/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Overvejer køb af MC
Fra : Søren


Dato : 21-02-06 22:04

For cirka 15 år siden havde jeg en lille 250 ccm motorcykel (eller en stor
knallert - en Honda MVX 250) Jeg har altid sagt til mig selv, at jeg en
dag igen ville have en rigtig motorcykel for det var altså fedt at kunne
sætte sig på den og køre på må og få. Min drømmecykel har altid været en
Honda CBR 1000F men nu har jeg ændret det til en Honda CBR1100XX
SuperBlackBird men selvfølgelig er det kun en drøm! (aaaaalt for dyr på alle
måder).

Anyway, det er et par år siden jeg har haft bil og den gang havde jeg kun
ansvarsforsikring, så jeg antager ikke, at jeg kan få nogen fordel ud af
dét?

Jeg havde selv tænkt på et par scenarier for mit vedkomne:

1) Købe en gammel oldsag af en motorcykel - det billigere des bedre.
Formålet ville være, at køre forsikringen ned til et acceptabelt niveau, for
at betale 10-15.000 om året for en kasko er alt for meget i.flg. min
pengepung! Motorcyklen skulle kun lige kunne bruges og ikke nødvendigvis
være nogen køre oplevelse. Der skulle kun være ansvarsforsikring på den.
Fordelen ved denne løsning er selvfølgelig at køre forsikringen ned samt, at
man ikke mister så meget i kroner-øre på motorcyklen. Hvis man f.eks. køber
den for 20-25.000 så kan man måske sælge den for det halve efter 3-5 år. En
anden fordel kunne også være, at få noget mere kendskab til mekanikken på en
motorcykel, da jeg intet ved om motore m.v. Ulempen er at den ikke er så fed
at køre på og at den måske vil holde på værksted det neste af tiden (for
dyrt).

2) Købe en nyere 400-600 ccm Honda CBR og så også køre forsikringen meget
ned.
Fordelen er at man forhåbentligt ikke behøver holde så meget på værksted,
men det er selvfølgelig også noget dyrt! En nyere cykel koster vel omkring
de 80.000 +/- og det er trods alt mange(!) penge.

Når så punkt 1 eller 2 er udført efter en 4-6 år, så kan man jo købe en
heeelt rigtig motorcykel (måske en 2006'er model af en Honda CBR 1100).

Jeg bor i 2200 Brønshøj, så jeg antager at forsikringen er væsentligt dyrere
herovre fremfor f.eks. Jylland? Jeg flytter dog til Jylland om cirka 4 år.

Hvad siger I andre. Hvad er det mest fornuftige vil I tro? Jeg har som sagt
ingen forstand på motore og er derfor mere eller mindre afhængig af
værkstedet og derfor er jeg lidt betænkelig ved nummer 1, men nummer 2 har
jo også klart sine ulemper i.fb. med prisen!



 
 
KS (22-02-2006)
Kommentar
Fra : KS


Dato : 22-02-06 00:46


> 1) Købe en gammel oldsag af en motorcykel - det billigere des bedre.
> Formålet ville være, at køre forsikringen ned til et acceptabelt niveau,
for
> at betale 10-15.000 om året for en kasko er alt for meget i.flg. min
> pengepung! Motorcyklen skulle kun lige kunne bruges og ikke nødvendigvis
> være nogen køre oplevelse. Der skulle kun være ansvarsforsikring på den.
> Fordelen ved denne løsning er selvfølgelig at køre forsikringen ned samt,
at
> man ikke mister så meget i kroner-øre på motorcyklen. Hvis man f.eks.
køber
> den for 20-25.000 så kan man måske sælge den for det halve efter 3-5 år.
En
> anden fordel kunne også være, at få noget mere kendskab til mekanikken på
en
> motorcykel, da jeg intet ved om motore m.v. Ulempen er at den ikke er så
fed
> at køre på og at den måske vil holde på værksted det neste af tiden (for
> dyrt).
--------------------
skru du bare op for positivteten...jeg må sige at jeg er af en lidt anden
mening mht at købe billigt. hvis du køber en billig populær mc til en
fornuftig pris, måske omkring de 30k, så vil du med garanti ikke tabe
halvdelen inden for eks. 3 år! En yderst populær cykel i denne klasse er en
suzuki gs500.
--------------------

> 2) Købe en nyere 400-600 ccm Honda CBR og så også køre forsikringen meget
> ned.
> Fordelen er at man forhåbentligt ikke behøver holde så meget på værksted,
> men det er selvfølgelig også noget dyrt! En nyere cykel koster vel omkring
> de 80.000 +/- og det er trods alt mange(!) penge.
--------------------
rolig rolig... og skru mere op :)) .... og start så med at droppe en cbr som
hører under sport = kæmpe præmie. Men gå gerne efter en honda cb500 (uden
R!)
Den hører til det mest fornuftige valg i den lidt dyrere klasse og kan
stadig erhverves for fornuftige penge... her vil 40-50k være tilstrækkeligt
og give dig et virkelig godt køretøj som eftersigende bare kører og kører.

(evt. en aprilia pegaso? de findes fra 30k+, hvis denne type mc skulle
inspirere...)


> Når så punkt 1 eller 2 er udført efter en 4-6 år, så kan man jo købe en
> heeelt rigtig motorcykel (måske en 2006'er model af en Honda CBR 1100).
JA, sådan vil de fleste nok gerne råde over !
>
> Jeg bor i 2200 Brønshøj, så jeg antager at forsikringen er væsentligt
dyrere
> herovre fremfor f.eks. Jylland? Jeg flytter dog til Jylland om cirka 4 år.
hvis du vil holde pengepungen tæt til kroppen skal du alligevel have ansvar
de næste par dage.... og ansvar er småpenge i det store hele. så den tanke
lader du bare ligge.

>
> Hvad siger I andre. Hvad er det mest fornuftige vil I tro? Jeg har som
sagt
> ingen forstand på motore og er derfor mere eller mindre afhængig af
> værkstedet og derfor er jeg lidt betænkelig ved nummer 1, men nummer 2 har
> jo også klart sine ulemper i.fb. med prisen!

gs500 hvis du vil være billigst kørende nu og her. men lad være....ta i
stedet:
cb500, der smider du lidt flere penge og får dem (min mening) trefoldigt
igen i køreglæde. (muligvis også vedligholdelse)

mit forslag skulle være klart, en cb500 med ansvar de næste par år - den
tror jeg du bliver glad for!

GLÆD DIG !

Mvh Ken
Hornet '04



Søren (22-02-2006)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 22-02-06 01:10

> skru du bare op for positivteten...jeg må sige at jeg er af en lidt anden
> mening mht at købe billigt. hvis du køber en billig populær mc til en
> fornuftig pris, måske omkring de 30k, så vil du med garanti ikke tabe
> halvdelen inden for eks. 3 år! En yderst populær cykel i denne klasse er
> en
> suzuki gs500.

>> 2) Købe en nyere 400-600 ccm Honda CBR og så også køre forsikringen meget
>> ned.
>> Fordelen er at man forhåbentligt ikke behøver holde så meget på værksted,
>> men det er selvfølgelig også noget dyrt! En nyere cykel koster vel
>> omkring
>> de 80.000 +/- og det er trods alt mange(!) penge.

> rolig rolig... og skru mere op :)) .... og start så med at droppe en cbr
> som
> hører under sport = kæmpe præmie. Men gå gerne efter en honda cb500 (uden
> R!)

Jo, men når nu en Honda CBR går op i en højere enhed mht. udseende, så er
det jo svært at forestille sig at man kan være tilfreds med en "køreskole"
motorcykel Jeg er helt vild med udseendet på en Honda CBR men den
behøver ikke være en racer. Jeg går mere op i udseendet og køreglæden
fremfor ccm. (jo, jo - pånær Honda CBR 1100!).

> Den hører til det mest fornuftige valg i den lidt dyrere klasse og kan
> stadig erhverves for fornuftige penge... her vil 40-50k være
> tilstrækkeligt
> og give dig et virkelig godt køretøj som eftersigende bare kører og kører.

Tjooo, man får nok ikke ret meget for 20-25.000 :-/

>> Jeg bor i 2200 Brønshøj, så jeg antager at forsikringen er væsentligt
> dyrere

>> herovre fremfor f.eks. Jylland? Jeg flytter dog til Jylland om cirka 4
>> år.
> hvis du vil holde pengepungen tæt til kroppen skal du alligevel have
> ansvar
> de næste par dage.... og ansvar er småpenge i det store hele. så den tanke
> lader du bare ligge.

Øhh, den fik jeg ikke helt fat i? Hvad mener du?

> mit forslag skulle være klart, en cb500 med ansvar de næste par år - den
> tror jeg du bliver glad for!

Ved du om man optjener anc.nitet med ansvar alene således, at man kan få en
billigere kasko om nogle år? Spørgsmålet er selvfølgelig om man ikke bør få
en kasko på en cykel til 40-50.000, når den skal holde udenfor om sommeren
(i 2200 Brønshøj).



Ukendt (22-02-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-02-06 09:39

"Søren" <soren@removethis.com> wrote in
news:43fbabf0$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

>> skru du bare op for positivteten...jeg må sige at jeg er af en lidt
>> anden mening mht at købe billigt. hvis du køber en billig populær mc
>> til en fornuftig pris, måske omkring de 30k, så vil du med garanti
>> ikke tabe halvdelen inden for eks. 3 år! En yderst populær cykel i
>> denne klasse er en
>> suzuki gs500.
>
>>> 2) Købe en nyere 400-600 ccm Honda CBR og så også køre forsikringen
>>> meget ned.
>>> Fordelen er at man forhåbentligt ikke behøver holde så meget på
>>> værksted, men det er selvfølgelig også noget dyrt! En nyere cykel
>>> koster vel omkring
>>> de 80.000 +/- og det er trods alt mange(!) penge.
>
>> rolig rolig... og skru mere op :)) .... og start så med at droppe en
>> cbr som
>> hører under sport = kæmpe præmie. Men gå gerne efter en honda cb500
>> (uden R!)
>
> Jo, men når nu en Honda CBR går op i en højere enhed mht. udseende, så
> er det jo svært at forestille sig at man kan være tilfreds med en
> "køreskole" motorcykel Jeg er helt vild med udseendet på en Honda
> CBR men den behøver ikke være en racer. Jeg går mere op i udseendet og
> køreglæden fremfor ccm. (jo, jo - pånær Honda CBR 1100!).
>
>> Den hører til det mest fornuftige valg i den lidt dyrere klasse og
>> kan stadig erhverves for fornuftige penge... her vil 40-50k være
>> tilstrækkeligt
>> og give dig et virkelig godt køretøj som eftersigende bare kører og
>> kører.
>
> Tjooo, man får nok ikke ret meget for 20-25.000 :-/
>
>>> Jeg bor i 2200 Brønshøj, så jeg antager at forsikringen er
>>> væsentligt
>> dyrere
>
>>> herovre fremfor f.eks. Jylland? Jeg flytter dog til Jylland om cirka
>>> 4 år.
>> hvis du vil holde pengepungen tæt til kroppen skal du alligevel have
>> ansvar
>> de næste par dage.... og ansvar er småpenge i det store hele. så den
>> tanke lader du bare ligge.
>
> Øhh, den fik jeg ikke helt fat i? Hvad mener du?
>
>> mit forslag skulle være klart, en cb500 med ansvar de næste par år -
>> den tror jeg du bliver glad for!
>
> Ved du om man optjener anc.nitet med ansvar alene således, at man kan
> få en billigere kasko om nogle år? Spørgsmålet er selvfølgelig om man
> ikke bør få en kasko på en cykel til 40-50.000, når den skal holde
> udenfor om sommeren (i 2200 Brønshøj).
>
>
>

hvis du har kørt skadefri i x antal år, er det jo ligegyldigt hvilken
forsikring du har haft.

KS (22-02-2006)
Kommentar
Fra : KS


Dato : 22-02-06 11:20

klip
> > hører under sport = kæmpe præmie. Men gå gerne efter en honda cb500
(uden
> > R!)
> Jo, men når nu en Honda CBR går op i en højere enhed mht. udseende, så er
> det jo svært at forestille sig at man kan være tilfreds med en "køreskole"
> motorcykel Jeg er helt vild med udseendet på en Honda CBR men den
> behøver ikke være en racer. Jeg går mere op i udseendet og køreglæden
> fremfor ccm. (jo, jo - pånær Honda CBR 1100!).
>
grunden til mine forslag var at jeg fik indtrykket af at du gerne ville have
det mest fornuftige til de billigste penge... ja en cbr den er da flot...så
nap du den og betal...

> >> herovre fremfor f.eks. Jylland? Jeg flytter dog til Jylland om cirka 4
> >> år.
> > hvis du vil holde pengepungen tæt til kroppen skal du alligevel have
> > ansvar
> > de næste par dage....
----------
igen troede jeg fornuften skulle råde og så vil man naturligvis købe noget
kun med ansvar og optjene ancinnitet den vej..

Mvh Ken
Hornet '04




Søren (22-02-2006)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 22-02-06 14:26

>> Jo, men når nu en Honda CBR går op i en højere enhed mht. udseende, så er
>> det jo svært at forestille sig at man kan være tilfreds med en
>> "køreskole"
>> motorcykel Jeg er helt vild med udseendet på en Honda CBR men den
>> behøver ikke være en racer. Jeg går mere op i udseendet og køreglæden
>> fremfor ccm. (jo, jo - pånær Honda CBR 1100!).
>>
> grunden til mine forslag var at jeg fik indtrykket af at du gerne ville
> have
> det mest fornuftige til de billigste penge... ja en cbr den er da
> flot...så
> nap du den og betal...

Naahh... rolig nu, jeg tror såmen at jeg selv har indset, at jeg bør droppe
CBR modellen. Den er både for dyr i indløb (mindt 100K) samt mindst 15.000 i
forsikring. En CB500S er såmen okay og den fåes til cirka det halve.

Hvordan mht. antal kilometre sådan en har gået? 55.000 km. i en bil er jo
ikke ret meget, men det er vel forholdsvist meget på en motorcykel? Og hvad
med årgangen? Er 1999 en gammel rusten svend eller .. ? Jeg er klar over at
der kan findes mandags-udgaver og det er afhængigt af hvordan den er
behandlet men hvad er det generelle indtryk?



Anders Majland (22-02-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 22-02-06 15:44

> Hvordan mht. antal kilometre sådan en har gået? 55.000 km. i en bil er jo
> ikke ret meget, men det er vel forholdsvist meget på en motorcykel? Og
> hvad med årgangen? Er 1999 en gammel rusten svend eller .. ? Jeg er klar
> over at der kan findes mandags-udgaver og det er afhængigt af hvordan den
> er behandlet men hvad er det generelle indtryk?

Det fleste motorcykler køres kun i godt vejr og til nød i en regnbyge så
selv en 10år gammel mc der har gået de 55000km kan sagtens stå som ny hvis
der er pylret lidt om den. CB500 er vist også yderst solid. Der er der
regelmæssigt skriver her der har kørt over 125.000km på en. Ole Baun vist
jeg husker rigtigt. Prøv at søge på indlæg fra ham (groups.google.com)



Rune D. Jørgensen (22-02-2006)
Kommentar
Fra : Rune D. Jørgensen


Dato : 22-02-06 18:54

Det var smuk og solrig dag da Søren skrev
news:43fc664c$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk i
dk.fritid.motorcykel:

>>> Jo, men når nu en Honda CBR går op i en højere enhed mht. udseende,
>>> så er det jo svært at forestille sig at man kan være tilfreds med en
>>> "køreskole"
>>> motorcykel Jeg er helt vild med udseendet på en Honda CBR men
>>> den behøver ikke være en racer. Jeg går mere op i udseendet og
>>> køreglæden fremfor ccm. (jo, jo - pånær Honda CBR 1100!).
>>>
>> grunden til mine forslag var at jeg fik indtrykket af at du gerne
>> ville have
>> det mest fornuftige til de billigste penge... ja en cbr den er da
>> flot...så
>> nap du den og betal...
>
> Naahh... rolig nu, jeg tror såmen at jeg selv har indset, at jeg bør
> droppe CBR modellen. Den er både for dyr i indløb (mindt 100K)

Skal den være helt ny? Se f.eks.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=43514018
Model CBR
Motor 1000 ccm
Årgang 1987
Antal km km 89.000
Farve rød/sort
Afgift med afgift
Pris Kr. 44.800

eller hvad med en CBR400:
Honda CBR 400 0, '90, km 30.000, m.afgift,
Link:www.mc-huset.dk 39.000,-

Som Anders Majland skriver så er de fleste mc'er meget velholdte og en 20
år gammel mc behøver slet ikke være ringe.


> samt
> mindst 15.000 i forsikring. En CB500S er såmen okay og den fåes til
> cirka det halve.

Se også:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=43530123
Mærke Suzuki
Model SV 650s
Motor 650 ccm
Årgang 1999
Antal km km 52.500
Farve Sol Gul
Afgift med afgift

Det er et kup hvis du spørger mig. Den ser sporty ud. Og sidst men ikke
mindst, så er den en touring mc hos Tryg(har ikke tjekket hos andre). Dette
gør at jeg kan have en kasko for 5400 kr som 26 årig.

PS. Jeg har ikke noget med ovennævte mc'er at gøre.

--
Rune D. Jørgensen
Suzuki SV650 '02

Søren (22-02-2006)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 22-02-06 19:04

>> Naahh... rolig nu, jeg tror såmen at jeg selv har indset, at jeg bør
>> droppe CBR modellen. Den er både for dyr i indløb (mindt 100K)
>
> Skal den være helt ny? Se f.eks.
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=43514018
> Model CBR
> Motor 1000 ccm
> Årgang 1987
> Antal km km 89.000
> Farve rød/sort
> Afgift med afgift
> Pris Kr. 44.800

Nej, den skal helst ikke være helt ny, da det er alt for dyrt. Jeg havde
forestillet mig en 3-5 år gammel Honda CB500S eller CBF600S som ikke havde
kørt over 30.000 km - købt hos en forhandler. Det kan godt være, at de
fleste cykler er meget velholdte efter 20 år men jeg tør ikke tage risikoen.
Min hedengange Honda MVX 250 holdte konstant på værksted og det har jaget en
skræk i livet på mig for ikke igen at købe noget billigt skrammel. Det jeg
skal have skal være gennem-pålidelig!



Søren (22-02-2006)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 22-02-06 18:43

> For cirka 15 år siden havde jeg en lille 250 ccm motorcykel (eller en stor
> knallert - en Honda MVX 250) Jeg har altid sagt til mig selv, at jeg
> en dag igen ville have en rigtig motorcykel for det var altså fedt at
> kunne sætte sig på den og køre på må og få. Min drømmecykel har altid
> været en Honda CBR 1000F men nu har jeg ændret det til en Honda CBR1100XX
> SuperBlackBird men selvfølgelig er det kun en drøm! (aaaaalt for dyr på
> alle måder).

Jeg har helt droppet idéen med en CBR 600 model, da den er alt for dyr i
indkøb og forsikring. Jeg er istedet nået frem til, at én af nedenstående
kunne være interessant:

Honda CB 500 S
Honda CBF 600 SA

Jeg ville dog bare gerne have en fuldkåbe på, da jeg synes det ser klart
bedst ud, men begge maskiner kommer vel kun med halvkåbe. Jeg har ikke kunne
finde billede af nogen med fuldkåbe og hvad er prisen for en fuldkåbe, hvis
den skal købes løs (men så skal hele cyklen vel males?)?

Jeg er klar over, at CBF 600 er noget nyere (med ABS) og måske ikke direkte
sammenlignelig med 500 S, men er der SÅ meget forskel på de to modeller? Er
600 et væsentligt bedre køb som er alle pengene værd (til almindelig
weekend/ferie kørsel)?

Jeg vil gerne melde mig ind i Motorcykel Touring Club, så man kan få 20%
rabat på forsikringen ved Top Danmark... men for at man kan være medlem,
kræver det at man har en MC... og en MC kræver vel en forsikring!? (en ond
cirkel). Kan man melde sig ind først og så sidenhen oprette en "billig"
forsikring ved TD?



KS (22-02-2006)
Kommentar
Fra : KS


Dato : 22-02-06 19:20


> rabat på forsikringen ved Top Danmark... men for at man kan være medlem,

HUSK der findes andre selskaber i dette land end topdk...
Mine mcere, har dog kun haft 3, har aldrig kunnet svare sig at forsikre hos
topdk. Ikke engang tæt på!
Slet ikke hvis det er ren ansvar.

Mvh Ken
Hornet '04



Søren (22-02-2006)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 22-02-06 19:30

>> rabat på forsikringen ved Top Danmark... men for at man kan være medlem,
>
> HUSK der findes andre selskaber i dette land end topdk...
> Mine mcere, har dog kun haft 3, har aldrig kunnet svare sig at forsikre
> hos
> topdk. Ikke engang tæt på!
> Slet ikke hvis det er ren ansvar.

Det er kasko, da det er lidt for meget at miste i.fb. med et tyveri :-/ Men
hvilke andre selskaber er der? Jeg kender TD (som har 20% selvrisiko ved
tyveri!?), Tryg og Codan som forsikre motorcykel. Så vidt som jeg kan se, så
forsikre f.eks. GF kun med ansvar.



Anders Majland (22-02-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 22-02-06 20:56

> Jeg kender TD (som har 20% selvrisiko ved tyveri!?), Tryg og Codan som
> forsikre motorcykel.

Tryg har samme (tpbeligt høje) selvrisiko ved tyveri

> Så vidt som jeg kan se, så forsikre f.eks. GF kun med ansvar.

De sælger også kasko - men kun til gamle røvhuller (min 30år

/A



Peter B. Juul (22-02-2006)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 22-02-06 19:22

"Søren" <soren@removethis.com> writes:

> Jeg vil gerne melde mig ind i Motorcykel Touring Club, så man kan få 20%
> rabat på forsikringen ved Top Danmark... men for at man kan være medlem,
> kræver det at man har en MC... og en MC kræver vel en forsikring!? (en ond
> cirkel). Kan man melde sig ind først og så sidenhen oprette en "billig"
> forsikring ved TD?

Bare sig til TD, at du er medlem og meld dig så straks ind. Det gjorde jeg.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst
I speak only 0}._.{0 dumme og tager fejl."
for myself. O/ \O -Per Abrahamsen

SB (22-02-2006)
Kommentar
Fra : SB


Dato : 22-02-06 21:16


"Søren" <soren@removethis.com> skrev i en meddelelse
news:43fb804f$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Hvad siger I andre. Hvad er det mest fornuftige vil I tro? Jeg har som
> sagt ingen forstand på motore og er derfor mere eller mindre afhængig af
> værkstedet og derfor er jeg lidt betænkelig ved nummer 1, men nummer 2 har
> jo også klart sine ulemper i.fb. med prisen!


Ellers findes der også de der MC Scootere, de koster ikke så meget, men
tæller for det samme.
en Phoenix 150 kan fås fra ny for 30.000 og den topper ved 115 km/t og går
35 - 40 km/l.
Så har du en ny cykel, der kører uden problemer og ikke den store økonomiske
udgift ved at have den

Søren



Anders Majland (23-02-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 23-02-06 09:32

> Ellers findes der også de der MC Scootere, de koster ikke så meget, men
> tæller for det samme.
> en Phoenix 150 kan fås fra ny for 30.000 og den topper ved 115 km/t og går
> 35 - 40 km/l.
> Så har du en ny cykel, der kører uden problemer og ikke den store
> økonomiske udgift ved at have den.

Jeg har kørt 60000km på en aprilia leonardo 150, og den går ikke meget over
20km/l i snit - så de 35-40km/l er vist ved konstant 60km/t ...... Men
derudover så er GF meget konkurrencedygtig på forsikring af maskiner på maks
175ccm. Så hvis Søren helt giver køb på at ville have "noget smart" så kan
en lille offroader eller scooter være en billig måde at få lidt ancienitet
samtidig med at man kørende... Men økonomisk så tror jeg også at en ny
Yamaha YBR 125 vil være et godt valg. Billig i indkøb, bililg i forsikring
og brugtprisen om et par år skal nok også være fornuftig....


--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Aprilia Leonardo 125 1997 6500km <uden plade - indkøbt til brug som
reservedele, selvom det næsten er synd.
Aprilia Leonardo 150 1998 63000km <motorskade under renovering
Yamaha XT600Z Ténéré 3DS 1988 82Mm



SB (23-02-2006)
Kommentar
Fra : SB


Dato : 23-02-06 18:10


"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:43fd7342$0$24333$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Ellers findes der også de der MC Scootere, de koster ikke så meget, men
>> tæller for det samme.
>> en Phoenix 150 kan fås fra ny for 30.000 og den topper ved 115 km/t og
>> går 35 - 40 km/l.
>> Så har du en ny cykel, der kører uden problemer og ikke den store
>> økonomiske udgift ved at have den.
>
> Jeg har kørt 60000km på en aprilia leonardo 150, og den går ikke meget
> over 20km/l i snit - så de 35-40km/l er vist ved konstant 60km/t ......
> Men derudover så er GF meget konkurrencedygtig på forsikring af maskiner
> på maks 175ccm. Så hvis Søren helt giver køb på at ville have "noget
> smart" så kan en lille offroader eller scooter være en billig måde at få
> lidt ancienitet samtidig med at man kørende... Men økonomisk så tror jeg
> også at en ny Yamaha YBR 125 vil være et godt valg. Billig i indkøb,
> bililg i forsikring og brugtprisen om et par år skal nok også være
> fornuftig....
>
>
> --
> Anders DOT Majland AT jyde DOT dk

Den kører 42 km hver dag, og hver fredag fylder jeg mellem 5,8 og 6,2 l. på
den kører mellem 0 og 100 km/t på den tur.
hvis man holdt den på under 60 km/t ville den sikkert kører endnu længere.
Lige nu holder den godtnok stille men en dag er salten vel væk igen fra
vejen af

Søren




Søren (23-02-2006)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 23-02-06 11:37

> > Hvad siger I andre. Hvad er det mest fornuftige vil I tro? Jeg har som
> > sagt ingen forstand på motore og er derfor mere eller mindre afhængig af
> > værkstedet og derfor er jeg lidt betænkelig ved nummer 1, men nummer 2
> > har
> > jo også klart sine ulemper i.fb. med prisen!
>
> Ellers findes der også de der MC Scootere, de koster ikke så meget, men
> tæller for det samme.
> en Phoenix 150 kan fås fra ny for 30.000 og den topper ved 115 km/t og går
> 35 - 40 km/l.
> Så har du en ny cykel, der kører uden problemer og ikke den store
> økonomiske
> udgift ved at have den

Naah, nu var det ikke en fornuftig hverdags transport til/fra arbejde jeg
ønsker og det eer en motorcykel jeg vil have. Spørgsmålet er om det bør være
en CB500(S?) eller en CBF600SA (begge med fuldkåbe som åbenbart er mere
sjældent end almindeligt?).

Der er væsentligt prisforskel på disse men spørgsmålet for mig er om der er
SÅ meget forskel imellem de to, at CBF600 er så meget et bedrpå lang sigt
(4-6 år)?



Ukendt (23-02-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-02-06 11:19


"Søren" <soren@removethis.com> skrev i en meddelelse
news:43fb804f$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk...


> Hvad siger I andre. Hvad er det mest fornuftige vil I tro? Jeg har som
> sagt ingen forstand på motore og er derfor mere eller mindre afhængig af
> værkstedet og derfor er jeg lidt betænkelig ved nummer 1, men nummer 2 har
> jo også klart sine ulemper i.fb. med prisen!


Hej.


Hvis du kan leve med "gammelmands image'et" så køb en brugt BMW og få den
forsikret hos IF ..........

http://www.bmwmcklub.dk/tekster/Produktblad_Forsikring.pdf


--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
BMW K1200 RS '99



Søren Bøgh Olsen (24-02-2006)
Kommentar
Fra : Søren Bøgh Olsen


Dato : 24-02-06 06:34

"Søren" <soren@removethis.com> skrev i en meddelelse
news:43fb804f$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
SNIP


Køb hvad du har råd til, og råd til at miste, få en ansvarsforsikring og
tænk ikke mere over kasko, kør ordentligt som os andre og nyd det mens du
kan, det kan meget hurtigt blive forsent,
(har prøvet at ligge på sygehuset med 2 brud på ryggen i 2005 men nu frisk
igen)

--
Venlig hilsen
Søren Bøgh Olsen
www.sorenstotalservice.dk
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=466



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste