/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
TDC adsl
Fra : MadMaxDK


Dato : 13-06-01 12:17

Hej NG

Jeg spekulerer over om det er muilgt at dele adsl'en via en 3Com hub som
hedder TP4Combo? Skal jeg bare sætte adsl stikket i hubben og så de to andre
i hubben også? Eller er det slet ikke muligt?
Det er forresten en 512/128 med 2 dynamiske ip'er...

Mvh

Max Vogn




 
 
Jesper Skriver (13-06-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 13-06-01 15:20

On Wed, 13 Jun 2001 13:17:22 +0200, MadMaxDK wrote:
>Hej NG
>
> Jeg spekulerer over om det er muilgt at dele adsl'en via en 3Com hub som
>hedder TP4Combo? Skal jeg bare sætte adsl stikket i hubben og så de to andre
>i hubben også? Eller er det slet ikke muligt?

Nu kender jeg ikke den hub, men det skulle kunne gøres præcist som du siger.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Rune Klausen (13-06-2001)
Kommentar
Fra : Rune Klausen


Dato : 13-06-01 15:38


"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> wrote in message
news:slrn9ietf7.u45.jesper@freesbee.wheel.dk...
> On Wed, 13 Jun 2001 13:17:22 +0200, MadMaxDK wrote:
> >Hej NG
> >
> > Jeg spekulerer over om det er muilgt at dele adsl'en via en 3Com hub
som
> >hedder TP4Combo? Skal jeg bare sætte adsl stikket i hubben og så de to
andre
> >i hubben også? Eller er det slet ikke muligt?
>
> Nu kender jeg ikke den hub, men det skulle kunne gøres præcist som du
siger.

Kan man bruge en hvilken som helst HUB til BB|ADSL ?

-Rune



T. Ahm (13-06-2001)
Kommentar
Fra : T. Ahm


Dato : 13-06-01 16:02

Det skulle man kunne når blot den understøtter den hastighed som Routeren
kører med (10 eller 100 Mbit.

"Rune Klausen" <Rune.Klausen@Paradis.dk> skrev i en meddelelse
news:9g7tka$9a9$1@news.inet.tele.dk...
>
> "Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> wrote in message
> news:slrn9ietf7.u45.jesper@freesbee.wheel.dk...
> > On Wed, 13 Jun 2001 13:17:22 +0200, MadMaxDK wrote:
> > >Hej NG
> > >
> > > Jeg spekulerer over om det er muilgt at dele adsl'en via en 3Com hub
> som
> > >hedder TP4Combo? Skal jeg bare sætte adsl stikket i hubben og så de to
> andre
> > >i hubben også? Eller er det slet ikke muligt?
> >
> > Nu kender jeg ikke den hub, men det skulle kunne gøres præcist som du
> siger.
>
> Kan man bruge en hvilken som helst HUB til BB|ADSL ?
>
> -Rune
>
>



Jesper Skriver (13-06-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 13-06-01 16:20

On Wed, 13 Jun 2001 16:37:48 +0200, Rune Klausen wrote:

>Kan man bruge en hvilken som helst HUB til BB|ADSL ?

Ja, en hvilken som helst hub/switch som kan køre 10 Mbps, men
jeg vil klart anbefale at købe en switch.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Rune Klausen (13-06-2001)
Kommentar
Fra : Rune Klausen


Dato : 13-06-01 17:07


"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> wrote in message
news:slrn9if0vc.uvf.jesper@freesbee.wheel.dk...
> On Wed, 13 Jun 2001 16:37:48 +0200, Rune Klausen wrote:
>
> >Kan man bruge en hvilken som helst HUB til BB|ADSL ?
>
> Ja, en hvilken som helst hub/switch som kan køre 10 Mbps, men
> jeg vil klart anbefale at købe en switch.

skal man også bruge en router ?
synes jeg har læst at man bare kunne forbinde modemet til hub'en og så
virkede det...

Nu har jeg 2 computere som deler forbindelsen, og data overførselen mellem
de 2 computere er minimal, kan det så ikke være fuldstændig ligegyldt om jg
har en switch eller en hub ?

-Rune



Jesper Skriver (13-06-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 13-06-01 17:30

On Wed, 13 Jun 2001 18:06:49 +0200, Rune Klausen wrote:
>
>"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> wrote in message
>news:slrn9if0vc.uvf.jesper@freesbee.wheel.dk...
>> On Wed, 13 Jun 2001 16:37:48 +0200, Rune Klausen wrote:
>>
>> >Kan man bruge en hvilken som helst HUB til BB|ADSL ?
>>
>> Ja, en hvilken som helst hub/switch som kan køre 10 Mbps, men
>> jeg vil klart anbefale at købe en switch.
>
>skal man også bruge en router ?

Nej, det er ikke nødvendigt.

>synes jeg har læst at man bare kunne forbinde modemet til hub'en og så
>virkede det...

Korrekt.

>Nu har jeg 2 computere som deler forbindelsen, og data overførselen mellem
>de 2 computere er minimal, kan det så ikke være fuldstændig ligegyldt om jg
>har en switch eller en hub ?

Hvis du har en hub, så bare behold den, men hvis du skal ud og købe kan det
ikke betale sig andet end at købe en switch.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Rune Klausen (13-06-2001)
Kommentar
Fra : Rune Klausen


Dato : 13-06-01 17:58


"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> wrote in message
news:slrn9if52v.voi.jesper@freesbee.wheel.dk...
> Hvis du har en hub, så bare behold den, men hvis du skal ud og købe kan
det
> ikke betale sig andet end at købe en switch.

Jeg har huben :) så gider jeg ikke bruge penge på at købe en switch...

-Rune



- A (13-06-2001)
Kommentar
Fra : - A


Dato : 13-06-01 21:05

On Wed, 13 Jun 2001 18:58:12 +0200, "Rune Klausen"
<Rune.Klausen@Paradis.dk> wrote:

>
>"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> wrote in message
>news:slrn9if52v.voi.jesper@freesbee.wheel.dk...

<...................>

Kald mig bare fatsvag hvis i vil men, jeg vil lige være helt sikker på
essensen af denne tråd.

Hvis man har en hub til sit hjemmenetværk er det bare at bestille
Bredbånd hos TDC - sætte modem og skillefilter op og man er kørende?

Ikke noget med køb af hverken router, switch eller andet hardware?

Der er hul igennem til nettet, når modem og filter er sat op?

Isåfald er det jo en helt anden snak for mit vedkommende

--

Med Venlig Hilsen
- W.G


Jesper Skriver (13-06-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 13-06-01 22:31

On Wed, 13 Jun 2001 22:05:28 +0200, - A wrote:

>Hvis man har en hub til sit hjemmenetværk er det bare at bestille
>Bredbånd hos TDC - sætte modem og skillefilter op og man er kørende?

Ja, i default versionen kan du få op til 2 adresser, ergo du kan få
2 maskiner på, hvis du har flere, så kan du købe dig adgang til flere
adresser (op til 6 ialt)

>Ikke noget med køb af hverken router, switch eller andet hardware?

Nej, det er ikke nødvendigt.

>Der er hul igennem til nettet, når modem og filter er sat op?

Ja.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Rune Klausen (13-06-2001)
Kommentar
Fra : Rune Klausen


Dato : 13-06-01 22:35


"- A" <not@me.com> wrote in message
news:1lhfitofhfabg8jfv5361jceuub0rgc76c@4ax.com...
> On Wed, 13 Jun 2001 18:58:12 +0200, "Rune Klausen"
> <Rune.Klausen@Paradis.dk> wrote:
>
> >
> >"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> wrote in message
> >news:slrn9if52v.voi.jesper@freesbee.wheel.dk...
>
> <...................>
>
> Kald mig bare fatsvag hvis i vil men, jeg vil lige være helt sikker på
> essensen af denne tråd.

fatsvag ? naahhh, det tror jeg ikke, der har været en del forvirgin omkring
dettet produkt...

> Hvis man har en hub til sit hjemmenetværk er det bare at bestille
> Bredbånd hos TDC - sætte modem og skillefilter op og man er kørende?

ja

> Ikke noget med køb af hverken router, switch eller andet hardware?

nej

> Der er hul igennem til nettet, når modem og filter er sat op?

ja

> Isåfald er det jo en helt anden snak for mit vedkommende

?

-Rune



René Frej Nielsen (14-06-2001)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 14-06-01 00:43

Jesper Skriver <jesper@wheel.dk> wrote:

> On Wed, 13 Jun 2001 16:37:48 +0200, Rune Klausen wrote:
>
> >Kan man bruge en hvilken som helst HUB til BB|ADSL ?
>
> Ja, en hvilken som helst hub/switch som kan køre 10 Mbps, men
> jeg vil klart anbefale at købe en switch.

Er der nogen praktisk forskel i forbindelse med BB om man bruger hub
eller switch?

Bare nysgerrig!

--
René

Jesper Skriver (14-06-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 14-06-01 08:55

On Thu, 14 Jun 2001 01:42:40 +0200, René Frej Nielsen wrote:
>Jesper Skriver <jesper@wheel.dk> wrote:
>
>> On Wed, 13 Jun 2001 16:37:48 +0200, Rune Klausen wrote:
>>
>> >Kan man bruge en hvilken som helst HUB til BB|ADSL ?
>>
>> Ja, en hvilken som helst hub/switch som kan køre 10 Mbps, men
>> jeg vil klart anbefale at købe en switch.
>
>Er der nogen praktisk forskel i forbindelse med BB om man bruger hub
>eller switch?

Ja, at L2 unicast trafik mellem dine maskiner ikke sendes til ADSL
modem'et.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

AKB (14-06-2001)
Kommentar
Fra : AKB


Dato : 14-06-01 13:53

Forklar lige den.
Skal alt trafik mellem de 2 computere over ADSL (256kb/s) med en hub????

--------------------------------------------------------
Anders Bystrup
The Peoples Republic of Denmark
--------------------------------------------------------
"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> wrote in message
news:slrn9igr7o.1cji.jesper@freesbee.wheel.dk...
> On Thu, 14 Jun 2001 01:42:40 +0200, René Frej Nielsen wrote:
> >Jesper Skriver <jesper@wheel.dk> wrote:
> >
> >> On Wed, 13 Jun 2001 16:37:48 +0200, Rune Klausen wrote:
> >>
> >> >Kan man bruge en hvilken som helst HUB til BB|ADSL ?
> >>
> >> Ja, en hvilken som helst hub/switch som kan køre 10 Mbps, men
> >> jeg vil klart anbefale at købe en switch.
> >
> >Er der nogen praktisk forskel i forbindelse med BB om man bruger hub
> >eller switch?
>
> Ja, at L2 unicast trafik mellem dine maskiner ikke sendes til ADSL
> modem'et.
>
> --
> Jesper Skriver, CCIE #5456
> FreeBSD committer



Jesper Skriver (14-06-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 14-06-01 14:23

On Thu, 14 Jun 2001 14:53:29 +0200, AKB wrote:
>--------------------------------------------------------
>"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> wrote in message
>news:slrn9igr7o.1cji.jesper@freesbee.wheel.dk...
>> On Thu, 14 Jun 2001 01:42:40 +0200, René Frej Nielsen wrote:
>> >Jesper Skriver <jesper@wheel.dk> wrote:
>> >
>> >> On Wed, 13 Jun 2001 16:37:48 +0200, Rune Klausen wrote:
>> >>
>> >> >Kan man bruge en hvilken som helst HUB til BB|ADSL ?
>> >>
>> >> Ja, en hvilken som helst hub/switch som kan køre 10 Mbps, men
>> >> jeg vil klart anbefale at købe en switch.
>> >
>> >Er der nogen praktisk forskel i forbindelse med BB om man bruger hub
>> >eller switch?
>>
>> Ja, at L2 unicast trafik mellem dine maskiner ikke sendes til ADSL
>> modem'et.
>
>Forklar lige den.
>Skal alt trafik mellem de 2 computere over ADSL (256kb/s) med en hub????

Sådan virker en hub, alt trafik sendes til alle porte incl. den hvor
ADSL modem'et sidder

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

René Frej Nielsen (14-06-2001)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 14-06-01 17:08

Jesper Skriver <jesper@wheel.dk> wrote:

> >> >Er der nogen praktisk forskel i forbindelse med BB om man bruger hub
> >> >eller switch?
> >>
> >> Ja, at L2 unicast trafik mellem dine maskiner ikke sendes til ADSL
> >> modem'et.
> >
> >Forklar lige den.
> >Skal alt trafik mellem de 2 computere over ADSL (256kb/s) med en hub????
>
> Sådan virker en hub, alt trafik sendes til alle porte incl. den hvor
> ADSL modem'et sidder

OK, man _skal_ have en switch!

--
René

Martin Højriis Krist~ (14-06-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 14-06-01 23:13

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse
news:slrn9iheet.1g0j.jesper@freesbee.wheel.dk...
> Sådan virker en hub, alt trafik sendes til alle porte incl. den hvor
> ADSL modem'et sidder

Vil den ikke kun overføre det der er sendt direkte til dens mac-adresse?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet


Jesper Skriver (14-06-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 14-06-01 23:22

On Fri, 15 Jun 2001 00:13:25 +0200, Martin Højriis Kristensen wrote:
>"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse
>news:slrn9iheet.1g0j.jesper@freesbee.wheel.dk...
>> Sådan virker en hub, alt trafik sendes til alle porte incl. den hvor
>> ADSL modem'et sidder
>
>Vil den ikke kun overføre det der er sendt direkte til dens mac-adresse?

En hub repeater hver eneste bit modtaget på en vilkårlig port til alle
andre porte.

En hub aner intet om mac adresser, i modsætning til en ethernet switch.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Martin Højriis Krist~ (14-06-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 14-06-01 23:22

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse
news:slrn9iie25.ocs.jesper@freesbee.wheel.dk...
> >> Sådan virker en hub, alt trafik sendes til alle porte incl. den hvor
> >> ADSL modem'et sidder
> >Vil den ikke kun overføre det der er sendt direkte til dens mac-adresse?
> En hub repeater hver eneste bit modtaget på en vilkårlig port til alle
> andre porte.

(lad os endelig ikke starte den diskussion igen)
Jeg mente modemet. Om modemet har en intelligens og frasorterer trafik der
ikke er broadcast eller unicast til den

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet


Jesper Skriver (15-06-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 15-06-01 00:15

On Fri, 15 Jun 2001 00:21:38 +0200, Martin Højriis Kristensen wrote:
>"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse
>news:slrn9iie25.ocs.jesper@freesbee.wheel.dk...
>> >> Sådan virker en hub, alt trafik sendes til alle porte incl. den hvor
>> >> ADSL modem'et sidder
>> >Vil den ikke kun overføre det der er sendt direkte til dens mac-adresse?
>>
>> En hub repeater hver eneste bit modtaget på en vilkårlig port til alle
>> andre porte.
>
>(lad os endelig ikke starte den diskussion igen)
>Jeg mente modemet.

Ok, der forvirrede du mig (snakket om "dens" mac adresse, ikke at en hub
har en, men modem'et har heller ikke).

>Om modemet har en intelligens og frasorterer trafik der
>ikke er broadcast eller unicast til den

Jeg ved faktisk ikke om det er en bridge eller en repeater, jeg vil dog
håbe det er en bridge, og i givet fald har du ret.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste