/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Støj fra motor på cbr 600 årg.92?? Knastkæ~
Fra : scherrebeck


Dato : 23-04-06 19:29

Hej

Lige en lille historie...

Jeg har lige hentet en cbr 600 i hamborg igår. Da jeg startede den
dernede, og prøvede at køre den, var der ikke rigtig nogen sjov lyd
fra motoren.
Så kom den hjem og ned fra traileren, hvor vi startede den....den lød
stadig fint. Så efter den blev stoppet i ca et kvarter, starter vi den
igen, hvor der kommer en rasle/tikke agtig lyd.....NU BLIVER JEG
NERVØS!:/ Efter at have stået og diskuteret med nogle kammarater, om
hvad dette kunne være, starter vi den igen...og lyden er der stadig.
Så tænker vi, om det kan være en ventil der evt står på klem?
Efter lidt tids kørsel med motoren og diskuteren med bla min far, som
er automekaniker, så mener han at vi skal lade den stå og køre lidt,
og blive varm, hvilket vi gør......så begynder lyden ligeså stille
at forsvinde, og efter en kort lille køretur er lyden sådan set
væk....så kunne jeg alligevel sove godt den nat:)

Jeg starter så cyklen igen om morgenen og lyden er der igen, men
forsvinder lige så stille......NU ER MIT SPØRGSMÅL SÅ.....er det
den skide knastkædestrammer der driller mig oder was?, eller kan det
være en ventil der står på klem, hvorved knasten dasker til den? Det
sidste syntes jeg ikke kan være rigtigt, da den jo faktisk går ganske
udemærket i motorgangen!

Håber at I kan hjælpe mig her:)

forresten cyklen har gået 44000 km


MVH

Jacob

PS

Hvad koster sådan en strammer evt?

Er det nødvendigt at skifte kæden sammen med den?


 
 
Futte & Co. (23-04-2006)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 23-04-06 19:44

scherrebeck wrote:
> Hej
>
> Lige en lille historie...
>
> Jeg har lige hentet en cbr 600 i hamborg igår. Da jeg startede den
> dernede, og prøvede at køre den, var der ikke rigtig nogen sjov lyd
> fra motoren.
> Så kom den hjem og ned fra traileren, hvor vi startede den....den lød
> stadig fint. Så efter den blev stoppet i ca et kvarter, starter vi den
> igen, hvor der kommer en rasle/tikke agtig lyd....
>
> Håber at I kan hjælpe mig her:)
>

Det kunne være en utæthed omkring et af afgangsrørene. Lyder som en
"tikken" ved kold motor og forsvinder når det hele er varmet op
Det er sikkert ikke knastkæden. Det ville være en raslen i tomgang og
lige så snart der kom lidt flere omdrejninger på ville lyden forsvinde.

--

Jørgen, Brøndby
Honda CB550F, den fine årgang 1975
Victoria KR 26 N Aero, en fornem 54'er
http://dfmc.dk/?id=70

scherrebeck (23-04-2006)
Kommentar
Fra : scherrebeck


Dato : 23-04-06 20:15

Glemte at sige, at det forsvinder faktisk, når den kommer op i
svingninger den lille motor!


MKS - 74 (23-04-2006)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 23-04-06 20:26

On 23 Apr 2006 12:14:59 -0700, "scherrebeck"
<jacob.scherrebeck@mail.dk> wrote:

>Glemte at sige, at det forsvinder faktisk, når den kommer op i
>svingninger den lille motor!

Men gå alligevel først udstødningen efter, det ville ikke være 1. gang
at folk har troet at en tikken var strammeren, men det var en
udstødningsutæthed.

_Hvis_ det så kan udelukkes, kan du evt. fejlsøge på strammeren, start
med at prøve at udlufte den og derefter udskifte den, normalt set er
det nok at skifte strammeren, med mindre det har udviklet sig meget og
det lyder det under alle omstændigheder ikke til. En ny strammer
koster ca. 400, brugt ca det halve.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://home.tiscali.dk/isl21043/salg/

scherrebeck (23-04-2006)
Kommentar
Fra : scherrebeck


Dato : 23-04-06 20:38

Jamen hvis det er udstødningen, burde motoren så ikke gå dårligt?
Er der ikke andre særlige kendetegn, hvis det er udstødnings
ventilen? Hvad kan man gøre ved det??? noget ventilrens i benzinen
eller hvad? Det er jo vel noget sod der forhindrer den i at lukke helt
så.

MVH

Jacob

PS

Jeg har lige læst lidt af de indlæg herinde der vedrører
knastkædestrammeren, og mine problemer ligner meget det der heri disse
artikler beskrives, sys jeg.


MKS - 74 (23-04-2006)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 23-04-06 20:56

On 23 Apr 2006 12:38:12 -0700, "scherrebeck"
<jacob.scherrebeck@mail.dk> wrote:

>Jamen hvis det er udstødningen, burde motoren så ikke gå dårligt?

Næh ikke nødvendigvis.

>Er der ikke andre særlige kendetegn, hvis det er udstødnings
>ventilen? Hvad kan man gøre ved det???

Der er ikke umiddelbart tale om en utæthed ved udstødningsventilerne,
men derimod afgangsrørene.

>Jeg har lige læst lidt af de indlæg herinde der vedrører
>knastkædestrammeren, og mine problemer ligner meget det der heri disse
>artikler beskrives, sys jeg.

Det er da også en klassiker på CBR-modellerne, men undersøg nu lige
det andet først, det er det billigste, jeg kender mindst 2 der købte
sig fattige(re) i udskiftning af strammeren (hvilket iøvrigt er nemt
at lave selv og man kan undetiden klare sig med at udlufte den) og så
var det en banal utæthed.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://home.tiscali.dk/isl21043/salg/

Jacob Larsen (24-04-2006)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 24-04-06 20:40

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> wrote in message
news:hfmn425rir9filcn7l3ggq8kivjrr2t15r@4ax.com
> On 23 Apr 2006 12:38:12 -0700, "scherrebeck"
> <jacob.scherrebeck@mail.dk> wrote:
>
> > Jamen hvis det er udstødningen, burde motoren så ikke
> > gå dårligt?
>
> Næh ikke nødvendigvis.
>
> > Er der ikke andre særlige kendetegn, hvis det er
> > udstødnings ventilen? Hvad kan man gøre ved det???
>
> Der er ikke umiddelbart tale om en utæthed ved
> udstødningsventilerne, men derimod afgangsrørene.
>
> > Jeg har lige læst lidt af de indlæg herinde der vedrører
> > knastkædestrammeren, og mine problemer ligner meget det
> > der heri disse artikler beskrives, sys jeg.
>
> Det er da også en klassiker på CBR-modellerne, men
> undersøg nu lige det andet først, det er det billigste,
> jeg kender mindst 2 der købte sig fattige(re) i
> udskiftning af strammeren (hvilket iøvrigt er nemt at
> lave selv og man kan undetiden klare sig med at udlufte
> den) og så var det en banal utæthed.

Hvis du ikke har gjort det kan du regne mig med. Skiftede min
knastkædestrammer pga en lyd der viste sig at komme fra et udstødningssystem
samlet med fjedre. Underlig konstruktion i øvrigt... Det er vel ikke
originalt på en 92 CBR600? Min kærestes 91'er har ingen fjedre på
udstødningen.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Ukendt (23-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-04-06 20:53


scherrebeck skrev i meddelelsen
<1145821092.305027.129640@z34g2000cwc.googlegroups.com>...
>Jamen hvis det er udstødningen, burde motoren så ikke gå dårligt?
>Er der ikke andre særlige kendetegn, hvis det er udstødnings
>ventilen? Hvad kan man gøre ved det??? noget ventilrens i benzinen
>eller hvad? Det er jo vel noget sod der forhindrer den i at lukke helt
>så.


Ikke ventilen ! men et løst forrør, eller pakning som er utæt. Det lyder
grangiveligt som en tikken.

mvh
Orla



Jens Jacob Bager Jen~ (24-04-2006)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 24-04-06 20:48

> Jeg har lige hentet en cbr 600 i hamborg igår. Da jeg startede den
> dernede, og prøvede at køre den, var der ikke rigtig nogen sjov lyd
> fra motoren.

Min CBR larmede meget fra knastkæden i 1 minut hvis man kørte den helt varm,
lod den stå to minutter og startede den igen. Lyden var som om jeg havde
glemt 20 marmorkugler i bunden af motoren. En CBR 600 F2 har
olietrykunderstøttet knatkædestrammer. Problemet kommer hvis der er luft i
strammeren, så kan den ikke holde trykke så godt. Efter jeg monterede min
kastkædestrammer korrekt forsvandt al støj den havde før.
Knastkædestrammeren skal pumpes helt fri for luft og monteres i et jævnt
træk hvor den ikke får lov til at strække sig ud igen overhovedet og derved
fylde ig med luft. Gør man det, er cyklen helt fri for knastkædestøj.

Jeg nåede at skifte min knastkæde ved 73500km, men den var stadig inden for
slidtolerencerne. Den originale knastkædestrammer sad på cyklen da jeg
solgte den ved 145.00km.

Derudover er der ingen problemer ved slidt knastkæde og knastkædestrammer,
da en knastkæde koster 500kr og en knastkædestrammer koster 350kr hos
www.davidsilverspares.co.uk/ ifølge min hukommelse. Både knastkæde og
strammer kan afmonteres uden at fjerne andet end ventildæksel og højre
motordæksel på en CBR 600 F2. Det burde ikke koste mere end en pakning og
max 1 time i forbindelse med ventilservice. Alt i alt småting.

Jeg har en ny ugrungt knastkæde til salg til en CBR 600 F2 til småpenge

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste