/
Forside
/
Interesser
/
Fritid
/
Motorcykler
/
Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn
*
Kodeord
*
Husk mig
Brugerservice
Kom godt i gang
Bliv medlem
Seneste indlæg
Find en bruger
Stil et spørgsmål
Skriv et tip
Fortæl en ven
Pointsystemet
Kontakt Kandu.dk
Emnevisning
Kategorier
Alfabetisk
Karriere
Interesser
Teknologi
Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#
Navn
Point
1
dova
9238
2
pallenoc
4816
3
pallebhan..
3536
4
masteraug..
3050
5
nilsg
2382
6
jakjoe
2110
7
transor
2030
8
CLAN
1915
9
Sunowich
1420
10
3773
1345
Montering af knaststrammer...forstår ikke ~
Fra :
scherrebeck
Dato :
04-05-06 17:59
Hejsa
Jeg står snart og skal have udluftet min knastkædestrammer på
cbr´en...jeg har læst Bagers instruktion, som følger :
1: Drej motoren hen til hvor der mest træk på krumtappen. Her er
knastkæden
løsest på strammersiden. Pil stammeren af.
2: Nedsænk knastkædestrammeren helt i olie, med lufthullet som det
højeste
sted. Pump den blanke del ind og ud til den er jern-hård. Dette er
også
beskrevet i din værkstedsmanual.
3: Vend pakningen rigtigt. Den side med det største hul skal vende ud
mod
strammeren.
4: Monter strammeren så den blanke del kun bliver trykket sammen, og
ikke
smutter ud igen og bliver fyldt med luft.
Punkt 1 fatter jeg ik helt....hvordan finder man det helt
præcist....er det bare der hvor der er kompression? eller noget helt
andet?
MVH
Jacob
Armand (
04-05-2006
)
Kommentar
Fra :
Armand
Dato :
04-05-06 20:11
scherrebeck skrev:
> Hejsa
>
> Jeg står snart og skal have udluftet min knastkædestrammer på
> cbr´en...jeg har læst Bagers instruktion, som følger :
>
> 1: Drej motoren hen til hvor der mest træk på krumtappen. Her er
> knastkæden
> løsest på strammersiden. Pil stammeren af.
>
> Punkt 1 fatter jeg ik helt....hvordan finder man det helt
> præcist....er det bare der hvor der er kompression? eller noget helt
> andet?
Komporessionen har intet med sagen at gøre, det er modstand i
knastakslerne, forårsaget af en knast der belaster fordi den er ved at
åbne en ventil, at der skal benyttes.
Så egentlig burde man afmontere alle fire tændrør for at søge efter
denne knastmodstand under drejning af krumtappen; men tændrørsarbejde på
CBR er et helvede, hvorfor man må ty til alternativer: Hvis man drejer
krumtappen mod et toppunkt (=tændingsmærke) MÅ der dér være mindst én
ventil der belaster knastens rotation, således at kæden på strammersiden
er slappest - DO SO!
--
Armand.
Søg
Alle emner
Interesser
Fritid
Motorcykler
Indstillinger
Spørgsmål
Tips
Usenet
Reklame
Statistik
Spørgsmål :
177560
Tips :
31968
Nyheder :
719565
Indlæg :
6408952
Brugere :
218888
Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste
Copyright © 2000-2024 kandu.dk. Alle rettigheder forbeholdes.