/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Tidsforløb for RMA sag?
Fra : Per Nielsen


Dato : 19-04-06 07:28

Hvad er det "normale" tidsforløb for en RMA sag?

Mandag d. 20/3 sender jeg en Antec Truepower 480W PSU tilbage til PC
Focus som RMA indenfor 2 års reklamationsperioden. Via track & trace kan
jeg se at de modtager den dagen efter, tirsdag d. 21/3. Tirsdag d. 28/3
får jeg en e-mail om at de har modtaget PSU'en. Herefter er der intet
sket overhovedet, og 2 e-mails jeg har sendt dem vedr. RMA sagen er ikke
blevet besvaret.

Så lang tid og dårlig support vedr. RMA har jeg ikke oplevet før. Nogen
der evt. har nogle gode ideer, eller kan jeg ikke gøre andet end at
sætte mig ned og vente videre?



 
 
Lars Mortensen [2630~ (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Lars Mortensen [2630~


Dato : 19-04-06 08:09

Ring dem ned og hvis ikke det hjælper, så er der kun forbrugerombudsmanden.
Spørgsmålet er så, om varens pris er under bagatelgrænsen.

Lars



Per Nielsen (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 19-04-06 08:27

Lars Mortensen [2630 / 1113] wrote:
> Ring dem ned og hvis ikke det hjælper, så er der kun
> forbrugerombudsmanden. Spørgsmålet er så, om varens pris er under
> bagatelgrænsen.

Man kunne vel nævne forbrugerombudsmanden i "tø føne" (telefonen)

PSU'en har fakturadato 1/9-2004 og købsprisen var da 883,-. Hvor ligger
bagatelgrænsen for en sådan vare?



Kim (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 19-04-06 09:02

On Wed, 19 Apr 2006 09:26:47 +0200, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.com> wrote:

>Man kunne vel nævne forbrugerombudsmanden i "tø føne" (telefonen)

>PSU'en har fakturadato 1/9-2004 og købsprisen var da 883,-. Hvor ligger
>bagatelgrænsen for en sådan vare?

Spørg i den rette gruppe : news:dk.forbruger

fut : dk.admin.netikette

--
Kim


FedeDorit (19-04-2006)
Kommentar
Fra : FedeDorit


Dato : 19-04-06 09:50


"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4445e5ef$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...
> Lars Mortensen [2630 / 1113] wrote:
>> Ring dem ned og hvis ikke det hjælper, så er der kun
>> forbrugerombudsmanden. Spørgsmålet er så, om varens pris er under
>> bagatelgrænsen.
>
> Man kunne vel nævne forbrugerombudsmanden i "tø føne" (telefonen)
>
> PSU'en har fakturadato 1/9-2004 og købsprisen var da 883,-. Hvor ligger
> bagatelgrænsen for en sådan vare?
>

Mener den ligger på 800,- kr



Per Nielsen (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 19-04-06 10:09

FedeDorit wrote:
> Mener den ligger på 800,- kr

Ok. Hvor finder jeg nogle uddybende oplysninger om disse ting?



Lars Mortensen [2630~ (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Lars Mortensen [2630~


Dato : 19-04-06 15:05


> Ok. Hvor finder jeg nogle uddybende oplysninger om disse ting?
http://www.forbrug.dk/klage/

Lars



Per Nielsen (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 19-04-06 15:14

Lars Mortensen [2630 / 1113] wrote:
>> http://www.forbrug.dk/klage/

Jeg kigger lidt nærmere på det. Takker.



Henning (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 19-04-06 18:00

On Wed, 19 Apr 2006 16:13:37 +0200, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.com> wrote:

>Lars Mortensen [2630 / 1113] wrote:
>>> http://www.forbrug.dk/klage/
>
>Jeg kigger lidt nærmere på det. Takker.

Vær forberedt på at en klagesag nemt tager 18 måneder. Udfaldet er
ikke en dom og butikken er ikke forpligtet til at følge den.


Per Nielsen (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 19-04-06 18:43

Henning wrote:
> Vær forberedt på at en klagesag nemt tager 18 måneder. Udfaldet er
> ikke en dom og butikken er ikke forpligtet til at følge den.

Det med at butikken ikke er forpligtet er jeg ikke lige med på.
Klagesagen opstår kun hvis de to parter er uenige vedr. reklamationen.
Jeg ser ikke meget formål med en klagesag, hvis butikken bagefter
alligevel kan gøre hvad de selv vil. Så er det jo kun deres egen
moralske holdning der afgør om de vil følge en klages udfald, der går
dem imod...



Michael Rasmussen (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 19-04-06 19:09

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote:

>Hvad er det "normale" tidsforløb for en RMA sag?
>
>Mandag d. 20/3 sender jeg en Antec Truepower 480W PSU tilbage til PC
>Focus som RMA indenfor 2 års reklamationsperioden. Via track & trace kan
>jeg se at de modtager den dagen efter, tirsdag d. 21/3. Tirsdag d. 28/3
>får jeg en e-mail om at de har modtaget PSU'en. Herefter er der intet
>sket overhovedet, og 2 e-mails jeg har sendt dem vedr. RMA sagen er ikke
>blevet besvaret.

Tja, forløbet er bestemt ikke usædvanlig.

Jeg sendte en defekt fladskærm til min lokale computer pusher den 10/3,
og her er heller ikke sket en dyt...




<mlr>

--

Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed dog den mest besynderlige..

Per Nielsen (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 19-04-06 19:23

Michael Rasmussen wrote:
> Tja, forløbet er bestemt ikke usædvanlig.
>
> Jeg sendte en defekt fladskærm til min lokale computer pusher den
> 10/3, og her er heller ikke sket en dyt...

Det undrer mig bare lidt, hvis der slet ikke er den mindste smule
retningslinjer på RMA området.



Mikael Nørrelund And~ (21-04-2006)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 21-04-06 16:43

Per Nielsen wrote:
> Det undrer mig bare lidt, hvis der slet ikke er den mindste
> smule retningslinjer på RMA området.

Hvis ikke du fik læst så meget på forbrug.dk, så læs her:
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/5/
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/klag-hurtigst-muligt/

--
Mvh.
Mikael Nørrelund


Per Nielsen (22-04-2006)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 22-04-06 08:36

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Hvis ikke du fik læst så meget på forbrug.dk, så læs her:
> http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/5/
> http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/klag-hurtigst-muligt/

Takker. Der stod jo lidt mere. "Inden for rimelig tid" er jo nok lidt
svært at definere. Er der nogen der har været igennem, eller læst/hørt
om lignende klagesager, der kan sætte en smule tidshorisont på? 1 måned
er vel ikke så usædvanligt, men 2 måneder vil jeg da mene er i
overkanten. Men det er jo bare en personlig holdning



Mikael Nørrelund And~ (22-04-2006)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 22-04-06 11:12

Per Nielsen wrote:
> "Inden for rimelig tid" er jo
> nok lidt svært at definere. Er der nogen der har været
> igennem, eller læst/hørt om lignende klagesager, der kan sætte
> en smule tidshorisont på? 1 måned er vel ikke så usædvanligt,
> men 2 måneder vil jeg da mene er i overkanten.

Der står helt sikkert noget her:
http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/computere/

--
Mvh.
Mikael Nørrelund


Per Nielsen (22-04-2006)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 22-04-06 12:12

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Der står helt sikkert noget her:
> http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/computere/

Ok, takker. Der er jo noget at trawle igennem



u.m.s [3460] (22-04-2006)
Kommentar
Fra : u.m.s [3460]


Dato : 22-04-06 14:54


"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4445d83d$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvad er det "normale" tidsforløb for en RMA sag?
>
> Mandag d. 20/3 sender jeg en Antec Truepower 480W PSU tilbage til PC Focus
> som RMA indenfor 2 års reklamationsperioden. Via track & trace kan jeg se
> at de modtager den dagen efter, tirsdag d. 21/3. Tirsdag d. 28/3 får jeg
> en e-mail om at de har modtaget PSU'en. Herefter er der intet sket
> overhovedet, og 2 e-mails jeg har sendt dem vedr. RMA sagen er ikke blevet
> besvaret.
>
> Så lang tid og dårlig support vedr. RMA har jeg ikke oplevet før. Nogen
> der evt. har nogle gode ideer, eller kan jeg ikke gøre andet end at sætte
> mig ned og vente videre?

Det tager vel 4 - 8 uger før du har en ny/repareret PSU.. Så tålmod er en
dyd



Per Nielsen (22-04-2006)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 22-04-06 15:06

u.m.s [3460] wrote:
> Det tager vel 4 - 8 uger før du har en ny/repareret PSU.. Så tålmod
> er en dyd

Ja, jeg har også slået koldt øl i blodet. Jeg har imellemtiden snakket
med dem over telefonen, og PSU'en er sendt tilbage til firmaet, da det
er en udgået model. Den skulle så gerne blive byttet til en anden
tilsvarende model. Men det skulle da højst tage 2 måneder, hvoraf den
ene nu er gået.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408945
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste