/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
R6 motoren skildt ad nu....
Fra : Jesper Andersen


Dato : 29-12-05 15:50

Hej Gruppe...
Som tidligere nemt havde jeg problemer med 2 gearet på min R6er fra år
2000. Nu er jeg igang med vinter projektet,og har nu fået skildt
motoren ad, og det viste sig at gear hjulene på 2 & 6 gear var
slidte... Så nu venter jeg bare på reservedelene skal komme hjem, så
jeg kan få den samlet igen.

Jeg har lidt billeder her, men der kommer flere.

http://www.syswatch.dk/?s=visgal&gid=11

Mvh
Jesper Andersen

 
 
hb (01-01-2006)
Kommentar
Fra : hb


Dato : 01-01-06 20:11

hvordan ser skiftegaflerne ud??
mvh
niels
"Jesper Andersen" <ja@REMOVEpalby.dk> skrev i en meddelelse
news:knt7r19onre7khajiaq467ert6p2pcgv50@4ax.com...
> Hej Gruppe...
> Som tidligere nemt havde jeg problemer med 2 gearet på min R6er fra år
> 2000. Nu er jeg igang med vinter projektet,og har nu fået skildt
> motoren ad, og det viste sig at gear hjulene på 2 & 6 gear var
> slidte... Så nu venter jeg bare på reservedelene skal komme hjem, så
> jeg kan få den samlet igen.
>
> Jeg har lidt billeder her, men der kommer flere.
>
> http://www.syswatch.dk/?s=visgal&gid=11
>
> Mvh
> Jesper Andersen



Jesper Andersen (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Andersen


Dato : 02-01-06 09:05

Hej Niels,
Den ene er en anelse bøjet og har fået et par skrammer, så den bliver
også lige skiftet. Jeg har også valgt at skifte 3&4 gear nu når jeg er
herinde...

Mvh
Jesper Andersen

On Sun, 1 Jan 2006 20:11:11 +0100, "hb" <n_j@stofanet.dk> wrote:

>hvordan ser skiftegaflerne ud??
>mvh
>niels
>"Jesper Andersen" <ja@REMOVEpalby.dk> skrev i en meddelelse
>news:knt7r19onre7khajiaq467ert6p2pcgv50@4ax.com...
>> Hej Gruppe...
>> Som tidligere nemt havde jeg problemer med 2 gearet på min R6er fra år
>> 2000. Nu er jeg igang med vinter projektet,og har nu fået skildt
>> motoren ad, og det viste sig at gear hjulene på 2 & 6 gear var
>> slidte... Så nu venter jeg bare på reservedelene skal komme hjem, så
>> jeg kan få den samlet igen.
>>
>> Jeg har lidt billeder her, men der kommer flere.
>>
>> http://www.syswatch.dk/?s=visgal&gid=11
>>
>> Mvh
>> Jesper Andersen
>

Kenneth Østrup (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Kenneth Østrup


Dato : 02-01-06 09:16

Jesper Andersen wrote:
> Den ene er en anelse bøjet og har fået et par skrammer, så den bliver
> også lige skiftet. Jeg har også valgt at skifte 3&4 gear nu når jeg er
> herinde...
>

Hej Jesper,

Jeg synes ikke umiddelbart jeg kan se noget synligt slid på de billeder
du har linket til, er det noget du har målt eller er det rent faktisk
synligt slid der er tale om?

Det er blot af ren nysgerrighed.

--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup
Weblog: <http://blog.riskoger.net/>
Billedarkiv: <http://bronson.dk/>
Honda RC04/SC01/PC25 - 1984

Armand (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-01-06 20:30

Kenneth Østrup wrote:
>
>
> Jeg synes ikke umiddelbart jeg kan se noget synligt slid på de billeder
> du har linket til, er det noget du har målt eller er det rent faktisk
> synligt slid der er tale om?


Kig ikke tænder - De er i konstant indgreb og er ikke dém man "børster".
Kig på kanterne af "kløerne" og hullerne til samme i modparten!

--
Armand.

Jesper Pedersen (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Pedersen


Dato : 02-01-06 22:53

Jesper Andersen wrote:

> Hej Niels,
> Den ene er en anelse bøjet og har fået et par skrammer, så den bliver
> også lige skiftet. Jeg har også valgt at skifte 3&4 gear nu når jeg er
> herinde...

Er det normalt at en R6 gearkasse bliver så slidt i låbet af så kort tid,
eller har din bare ikke haft et let liv?

/
Jesper


Moller (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 02-01-06 23:03

Jesper Pedersen wrote:
> Jesper Andersen wrote:
>
>> Hej Niels,
>> Den ene er en anelse bøjet og har fået et par skrammer, så den bliver
>> også lige skiftet. Jeg har også valgt at skifte 3&4 gear nu når jeg er
>> herinde...
>
> Er det normalt at en R6 gearkasse bliver så slidt i låbet af så kort
> tid, eller har din bare ikke haft et let liv?

   Standard yamaha problem, det gælder for en del modeller, ala
Tordenmissen, R6, FZR, nogen siger R1... så der XT dunkerne osv... jo
jo, det med dårlige gearkasser kan yamaha virkelig finde ud af :) men de
viker godt indtil de begynder at lave knuder :) siges der.


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit , www.molnit.com

Jesper Andersen (03-01-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Andersen


Dato : 03-01-06 09:22

Hey...
Mit lorte kamera kunne ikke komme tæt nok på emnet uden at gøre det
sløret, så jeg havde lidt svært ved at tage et billede af selve
"problemet".
Men man kan sagtens se med det blotte øje hvad problemet er.
Det er som armand skriver, det er kanterne på "kløerne (dogs)" som
bliver slidte, og ligeledes indgrebet i modparten som får runde
kanter. Og det gør at den kan springe i gearne ved hård belastning.

Vi er lige gået igang med min kammerats FZR, som har præcis samme
problem som min R6er. Så den mister bunden her i weekenden. Flere
billeder kommer senere.
Men se evt forløbig galleri her:
http://www.syswatch.dk/?s=visgal&gid=12

Det er ikke min cykel der har haft et hårdt liv, men derimods Yamahas
ingeniører der havde tømmermænd da de designede gearkasser.
Det er et generelt Yamaha problem og især på 99-00 R6ere.
Bare reservedelene til gearkassen koster omkring 4500-5000 kr.

Mvh
Jesper Andersen

On Mon, 02 Jan 2006 23:02:45 +0100, Moller <news@molnit.com> wrote:

>Jesper Pedersen wrote:
>> Jesper Andersen wrote:
>>
>>> Hej Niels,
>>> Den ene er en anelse bøjet og har fået et par skrammer, så den bliver
>>> også lige skiftet. Jeg har også valgt at skifte 3&4 gear nu når jeg er
>>> herinde...
>>
>> Er det normalt at en R6 gearkasse bliver så slidt i låbet af så kort
>> tid, eller har din bare ikke haft et let liv?
>
>   Standard yamaha problem, det gælder for en del modeller, ala
>Tordenmissen, R6, FZR, nogen siger R1... så der XT dunkerne osv... jo
>jo, det med dårlige gearkasser kan yamaha virkelig finde ud af :) men de
>viker godt indtil de begynder at lave knuder :) siges der.

Kai Harrekilde-Peter~ (03-01-2006)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 03-01-06 12:34

Jesper Andersen <ja@REMOVEpalby.dk> writes:

> Det er ikke min cykel der har haft et hårdt liv, men derimods Yamahas
> ingeniører der havde tømmermænd da de designede gearkasser.
> Det er et generelt Yamaha problem og især på 99-00 R6ere.

*Meget* generelt yamaha problem. Klonk'et er der helt tilbage i '88
XT600Z og mindst frem til '03 YZF-R1.

Hvis Christer læser dette, kan han jo kommentere om XT'eren stadig
klonk'er i gearkassen.


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste