/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Garanti
Fra : Aksel


Dato : 10-01-06 17:23

Vi har for snart et år siden købt et nyt TV apparat, det har en periodisk
fejl som første gang blev påtalt inden apparatet var ½ år gammelt, det stod
ca. 4 uger på værksted hvor de ikke så fejlen, nu er det igen på værksted,
og de har heller ikke set fejlen denne gang, vi har anmodet sælgeren om at
kontakte Philips for at få dem til at undersøge det.

Fejlen viser sig ca. to gange om måneden, ved tænding af apparatet er
billedet sort-hvid, når man slukker på vægudtaget er billedet i orden igen
når vi tænder, sådan en fejl er næsten umulig at påvise, og endnu sværere at
reparere.

Vort eneste bevis for at der er en fejl, er at vi to gange har sendt det til
reparation og derved haft afsavn i næsten to måneder indenfor et år, det gør
man vel ikke for at ulejlige sælger og værksted, men som bevis er det ikke
meget værd.

Hvordan er vores retsstilling hvis fabrikantens værksted heller ikke finder
fejlen?

Hilsen Aksel



 
 
Holst (10-01-2006)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 10-01-06 17:54


Aksel wrote:

> Hvordan er vores retsstilling hvis fabrikantens værksted heller ikke finder
> fejlen?

Dårligt.

Spørgsmålet er, om det ikke er nemmeste bare at lære at leve med det,
hvis det kun er to gange om måneden. Ja, det er ikke den bedste løsning,
men den nemmeste. Og så kan du jo købe Panasonic næste gang.

Aksel (10-01-2006)
Kommentar
Fra : Aksel


Dato : 10-01-06 22:16


"Holst" <newsjan06@shelter.dk> skrev i en meddelelse
news:43c3e6b5$0$1847$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Aksel wrote:
>
>> Hvordan er vores retsstilling hvis fabrikantens værksted heller ikke
>> finder fejlen?
>
> Dårligt.
>
> Spørgsmålet er, om det ikke er nemmeste bare at lære at leve med det, hvis
> det kun er to gange om måneden. Ja, det er ikke den bedste løsning, men
> den nemmeste. Og så kan du jo købe Panasonic næste gang.

Det ville selvfølgelig være det nemmeste, men jeg er ikke indstillet på at
acceptere at et TV til ca. 10.000 kr ikke er i orden, jeg har siden jeg
skrev fundet en anden der har nøjagtig samme fejl på samme model, så jeg vil
prøve at alliere mig med ham.

Mine erfaringer med elektronik er at periodiske fejl ofte tiltager med
tiden.

Hilsen Aksel



Nielsen (10-01-2006)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 10-01-06 22:42

> Fejlen viser sig ca. to gange om måneden, ved tænding af apparatet er
> billedet sort-hvid, når man slukker på vægudtaget er billedet i orden igen
> når vi tænder, sådan en fejl er næsten umulig at påvise, og endnu sværere at
> reparere.

Kan I ikke fange et billede af fejlen mens TVet viser et program, som
alle ved er i farver, med et digital kamera? TV2 Nyhederne eller TV
Avisen, f.eks.

Så har I løftet bevisbyrden for at apparatet har en fejl.

Hvis ikke I kan bevise at apparatet har en fejl, står I dårligt, i og
med at køber har bevisbyrden efter 6 måneder efter købet.

Sebastian

Aksel (10-01-2006)
Kommentar
Fra : Aksel


Dato : 10-01-06 22:50



> Kan I ikke fange et billede af fejlen mens TVet viser et program, som alle
> ved er i farver, med et digital kamera? TV2 Nyhederne eller TV Avisen,
> f.eks.
>
> Så har I løftet bevisbyrden for at apparatet har en fejl.
>
> Hvis ikke I kan bevise at apparatet har en fejl, står I dårligt, i og med
> at køber har bevisbyrden efter 6 måneder efter købet.
>
> Sebastian
Tak for rådet, vi har heldigvis haft det til rep. første gang inden det var
½ år gammelt.

hilsen Aksel



ellisa (11-01-2006)
Kommentar
Fra : ellisa


Dato : 11-01-06 02:55


"Nielsen" <l00t@questkeep.com> skrev i en meddelelse
news:43c42a1c$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...
>> Fejlen viser sig ca. to gange om måneden, ved tænding af apparatet er
>> billedet sort-hvid, når man slukker på vægudtaget er billedet i orden
>> igen når vi tænder, sådan en fejl er næsten umulig at påvise, og endnu
>> sværere at reparere.
>
> Kan I ikke fange et billede af fejlen mens TVet viser et program, som alle
> ved er i farver, med et digital kamera? TV2 Nyhederne eller TV Avisen,
> f.eks.
>
> Så har I løftet bevisbyrden for at apparatet har en fejl.

Det er jo ikke noget problem at fjerne farverne fra et fjernsyn så billedet
fremstår i sort/hvid.

Ok, at man så gider at gøre for at "opfinde" en fejl der ikke er der - det
lyder ikke sandsynligt. Jeg tror bare ikke at det bevis ville holde i sagen.

/ellisa



Nielsen (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 11-01-06 10:05

ellisa wrote:
> Det er jo ikke noget problem at fjerne farverne fra et fjernsyn så billedet
> fremstår i sort/hvid.

Så kunne man samtidig tage et billede af onscreen displayet hvor
farve-indstillingen står til MAX.

Når det kommer til bevisføring for at et produkt er i stykker, fortæller
Forbruger[styrelsen/ombudsmanden/klagenævnet] at det er nok at
sandsynliggøre at fejlen er der, for at løfte bevisbyrden.

Om det holder i en retssal, ved jeg dog ikke - og link har jeg heller
ikke til at understøtte det.

Christian (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Christian


Dato : 11-01-06 17:17

Aksel wrote:
> Vi har for snart et år siden købt et nyt TV apparat, det har en periodisk
> fejl som første gang blev påtalt inden apparatet var ½ år gammelt, det stod
> ca. 4 uger på værksted hvor de ikke så fejlen, nu er det igen på værksted,
> og de har heller ikke set fejlen denne gang, vi har anmodet sælgeren om at
> kontakte Philips for at få dem til at undersøge det.
>
> Fejlen viser sig ca. to gange om måneden, ved tænding af apparatet er
> billedet sort-hvid, når man slukker på vægudtaget er billedet i orden igen
> når vi tænder, sådan en fejl er næsten umulig at påvise, og endnu sværere at
> reparere.
>
> Vort eneste bevis for at der er en fejl, er at vi to gange har sendt det til
> reparation og derved haft afsavn i næsten to måneder indenfor et år, det gør
> man vel ikke for at ulejlige sælger og værksted, men som bevis er det ikke
> meget værd.
>
> Hvordan er vores retsstilling hvis fabrikantens værksted heller ikke finder
> fejlen?
>
> Hilsen Aksel


Har i prøvet at kontakte philips selv?
De har en fabelagtig slutbruger service på ihvertfald deres computer skærme.
>
>

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste