/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Pocketbikes-kinabikes
Fra : MKS - 74


Dato : 07-12-05 13:24

Tyske ARD havde i går et indslag om pocketbikes og det var (u)artige
sager der blev præsenteret, ved ikke om det bliver genudsendt eller
kan ses på nettet, men ellers er her et resume:

http://www.daserste.de/plusminus/beitrag_dyn~uid,uot04nrqnbcg8kzu~cm.asp

Kvaliteten af de viste kinacykler var helt ekstrem ringe...

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

 
 
S.B. (07-12-2005)
Kommentar
Fra : S.B.


Dato : 07-12-05 17:21


> Kvaliteten af de viste kinacykler var helt ekstrem ringe...
>
> --
> -Michael
> CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
> Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:

Ikke noget nyt i det, desværre ser folk sjældent på kvaliteten når det nu
kun koster 10.000 kr. for en ny MC, så vælger man ofte at sætte kvaliteten
lidt til en side.
lidt som dem der vælger lavprisforsikringer, de bliver også, som dem på
kianbikes, klogere den dag uheldet er ude

Steen



Anders Majland (07-12-2005)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 07-12-05 19:04

> lidt som dem der vælger lavprisforsikringer, de bliver også, som dem på
> kianbikes, klogere den dag uheldet er ude

Det er jeg så helt uenig - på forsikringsområdet er der meget lidt
sammenhæng mellem præmier og service. Selskabernes beregning af risiko (og
dermed præmie) er temmeligt uigennemskuelige. Ikke fordi jeg selv har brugt
så mange selskaber. Jeg var ca. årti kunde hos TopDanmark men 3-4år været
kunde hos GF - Ved skiftet faldt min kasko på apriliaen til 1/4 og var årdag
til skiftet. Da vi købte hus var vi også rundt hos mange selskaber - igen
var problemet at vore ejendom er lidt atypisk og derfor variede priserne en
faktor 3 for stort set samme dækning - det blev så også GF da de ikke var
meget dyrere end de billigste ... Begge selskaber har jeg været helt
tilfredse med ved de skader der har været - men regnskabsafdelingen hos
TopDK var jeg ikke tilfreds med (bla. præsterede de at opkræve præmien 2
gange med under en måneds mellemrum)



Brian (07-12-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 07-12-05 21:38

Jeg synes nu også det er en ret dårlig sammenligning, at bruge
forsikringer..
Vi bruger IF, og har haft brug for dem, og havde absolut ingen problemer!!
Desuden er prisforskellen mellem mærkevare og 'efterligninger' kun e¨n
betaling for navnet..
Bare se VW og Skoda..

- Brian


"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:43972408$0$1841$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> lidt som dem der vælger lavprisforsikringer, de bliver også, som dem på
>> kianbikes, klogere den dag uheldet er ude
>
> Det er jeg så helt uenig - på forsikringsområdet er der meget lidt
> sammenhæng mellem præmier og service. Selskabernes beregning af risiko (og
> dermed præmie) er temmeligt uigennemskuelige. Ikke fordi jeg selv har
> brugt så mange selskaber. Jeg var ca. årti kunde hos TopDanmark men 3-4år
> været kunde hos GF - Ved skiftet faldt min kasko på apriliaen til 1/4 og
> var årdag til skiftet. Da vi købte hus var vi også rundt hos mange
> selskaber - igen var problemet at vore ejendom er lidt atypisk og derfor
> variede priserne en faktor 3 for stort set samme dækning - det blev så
> også GF da de ikke var meget dyrere end de billigste ... Begge selskaber
> har jeg været helt tilfredse med ved de skader der har været - men
> regnskabsafdelingen hos TopDK var jeg ikke tilfreds med (bla. præsterede
> de at opkræve præmien 2 gange med under en måneds mellemrum)
>



Moller (07-12-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 07-12-05 23:17

Brian wrote:
> Jeg synes nu også det er en ret dårlig sammenligning, at bruge
> forsikringer..
> Vi bruger IF, og har haft brug for dem, og havde absolut ingen problemer!!
> Desuden er prisforskellen mellem mærkevare og 'efterligninger' kun e¨n
> betaling for navnet..
> Bare se VW og Skoda..

   Det er set før, der var også folk der mente at dæk købt i tyskland frem
for hos en forhandler herhjemme absolut måtte være dårligere, nu de var
så biligere... selv om vi snakker om præcis samme mærke, model og årgang
osv :) det kan søge om i gamle indlæg, mener det var for 3-4 år siden
det debatindlæg kom, ret underholdene.

   Og så er en stor del af de dyr mærker jo også lavet i østen aligevel,
stort set alt elektronik i styktal over 1000stk. laves i kina eller
deromkring osv. forskellen er ikke prisen, men kvalitets styringen, og
den variere enormt i kina endnu, men bare rolig den skal nok komme, lige
som den manglede i Japan engang, korea, taiwan osv...

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit , www.molnit.com

Kenneth Østrup (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Kenneth Østrup


Dato : 08-12-05 03:35

Moller wrote:
> Det er set før, der var også folk der mente at dæk købt i tyskland
> frem for hos en forhandler herhjemme absolut måtte være dårligere, nu de
> var så biligere... selv om vi snakker om præcis samme mærke, model og
> årgang osv :) det kan søge om i gamle indlæg, mener det var for 3-4 år
> siden det debatindlæg kom, ret underholdene.
>

Ja, jeg var i en nødløsning en lørdag (juli tror jeg) inde hos "Stevens
MC Shop" på Amager, for at få monteret mine nyindkøbte Michelin Pilot
Road dæk jeg havde købt fra reifenversand.com.

Der spurgte ekspedienten mig nysgerrigt om hvor jeg havde købt mine dæk,
jeg fortalte ham web-adressen, hvorefter han tjekkede den straks - Med
stor åbenlyshed om at han ikke havde set siden før fortalte ekspedienten
mig, at han godt kendte dem og at mine dæk var afkom fra Michelins
fejlproduktion. Hvilket betød at der højst sansynligt var "skæve" dæk
jeg havde fået - hvilket kunne resultere i wobling eller styrt i skarpe
sving med meget nedlægning.
- "Hvor dum kan man være? kald på din lærer!"

Jeg kunne ikke gøre andet end at smile men valgte at holde min mund og
blot bryde sammen af grin indvendigt.

Jeg kan overhovedet ikke forestille mig at en dækproducent som Michelin
vil lægge navn til fejlproduceret motorcykeldæk MED DERES KLISTERMÆRKE
PÅ! (se: <http://blog.riskoger.net/photos/20050812_01.jpg>).

At det så blev 500 kr for montering af de to dæk, hvilket tog dem *max*
10 minutter, det er så den _samme_ side af sagen - lidt desperat er man
vel for at komme ud og køre med nye dæk i en varm og solrig weekend.

--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup
Weblog: <http://blog.riskoger.net/>
Billedarkiv: <http://bronson.dk/>
Honda RC04/SC01/PC25 - 1984

Kenneth Østrup (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Kenneth Østrup


Dato : 08-12-05 03:40

Kenneth Østrup wrote:
> (se: <http://blog.riskoger.net/photos/20050812_01.jpg>).

Det var selvfølgelig Lørdag d. 13 August 2005

--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup
Weblog: <http://blog.riskoger.net/>
Billedarkiv: <http://bronson.dk/>
Honda RC04/SC01/PC25 - 1984

Moller (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 08-12-05 07:16

Kenneth Østrup wrote:
> Moller wrote:
>> Det er set før, der var også folk der mente at dæk købt i tyskland
>> frem for hos en forhandler herhjemme absolut måtte være dårligere, nu de
>> var så biligere... selv om vi snakker om præcis samme mærke, model og
>> årgang osv :) det kan søge om i gamle indlæg, mener det var for 3-4 år
>> siden det debatindlæg kom, ret underholdene.
>>
>
> Ja, jeg var i en nødløsning en lørdag (juli tror jeg) inde hos "Stevens
> MC Shop" på Amager, for at få monteret mine nyindkøbte Michelin Pilot
> Road dæk jeg havde købt fra reifenversand.com.
>
> Der spurgte ekspedienten mig nysgerrigt om hvor jeg havde købt mine dæk,
> jeg fortalte ham web-adressen, hvorefter han tjekkede den straks - Med
> stor åbenlyshed om at han ikke havde set siden før fortalte ekspedienten
> mig, at han godt kendte dem og at mine dæk var afkom fra Michelins
> fejlproduktion. Hvilket betød at der højst sansynligt var "skæve" dæk
> jeg havde fået - hvilket kunne resultere i wobling eller styrt i skarpe
> sving med meget nedlægning.
> - "Hvor dum kan man være? kald på din lærer!"
>
> Jeg kunne ikke gøre andet end at smile men valgte at holde min mund og
> blot bryde sammen af grin indvendigt.
>
> Jeg kan overhovedet ikke forestille mig at en dækproducent som Michelin
> vil lægge navn til fejlproduceret motorcykeldæk MED DERES KLISTERMÆRKE
> PÅ! (se: <http://blog.riskoger.net/photos/20050812_01.jpg>).
>
> At det så blev 500 kr for montering af de to dæk, hvilket tog dem *max*
> 10 minutter, det er så den _samme_ side af sagen - lidt desperat er man
> vel for at komme ud og køre med nye dæk i en varm og solrig weekend.

   hmmmm, måtte også høre for en del ævl fra en stevens MC shop
medarbejder på en af banedagene i år... f.eks. måtte jeg høre meget ævl
om at det med at skrue på en MC kun ku gøres af en rigtig mekaniker osv.
??? f.eks. hang han sig fast i at mine blinklys foran kigger skråt op i
luften, og straks kommeteret at hvis jeg ikke havde fusket selv, og i
stedet brugt en mekaniker så ville det slet ikke være sket, og jeg måtte
nok tage den ned til et rigtigt værksted at få det fikset ???? hvad
ævler manden om, jeg ved godt mine lygte/blinklysholdere er vendt på
hovede, jeg gad bare ikke rette det efter montering = da jeg er min egen
mekaniker bestemmer jeg selv hvornår jeg retter mine egne fejl, men jeg
benægter dem jo ikke.

   Nå, men ellers virker de nu meget flinke derfra.

   AAgensen har da indrømmet det var de samme dæk, da jeg ringede og
spurgte om jeg kunne bytte et spritnyt BT-020 til et BT-010 fordæk, de
ville så ha penge ud over får det, i en mængde hvor jeg bare købte et
BT-010 fordæk i stedet, og solgte det andet. Ik fordi jeg gerne villle
gi 1-200Kr. oven i, meeeen over 500Kr. det er røverri... Nå, men jeg så
så også hvad sådan et dæk koster i dk. på den måde, og blev så glad for
at ha købt dækne i tyskland, fordækket koster hos dem 1395Kr. dengang,
og jeg gir lige omkring 1900Kr. for et for og bagdæk incl. fragt.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit , www.molnit.com

Kenneth Østrup (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Kenneth Østrup


Dato : 08-12-05 08:24

Moller wrote:
> hmmmm, måtte også høre for en del ævl fra en stevens MC shop
> medarbejder på en af banedagene i år... f.eks. måtte jeg høre meget ævl
> om at det med at skrue på en MC kun ku gøres af en rigtig mekaniker osv.
> ??? f.eks. hang han sig fast i at mine blinklys foran kigger skråt op i
> luften, og straks kommeteret at hvis jeg ikke havde fusket selv, og i
> stedet brugt en mekaniker så ville det slet ikke være sket, og jeg måtte
> nok tage den ned til et rigtigt værksted at få det fikset ???? hvad
> ævler manden om, jeg ved godt mine lygte/blinklysholdere er vendt på
> hovede, jeg gad bare ikke rette det efter montering = da jeg er min egen
> mekaniker bestemmer jeg selv hvornår jeg retter mine egne fejl, men jeg
> benægter dem jo ikke.
>

Haha, tag det hellere som et kompliment at han ikke havde andet at hænge
sig i end blinklysende
Personligt vil jeg kun gå ned på et værksted hvis alt andet fejler, det
med at skifte dæk kræver dog helst en dækmaskine og nogle
afballanceringsvægte samt en stand. Det kan slet ikke betale sig at købe
til mit forbrug.

Der er sgu da heller ikke noget sjovt i ikke at kende sin motorcykel,
hvad hvis man går i stå på vejen et sted, så ville det være pænt dumt at
få den hentet hvis det er noget man lige kan løse på MacGyver manér.

> AAgensen har da indrømmet det var de samme dæk, da jeg ringede og
> spurgte om jeg kunne bytte et spritnyt BT-020 til et BT-010 fordæk, de
> ville så ha penge ud over får det, i en mængde hvor jeg bare købte et
> BT-010 fordæk i stedet, og solgte det andet. Ik fordi jeg gerne villle
> gi 1-200Kr. oven i, meeeen over 500Kr. det er røverri... Nå, men jeg så
> så også hvad sådan et dæk koster i dk. på den måde, og blev så glad for
> at ha købt dækne i tyskland, fordækket koster hos dem 1395Kr. dengang,
> og jeg gir lige omkring 1900Kr. for et for og bagdæk incl. fragt.
>

Jeg tror jeg endte med at betale 2200-2500 for et komplet sæt Pilot
Road, da Stevens MC Shop prøvede at prakke et sæt til 3500 kr af på mig
selvom jeg havde købt dem jeg har nu, "da deres jo var bedre".

--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup
Weblog: <http://blog.riskoger.net/>
Billedarkiv: <http://bronson.dk/>
Honda RC04/SC01/PC25 - 1984

Per (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 08-12-05 09:27


"Kenneth Østrup" <ksFJERN@skysovs.com> skrev i en meddelelse
news:43979bd5$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Moller wrote:
>> Det er set før, der var også folk der mente at dæk købt i tyskland
>> frem for hos en forhandler herhjemme absolut måtte være dårligere, nu de
>> var så biligere... selv om vi snakker om præcis samme mærke, model og
>> årgang osv :) det kan søge om i gamle indlæg, mener det var for 3-4 år
>> siden det debatindlæg kom, ret underholdene.
>>
> Der spurgte ekspedienten mig nysgerrigt om hvor jeg havde købt mine dæk,
> jeg fortalte ham web-adressen, hvorefter han tjekkede den straks - Med
> stor åbenlyshed om at han ikke havde set siden før fortalte ekspedienten
> mig, at han godt kendte dem og at mine dæk var afkom fra Michelins
> fejlproduktion. Hvilket betød at der højst sansynligt var "skæve" dæk
> jeg havde fået - hvilket kunne resultere i wobling eller styrt i skarpe
> sving med meget nedlægning.
> - "Hvor dum kan man være? kald på din lærer!"
>>
> At det så blev 500 kr for montering af de to dæk, hvilket tog dem *max*
> 10 minutter, det er så den _samme_ side af sagen - lidt desperat er man
> vel for at komme ud og køre med nye dæk i en varm og solrig weekend.
>

Hej Kenneth!

Sjov historie - Jeg har selv været hos Steven for at bytte 2 par tændrør,
jeg havde købt på nettet -hos Louis. Jeg ville bytte de 2 rør til 1 med et
andet glødetal. (Jeg havde købt et forkert)

Og der fik jeg også læst og påskrevet, at net-handel sucks. Men han byttede
da uden problemer.

Og så fortalte han mig om din historie med dine dæk - stort set det samme
som du skrev. De er ikke meget for, at sætte dæk på købt andetsteds. Mange
steder er det gratis at få sat dæk på, hvis købt samme sted. Men 500 kr. det
lyder helt vildt - selvom du selv kommer med dækkene.

Underligt - det må da være den nemmeste måde at tjene penge på. Tænk på
dækservice til biler - der er der overhovedet ikke den slags problemer.

Hvorfor køber en forretning ikke bare selv deres varer på nettet - de må da
alligevel kunne tjene en del på at sælge dem videre. Det er da garanteret
billigere at købe ex. tændrør hos Louis end det er for en forhandler at købe
dem hos en grossist her i DK.

Mvh. Per



Moller (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 08-12-05 10:09

Per wrote:

> Og så fortalte han mig om din historie med dine dæk - stort set det samme
> som du skrev. De er ikke meget for, at sætte dæk på købt andetsteds. Mange
> steder er det gratis at få sat dæk på, hvis købt samme sted. Men 500 kr. det
> lyder helt vildt - selvom du selv kommer med dækkene.

   Jeg fik tilbudet ca. 100Kr. pr. dæk, hos det lokale dækcenter i
vordingborg :) de ku så ikke afbalancere det da det jo ikke passer til
deres maskine :) men hvad pokker, sådan et hjemmestativ koster ik
meget(ja, det svare nok til dif.. op til stevens montering), og så er
man kørende aligevel.

> Underligt - det må da være den nemmeste måde at tjene penge på. Tænk på
> dækservice til biler - der er der overhovedet ikke den slags problemer.

   yeps :) Rent værksteds/dele set har Bil ejerne det rigtig godt vs. MC
folket :( har man måtte sande ved at skulle holde fruens dyt i live.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit , www.molnit.com

Anders Majland (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 08-12-05 09:45

> Desuden er prisforskellen mellem mærkevare og 'efterligninger' kun e¨n
> betaling for navnet..
> Bare se VW og Skoda..

Der er stadig en kvalitetsforskel fra skoda til vw - sammenligner man en
fabia og en polo vinder poloen da på kvalitetsindtrykket. Men pga den høje
afgift her i landet forstørres enhver lille forskel jo gevaldigt op på
prisen.

Men mange ting er hyldevarer hos koncernen og dermed billigt at
producere. Der er så heller ikke tvivl om at når de bygger en skoda bruges
de billigste hyldevarrer, mens en audi omvendt fyldes med de bedste
stumper. Så ligger vw og seat et sted midt imellem. Et godt eksempel
i en skoda fabia er bukke sig ned og kigge under instumentbordet. Det er
sparet så meget på gulvtæppet at der kun er tæppe på det du normalt ser - Så
stikke du hovedet ind i sædehøkde ser du direkte ind på isoleringsmaterialet
istedet.



Claus Rittig (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 08-12-05 18:33

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:4397f27d$0$8861$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Desuden er prisforskellen mellem mærkevare og 'efterligninger' kun e¨n
> > betaling for navnet..
> > Bare se VW og Skoda..
>
> Der er stadig en kvalitetsforskel fra skoda til vw - sammenligner man en
> fabia og en polo vinder poloen da på kvalitetsindtrykket.

70% af delene på de to biler er de samme.
(Oplysninger fra softwareleverandør)

Rittig



Anders Majland (09-12-2005)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 09-12-05 10:50

>> Der er stadig en kvalitetsforskel fra skoda til vw - sammenligner man en
>> fabia og en polo vinder poloen da på kvalitetsindtrykket.
>
> 70% af delene på de to biler er de samme.
> (Oplysninger fra softwareleverandør)

Skal såmend nok passe - mit motorrum er fulde af audi og vw mærker - De 30%
forskel er nok også mest på synlige ting som kunderne kan se forskel på. En
motorstyring er der jo ikke nogen grund til at lave med et skoda emblem - og
det ser kunden jo typisk ikke ...



Carsten Jensen (07-12-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Jensen


Dato : 07-12-05 18:57

Det ved os der kører race med dem. Der er 3 - 4 mærker der er iorden,
resten virker i bedste fald ikke - i værste fald når de virker er de
livsfarlige. Der er ikke mange der har kørt 3 omg på en 200 m lang
gocartbane på en kinabike uden at være i pit.



"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:3mkdp19p98v242k7gulllmcir6gav0clgu@4ax.com...
> Tyske ARD havde i går et indslag om pocketbikes og det var (u)artige
> sager der blev præsenteret, ved ikke om det bliver genudsendt eller
> kan ses på nettet, men ellers er her et resume:
>
> http://www.daserste.de/plusminus/beitrag_dyn~uid,uot04nrqnbcg8kzu~cm.asp
>
> Kvaliteten af de viste kinacykler var helt ekstrem ringe...
>
> --
> -Michael
> CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
> Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
> http://62.79.120.117/



klaus nielsen (07-12-2005)
Kommentar
Fra : klaus nielsen


Dato : 07-12-05 21:11



--"Carsten Jensen" <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4397226d$0$179$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Det ved os der kører race med dem. Der er 3 - 4 mærker der er iorden,
> resten virker i bedste fald ikke - i værste fald når de virker er de
> livsfarlige. Der er ikke mange der har kørt 3 omg på en 200 m lang
> gocartbane på en kinabike uden at være i pit.
>
>> http://www.daserste.de/plusminus/beitrag_dyn~uid,uot04nrqnbcg8kzu~cm.asp
>>
>> Kvaliteten af de viste kinacykler var helt ekstrem ringe...
>>
>> --
>> -Michael
>> CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
>> Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
>> http://62.79.120.117/
>
>
nu er jeg ikke lige så god til det tyske. men hvad er der i vejen med de
kina cykler eller hvad gør dem farlige ? er det samlekvaliteten der snakkes
om eller ??

mvh klaus nielsen
96' vfr750



Carsten Jensen (07-12-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Jensen


Dato : 07-12-05 21:24

Bremser der falder af, motor, fodhviler ...alt falder af. Stel der knækker.
Uanset hvad der går i stykker er det næsten umuligt at få reservedele.Hvis
det bliver på virker det ikke . Der mangler skruger. Det hele er samlet og
designet af Gog & Gokke...



"klaus nielsen" <klaus_nielsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:439741c6$0$47083$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>
> --"Carsten Jensen" <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4397226d$0$179$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Det ved os der kører race med dem. Der er 3 - 4 mærker der er iorden,
>> resten virker i bedste fald ikke - i værste fald når de virker er de
>> livsfarlige. Der er ikke mange der har kørt 3 omg på en 200 m lang
>> gocartbane på en kinabike uden at være i pit.
>>
>>> http://www.daserste.de/plusminus/beitrag_dyn~uid,uot04nrqnbcg8kzu~cm.asp
>>>
>>> Kvaliteten af de viste kinacykler var helt ekstrem ringe...
>>>
>>> --
>>> -Michael
>>> CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
>>> Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
>>> http://62.79.120.117/
>>
>>
> nu er jeg ikke lige så god til det tyske. men hvad er der i vejen med de
> kina cykler eller hvad gør dem farlige ? er det samlekvaliteten der
> snakkes om eller ??
>
> mvh klaus nielsen
> 96' vfr750
>



Dan \"748\" Dethlefs~ (07-12-2005)
Kommentar
Fra : Dan \"748\" Dethlefs~


Dato : 07-12-05 21:35

Carsten Jensen wrote:
> Bremser der falder af, motor, fodhviler ...alt falder af. Stel der knækker.
> Uanset hvad der går i stykker er det næsten umuligt at få reservedele.Hvis
> det bliver på virker det ikke . Der mangler skruger. Det hele er samlet og
> designet af Gog & Gokke...
>

Kan vel sammelignes med de 10-20-30 kroners værktøjsmarked der tit
findes f.eks. i Bilka, A-Z og Silvan. Pænt at se på men totalt ubrugligt.

Det burde forbydes at bruge råstoffer og energi på at producere og sælge
sådan noget skrammel.

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S - GSX-R250(til salg) - ES250/2(til salg)
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk

Kenneth Østrup (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Kenneth Østrup


Dato : 08-12-05 03:20

Dan "748" Dethlefsen wrote:
> Kan vel sammelignes med de 10-20-30 kroners værktøjsmarked der tit
> findes f.eks. i Bilka, A-Z og Silvan. Pænt at se på men totalt ubrugligt.
>
> Det burde forbydes at bruge råstoffer og energi på at producere og sælge
> sådan noget skrammel.
>

Der er nogen af os mennesker som ikke kan tænke udover prisen og
desværre er der også nogle af den kategori som aldrig lærer det. Selvom
de står med en knækket stjerneskruetrækker fra Silvan, som lige havde
spændt sin første skrue.

--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup
Weblog: <http://blog.riskoger.net/>
Billedarkiv: <http://bronson.dk/>
Honda RC04/SC01/PC25 - 1984

Claus Rittig (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 08-12-05 18:35

"Carsten Jensen" <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:439744c4$0$171$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Bremser der falder af, motor, fodhviler ...alt falder af. Stel der
knækker.
> Uanset hvad der går i stykker er det næsten umuligt at få reservedele.Hvis
> det bliver på virker det ikke . Der mangler skruger. Det hele er samlet og
> designet af Gog & Gokke...

Det lyder som en god beskrivelse af min kina-bike.
DAMN den billige cykel er egentlig ikke ret billig...

Rittig



Carsten Jensen (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Jensen


Dato : 08-12-05 19:29

Nej, og man mister lysten til at køre race. Fanden tage de Kina forhandlere.


"Claus Rittig" <ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:43986ecc$1@news.dansketelecom.com...
> "Carsten Jensen" <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:439744c4$0$171$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Bremser der falder af, motor, fodhviler ...alt falder af. Stel der
> knækker.
>> Uanset hvad der går i stykker er det næsten umuligt at få
>> reservedele.Hvis
>> det bliver på virker det ikke . Der mangler skruger. Det hele er samlet
>> og
>> designet af Gog & Gokke...
>
> Det lyder som en god beskrivelse af min kina-bike.
> DAMN den billige cykel er egentlig ikke ret billig...
>
> Rittig
>
>



Claus Rittig (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 08-12-05 20:08

"Carsten Jensen" <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:43987b4e$0$99997$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Nej, og man mister lysten til at køre race. Fanden tage de Kina
forhandlere.

> >> Bremser der falder af, motor, fodhviler ...alt falder af. Stel der
> > knækker.
> >> Uanset hvad der går i stykker er det næsten umuligt at få
> >> reservedele.Hvis
> >> det bliver på virker det ikke . Der mangler skruger. Det hele er samlet
> >> og
> >> designet af Gog & Gokke...

> > Det lyder som en god beskrivelse af min kina-bike.
> > DAMN den billige cykel er egentlig ikke ret billig...

Jah...
Jeg nåede ikke engang at køre på den, før den ene skivebremse faldt af! På
første tur røg begge fodhvilere. Bremsegrebene sidder i holdere på styret af
plastic, gæt hvor længe det holdt. Der er flere cm slør i forgaflen - ikke i
kronrøret, men i SELVE forgaflen!

Og du kan læse mere om citatteknik her:
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Rittig



Dan \"748\" Dethlefs~ (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Dan \"748\" Dethlefs~


Dato : 08-12-05 20:20

>
>
> Jah...
> Jeg nåede ikke engang at køre på den, før den ene skivebremse faldt af! På
> første tur røg begge fodhvilere. Bremsegrebene sidder i holdere på styret af
> plastic, gæt hvor længe det holdt. Der er flere cm slør i forgaflen - ikke i
> kronrøret, men i SELVE forgaflen!
>
> Rittig

Med den beskrivelse er en pris på over 25 øre for dyrt

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S - GSX-R250 - ES250/2
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk

Claus Rittig (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 08-12-05 22:20

"Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse
news:4398872e$0$84032$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Med den beskrivelse er en pris på over 25 øre for dyrt

Jeg gav så 1200,- (incl. fragt).
En Japansk ville have kostet 10 gange så meget. Men denneher kineser har
medført at mine mål for god og dårlig kvalitet er blevet revurderet Jeg
kunne simpelthen ikke forestille mig at noget kunne være lavet SÅ ringe! Men
det kunne det. Gonat, og sov godt...

Rittig



MKS - 74 (07-12-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 07-12-05 21:26

On Wed, 7 Dec 2005 21:10:44 +0100, "klaus nielsen"
<klaus_nielsen@tdcadsl.dk> wrote:

>nu er jeg ikke lige så god til det tyske. men hvad er der i vejen med de
>kina cykler eller hvad gør dem farlige ? er det samlekvaliteten der snakkes
>om eller ??

Det hele faktisk, de er samlet utrolig dårligt i elendige materialer
og er sikkerhedsmæssigt helt uigennemtænkt, det var faktisk lidt
rystende at se _hvor_ ringe det stod til, man risikerer simpelthen at
de bryder sammen ved normal brug, bremser svigter, styret går løst
eller stellet knækker, kombineret med den relativ høje hastighed som
de tit når ikke særlig heldigt. Absolut ikke noget at give poden som
legetøj i misforstået godhed, som vi tit har set herhjemme.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Jes Vestervang (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 08-12-05 20:17

"Claus Rittig" <ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> writes:

> Jeg nåede ikke engang at køre på den, før den ene skivebremse faldt
> af! På første tur røg begge fodhvilere. Bremsegrebene sidder i
> holdere på styret af plastic, gæt hvor længe det holdt. Der er flere
> cm slør i forgaflen - ikke i kronrøret, men i SELVE forgaflen!

Hrdu brokket dig til sælger? Godt nok bliver der solgt meget lort, men
dit eksempel er jo grotesk. Hvis ingen brokker sig bliver det lort jo
ved med at blive solgt :-/
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste