/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
prøvetur på Yamaha FZ6-S Fazer ABS
Fra : Anders Majland


Dato : 08-04-06 19:57

Bikeshoppen havde åbent hus idag - jeg var egenligt driblet derned for at se
om de skulle have en hjelm til en pris jeg ikke kunne modstå. Jeg var tæt på
at købe en lazer til 1000kr men modstod

Nå men når nu de tilbud demokørsel så tog jeg imod tilbudet om en tur på en
lille fazer. Første indtryk efter at jeg smed benet over nakken på den er at
den er lille - Ja min egen gyngehest er jo selvfølgelig noget anderledes....

Nå men efter at have bukket og strukket benene et par gang beslutter jeg at
de godt kan bukkes så meget sammen at jeg kan sidde på den og tríller ud af
byen. Kørestillingen er med mine 1,95 passende oprejst så det er mest det at
benene er bukket uvant sammen der gør gearskift lidt akavede... Men den gør
jævnt og trækker godt fra lige over tomgang så de første par rundkørsler ud
af byen er "uneventfull" Ude af bilen skal der selvfølgelig lejes lidt med
motoren. og når den får nogle omdrejninger kommer hestene af stald og det
er legene lidt af overhale en kø af bilern med zig-zag frem og tilbage fra
eget spor - Den har da bestemt det kraftoverskud jeg mangler på gyngehesten
....

Men efter den "obligatoriske" tur (Bikeshoppen har fastlagt en rute der
skulle følges) kan jeg alligevel ikke lade være med at synes at den er
fysisk lille - jeg kan ikke lade være med at sammenligne med den honda
hornet jeg kørte på køreteknisk anlæg... Med mere øvelse kan jeg sikker lære
at betjene gearskifte ordenligt med den "forkrampede" benstilling men jeg er
også mere sikker på at en africa twin eller super tenere er mere maskiner i
min "stil".

Ja "stil" for der er ikke noget rationelt argument imod sådan en fazer...
Min prøvertur var i pis-rengvejr men jeg undlos alligevel at test ABS'en
ordenligligt. Skulle jeg købe en sådan ville jeg bede om at låne
demo-maskinen med ud på et køreteknisk anlæg. 20000kr ekstra for ABS er jo
også en slat, men der er jo mange år siden det blev standard på biler og jeg
har taget en røvtur pga et blokeret forhjul... så på en pendler cykel kan
jeg godt se ideen i ABS

NB - så var der mange mennesker til åbent hus, men der var kun en mere på
MC. Han var der for at få en tur på rullefeltet efter at have skiftet potter
(200kr). Jeg kunne ikke lade være med at synes det var lidt sjovt at hans
råbepotter havde kostet ca 2hk .... Bed rullefeltet talte jeg også lidt med
en gut der havde en R1 hjemme. Han havde haft den startet iår men syntes at
det var alt for koldt til at køre på den. Han erkendte også at han reelt
ikke fik kørt mere end få weekender om året... Han er nok (desværre) typisk
for mange motorcyklister

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Aprilia Leonardo 150 1998 64Mm
Yamaha XT600Z Ténéré 3DS 1988 84Mm




 
 
Arne Lorenzen (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 09-04-06 08:46

Anders Majland skrev den 08 apr 2006 i
news:4438079f$0$84041$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

snip

> Nå men når nu de tilbud demokørsel så tog jeg imod tilbudet om en tur på
> en lille fazer. Første indtryk efter at jeg smed benet over nakken på
> den er at den er lille - Ja min egen gyngehest er jo selvfølgelig noget
> anderledes....

Havde forrige sæson både en Xt600 og en FZS600 - at sammneligne dem på andre
parametre end "stil" vil ganske rigtigt være galmandsværk
Men ingen tvivl om at de hver især er gode til det de er lavet til.
FZSéren kunne jeg med mine 175cm køre dagsetaper på 1000km, uden at få mere
end almindeligt ondt i knæ og røv.

> Han havde haft den startet
> iår men syntes at det var alt for koldt til at køre på den. Han erkendte
> også at han reelt ikke fik kørt mere end få weekender om året... Han er
> nok (desværre) typisk for mange motorcyklister

Og det må han da så sandelig også helt selv om - bare fordi han har en MC
behøver han vel ikke føle sig forpligtet til at køre mere på den end han har
lyst til, og hvorfor "desværre"?

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Anders Majland (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 09-04-06 08:55

> Havde forrige sæson både en Xt600 og en FZS600 - at sammneligne dem på
> andre
> parametre end "stil" vil ganske rigtigt være galmandsværk

Man kan da også sammenligne dem på "hverdagsanvendelighed" ved kørsel
indenfor færdselsloven rammer

> Og det må han da så sandelig også helt selv om - bare fordi han har en MC
> behøver han vel ikke føle sig forpligtet til at køre mere på den end han
> har
> lyst til, og hvorfor "desværre"?

Fordi ham og kammeraterne havde temmeligt meget i munden da de stod som
tilskuere ved prøvestanden ...



Anders Majland (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 09-04-06 09:05

> Man kan da også sammenligne dem på "hverdagsanvendelighed" ved kørsel
> indenfor færdselsloven rammer

Dvs jeg går og overvejer en pendler cykel til sommerbrug til pris op mod de
100kkr. Fazeren er blandt de få muligheder med ABS selvom den så løber lidt
over prisrammen. Honda's CBF 500 er også en mulighed der til 80kkr eller
CBF600SA til 110kkr - men jeg er endnu ikke blevet træt af stilen på
gyngehesten så en ny transalp lokker også...

ABS er selvfølgelig ikke nogen garanti for ikke at gå på røven, men i den
klassike diciplin: "Bilist overholder ikke sin vigepligt" tror jeg det er
meget anvendeligt bare at kunne trække til i bremesgrebet ....



Peter (13-04-2006)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 13-04-06 22:00


"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:4438079f$0$84041$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Ja "stil" for der er ikke noget rationelt argument imod sådan en fazer...
> Min prøvertur var i pis-rengvejr men jeg undlos alligevel at test ABS'en
> ordenligligt. Skulle jeg købe en sådan ville jeg bede om at låne
> demo-maskinen med ud på et køreteknisk anlæg. 20000kr ekstra for ABS er jo
> også en slat, men der er jo mange år siden det blev standard på biler og
> jeg
> har taget en røvtur pga et blokeret forhjul... så på en pendler cykel kan
> jeg godt se ideen i ABS

Det er heller ikke merprisen. F.eks. koster en FZ6 2006 uden kåbe og ABS
110.000 kr.
Du sammenligner vist en FZ6-S 2005 (på tilbud) med en FZ6-S 2006 ABS.

--
Peter
FJR1300A & NTV650



Anders Majland (14-04-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 14-04-06 15:57

> Det er heller ikke merprisen. F.eks. koster en FZ6 2006 uden kåbe og ABS
> 110.000 kr.
> Du sammenligner vist en FZ6-S 2005 (på tilbud) med en FZ6-S 2006 ABS.

Så er den også mere rimelig (nå rnu 2/3 af afgift)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste