| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | USB 1 eller 2 Fra : Marianne | 
  Dato :  03-05-06 10:01 |  
  |   
            Hej
 
 Hvordan kan man finde ud af, om ens USB-stik er af typen 1.0 eller 2.0? Kan 
 en pc have begge typer installeret?
 
 mvh
 marianne 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Rasmus Rapand (03-05-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rasmus Rapand | 
  Dato :  03-05-06 10:12 |  
  |   
            ha - et spørgsmål du sikkert for besvaret grundigt hvis der sidder en 
 nørd derude
 
 Jeg er heller ikke sikker i spyttet ang. dette, men det jeg antager er, 
 at alle nye PCer har USB2 og er kompatible med USB1.
 
   dvs hvis du har en dims du sætter i en nyere PC ( med USB2 ), og 
 dimsen kører den gamle hastighed, USB1.1, så virker det fint, bare ikke 
 så hurtigt, men hvis du sætter en nyere dims der kører USB2.0 i en gamle 
 PC der kun har USB1 installeret kører det i bedste faldt for langsomt -i 
 værste fald virker det ikke.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Marianne (03-05-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Marianne | 
  Dato :  03-05-06 10:34 |  
  |   
            > ha - et spørgsmål du sikkert for besvaret grundigt hvis der sidder en nørd 
 > derude
 
 Oh - ja. Jeg skal nu bare bruge en forklaring for lægfolket.
 
 > Jeg er heller ikke sikker i spyttet ang. dette, men det jeg antager er, at 
 > alle nye PCer har USB2 og er kompatible med USB1.
 >
 >  dvs hvis du har en dims du sætter i en nyere PC ( med USB2 ), og dimsen 
 > kører den gamle hastighed, USB1.1, så virker det fint, bare ikke så 
 > hurtigt, men hvis du sætter en nyere dims der kører USB2.0 i en gamle PC 
 > der kun har USB1 installeret kører det i bedste faldt for langsomt -i 
 > værste fald virker det ikke.
 
 
 Ja, og det er dette 'i værste fald', jeg er nervøs for. Jeg skal købe en 
 ekstern harddisk til backup, og de kræver 2.0/firewire. Firewire har min pc 
 ikke, men hvordan kan jeg være sikker på, at den har USB 2.0? Vil helst ikke 
 smide 2,5 KKR ud ad vinduet.
 
 mvh
 marianne 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Soren Pedersen (03-05-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Soren Pedersen | 
  Dato :  03-05-06 12:10 |  
  |   
            
 > Ja, og det er dette 'i værste fald', jeg er nervøs for. Jeg skal købe en 
 > ekstern harddisk til backup, og de kræver 2.0/firewire. Firewire har min pc 
 > ikke, men hvordan kan jeg være sikker på, at den har USB 2.0? Vil helst ikke 
 > smide 2,5 KKR ud ad vinduet.
 > 
 > mvh
 > marianne 
 > 
 > 
 
 Du kan købe et PCI kort med både USB2 og FireWire forbindelser for et 
 par hunrede kroner :)
 
 Mvh
 Søren
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Marianne (03-05-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Marianne | 
  Dato :  03-05-06 23:35 |  
  |   
            >
 > Du kan købe et PCI kort med både USB2 og FireWire forbindelser for et par 
 > hunrede kroner :)
 >
 
 
 Jow - den maskine, der skal backuppes er en IBM thinkpad - så duer den 
 løsning vel ikke?
 
 Jeg forsøger at se på systemegenskaberne, som en foreslog.
 
 mvh
 marianne 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Kent Friis (04-05-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kent Friis | 
  Dato :  04-05-06 15:58 |  
  |   
            Den Thu, 4 May 2006 00:34:35 +0200 skrev Marianne:
 >>
 >> Du kan købe et PCI kort med både USB2 og FireWire forbindelser for et par 
 >> hunrede kroner :)
 >>
 >
 >
 > Jow - den maskine, der skal backuppes er en IBM thinkpad - så duer den 
 > løsning vel ikke?
 >
 > Jeg forsøger at se på systemegenskaberne, som en foreslog.
 
 Eller find specs på modellen hos IBM.
 
 Mvh
 Kent
 -- 
 Hard work may pay off in the long run, but laziness pays off right now.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            u.m.s [3460] (03-05-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : u.m.s [3460] | 
  Dato :  03-05-06 14:08 |  
  |   
            KLIP
 
 >
 >
 > Ja, og det er dette 'i værste fald', jeg er nervøs for. Jeg skal købe en 
 > ekstern harddisk til backup, og de kræver 2.0/firewire. Firewire har min 
 > pc ikke, men hvordan kan jeg være sikker på, at den har USB 2.0? Vil helst 
 > ikke smide 2,5 KKR ud ad vinduet.
 
 Nu synes jeg at en hd til 2.5 kkr lyder vanvittigt dyrt medmindre det er en 
 500 GB. Har du overvejet 300 GB til ca. 1500 ? (afhænger naturligvis af dit 
 backup behov, så det vil jeg naturligvis ikke blande mig i)
 
 USB2 lyder tiltalende, men med Firewire tilslutning kan du opnå bedre 
 performance og det belaster ikke CPU-en som USB2 hispeed gør.
 
 Du kan købe et PCI kort som nævnt i anden tråd med begge typer af 
 tilslutninger (eller kun den ene type). Min erfaring er at firewire 
 tilslutning virker bedre også med DVD-brændere f.eks.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Kent Friis (03-05-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kent Friis | 
  Dato :  03-05-06 18:35 |  
  |   
            Den Wed, 3 May 2006 11:34:22 +0200 skrev Marianne:
 >
 > Ja, og det er dette 'i værste fald', jeg er nervøs for. Jeg skal købe en 
 > ekstern harddisk til backup, og de kræver 2.0/firewire. Firewire har min pc 
 > ikke, men hvordan kan jeg være sikker på, at den har USB 2.0? Vil helst ikke 
 > smide 2,5 KKR ud ad vinduet.
 
 Glem alt om backup over USB 1.1. Det er simpelthen for langsom til
 at du vil få dig taget sammen til at tage backup.
 
 Så hvis ikke du har USB 2.0, så må du enten finde et PCI-kort (kan
 vel ikke koste mere end et par 100 kr), eller en IDE-løsning (måske
 lidt billigere, men IDE-skuffer er ikke hotplug).
 
 Mvh
 Kent
 -- 
 Hard work may pay off in the long run, but laziness pays off right now.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           ai (03-05-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : ai | 
  Dato :  03-05-06 11:12 |  
  |   
            Hvordan kan man finde ud af, om ens USB-stik er af typen 1.0 eller 2.0? Kan
 en pc have begge typer installeret?
 
 du kunne evt kontakte din manual for dit specifikke motherboard,
 alternativt fremgår det måske af din Bios-setup hvilken type usb du har.
  v/h ain
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Fynbo (03-05-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Fynbo | 
  Dato :  03-05-06 11:58 |  
  |   
            
 "Marianne" <handel@lundbak.dk> skrev i en meddelelse 
 news:44587134$0$47008$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > Hej
 >
 > Hvordan kan man finde ud af, om ens USB-stik er af typen 1.0 eller 2.0? 
 > Kan en pc have begge typer installeret?
 >
 > mvh
 > marianne
 >
 Højreklik på Denne Computer->Egenskaber->Hardware->Enhedshåndteringen..
 Find din USB controller nederst og klik på +.
 
 Står der nogen med Enchaned (<-mulig stavefejl) eller Udvidet 
 Værstcontroller
 så skulle du gerne have USB 2.0, men nogle kabinetter med usb på front
 kører måske kun 1.1 på frontstikket.
 
 Fynbo 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kurt B. Andersen (03-05-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kurt B. Andersen | 
  Dato :  03-05-06 21:30 |  
  |   
            
 "Marianne" <handel@lundbak.dk> skrev i en meddelelse 
 news:44587134$0$47008$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > Hej
 >
 > Hvordan kan man finde ud af, om ens USB-stik er af typen 1.0 eller 2.0? 
 > Kan en pc have begge typer installeret?
 >
 > mvh
 > marianne
 >
 De nyere pc.er har kun usb 2.0 men i en lang periode blev de lavet med både 
 usb 2 og 1.1.
 Hvilket motherboard har du i din pc?
 Det står i manualen, hvilke usb porte der er i den.
 
 Kurt 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |