/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ny registreringsattest på vej pr. 5. decem~
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 23-11-05 21:43
 
 
Mikkel Christensen (24-11-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 24-11-05 09:28

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> writes:

> http://www.politi.dk/da/aktuelt/nyheder/registreringsattest_211105.htm
> http://www.politi.dk/da/borgerservice/nummerpladerogregistrering/registreringsattest/

Det er da egentligt meget rart at den bliver 2-delt så man kan nøjes
med at tage den ene halvdel med når man skal på sommerferie.

(så efterfølgende få den smidt væk ved et uheld ;)

--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.
| If it moves and shouldn't, use the tape.

Peter (24-11-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 24-11-05 19:39


"Mikkel Christensen" <mikkel.christensen+news@gmail.com> wrote in message
news:kkdy83e8n7e.fsf@rrnord.dk...
> "Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> writes:
>
>> http://www.politi.dk/da/aktuelt/nyheder/registreringsattest_211105.htm
>> http://www.politi.dk/da/borgerservice/nummerpladerogregistrering/registreringsattest/
>
> Det er da egentligt meget rart at den bliver 2-delt så man kan nøjes
> med at tage den ene halvdel med når man skal på sommerferie.
>
> (så efterfølgende få den smidt væk ved et uheld ;)

Jeg synes egentlig den gamle ordning var bedre. Den originale
registreringsattest blev altid hjemme i skuffen og genparten tog man med når
man skulle til udlandet. Genparten kunne man uden videre smide væk. Det var
kun nødvendigt med den originale attest, hvis der skulle udstedes en ny
genpart eller laves omregistrering. Det var kun lidt besværligt hvis man
havde smidt den originale attest væk (men den gemte man jo sikkert hjemme i
skuffen).
I den nye ordning skal man medbringe begge dele ved alle henvendelser til
motorkontoret. Dvs. blot den ene del er væk er det lidt besværligt.

--
Peter
FJR1300A



Leonard (24-11-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 24-11-05 20:15

"Peter" <fiktiv@invalid> wrote:

>I den nye ordning skal man medbringe begge dele ved alle henvendelser til
>motorkontoret. Dvs. blot den ene del er væk er det lidt besværligt.

Jeg kan forestille mig at pengeudlånere fremover vil bede om den ene
halvdel, så ejeren kun har den praktisk nødvendige del. Så er man
sikret mod pant og restgæld ved køb af brugt køretøj. For panthaver
vil kun udlevere deres halvdel, når pantet er indfriet, og køretøjet
kan ikke omregistreres uden.
Det synes jeg er smart.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Peter (24-11-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 24-11-05 21:07


"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message
news:d54co1d5c5f5d6ieol1est42gumu343m22@4ax.com...
> "Peter" <fiktiv@invalid> wrote:
>
>>I den nye ordning skal man medbringe begge dele ved alle henvendelser til
>>motorkontoret. Dvs. blot den ene del er væk er det lidt besværligt.
>
> Jeg kan forestille mig at pengeudlånere fremover vil bede om den ene
> halvdel, så ejeren kun har den praktisk nødvendige del. Så er man
> sikret mod pant og restgæld ved køb af brugt køretøj. For panthaver
> vil kun udlevere deres halvdel, når pantet er indfriet, og køretøjet
> kan ikke omregistreres uden.
> Det synes jeg er smart.

Det er bare ikke korrekt.
Det er muligt at få en ny hel registreringsattest selv om del 1 eller del 2
mangler. Helt på samme måde som hvis du i dag har mistet den originale
attest.

--
Peter
FJR1300A



Mikkel Christensen (25-11-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 25-11-05 10:23

"Peter" <fiktiv@invalid> writes:

> "Mikkel Christensen" <mikkel.christensen+news@gmail.com> wrote:
>
> > Det er da egentligt meget rart at den bliver 2-delt så man kan nøjes
> > med at tage den ene halvdel med når man skal på sommerferie.
> >
> > (så efterfølgende få den smidt væk ved et uheld ;)
>
> Jeg synes egentlig den gamle ordning var bedre. Den originale
> registreringsattest blev altid hjemme i skuffen og genparten tog man
> med når man skulle til udlandet.

Huh? Jeg har da altid kun haft den lille grønne seddel som reg. attest?
Hvad er denne genpart for noget?

> I den nye ordning skal man medbringe begge dele ved alle henvendelser til
> motorkontoret. Dvs. blot den ene del er væk er det lidt besværligt.

Heh, ja jeg er også sikker på at får jeg først de to halvdele skilt vil
minimum den ene være væk inden jeg kan nå at sige 'motorkontor' :)

--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.
| If it moves and shouldn't, use the tape.

Peter (25-11-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 25-11-05 13:51


"Mikkel Christensen" <mikkel.christensen+news@gmail.com> wrote in message
news:kkdd5kp84jc.fsf@rrnord.dk...
> "Peter" <fiktiv@invalid> writes:
>
>> "Mikkel Christensen" <mikkel.christensen+news@gmail.com> wrote:
>>
>> > Det er da egentligt meget rart at den bliver 2-delt så man kan nøjes
>> > med at tage den ene halvdel med når man skal på sommerferie.
>> >
>> > (så efterfølgende få den smidt væk ved et uheld ;)
>>
>> Jeg synes egentlig den gamle ordning var bedre. Den originale
>> registreringsattest blev altid hjemme i skuffen og genparten tog man
>> med når man skulle til udlandet.
>
> Huh? Jeg har da altid kun haft den lille grønne seddel som reg. attest?
> Hvad er denne genpart for noget?

En genpart har i nogle år (aner ikke hvor længe) kunnet købes på
motorkontorerne formedels 50 kr. Den er magen til den originale
registreringsattest bortset fra at der forneden står: "GENPART-COPIE IKKE
TIL REGISTRERING".
Den er gyldig som registreringsbevis ved kørsel i udlandet. Den kan blot
ikke anvendes til omregistrering. Jeg har derfor af sikkerhedsgrunde
medbragt en genpart i stedet for den originale attest ved rejser i udlandet.

--
Peter
FJR1300A



Skovsen (25-11-2005)
Kommentar
Fra : Skovsen


Dato : 25-11-05 16:04

> En genpart har i nogle år (aner ikke hvor længe) kunnet købes på
> motorkontorerne formedels 50 kr. Den er magen til den originale
> registreringsattest bortset fra at der forneden står: "GENPART-COPIE IKKE
> TIL REGISTRERING".
> Den er gyldig som registreringsbevis ved kørsel i udlandet. Den kan blot
> ikke anvendes til omregistrering. Jeg har derfor af sikkerhedsgrunde
> medbragt en genpart i stedet for den originale attest ved rejser i
> udlandet.
>
Kan man ikke bare tage en fotokopi af sin registreringsattest og medbringe
den, når man triller udenlands?? Har endnu ikke været udenfor landets
grænser på min cykel...

/Skovsen
1998 GSX600F



Peter (25-11-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 25-11-05 19:39


"Skovsen" <aps541@nospam.hotmail.com> wrote in message
news:4387279c$0$38621$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> En genpart har i nogle år (aner ikke hvor længe) kunnet købes på
>> motorkontorerne formedels 50 kr. Den er magen til den originale
>> registreringsattest bortset fra at der forneden står: "GENPART-COPIE IKKE
>> TIL REGISTRERING".
>> Den er gyldig som registreringsbevis ved kørsel i udlandet. Den kan blot
>> ikke anvendes til omregistrering. Jeg har derfor af sikkerhedsgrunde
>> medbragt en genpart i stedet for den originale attest ved rejser i
>> udlandet.
>>
> Kan man ikke bare tage en fotokopi af sin registreringsattest og medbringe
> den, når man triller udenlands?? Har endnu ikke været udenfor landets
> grænser på min cykel...

Det kan man naturligvis godt, men den bliver ikke accepteret af politiet.
Det er derfor man kan købe en genpart.

--
Peter
FJR1300A



Thomas Makro (26-11-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Makro


Dato : 26-11-05 10:16

On Thu, 24 Nov 2005 19:38:43 +0100, "Peter" <fiktiv@invalid> wrote:

>Jeg synes egentlig den gamle ordning var bedre. Den originale
>registreringsattest blev altid hjemme i skuffen og genparten tog man med når
>man skulle til udlandet.
Øøh har man ikke altid skullet medbringe den orig. reg. att. ved
kørsel i udlandet?
--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
** Farten holder trafikanterne vågne **

Thomas Makro (26-11-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Makro


Dato : 26-11-05 10:21

On Sat, 26 Nov 2005 10:16:09 +0100, Thomas Makro
<tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> wrote:

>Øøh har man ikke altid skullet medbringe den orig. reg. att. ved
>kørsel i udlandet?

Og så lige et par referencer (tak google):
<http://www.fdm.dk/public/omfdm/presse/pres_vis.asp?ID=256>
<https://www.nykredit.dk/svarkort.do?iwID=/privat/svarkort/bestil_forsikringskort.xml&portal=www.nykredit.dk&u2s=m)kuTWrcrdVt>

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
** Farten holder trafikanterne vågne **

Peter (26-11-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 26-11-05 17:37


"Thomas Makro" <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> wrote in message
news:24ago193ji7upj8lkcc0g4o1e030bta94c@4ax.com...
> On Sat, 26 Nov 2005 10:16:09 +0100, Thomas Makro
> <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> wrote:
>
>>Øøh har man ikke altid skullet medbringe den orig. reg. att. ved
>>kørsel i udlandet?
>
> Og så lige et par referencer (tak google):
> <http://www.fdm.dk/public/omfdm/presse/pres_vis.asp?ID=256>
> <https://www.nykredit.dk/svarkort.do?iwID=/privat/svarkort/bestil_forsikringskort.xml&portal=www.nykredit.dk&u2s=m)kuTWrcrdVt>
>

Se f.eks. side 22 i dette link:
http://45318.buildyourownpublisher.com/documents/00124.pdf

--
Peter
FJR1300A



Skovsen (28-11-2005)
Kommentar
Fra : Skovsen


Dato : 28-11-05 17:28

>
> Se f.eks. side 22 i dette link:
> http://45318.buildyourownpublisher.com/documents/00124.pdf
>

Har du et lignende .pdf til A (motorcykel)??

/Skovsen
1998 GSX600F



Grunnet (28-11-2005)
Kommentar
Fra : Grunnet


Dato : 28-11-05 19:16

"Skovsen" <aps541@nospam.hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:438b2fd2$0$38631$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
>> Se f.eks. side 22 i dette link:
>> http://45318.buildyourownpublisher.com/documents/00124.pdf
>>
>
> Har du et lignende .pdf til A (motorcykel)??
>
> /Skovsen
> 1998 GSX600F

Prøv
http://45318.buildyourownpublisher.com/documents/00093.pdf

--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '84

Web: http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere men intet om MC)



Peter (28-11-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 28-11-05 19:49


"Skovsen" <aps541@nospam.hotmail.com> wrote in message
news:438b2fd2$0$38631$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >
>> Se f.eks. side 22 i dette link:
>> http://45318.buildyourownpublisher.com/documents/00124.pdf
>>
>
> Har du et lignende .pdf til A (motorcykel)??

Det er de samme regler der gælder for biler og motorcykler. Man kunne
tidligere læse om det på politiets hjemmeside, men nu kan man kun læse om
den nye registreringsattest, der kommer i december.

Hvis du ønsker en genpart kan du blot henvende dig på et motorkontor
medbringende den originale registreringsattest + 50 kr.


En hurtig søgning på Google har dog givet følgende:

http://www.aldautomotive.dk/upload/2001_-_april_-_file-455-52035-27512_003.pdf
(side 3)

http://www.city-ks.dk/Teknik-bil.htm


--
Peter
FJR1300A



Peter Skov (28-11-2005)
Kommentar
Fra : Peter Skov


Dato : 28-11-05 19:52
Peter (26-11-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 26-11-05 16:26


"Thomas Makro" <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> wrote in message
news:ns9go1pkjfotu4r4r246ge0amj77plnef3@4ax.com...
> On Thu, 24 Nov 2005 19:38:43 +0100, "Peter" <fiktiv@invalid> wrote:
>
>>Jeg synes egentlig den gamle ordning var bedre. Den originale
>>registreringsattest blev altid hjemme i skuffen og genparten tog man med
>>når
>>man skulle til udlandet.
> Øøh har man ikke altid skullet medbringe den orig. reg. att. ved
> kørsel i udlandet?

Nej, det er tilstrækkeligt at medbringe den tidligere nævnte genpart
(udstedt af et motorkontor og _ikke_ en fotokopi). Den er gyldig
dokumentation overfor myndigheder i andre lande. Den kan blot ikke anvendes
til omregistrering.

--
Peter
FJR1300A



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408942
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste