/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Gs 500 køreproblemer
Fra : Patrick Westergaard


Dato : 07-02-06 20:42

Hey

jeg havde mange problemer med min gs500 i slutningen af sidste sæson,
omdrejningerne var meget ustabile og var hele tiden nødt til at stille på
tomgangshastigheden så den ikke fik for mange eller for få omdrejninger, og
når jeg f.eks stod i stilstand med cyklen kunne den finde på at få et
omdrejningsflip og ved langsom kørsel kunne jeg mærke at cyklen huggede en
anelse

har fået det måske kan være fordi gummiringene som tætner imellem motor og
karburator kan være utæt så den får falsk luft ind og man kan teste det ved
at sprøjte et middel på gummiringende når motoren kører og se om der sker en
reaktion, men hvad er det for noget stads jeg skal bruge til det???

ellers nogle gode forslag til hvad der kan være galt med min cykel??

På forhånd tak

Patrick





 
 
Peter (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 07-02-06 21:22


"Patrick Westergaard" <patrick@nospam.gyxi.dk> wrote in message
news:43e8f800$0$15782$14726298@news.sunsite.dk...
>
> har fået det måske kan være fordi gummiringene som tætner imellem motor og
> karburator kan være utæt så den får falsk luft ind og man kan teste det
> ved at sprøjte et middel på gummiringende når motoren kører og se om der
> sker en reaktion, men hvad er det for noget stads jeg skal bruge til
> det???

Prøv med dieselstart

--
Peter
FJR1300A & NTV650



Hekto (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 07-02-06 21:25

> ellers nogle gode forslag til hvad der kan være galt med min cykel??

Du kan sprøjte dieselstart eller lightergas omkring gummitætningen.
Stiger den i omdrejninger er der en utæthed.

Det kan også være membranerne der sidder øverst på spjældene. Du skal
tage toppen af kaburatorerne, tage spjæld og membraner ud og
kontrollere dem op imod noget skarpt lys. Er der hul er den kaput, dog
med en lille mulighed for at tætne med silicon - dog ikke
langtidsholdbart.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Ukendt (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-02-06 22:14


Hekto skrev i meddelelsen ...

>med en lille mulighed for at tætne med silicon - dog ikke
>langtidsholdbart.


Glem silicone, midlet hedder sikaflex 221, en polyeurethan baseret
fugemasse.
Opløses i cellulosefortynder, og "males" i revnen/hullet i membranen. Holder
fremragende, nok længere end membranen

mvh
Orla




Hekto (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 07-02-06 22:46

> Glem silicone, midlet hedder sikaflex 221, en polyeurethan baseret
> fugemasse.
> Opløses i cellulosefortynder, og "males" i revnen/hullet i membranen.
> Holder
> fremragende, nok længere end membranen

Ah, OK. Den kendte jeg ikke; men jeg gør jo ikke så meget i den slags
mere.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Mikael Jørgensen (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Mikael Jørgensen


Dato : 07-02-06 21:36

Patrick Westergaard wrote:
> jeg havde mange problemer med min gs500 i slutningen af sidste sæson,
> omdrejningerne var meget ustabile og var hele tiden nødt til at stille på
> tomgangshastigheden så den ikke fik for mange eller for få omdrejninger, og
> når jeg f.eks stod i stilstand med cyklen kunne den finde på at få et
> omdrejningsflip og ved langsom kørsel kunne jeg mærke at cyklen huggede en
> anelse

> har fået det måske kan være fordi gummiringene som tætner imellem motor og
> karburator kan være utæt så den får falsk luft ind og man kan teste det ved
> at sprøjte et middel på gummiringende når motoren kører og se om der sker en
> reaktion, men hvad er det for noget stads jeg skal bruge til det???

> ellers nogle gode forslag til hvad der kan være galt med min cykel??

Hej!
Er selv gammel GS'er... Min var ikke så glad for vådt vejr, bare tåge
kunne være nok, det var så overgang i tændrørene, lidt pronto i dem hjalp
(tankstationen), men ellers når vejret var rigtigt koldt kunne min også
godt være noget ustabil, det havde også meget at sige om motoren var varm,
somom jeg skulle stille 2 tomgangshastigheder, en for kold motor og een
for varm, det var den meget følsom overfor, fandt dog aldrig ud af
hvorfor...
Men som hekto skriver, tjek disse membraner det har jeg selv gjort på min
den nye, og endda skiftet den ene da den var lidt ødelagger ...?
-Dette hjalp MEGET... (bare det jeg fjernede lidt hvidt snavs fra den ene
og satte dem i igen hjalp)

Mvh
Mikael Jørgensen.
(øv jeg savner den...)


Lasse Nygaard (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Lasse Nygaard


Dato : 07-02-06 23:15

Mikael Jørgensen skrev:
> Patrick Westergaard wrote:
>> jeg havde mange problemer med min gs500 i slutningen af sidste sæson,
>> omdrejningerne var meget ustabile og var hele tiden nødt til at
>> stille på tomgangshastigheden så den ikke fik for mange eller for få
>> omdrejninger, og når jeg f.eks stod i stilstand med cyklen kunne den
>> finde på at få et omdrejningsflip og ved langsom kørsel kunne jeg
>> mærke at cyklen huggede en anelse
>
>> har fået det måske kan være fordi gummiringene som tætner imellem
>> motor og karburator kan være utæt så den får falsk luft ind og man kan
>> teste det ved at sprøjte et middel på gummiringende når motoren kører
>> og se om der sker en reaktion, men hvad er det for noget stads jeg
>> skal bruge til det???
>
>> ellers nogle gode forslag til hvad der kan være galt med min cykel??
>
> Hej!
> Er selv gammel GS'er... Min var ikke så glad for vådt vejr, bare tåge
> kunne være nok, det var så overgang i tændrørene, lidt pronto i dem
> hjalp (tankstationen), men ellers når vejret var rigtigt koldt kunne min
> også godt være noget ustabil, det havde også meget at sige om motoren
> var varm, somom jeg skulle stille 2 tomgangshastigheder, en for kold
> motor og een for varm, det var den meget følsom overfor, fandt dog
> aldrig ud af hvorfor... Men som hekto skriver, tjek disse membraner det
> har jeg selv gjort på min den nye, og endda skiftet den ene da den var
> lidt ødelagger ...? -Dette hjalp MEGET... (bare det jeg fjernede
> lidt hvidt snavs fra den ene og satte dem i igen hjalp)
>
> Mvh
> Mikael Jørgensen.
> (øv jeg savner den...)
>
Hvem indstiller da også en kold motor ;)

Patrick Westergaard (08-02-2006)
Kommentar
Fra : Patrick Westergaard


Dato : 08-02-06 23:32

Nå nu har jeg rodet lidt med cyklen idag

har checket de gummiringe imellem karb og motor og de ser fine ud, har brugt
lidt flydende pakning for en sikkerheds skyld inden jeg skruede dem på
motoreren igen, har prøvet at skille karburatoren ad og de 2 membraner ser
fine ud og karburatoren ser ren ud og kan ikke umiddelbart finde nogle fejl

Har derefter prøvet at montere den igen men det hjalp sgu ikke, tomgangen er
meget ujævn og hvis jeg giver for meget gas går den ud, selv med fuld
choker

nogle som har nogle ideer eller er det tid til at opgive og smide den til
mekaniker?

mvh
Patrick



Patrick Westergaard (08-02-2006)
Kommentar
Fra : Patrick Westergaard


Dato : 08-02-06 23:35

P.S tændrørerne var helt sodet til, hvilket ifølge min haynes manual skulle
skyldes dårlig luft/benzin mix eller chokerfejl....



Mikkel Christensen (09-02-2006)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 09-02-06 09:53

"Patrick Westergaard" <patrick@nospam.gyxi.dk> writes:

> P.S tændrørerne var helt sodet til, hvilket ifølge min haynes manual
> skulle skyldes dårlig luft/benzin mix eller chokerfejl....

Det er ikke bare dit chokerkabel der hænger?

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| -- David Gerard

Patrick Westergaard (09-02-2006)
Kommentar
Fra : Patrick Westergaard


Dato : 09-02-06 10:50


"Mikkel Christensen" <mikkel.christensen+news@gmail.com> wrote in message
news:kkdpslwsyl6.fsf@rrnord.dk...
> "Patrick Westergaard" <patrick@nospam.gyxi.dk> writes:
>
>> P.S tændrørerne var helt sodet til, hvilket ifølge min haynes manual
>> skulle skyldes dårlig luft/benzin mix eller chokerfejl....
>
> Det er ikke bare dit chokerkabel der hænger?
>
> --
> Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
> motortosse.dk | Just another day.
> | -- David Gerard


det har det muligvis gjort, det gamle fungerede ikke så godt men har skiftet
det og nu fungerer det fint...



Jansen (09-02-2006)
Kommentar
Fra : Jansen


Dato : 09-02-06 19:30

Patrick Westergaard wrote:
> "Mikkel Christensen" <mikkel.christensen+news@gmail.com> wrote in
> message news:kkdpslwsyl6.fsf@rrnord.dk...
>> "Patrick Westergaard" <patrick@nospam.gyxi.dk> writes:
>>
>>> P.S tændrørerne var helt sodet til, hvilket ifølge min haynes manual
>>> skulle skyldes dårlig luft/benzin mix eller chokerfejl....
>>
>> Det er ikke bare dit chokerkabel der hænger?
>>
>> --
>> Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged
>> on. motortosse.dk | Just another day.
>> | -- David Gerard
>
>
> det har det muligvis gjort, det gamle fungerede ikke så godt men har
> skiftet det og nu fungerer det fint...

Hej Patrick
Har ikke så meget forstand på det der ennu, men for mig lyder det so om at
der bliver undertryk i tanken, kunne det tænkes ?



Armand (09-02-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-02-06 23:30

Patrick Westergaard wrote:


> "Mikkel Christensen" <mikkel.christensen+news@gmail.com> wrote in message
> news:kkdpslwsyl6.fsf@rrnord.dk...
>>
>> Det er ikke bare dit chokerkabel der hænger?
>>
> det har det muligvis gjort, det gamle fungerede ikke så godt men har
> skiftet det og nu fungerer det fint...

Og du er sikker på at det er tilstrækkeligt løst justeret så ikke chokeren
alligevel hænger lidt hele tiden?

Kig endvidere også efter på karburatorerne hvorledes at chokeren betjenes
dér. Det kan sagtens hænde at én eller begge af de små messingtappe hænger
i skidt eller ir og ikke vil falde helt på plads, så prøv at trykke dem
ekstra ned med en finger!

--
Armand.
(lige nu via webinterface't fordi world-online's newsserver tilsyneladende
(endelig) er brudt helt sammen)



Patrick Westergaard (10-02-2006)
Kommentar
Fra : Patrick Westergaard


Dato : 10-02-06 10:51


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:dsgfoo$qb7$1@abbeden.bunk.cc...
> Patrick Westergaard wrote:
>
>
>> "Mikkel Christensen" <mikkel.christensen+news@gmail.com> wrote in message
>> news:kkdpslwsyl6.fsf@rrnord.dk...
>>>
>>> Det er ikke bare dit chokerkabel der hænger?
>>>
>> det har det muligvis gjort, det gamle fungerede ikke så godt men har
>> skiftet det og nu fungerer det fint...
>
> Og du er sikker på at det er tilstrækkeligt løst justeret så ikke chokeren
> alligevel hænger lidt hele tiden?
>
> Kig endvidere også efter på karburatorerne hvorledes at chokeren betjenes
> dér. Det kan sagtens hænde at én eller begge af de små messingtappe hænger
> i skidt eller ir og ikke vil falde helt på plads, så prøv at trykke dem
> ekstra ned med en finger!
>
> --
> Armand.
> (lige nu via webinterface't fordi world-online's newsserver tilsyneladende
> (endelig) er brudt helt sammen)
>

jeg har prøvet at have motoren kørende med tanken af og der ser det ud som
om chokeren virker fint

er snart lidt lost med muligheder, kan det være nogle dele i karburatoren
som er kabut eller den måske er for beskidt??

Patrick




Mikkel Christensen (10-02-2006)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 10-02-06 12:10

"Patrick Westergaard" <patrick@nospam.gyxi.dk> writes:

> jeg har prøvet at have motoren kørende med tanken af og der ser det ud
> som om chokeren virker fint
>
> er snart lidt lost med muligheder, kan det være nogle dele i
> karburatoren som er kabut eller den måske er for beskidt??

Tjah, det er efterhånden lidt svært at sige noget intelligent om - specielt
af mig, men jeg synes det oprindelige problem lyder som vand i svømmehusene
kombineret med en masse stillen på tomgang mens motoren var kold.

Hvis svømmehusene har været tømt, ville jeg nok lige tage
Clymeren/Haynes/Manualen/Whatever i hånden og stille alle skruerne i
karburatorene tilbage til grundindstillingen. Så har man noget at gå
ud fra.

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| -- David Gerard

Armand (10-02-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-02-06 16:53

Mikkel Christensen wrote:

> Tjah, det er efterhånden lidt svært at sige noget intelligent om - specielt
> af mig, men jeg synes det oprindelige problem lyder som vand i svømmehusene
> kombineret med en masse stillen på tomgang mens motoren var kold.
> Hvis svømmehusene har været tømt, ville jeg nok lige tage
> Clymeren/Haynes/Manualen/Whatever i hånden og stille alle skruerne i
> karburatorene tilbage til grundindstillingen. Så har man noget at gå
> ud fra.


Jup!
Eller frem for alt: At nøjes med at justere tomgangen ind én gang for alle
mens motoren er absolut varm, og derefter leve med at det er chokeren der
skal holde liv i kludene endog særdeles længe under varm-kørings perioden,
samt acceptere at det er håndgas der skal klare arbejdet hvis man
alligevel slår chokeren fra tidligt :-|

--
Armand.




Jesper Hedegaard (10-02-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 10-02-06 19:01


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:dsicse$vk4$1@abbeden.bunk.cc...
> Mikkel Christensen wrote:
>
>> Tjah, det er efterhånden lidt svært at sige noget intelligent om -
>> specielt
>> af mig, men jeg synes det oprindelige problem lyder som vand i
>> svømmehusene
>> kombineret med en masse stillen på tomgang mens motoren var kold.
>> Hvis svømmehusene har været tømt, ville jeg nok lige tage
>> Clymeren/Haynes/Manualen/Whatever i hånden og stille alle skruerne i
>> karburatorene tilbage til grundindstillingen. Så har man noget at gå ud
>> fra.
>
>
> Jup!
> Eller frem for alt: At nøjes med at justere tomgangen ind én gang for alle
> mens motoren er absolut varm, og derefter leve med at det er chokeren der
> skal holde liv i kludene endog særdeles længe under varm-kørings perioden,
> samt acceptere at det er håndgas der skal klare arbejdet hvis man
> alligevel slår chokeren fra tidligt :-|
>
> --
> Armand.
>
>
>
Jamen den kører fint på den måde - så snart den går rent under lempelig
gasgivning lægger jeg chokeren helt ned.
Så ligger tomgangen i håndledet de næste 2-3 km
Hellere det end 4-5.000 o/m ved hvert røde lys =o()

--
---------------
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste