S.G (15-05-2006)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 15-05-06 10:51

ok
men synes bare det er sjovt at dem er har oplevet det ikke har haft
samme symptomer som mig


S.G (15-05-2006)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 15-05-06 12:16

se her!
her er info om knaster :)

http://s9.photobucket.com/albums/a57/MSGDiller/?action=view¤t=CamSpecs.jpg

det må være den timing! dvs at topmærker og krumtapmærker ikke
passer overens!


Orla Pedersen (15-05-2006)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 15-05-06 13:06

S.G wrote:

> se her!
> her er info om knaster :)

>
http://s9.photobucket.com/albums/a57/MSGDiller/?action=view¤t=CamSpecs.jpg

> det må være den timing! dvs at topmærker og krumtapmærker ikke
> passer overens!


Det er lige hvad at Du skal bruge, så på med gradskiven og tjek efter

mvh
Orla


S.G (15-05-2006)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 15-05-06 15:56

har ingen gradskive :(
Nogen i Odense der har sådan en?!


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste