/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
SUK-PIV
Fra : Ukendt


Dato : 20-04-06 18:36

Så samles en del af byens cykler foran Føtex Korsør til en fælles tur. Og
min cykel er igen på værksted for at løse det efterhånden gamle problem, med
cyklens ulyst til at bruge begge stempler. Hulk hulk hulk

Ja jeg har fået masser af tudekiks. Men de er helt bløde.

Men det sidste nye er at luft hullerne i karburatorerne var stoppet til
(vidste ikke at der var luft huller der), og dysserne ikke var ens, eller
dem der var specificeret i bogen. Skal det virkelig tage 3 værksteder for at
finde ud af det? Ja det skal det åbenbart, men det er surt. Men det forlyder
at mine problemer skulle være løst hvis jeg får fat i nogle andre
karburatorer fra 89 og senere.

Mange håbefulde sommerhilsner

Charlotte- Virago 750 fra 1985 (Japan)




 
 
Futte & Co. (20-04-2006)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 20-04-06 19:05

taarnborgvej snabel a gmail.com wrote:
> Så samles en del af byens cykler foran Føtex Korsør til en fælles tur. Og
> min cykel er igen på værksted for at løse det efterhånden gamle problem, med
> cyklens ulyst til at bruge begge stempler. Hulk hulk hulk
>

>
> Men det sidste nye er at luft hullerne i karburatorerne var stoppet til
> (vidste ikke at der var luft huller der), og dysserne ikke var ens, eller
> dem der var specificeret i bogen. Skal det virkelig tage 3 værksteder for at
> finde ud af det? Ja det skal det åbenbart, men det er surt. Men det forlyder
> at mine problemer skulle være løst hvis jeg får fat i nogle andre
> karburatorer fra 89 og senere.
>



Sålænge der er håb ....... og ebay
Men kan værkstedet ikke ordne dine karburatorer når de nu har fundet ud
af hvad der er galt ?


--

Jørgen, Brøndby
Honda CB550F, den fine årgang 1975
Victoria KR 26N Aero, en fornem 54'er
http://dfmc.dk/?id=70

Ukendt (20-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-04-06 20:21

Futte & Co. wrote:

>> Men det sidste nye er at luft hullerne i karburatorerne var stoppet
>> til (vidste ikke at der var luft huller der), og dysserne ikke var
>> ens, eller dem der var specificeret i bogen. Skal det virkelig tage
>> 3 værksteder for at finde ud af det? Ja det skal det åbenbart, men
>> det er surt. Men det forlyder at mine problemer skulle være løst
>> hvis jeg får fat i nogle andre karburatorer fra 89 og senere.
>>
>
>
>
> Sålænge der er håb ....... og ebay
> Men kan værkstedet ikke ordne dine karburatorer når de nu har fundet
> ud af hvad der er galt ?

Jo han arbejder på sagen, skulle have bestilt nye dysser, og vi håber at det
kan løse problemet, men det lyder næsten for nemt.... Hvis du ved hvad jeg
mener.

Charlotte



Brian (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 21-04-06 09:02

Hej - Venter spændt på resultatet. Har en virago 1000 med næsten det samme
problem. Bar den får nok gas, kører den dog helt fint. Men skyder dog en del
retur

mv

brian
"taarnborgvej snabel a gmail.com" <taarnborgvej snabel a gmailcom> skrev i
en meddelelse news:4447c679$0$27617$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Så samles en del af byens cykler foran Føtex Korsør til en fælles tur. Og
> min cykel er igen på værksted for at løse det efterhånden gamle problem,
> med cyklens ulyst til at bruge begge stempler. Hulk hulk hulk
>
> Ja jeg har fået masser af tudekiks. Men de er helt bløde.
>
> Men det sidste nye er at luft hullerne i karburatorerne var stoppet til
> (vidste ikke at der var luft huller der), og dysserne ikke var ens, eller
> dem der var specificeret i bogen. Skal det virkelig tage 3 værksteder for
> at finde ud af det? Ja det skal det åbenbart, men det er surt. Men det
> forlyder at mine problemer skulle være løst hvis jeg får fat i nogle andre
> karburatorer fra 89 og senere.
>
> Mange håbefulde sommerhilsner
>
> Charlotte- Virago 750 fra 1985 (Japan)
>
>
>



Ukendt (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-04-06 09:46


taarnborgvej snabel a gmail.com > skrev i meddelelsen <4447c679$0$27617

>Skal det virkelig tage 3 værksteder for at
>finde ud af det? Ja det skal det åbenbart, men det er surt. Men det
forlyder
>at mine problemer skulle være løst hvis jeg får fat i nogle andre
>karburatorer fra 89 og senere.


Det er rigtigt at Yamaha ikke altid har været lige heldig med
karburatorvalg, TR1 kom aldrig rigtigt til at fungere, XZ550 var intet
mindre end en katastrofe, men at XV750 skulle have generelle problemer har
jeg nu ikke hørt.

Derimod er mange Mikunikarburatorer ødelagt af mekanikere uden følelse i
fingrene De små tomgangsblandinsskruer har en meget tynd spids/konus for
enden, og skrues spidsen hårdt i bund, så knækker den af. Herefter er
karburatoren lige til lossepladsen, der findes ingen måde til at få den
afknækkede spids lirket fri af karburatorhuset. Er det mon det mekanikeren
hentyder til ved at sige "stoppede luftkanaler" :-/

mvh
Orla



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste