/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvad skal tjekkes inden køb af GPZ 500
Fra : mikkel_paulsen@hotma~


Dato : 02-05-06 22:56

Hej Gruppe.
Igen tak for hjælpen ang. købet af min anden mc. Den gamle XS 400
seca med knækket knastkæde gik for 9k så det er sgu meget pænt.

Jeg har nu fået indskrænket mig til en GPZ 500, som jeg nok ender med
at købe. egentlig var jeg slet ikke tæt på at bestemme mig, men så
mødte jeg en jeg havde taget mc kort med "en venindes onkel". han
lejer med import af tyske mc'er og har hentet en del hjem efterhånden.

Han lå så inde med en kosmetisk RIGTIG flot GPZ 500 fra 93" dansker,
den er orginal blå/hvid dog har forrige ejer malet fælge røde,
godtnok 100% iorden arbejde bare ikke farve. Den har gået 27.000km og
den ser ikke ud til at have gået en km over. den har nyt kædekit,
skiv foran, bremse klodser, bremsebarker.
Han skal have 37k for den, men som han siger jeg får den til venne
pris nok en 34-35k. Hvad siger i til det? jeg mener det er meget fair
pris, faktisk 5-7k under det jeg har set dem til ved forhandlere hvor
de har gået noget mere.

Han kender de forrige ejere som har været en mor der købte den til
sin søn, men han var ikke meget for mc-kørsel, så hun kørte mest
på den selv, men ellers har den stået stille. Derefter købte hans
kollega den, han fik aldrig taget mc-kort så der stod den også
stille.

Hvad skal jeg tjekke inden jeg køber den? har kørt på den den kører
godt, som ny ville jeg sige. Den tager 200km/t på toppen det er vel
også et godt tegn?

Kunne godt tænke mig en anden udstødninge end den orginale 2 i 2 som
ikke siger en lyd. hvad koster en ny, ikke en sindsyg larme potte, men
bare så den ikke larmer som en tunet puch maxi?

Mange tak fra Mikkel Paulsen


 
 
Morten K (03-05-2006)
Kommentar
Fra : Morten K


Dato : 03-05-06 07:59

Hej Mikkel

Jeg startede selv på en GPZ 500 for 3 år siden. Jeg var ligesom dig
ud og kigge efter den "bedste" 500 begynder maskine. Jeg kan ærligt
talt ikke huske hvor meget den havde kørt, men det var også en '93.
Det jeg skulle skifte på den var bremseskiver foran. Derfor fik jeg et
nedslag i prisen og mener jeg gav 37K for den. Så når man tager i
betragtning at det er 3 år siden, så lyder din pris jo meget god,
samtidig med at 27.000 jo ikke er noget særligt.

Hvis man vil have en 500 kubik maskine mener jeg bestemt at GPZ 500 er
et rigtigt godt valg. Den er født med lidt kåbe og den har lidt flere
heste de de vanlige andre 500 maskiner som GS500, CB500 og ER500.
Jeg var glad for min så længe jeg havde den (den blev desværre
smadret i et uheld) og den kørte rigtigt godt.

Husk at tjekke om den skal synes! Det skulle den jeg købte, ikke at
der var nogen problemer i det, men det var yderst besværligt her i KBH
området at få en tid og få det gjort til tiden.

Dog vil jeg lige henlede din opmærksomhed på den store gruppe af
600-650 maskiner som de seneste år er kommet frem. Der får man en
maskine som man måske vil være gladere for i noget længere tid pga.
den lidt større motor og dermed en bedre trækkraft.
Det siger dog sig selv, at for ca. 35K så får du ikke sådan en
maskine. Du kan købe dem brugt, men de fleste er vel ikke mere end 2-4
år gamle gætter jeg på uden at have undersøgt det nærmere.
Jeg tænker på Kawa ER-6N eller ER-6F, Honda CBF 600, Suzuki SV 650
etc.

Held og lykke med jagten.

/Morten K
Yamaha TRX 850
www.dfmc.dk/?id=374


mikkel_paulsen@hotma~ (03-05-2006)
Kommentar
Fra : mikkel_paulsen@hotma~


Dato : 03-05-06 20:54

> Husk at tjekke om den skal synes!

Skal den ikke ejeren har netop selv fået den synet, den har stået
uden plader i et par år.

> Dog vil jeg lige henlede din opmærksomhed på den store gruppe af
> 600-650 maskiner som de seneste år er kommet frem. Der får man en
> maskine som man måske vil være gladere for i noget længere tid pga.
> den lidt større motor og dermed en bedre trækkraft.

Ved det godt er også lidt træt af jeg ikke har 50-60 k til rådighed,
jeg køber 90% sikkert min drømme maskine til næste år. Honda VFR
750, nice bike den skal jeg bare eje inden studie tiden kalder igen.

mvh mikkel paulsen


Martin Poll (03-05-2006)
Kommentar
Fra : Martin Poll


Dato : 03-05-06 21:34


<mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1146606937.334962.152580@v46g2000cwv.googlegroups.com...
Hej Gruppe.
Igen tak for hjælpen ang. købet af min anden mc. Den gamle XS 400
seca med knækket knastkæde gik for 9k så det er sgu meget pænt.

Jeg har nu fået indskrænket mig til en GPZ 500, som jeg nok ender med
at købe. egentlig var jeg slet ikke tæt på at bestemme mig, men så
mødte jeg en jeg havde taget mc kort med "en venindes onkel". han
lejer med import af tyske mc'er og har hentet en del hjem efterhånden.



Han lå så inde med en kosmetisk RIGTIG flot GPZ 500 fra 93" dansker,
den er orginal blå/hvid dog har forrige ejer malet fælge røde,
godtnok 100% iorden arbejde bare ikke farve. Den har gået 27.000km og
den ser ikke ud til at have gået en km over. den har nyt kædekit,
skiv foran, bremse klodser, bremsebarker.
Han skal have 37k for den, men som han siger jeg får den til venne
pris nok en 34-35k. Hvad siger i til det? jeg mener det er meget fair
pris, faktisk 5-7k under det jeg har set dem til ved forhandlere hvor
de har gået noget mere.

Han kender de forrige ejere som har været en mor der købte den til
sin søn, men han var ikke meget for mc-kørsel, så hun kørte mest
på den selv, men ellers har den stået stille. Derefter købte hans
kollega den, han fik aldrig taget mc-kort så der stod den også
stille.

Hvad skal jeg tjekke inden jeg køber den? har kørt på den den kører
godt, som ny ville jeg sige. Den tager 200km/t på toppen det er vel
også et godt tegn?

Kunne godt tænke mig en anden udstødninge end den orginale 2 i 2 som
ikke siger en lyd. hvad koster en ny, ikke en sindsyg larme potte, men
bare så den ikke larmer som en tunet puch maxi?

Mange tak fra Mikkel Paulsen

Hej Mikkel.
Jeg har selv haft en GPZ500S fra 95. Den kan godt anbefales, jeg havde den i
2 år uden nogle store problemer udover at kronrørslejerne skulle skiftes og
det er netop en af denne models svage steder så det skal checkes inden køb.
Men det kostede ikke særligt meget at få skiftet( jeg kan ikke huske hvad
det kostede ,men meget var det ikke)
Jeg købte den i 1999 for 38.000 og solgte den for 39.000 i 2001 , så den
holder da prisen .

Jeg skiftede de originale potter med en fra Motad, det fik man en ny
udstødning men ikke noget bralder. så hvis du gerne vil undgå stealth mode
er det ikke denne udstødning du skal vælge.

MVH
Martin Poll
www.martinpoll.dk
SL1000






frb (05-05-2006)
Kommentar
Fra : frb


Dato : 05-05-06 00:06

Hej Mikkel.
GPZ'eren er en kanonfin cykel og jeg skal netop af med min da jeg har købt
en VFR750F. Hvis du skulle være interesseret i at spare lidt penge så
kunne du jo kigge på min og se om det er noget. Den er lidt ældre,men meget
flot. og koster noget mindre.
Kig efter om der er skiftet svinghjul for det er en dyr udskrivning og de er
ikke til at opdrive brugte. Et meget svagt punkt på GPZ'erne. Et nyt koster
ca.3 kilo(mit er lige skiftet) , så det er værd at checke.
Du kan evt. se min på DBA.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=44209049
<mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1146606937.334962.152580@v46g2000cwv.googlegroups.com...
Hej Gruppe.
Igen tak for hjælpen ang. købet af min anden mc. Den gamle XS 400
seca med knækket knastkæde gik for 9k så det er sgu meget pænt.

Jeg har nu fået indskrænket mig til en GPZ 500, som jeg nok ender med
at købe. egentlig var jeg slet ikke tæt på at bestemme mig, men så
mødte jeg en jeg havde taget mc kort med "en venindes onkel". han
lejer med import af tyske mc'er og har hentet en del hjem efterhånden.

Han lå så inde med en kosmetisk RIGTIG flot GPZ 500 fra 93" dansker,
den er orginal blå/hvid dog har forrige ejer malet fælge røde,
godtnok 100% iorden arbejde bare ikke farve. Den har gået 27.000km og
den ser ikke ud til at have gået en km over. den har nyt kædekit,
skiv foran, bremse klodser, bremsebarker.
Han skal have 37k for den, men som han siger jeg får den til venne
pris nok en 34-35k. Hvad siger i til det? jeg mener det er meget fair
pris, faktisk 5-7k under det jeg har set dem til ved forhandlere hvor
de har gået noget mere.

Han kender de forrige ejere som har været en mor der købte den til
sin søn, men han var ikke meget for mc-kørsel, så hun kørte mest
på den selv, men ellers har den stået stille. Derefter købte hans
kollega den, han fik aldrig taget mc-kort så der stod den også
stille.

Hvad skal jeg tjekke inden jeg køber den? har kørt på den den kører
godt, som ny ville jeg sige. Den tager 200km/t på toppen det er vel
også et godt tegn?

Kunne godt tænke mig en anden udstødninge end den orginale 2 i 2 som
ikke siger en lyd. hvad koster en ny, ikke en sindsyg larme potte, men
bare så den ikke larmer som en tunet puch maxi?

Mange tak fra Mikkel Paulsen



Johnni (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Johnni


Dato : 05-05-06 08:05

Tjaaa jeg købte en fra 90 som havde kørt 19k for 36.000 kr. for et par år
siden også blå/hvid og har kørt små 30k km siden uden de de store
problemer, så jeg syntes det er en god begynder cykel som man ikke bliver
træt af lige med det samme

--

/Johnni
http://www.dfmc.dk/?id=604


<mikkel_paulsen@hotmail.com> wrote in message
news:1146606937.334962.152580@v46g2000cwv.googlegroups.com...
Hej Gruppe.
Igen tak for hjælpen ang. købet af min anden mc. Den gamle XS 400
seca med knækket knastkæde gik for 9k så det er sgu meget pænt.

Jeg har nu fået indskrænket mig til en GPZ 500, som jeg nok ender med
at købe. egentlig var jeg slet ikke tæt på at bestemme mig, men så
mødte jeg en jeg havde taget mc kort med "en venindes onkel". han
lejer med import af tyske mc'er og har hentet en del hjem efterhånden.

Han lå så inde med en kosmetisk RIGTIG flot GPZ 500 fra 93" dansker,
den er orginal blå/hvid dog har forrige ejer malet fælge røde,
godtnok 100% iorden arbejde bare ikke farve. Den har gået 27.000km og
den ser ikke ud til at have gået en km over. den har nyt kædekit,
skiv foran, bremse klodser, bremsebarker.
Han skal have 37k for den, men som han siger jeg får den til venne
pris nok en 34-35k. Hvad siger i til det? jeg mener det er meget fair
pris, faktisk 5-7k under det jeg har set dem til ved forhandlere hvor
de har gået noget mere.

Han kender de forrige ejere som har været en mor der købte den til
sin søn, men han var ikke meget for mc-kørsel, så hun kørte mest
på den selv, men ellers har den stået stille. Derefter købte hans
kollega den, han fik aldrig taget mc-kort så der stod den også
stille.

Hvad skal jeg tjekke inden jeg køber den? har kørt på den den kører
godt, som ny ville jeg sige. Den tager 200km/t på toppen det er vel
også et godt tegn?

Kunne godt tænke mig en anden udstødninge end den orginale 2 i 2 som
ikke siger en lyd. hvad koster en ny, ikke en sindsyg larme potte, men
bare så den ikke larmer som en tunet puch maxi?

Mange tak fra Mikkel Paulsen



mikkel_paulsen@hotma~ (05-05-2006)
Kommentar
Fra : mikkel_paulsen@hotma~


Dato : 05-05-06 23:08

Tak for alle svar lyder jo som et fornuftig valg.
Det svinghjul hvordan kan man se/høre om det er ved at gå? og hvad
sker der hvis det går? og til sidst hvor mange km holder det ca til
før det går? de 3 k det koster er det med montering?

til dig med den sorte/røde GPZ 88" har set den på DBA den er flot af
sådan en gammel cykel, men er der ikke noget med at der skete en del
småændringer fra 88-90"? mener jeg at have hørt om. ville også have
kigget nærmere på den hvis jeg boede i nærheden, men problemet er at
jeg bor i Hjørring, så længere kommer man vidst ikke fra Nærum :(
men har da stadig togturen men i mine overvejelser.


CL (05-05-2006)
Kommentar
Fra : CL


Dato : 05-05-06 23:34


<mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1146866894.752641.37630@g10g2000cwb.googlegroups.com...

til dig med den sorte/røde GPZ 88" har set den på DBA den er flot af
sådan en gammel cykel, men er der ikke noget med at der skete en del
småændringer fra 88-90"? mener jeg at have hørt om.


Som det vigtigste fik 88 modellen dobbelte skiver foran.

--
H
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL



mikkel_paulsen@hotma~ (12-05-2006)
Kommentar
Fra : mikkel_paulsen@hotma~


Dato : 12-05-06 22:27

Det har den sorte/røde på DBA da ikke?


CL (13-05-2006)
Kommentar
Fra : CL


Dato : 13-05-06 03:10


<mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1147469220.866656.172280@j73g2000cwa.googlegroups.com...
Det har den sorte/røde på DBA da ikke?

Ergo er det ikke en 88 model
--
H
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL



Johnni (13-05-2006)
Kommentar
Fra : Johnni


Dato : 13-05-06 20:09

Det behøver nu ikke være helt rigtigt, da der findes flere modeler og min
fra 90 er også kun udstyret med en skive foran!

--

/Johnni
http://www.dfmc.dk/?id=604


"CL" <ddd@ddd.dd> wrote in message
news:44654032$0$931$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> <mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1147469220.866656.172280@j73g2000cwa.googlegroups.com...
> Det har den sorte/røde på DBA da ikke?
>
> Ergo er det ikke en 88 model
> --
> H
> Carsten Larsen
> CBR 1K DUAL
>



CL (14-05-2006)
Kommentar
Fra : CL


Dato : 14-05-06 06:41


"Johnni" <no@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:44662ef2$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...
> Det behøver nu ikke være helt rigtigt, da der findes flere modeler og min
> fra 90 er også kun udstyret med en skive foran!
>

Tror nu nærmere at det er en ældre model (eks 87)
men som først er indregistreret i 90.



Ukendt (14-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-05-06 08:18


CL skrev i meddelelsen <4466c32d$0$844$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
>
>"Johnni" <no@nospam.dk> skrev i en meddelelse
>news:44662ef2$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...
>> Det behøver nu ikke være helt rigtigt, da der findes flere modeler og min
>> fra 90 er også kun udstyret med en skive foran!
>>
>
>Tror nu nærmere at det er en ældre model (eks 87)
>men som først er indregistreret i 90.


Jup, det er helt almindeligt i DK. afledt af vores registreringsatester.

mvh
Orla



Johnni (14-05-2006)
Kommentar
Fra : Johnni


Dato : 14-05-06 22:14

Hvis jeg kigger i partnumre/diagrammerne hos kawasaki så passer det med at
det er en 90'er! og det passer også med farverne! så jeg tror ikke det er
tilfældet denne gang

--

/Johnni
http://www.dfmc.dk/?id=604


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:4466db1a$0$929$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> CL skrev i meddelelsen <4466c32d$0$844$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
>>
>>"Johnni" <no@nospam.dk> skrev i en meddelelse
>>news:44662ef2$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Det behøver nu ikke være helt rigtigt, da der findes flere modeler og
>>> min
>>> fra 90 er også kun udstyret med en skive foran!
>>>
>>
>>Tror nu nærmere at det er en ældre model (eks 87)
>>men som først er indregistreret i 90.
>
>
> Jup, det er helt almindeligt i DK. afledt af vores registreringsatester.
>
> mvh
> Orla
>
>



Asger Steffensen (13-05-2006)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 13-05-06 23:48


mikkel_paulsen@hotmail.com wrote:
> Tak for alle svar lyder jo som et fornuftig valg.
> Det svinghjul hvordan kan man se/høre om det er ved at gå? og hvad
> sker der hvis det går? og til sidst hvor mange km holder det ca til
> før det går? de 3 k det koster er det med montering?

Svinghjulet er det magnet svinghjul som sidder bag generatordaekslet
paa venstre side a motoren. Der sker det at magneterne der sidder paa
indersiden af svinghjulet falder af (og pulveriseres). Derefter lader
cyklen ikke ret godt. Saa tjek ladespaendingen inden du koeber.

De 3K er kun for selve svinghjulet. Dertil kommer montering, pakning,
etc. Du kan hvis du er heldig finde et brugt til ca. det halve, men da
det er en almindelig fejl er de ret sjaeldne.

Asger


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste