/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Buell Fierbolt XB12R?
Fra : Roland


Dato : 01-05-06 21:27

Hejsa alle sammen

Da jeg solgte min 650 Drag Star sidste år, er det begyndt at krible lidt for
meget i fingerne efter at komme ud at køre igen
Jeg går så og overvejer at købe en Buell Fierbolt XB12R.
Jeg har prøvekørt sådan et bæst et par gange og syntes at den er skide fed
at køre på, men hvordan er den generelt?
Har Buell nogle svagheder eller er der andre ting som jeg lige skal være
opmærksom på?
Det skal lige siges at jeg vil købe en fra ny.

Håber at der er nogle af jer som kan svare og har et godt kendskab til disse
mc`er.

Pierre



 
 
Ole Hansen (01-05-2006)
Kommentar
Fra : Ole Hansen


Dato : 01-05-06 22:04

Roland wrote:

> Da jeg solgte min 650 Drag Star sidste år, er det begyndt at krible lidt for
> meget i fingerne efter at komme ud at køre igen
> Jeg går så og overvejer at købe en Buell Fierbolt XB12R.

Det er den mest tåbelige, selvmodsigende og rystende stykke motorcykel
jeg nogensinde har prøvet, men også en af de mest underholdende maskiner
overhovedet.. Den er uden tvivl elendig til touring, men fantastisk
underholdning.

> Pierre

--
Ole Hansen

Anders Houmark (02-05-2006)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 02-05-06 21:43

Roland wrote:
> Hejsa alle sammen
>
> Da jeg solgte min 650 Drag Star sidste år, er det begyndt at krible
> lidt for meget i fingerne efter at komme ud at køre igen
> Jeg går så og overvejer at købe en Buell Fierbolt XB12R.
> Jeg har prøvekørt sådan et bæst et par gange og syntes at den er
> skide fed at køre på, men hvordan er den generelt?
> Har Buell nogle svagheder eller er der andre ting som jeg lige skal
> være opmærksom på?
> Det skal lige siges at jeg vil købe en fra ny.
>
> Håber at der er nogle af jer som kan svare og har et godt kendskab
> til disse mc`er.

Jeg kan ikke blære mig over at have et godt kendskab til netop den
motorcykel, men da jeg en dag hang ud hos den lokale mc pusher kom en der en
ældre (45-55 ca) mand kørende på sådan en satan.. For pokker den larmede,
den lød lidt som en tunet Harley (hvilket den vel i bund og grund egentlig
også er

Den maskine manden ankom på var en låne-kværn.. Hans egen var til reperation
og han havde så fået lov at låne den lettere tunede version (som kørte på
totalt nedslidte dæk..) Indehaveren er mc biksen fik lov til at tage en tur
på den, men han afslog pga. regnvejret.. Jeg snakkede med indehavern er
biksen nogle uger senere, og der havde han været ude og prøvekøre maskinen..
Og den var helt ustyrlig sagde han.. Det skulle være en mægtig sjov maskine
at køre på, selvom den maskine han havde kørt på vist nok var lidt defekt..
Forhjulet ville simpelthen ikke holde kontakt med asfalten!

En ting er i hvert fald sikker ved den maskine - du får en pokkers masse
opmærksomhed hvor end du kommer hen!
Med den pris den har, er der ikke mange i dagens Danmark som køber den..
Hvorfor købe en maskine der kun har 100hk når den koster 230.000 kroner? Det
er bare ikke et "fornuftigt" køb, når der er så mange andre mærker som måske
tilbyder bedre holdbarhed, flere krafter, bedre gensalgsværdi, hurtigere
accel osv osv..
Tag ikke ovenstående som en nedrakning, for det prøver jeg bestemt ikke på.
Var den i et prisleje som jeg kunne betale havde jeg gerne ligget i kø i en
måned for at være den første der fik den :)


Og igen angående det med detaljerne..
http://www.sportrider.com/bikes/2004/2004-buell-xb12r-d3-1.jpg .. Den cykel
er bare lidt mere ekstrem end hvad vi normalt ser.. Skivebremserne er måske
det første man lægger mærke til, så det "manglende" udstødningsrør, men
derefter kommer der altså mange andre sjove detaljer som man med tiden
lægger mærke til. Den maskine jeg stod og beundrede kiggede jeg nok på i en
halv times tid, og der blev jeg da ved med at finde nye detaljer..


Hmm jeg ved ikke engang om du kan bruge ovenstående til noget.. Men hvis du
er nået så langt, så kan jeg da lige spørge: Hvor kan man prøvekøre sådan en
maskine henne?


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk



Hekto (02-05-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 02-05-06 22:27

> En ting er i hvert fald sikker ved den maskine - du får en pokkers
> masse
> opmærksomhed hvor end du kommer hen!
> Med den pris den har, er der ikke mange i dagens Danmark som køber
> den..
> Hvorfor købe en maskine der kun har 100hk når den koster 230.000
> kroner? Det
> er bare ikke et "fornuftigt" køb, når der er så mange andre mærker
> som måske
> tilbyder bedre holdbarhed, flere krafter, bedre gensalgsværdi,
> hurtigere
> accel osv osv..

Gaaaab! ... Der er andet end hestekræfter der er interessant i den
verden!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Molnit (03-05-2006)
Kommentar
Fra : Molnit


Dato : 03-05-06 11:37

Hekto skrev:

> Gaaaab! ... Der er andet end hestekræfter der er interessant i den verden!

   Ja, men bare ikke en Buell ;) nu er det godt nok 9'eren jeg prøvede af
dem. Og det er 100% sikkert at dB heste har den, og den ser speciel ud.
Men så er det også slut, jeg var så skuffet. Den går nemt på hjul ja,
men det er ene og alene pga. den mega tunge HD krumtap, så hvis man for
den op i snoninger og skifter til 2 gear, så er inertimomentet så stort
at den løfter sig, men det er ikke power wheelies den laver, for det kan
den slet ikke, når den endelig tager ved, så 500omdr. efter så går den i
begrænseren.

   Den er af hvad man ellers har set med en HD motor på, hurtig styrende
osv. Meeeeen, en japansk eller Europæisk 600cc racer, slår den med flere
længder. Hvis man kun tænker i sjov på vejene, og gode køre egenskaber,
så ville jeg heller købe en VFR400... ville jeg stå nede ved langelinie
og blamere mig over for små blondiner som ik aner en dyt om MC, så hiver
den helt klart flere point hjem :) men man har vel ik MC for at score,
eller blamere sig, får så er pengende bedre brugt på en gammel BMW
320'er med geil, og så er det ik nær så koldt på bagsædet hvis man for
en på krogen :)


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
"www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , "www.molnit.com"

Molnit (03-05-2006)
Kommentar
Fra : Molnit


Dato : 03-05-06 11:40

Molnit skrev:

   Glemte lige.... de først 5-10min af prøveturen er pisse sjov på den,
fordi man hele tiden smider forhjulet op, men lige som at køre hurtigt
på motorvejen, så er det ik sjovt i længden.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
"www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , "www.molnit.com"

Anders Houmark (03-05-2006)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 03-05-06 20:22

Hekto wrote:

> Gaaaab! ... Der er andet end hestekræfter der er interessant i den
> verden!

Jeg tror at min mening gik tabt i mailen. Jeg er ikke af den mening, at
hestekræfter er alt.. jeg fik det måske bare sagt på en lidt forkert måde,
eller glemte det helt
Jeg prøvede egentlig også bare, at diskutere lidt med mig selv, om hvorfor
vi ikke ser flere af den slags maskiner på gaden.




Roland (03-05-2006)
Kommentar
Fra : Roland


Dato : 03-05-06 20:23

> Jeg prøvede egentlig også bare, at diskutere lidt med mig selv, om hvorfor
> vi ikke ser flere af den slags maskiner på gaden.
>
>
Jamen det kan da være at der er en mere i næste uge
Jeg skal nemlig til Caps imorgen og kigge/ snakke/ måske købe

Pierre



Armand (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-05-06 02:13

Anders Houmark skrev:
> Roland wrote:
>> Hejsa alle sammen
>>
>> Da jeg solgte min 650 Drag Star sidste år, er det begyndt at krible
>> lidt for meget i fingerne efter at komme ud at køre igen
>> Jeg går så og overvejer at købe en Buell Fierbolt XB12R.
>> Jeg har prøvekørt sådan et bæst et par gange og syntes at den er
>> skide fed at køre på, men hvordan er den generelt?
>> Har Buell nogle svagheder eller er der andre ting som jeg lige skal
>> være opmærksom på?
>> Det skal lige siges at jeg vil købe en fra ny.
>>
>> Håber at der er nogle af jer som kan svare og har et godt kendskab
>> til disse mc`er.
>
> Jeg kan ikke blære mig over at have et godt kendskab til netop den
> motorcykel, men da jeg en dag hang ud hos den lokale mc pusher kom en der en
> ældre (45-55 ca) mand kørende på sådan en satan.. For pokker den larmede,
>
> Med den pris den har, er der ikke mange i dagens Danmark som køber den..
> Hvorfor købe en maskine der kun har 100hk når den koster 230.000 kroner? Det
> er bare ikke et "fornuftigt" køb,........
> Tag ikke ovenstående som en nedrakning, for det prøver jeg bestemt ikke på.
> Var den i et prisleje som jeg kunne betale havde jeg gerne ligget i kø i en
> måned for at være den første der fik den :)

Nu har dollaren været i bund i næsten to år; men jeg synes ikke rigtigt
at man har kunnet spore det på de danske Buell-priser :-/
Mon ikke at prisen har rettet sig mere relevant syd for grænsen, og at
man ligefrem kan drage fordel af dét?!

--
Armand.

Mikael Jensen (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Mikael Jensen


Dato : 27-05-06 09:31


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4477a793$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Anders Houmark skrev:
>> Roland wrote:
>>> Hejsa alle sammen
>>>
>>> Da jeg solgte min 650 Drag Star sidste år, er det begyndt at krible
>>> lidt for meget i fingerne efter at komme ud at køre igen
>>> Jeg går så og overvejer at købe en Buell Fierbolt XB12R.
>>> Jeg har prøvekørt sådan et bæst et par gange og syntes at den er
>>> skide fed at køre på, men hvordan er den generelt?
>>> Har Buell nogle svagheder eller er der andre ting som jeg lige skal
>>> være opmærksom på?
>>> Det skal lige siges at jeg vil købe en fra ny.
>>>
>>> Håber at der er nogle af jer som kan svare og har et godt kendskab
>>> til disse mc`er.
>>
>> Jeg kan ikke blære mig over at have et godt kendskab til netop den
>> motorcykel, men da jeg en dag hang ud hos den lokale mc pusher kom en der
>> en
>> ældre (45-55 ca) mand kørende på sådan en satan.. For pokker den larmede,
>>
>> Med den pris den har, er der ikke mange i dagens Danmark som køber den..
>> Hvorfor købe en maskine der kun har 100hk når den koster 230.000 kroner?
>> Det
>> er bare ikke et "fornuftigt" køb,........
>> Tag ikke ovenstående som en nedrakning, for det prøver jeg bestemt ikke
>> på.
>> Var den i et prisleje som jeg kunne betale havde jeg gerne ligget i kø i
>> en
>> måned for at være den første der fik den :)
>
> Nu har dollaren været i bund i næsten to år; men jeg synes ikke rigtigt at
> man har kunnet spore det på de danske Buell-priser :-/
> Mon ikke at prisen har rettet sig mere relevant syd for grænsen, og at man
> ligefrem kan drage fordel af dét?!
>
> --
> Armand.

Hej.

Tror Arman har ret, det gavner vist desværre og som sædvanligt ik lille DK.
Har selv lige købt og ska ned på tirsdag og hente en XB12R årgang 04
democykel m. kun 1210km på klokken til 9500 Euro incl fuld første service og
for 400 Euro selvvalgt udstyr i deres butik.
Og efter hva jeg kan regne ud på skat's side skal jeg regne med lidt over
100000kr i afgift.
Glæder mig for vildt, hvis ik lige a den kassevogn jeg sku ha hentet den i
desværre er blevet udlånt til anden side og enden blir nok a jeg desværre må
ha den på en trailer hjem

Mikael
Kolding



Armand (28-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-05-06 12:33

Mikael Jensen skrev:
> >
> Har selv lige købt og ska ned på tirsdag og hente en XB12R årgang 04
> democykel m. kun 1210km på klokken til 9500 Euro incl fuld første service og
> for 400 Euro selvvalgt udstyr i deres butik.
> Og efter hva jeg kan regne ud på skat's side skal jeg regne med lidt over
> 100000kr i afgift.

Der er en lille klokke der ringer inde i mit hovede: Kan der i Skat's
øjne ikke være for få km på en brugt motorcykel :-/
Undersøg endelig om dét er tilfældet (noget med min. 6.000km?) før du
tropper op til toldsyn med dine uskyldsblå øjne

--
Armand.

Hekto (28-05-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 28-05-06 12:45

> Der er en lille klokke der ringer inde i mit hovede: Kan der i Skat's
> øjne ikke være for få km på en brugt motorcykel :-/
> Undersøg endelig om dét er tilfældet (noget med min. 6.000km?) før du
> tropper op til toldsyn med dine uskyldsblå øjne

Jep! Der ryger moms på!!!!
Prøv lige og hør om ikke de har fået sat et forkert speedometer på?

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



AW på ZRX (28-05-2006)
Kommentar
Fra : AW på ZRX


Dato : 28-05-06 12:49


> Jep! Der ryger moms på!!!!
> Prøv lige og hør om ikke de har fået sat et forkert speedometer på?

Afmonter speedometerkablet, og smæk en boremaskine eller anden el-motor på.
Så kommer den på mystisk vis op på 6000 km (hvis det altså er rigtigt med at
den skal være over 6000).


Allan




Armand (28-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-05-06 13:11

AW på ZRX skrev:
>> Jep! Der ryger moms på!!!!
>> Prøv lige og hør om ikke de har fået sat et forkert speedometer på?
>
> Afmonter speedometerkablet, og smæk en boremaskine eller anden el-motor på.
> Så kommer den på mystisk vis op på 6000 km

Speedometervisning: 200 og en boremaskine der kan få viseren helt derop
=> 6.000km = 30 timers arbejde!!!

--
Armand.

Torben Scheel (30-05-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 30-05-06 07:00

Armand wrote:

> Speedometervisning: 200 og en boremaskine der kan få viseren helt derop
> => 6.000km = 30 timers arbejde!!!
>
Eller 30 timers opspænding i Brdr. Jensens eller Køge MC's stand til
formålet (skal dog reverseres)

--
vh
Torben


Armand (30-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-05-06 15:55

Torben Scheel skrev:
> Armand wrote:
>
>> Speedometervisning: 200 og en boremaskine der kan få viseren helt
>> derop => 6.000km = 30 timers arbejde!!!
>>
> Eller 30 timers opspænding i Brdr. Jensens eller Køge MC's stand til
> formålet (skal dog reverseres)
>
GRILL

--
Armand.

Molnit (30-05-2006)
Kommentar
Fra : Molnit


Dato : 30-05-06 18:40

Torben Scheel skrev:
> Armand wrote:
>
>> Speedometervisning: 200 og en boremaskine der kan få viseren helt
>> derop => 6.000km = 30 timers arbejde!!!
>>
> Eller 30 timers opspænding i Brdr. Jensens eller Køge MC's stand til
> formålet (skal dog reverseres)

   Den går ikke, da begge er booket fuldt ud resten af året til deres egne
cykler :( men de mener at tage kunde opgaver ind til det omkring
september mdr. og hvis efterspørgelsen blir støre, så vil de måske
overveje at få instaleret 2 mere for at tage de ekstra opgaver.


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
"www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , "www.molnit.com"

Kim \(Bandit600\) (03-05-2006)
Kommentar
Fra : Kim \(Bandit600\)


Dato : 03-05-06 17:57


"Roland" skrev:

> Da jeg solgte min 650 Drag Star sidste år, er det begyndt at krible lidt
> for meget i fingerne efter at komme ud at køre igen
> Jeg går så og overvejer at købe en Buell Fierbolt XB12R.
> Jeg har prøvekørt sådan et bæst et par gange og syntes at den er skide fed
> at køre på, men hvordan er den generelt?
> Har Buell nogle svagheder eller er der andre ting som jeg lige skal være
> opmærksom på?
> Det skal lige siges at jeg vil købe en fra ny.
>
> Håber at der er nogle af jer som kan svare og har et godt kendskab til
> disse mc`er.

Jeg har ikke selv prøvet den, men har hørt lidt om den!

Den skulle være meget skapt styrende, grundet stejl kronrørsvinkel,
og kort aksel afstand! Og være meget flink til at gå på baghjulet!
114nm ved 2200, og begrænser ved 6000 omdr/min, så altså et
meget snævert arbejds område! Klart en anderledes cykel, som
kræver en del tilvænning!

Jeg kender en, der har en til salg! Den har ikke været inregistreret,
og der bliver betalt afgift på den på fredag!

kim..



Jacob Bunk Nielsen (03-05-2006)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 03-05-06 19:53

"Kim \(Bandit600\)" <lundgaard@skjern-net.dk> writes:

> 114nm ved 2200, og begrænser ved 6000 omdr/min, så altså et
> meget snævert arbejds område!

Det kan du da ikke mene. Hvis den ellers holder det høje moment op til
tæt på begrænseren, så har den da et ret bredt område på over 60% af
omdrejnings-intervallet. Det kan du fx ikke sige om en Bandit 600 der
først for alvor trækker fra over 8.000 RPM (og har begrænser omkring
13.000 RPM)

--
Jacob | ........@
På MC-jagt | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Jes Vestervang (30-05-2006)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 30-05-06 08:29

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Speedometervisning: 200 og en boremaskine der kan få viseren helt
> derop => 6.000km = 30 timers arbejde!!!

Digitalt styrede speedometre og dog lettere. De skal bare enten
kortsluttes eller til stel rigtig mange gange. Jeg fik trukket
speedoledningen lidt forkert så den røg mod bremseskiven og
speedometret næsten tog en omgang

En FET-transistor på udgangen af et PC-lydkort, hvor der kører en
tonegenerator, burde kunne gøre tricket.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste