|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Manglende IP-adr på yderside af router (Ne~ Fra : Cubus
 | 
 Dato :  16-06-01 10:30
 | 
 |  | I forbindelse med inst. af en NetexpressII forbindelse kommunikeres der med
 router gennem browser.
 
 Der vælges åben konfiguration og den melder "succes" og siger at man er klar
 til at gå på nettet hvis ellers netkortet er installeret korrekt.
 
 Routerens DHCP server virker, computeren får tildelt IP mv.
 
 Men når jeg kigger på WAN status (ydersiden af routeren) gennem
 browservinduet ser det ikke rigtigt ud:
 
 ip: 0.0.0.0
 netmaske: 0.0.0.0
 
 En gennemgang af tingene med support i røret fører bla. til en nulstilling
 af routeren og ender med en forvisning om at der inden for det næste kvarter
 vil dukke en ip-adresse op på førnævnte skærmbillede. Det sker imidlertid
 ikke.
 
 Har jeg ret i at denne fejl med manglende tildeling af IP skyldes TDC eller
 er der noget jeg selv kan have gjort galt? (lamperne på adsl-modemmet lyser
 som de skal (sync og 10baseT lyser grønt)).
 
 Og det her med at jeg skulle vente et kvarters tid, er det det samme som at
 sige at en tekniker lige skulle ordne et eller andet out there (som så
 åbenbart ikke lykkedes)?
 
 --
 Cubus
 
 
 
 
 |  |  | 
  Berg Hansen (16-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Berg Hansen
 | 
 Dato :  16-06-01 11:23
 | 
 |  | Har du undersøgt om Netexpress er nede???
 
 "Cubus" <cubus@sol.dk> skrev i en meddelelse
 news:9gf914$32t$1@news.cybercity.dk...
 > I forbindelse med inst. af en NetexpressII forbindelse kommunikeres der
 med
 > router gennem browser.
 >
 > Der vælges åben konfiguration og den melder "succes" og siger at man er
 klar
 > til at gå på nettet hvis ellers netkortet er installeret korrekt.
 >
 > Routerens DHCP server virker, computeren får tildelt IP mv.
 >
 > Men når jeg kigger på WAN status (ydersiden af routeren) gennem
 > browservinduet ser det ikke rigtigt ud:
 >
 > ip: 0.0.0.0
 > netmaske: 0.0.0.0
 >
 > En gennemgang af tingene med support i røret fører bla. til en nulstilling
 > af routeren og ender med en forvisning om at der inden for det næste
 kvarter
 > vil dukke en ip-adresse op på førnævnte skærmbillede. Det sker imidlertid
 > ikke.
 >
 > Har jeg ret i at denne fejl med manglende tildeling af IP skyldes TDC
 eller
 > er der noget jeg selv kan have gjort galt? (lamperne på adsl-modemmet
 lyser
 > som de skal (sync og 10baseT lyser grønt)).
 >
 > Og det her med at jeg skulle vente et kvarters tid, er det det samme som
 at
 > sige at en tekniker lige skulle ordne et eller andet out there (som så
 > åbenbart ikke lykkedes)?
 >
 > --
 > Cubus
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Dann Pedersen (16-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Dann Pedersen
 | 
 Dato :  16-06-01 22:27
 | 
 |  | "Cubus" <cubus@sol.dk> skrev i en meddelelse
 news:9gf914$32t$1@news.cybercity.dk...
 > Men når jeg kigger på WAN status (ydersiden af routeren) gennem
 > browservinduet ser det ikke rigtigt ud:
 >
 > ip: 0.0.0.0
 > netmaske: 0.0.0.0
 
 Det lyder som et underligt spørgsmål, men jeg går ud fra at du ikke kan
 pinge ud? Det er desværre set at der ikke står nogen IP i routerens http
 interface, mens der faktisk er flow.
 
 > En gennemgang af tingene med support i røret fører bla. til en nulstilling
 > af routeren og ender med en forvisning om at der inden for det næste
 kvarter
 > vil dukke en ip-adresse op på førnævnte skærmbillede. Det sker imidlertid
 > ikke.
 
 Jeg vil foreslå at du resetter din router. Tager strømmen fra modemet i 2
 minutter og så sætter det sammen igen. Herefter skal routeren konfigureres
 igen.
 
 > Har jeg ret i at denne fejl med manglende tildeling af IP skyldes TDC
 eller
 > er der noget jeg selv kan have gjort galt? (lamperne på adsl-modemmet
 lyser
 > som de skal (sync og 10baseT lyser grønt)).
 
 Nogen gang er fejlen på WAN siden og andre gange ikke. Har du husket at
 tjekke at dig brugernavn og pw. virker. Har du eksempelvis onlineregisrert
 dig for nylig, uden at ændre pw. i routerens interface?
 
 > Og det her med at jeg skulle vente et kvarters tid, er det det samme som
 at
 > sige at en tekniker lige skulle ordne et eller andet out there (som så
 > åbenbart ikke lykkedes)?
 
 Det der sker er at suporteren "resetter/genstarter" dig ude på centralen,
 hvorefter der skal gå ca. 10-15 min. før det hele er synkroniseret og klar
 til brug igen. Det er altså _ikke_ en teknikker ude på centralen.
 
 Har du forresten prøvet at forbinde manuelt ved at trykke på WAN-Status og
 trykke forbind?
 
 --
 Med venlig hilsen
 
 Dann Pedersen
 
 Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet
 
 
 
 
 |  |  | 
  Cubus (16-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Cubus
 | 
 Dato :  16-06-01 23:20
 | 
 |  | > > Men når jeg kigger på WAN status (ydersiden af routeren) gennem
 > > browservinduet ser det ikke rigtigt ud:
 > >
 > > ip: 0.0.0.0
 > > netmaske: 0.0.0.0
 >
 > Det lyder som et underligt spørgsmål, men jeg går ud fra at du ikke kan
 > pinge ud? Det er desværre set at der ikke står nogen IP i routerens http
 > interface, mens der faktisk er flow.
 
 Tak for svaret, men brugeren af forbindelsen ringede i dag selv til support
 og denne gang endte konklusionen efter diverse øvelser med følgende: Der var
 tale om forældet software på telefoncentralen der skulle skiftes, hvilket
 skulle ske mandag.
 
 --
 Cubus
 
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |