/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Kinesisk motorcykel
Fra : Jørgen Lund


Dato : 21-11-05 14:34

Er der nogen der har nogle seriøse bud på kvalitet, når det gælder
kinesiske motorcykler af mærkerne Geely, Jinlun og FMC.

Alle er mest varme på japanere, men jeg er i tvivl om det er ren
"religion", eller om der skulle være store forskelle i kvaliteten.

Venlig hilsen

Jørgen


 
 
Hekto (21-11-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 21-11-05 15:32

It happens that Jørgen Lund formulated :
> Er der nogen der har nogle seriøse bud på kvalitet, når det gælder kinesiske
> motorcykler af mærkerne Geely, Jinlun og FMC.
>
> Alle er mest varme på japanere, men jeg er i tvivl om det er ren "religion",
> eller om der skulle være store forskelle i kvaliteten.

Det er helt klart religionshysteri i værdste klasse!





..... alle ved det kun er italienere der du'er!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Aragorn Elessar (21-11-2005)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 21-11-05 17:00


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
news:mn.aba37d5b8b1f9903.41842@urxgb.qxROT-13...
> It happens that Jørgen Lund formulated :
> > Er der nogen der har nogle seriøse bud på kvalitet, når det gælder
kinesiske
> > motorcykler af mærkerne Geely, Jinlun og FMC.
> >
> > Alle er mest varme på japanere, men jeg er i tvivl om det er ren
"religion",
> > eller om der skulle være store forskelle i kvaliteten.
>
> Det er helt klart religionshysteri i værdste klasse!
>
>
>
>
>
> .... alle ved det kun er italienere der du'er!
>
> --
> /Hekto
> Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Nix, det er klart prøjserne! ;oD

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



Kenneth Østrup (21-11-2005)
Kommentar
Fra : Kenneth Østrup


Dato : 21-11-05 15:35

Jørgen Lund wrote:
> Er der nogen der har nogle seriøse bud på kvalitet, når det gælder
> kinesiske motorcykler af mærkerne Geely, Jinlun og FMC.
>
> Alle er mest varme på japanere, men jeg er i tvivl om det er ren
> "religion", eller om der skulle være store forskelle i kvaliteten.
>

Hej Jørgen,

Jeg vil på det kraftigste anbefale dig at lade være med at købe en
lynkineser. Det har for mit vedkommende ikke noget med religionskrig, da
jeg ikke nødvendigvis vil foretrække ét mærke fremfor et andet.

Når du køber en lynkineser til 15-20 k, så er det kun materialet du
betaler for, og en stor chance for at den ruster helt op på 3
sommermåneder, på grund af den elendige finish.

--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup
Weblog: <http://blog.riskoger.net/>
Billedarkiv: <http://bronson.dk/>
Honda RC04/SC01/PC25 - 1984

Matthias H Matthiess~ (21-11-2005)
Kommentar
Fra : Matthias H Matthiess~


Dato : 21-11-05 16:11


"Kenneth Østrup" <ksFJERN@skysovs.com> skrev i en meddelelse
news:4381dae7$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Jørgen Lund wrote:
>> Er der nogen der har nogle seriøse bud på kvalitet, når det gælder
>> kinesiske motorcykler af mærkerne Geely, Jinlun og FMC.
>>
>> Alle er mest varme på japanere, men jeg er i tvivl om det er ren
>> "religion", eller om der skulle være store forskelle i kvaliteten.
>>
>
> Hej Jørgen,
>
> Jeg vil på det kraftigste anbefale dig at lade være med at købe en
> lynkineser. Det har for mit vedkommende ikke noget med religionskrig, da
> jeg ikke nødvendigvis vil foretrække ét mærke fremfor et andet.
>
> Når du køber en lynkineser til 15-20 k, så er det kun materialet du
> betaler for, og en stor chance for at den ruster helt op på 3
> sommermåneder, på grund af den elendige finish.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Kenneth Østrup
> Weblog: <http://blog.riskoger.net/>
> Billedarkiv: <http://bronson.dk/>
> Honda RC04/SC01/PC25 - 1984

Igen et svar fra en der ikke ved en disse om kinesiske cykler! De fleste har
en ide om dem, der er bare få der ved noget reelt!
Hilsen Matthias, der kører Grand Puma på 3 år som vintercykel.



Kenneth Østrup (21-11-2005)
Kommentar
Fra : Kenneth Østrup


Dato : 21-11-05 16:29

Matthias H Matthiessen wrote:
> Igen et svar fra en der ikke ved en disse om kinesiske cykler! De fleste har
> en ide om dem, der er bare få der ved noget reelt!
> Hilsen Matthias, der kører Grand Puma på 3 år som vintercykel.
>

Det kræver nok man har en fetisch for dem.

--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup
Weblog: <http://blog.riskoger.net/>
Billedarkiv: <http://bronson.dk/>
Honda RC04/SC01/PC25 - 1984

Hekto (21-11-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 21-11-05 19:45

> Det kræver nok man har en fetisch for dem.

Nåååh ... du kører alså på den samme hele året???

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Kim Olsen (21-11-2005)
Kommentar
Fra : Kim Olsen


Dato : 21-11-05 16:59

Prøv evt at søge på www.motorcykelgalleriet.dk
og søge efter Geely.
Ejerne er ikke sønderligt utilfredse med deres køretøjer.

´Kim Olsen
Geely Boss, 2003


"Kenneth Østrup" <ksFJERN@skysovs.com> skrev i en meddelelse
news:4381dae7$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Jørgen Lund wrote:
> > Er der nogen der har nogle seriøse bud på kvalitet, når det gælder
> > kinesiske motorcykler af mærkerne Geely, Jinlun og FMC.
> >
> > Alle er mest varme på japanere, men jeg er i tvivl om det er ren
> > "religion", eller om der skulle være store forskelle i kvaliteten.
> >
>
> Hej Jørgen,
>
> Jeg vil på det kraftigste anbefale dig at lade være med at købe en
> lynkineser. Det har for mit vedkommende ikke noget med religionskrig, da
> jeg ikke nødvendigvis vil foretrække ét mærke fremfor et andet.
>
> Når du køber en lynkineser til 15-20 k, så er det kun materialet du
> betaler for, og en stor chance for at den ruster helt op på 3
> sommermåneder, på grund af den elendige finish.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Kenneth Østrup
> Weblog: <http://blog.riskoger.net/>
> Billedarkiv: <http://bronson.dk/>
> Honda RC04/SC01/PC25 - 1984



Jim Andersen (21-11-2005)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 21-11-05 14:48

"Jørgen" Lund wrote:
> Er der nogen der har nogle seriøse bud på kvalitet

Definér "seriøse".

> Alle er mest varme på japanere, men jeg er i tvivl om det er ren
> "religion", eller om der skulle være store forskelle i kvaliteten.

Og du har søgt i de gamle indlæg i gruppen ?

Et useriøst indlæg:
Der findes ikke nogen der har haft en Geely Puma i 5 år. Ihvertfald ikke den
model der sælges i dag.

/jim



Hekto (21-11-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 21-11-05 16:13

Jim Andersen used his keyboard to write :
> Et useriøst indlæg:
> Der findes ikke nogen der har haft en Geely Puma i 5 år. Ihvertfald ikke den
> model der sælges i dag.

Det samme sagde man i sin tid om japanerne ... og MZ.
Dem der kan huske japanernes indtog ørst i 60'erne vil huske at de
ville rende sig ihjel med alle de omdrejninger o.s.v.

Kineserne er langt fra perfekte; men jeg vil tro at de i løbet af få år
vil være accepteret også på det marked.
I øjeblikket kan de producere billigt ... og i ringere kvalitet; men om
få år er deres arbejdsløn steget, og de bliver nødt til at hæve
kvaliteten for at kunne sælge produkterne med de priser de på det
tidspunkt bliver nødt til at forlange.
'Beviset' på 'teorien' er hvordan det gik englænderne med høje
lønninger og dårlig kvalitet/gammel teknik. - de forsvandt!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Jim Andersen (21-11-2005)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 21-11-05 20:36

Hekto wrote:
> Jim Andersen used his keyboard to write :
>> Et useriøst indlæg:
>> Der findes ikke nogen der har haft en Geely Puma i 5 år. Ihvertfald
>> ikke den model der sælges i dag.
>
> Det samme sagde man i sin tid om japanerne ... og MZ.
> Dem der kan huske japanernes indtog ørst i 60'erne vil huske at de
> ville rende sig ihjel med alle de omdrejninger o.s.v.

Læs hvad jeg skriver Hekto....

Det kræver et langt større erfaringsgrundlag for at man kan kan udtale sig
"seriøst" om kineserne.
Dette grundlag findes ganske enkelt ikke i dag.

Og ligesom med de billige kineser-dvdafspillere skiftes modeller og firmware
og komponenter og holdbarhed så hurtigt at dette grundlag (måske) aldrig vil
fremkomme.

En MZ 251 fra '90 kan i høj grad sammenlignes med en '95er

/jim



Hekto (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 22-11-05 20:34

> Læs hvad jeg skriver Hekto....
>
> Det kræver et langt større erfaringsgrundlag for at man kan kan
> udtale sig "seriøst" om kineserne.
> Dette grundlag findes ganske enkelt ikke i dag.
>
> Og ligesom med de billige kineser-dvdafspillere skiftes modeller og
> firmware og komponenter og holdbarhed så hurtigt at dette grundlag
> (måske) aldrig vil fremkomme.
>
> En MZ 251 fra '90 kan i høj grad sammenlignes med en '95er

Åh, ja! ... men alligevel er det da sjovt at man idag bruger de samme
argumenter for ikke at købe en kineser, som man brugte overfor
japanerne dengang ... og koreanske biler o.s.v.

Jeg er da helt med på at kvaliteten af japanske MC'er ikke er på højde
med f.eks. de japanske; men det er prisen heller ikke.
Dog vil jeg stadig påstå at det billede vil ændre sig kraftigt i de
kommende år ... også at kineserne vil blive væsentligt dyrere.

Om man så skal købe en kineser i dag, må bero på om man synes den er OK
til prisen, og kan leve med det.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



MKS - 74 (22-11-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 22-11-05 20:38

On Tue, 22 Nov 2005 20:33:36 +0100, "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13>
wrote:

>Jeg er da helt med på at kvaliteten af japanske MC'er ikke er på højde
>med f.eks. de japanske; men det er prisen heller ikke.

Øhh?

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Hekto (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 22-11-05 20:58

> Øhh?

Øøøøhh ... er jeg nu fuld iGEN

Naaaarj, jeg er nok bare ikke vandt til at skrive japansk!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Jim Andersen (23-11-2005)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 23-11-05 13:56

Hekto wrote:
>> Det kræver et langt større erfaringsgrundlag for at man kan kan
>> udtale sig "seriøst" om kineserne.
>> Dette grundlag findes ganske enkelt ikke i dag.

> Åh, ja! ... men alligevel er det da sjovt at man idag bruger de samme
> argumenter for ikke at købe en kineser, som man brugte overfor
> japanerne dengang ... og koreanske biler o.s.v.

Og argumenterne er jo gode nok. Det er noget bras, men de er billige.

> Dog vil jeg stadig påstå at det billede vil ændre sig kraftigt i de
> kommende år ...

Det er jeg også helt sikekr på.

> også at kineserne vil blive væsentligt dyrere.

Det tvivler jeg stærkt på. Kina-dvd afspillere er blevet langt bedre uden at
prisen er gået i vejret.
Jeg tror de kan gøre det samme med MC'er.

/jim



Moller (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 22-11-05 23:13

Jim Andersen wrote:

> En MZ 251 fra '90 kan i høj grad sammenlignes med en '95er

   La la la, ævl og bævl... en 90'er 251'er er og blir langt bedre
kvalitet end det uoriginale pis fra 95 ;) en MZ skal være fra den
Originale Fabrik, lige som marmeladen... alt andet er noget billigt L... :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5, CZ 180
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Jim Andersen (23-11-2005)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 23-11-05 13:53

Moller wrote:
> en MZ skal være fra den
> Originale Fabrik, lige som marmeladen...

Du har vist aldrig set marmeladefabrikken i virkeligheden

/jim



Moller (23-11-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 23-11-05 14:01

Jim Andersen wrote:
> Moller wrote:
>> en MZ skal være fra den
>> Originale Fabrik, lige som marmeladen...
>
> Du har vist aldrig set marmeladefabrikken i virkeligheden

   Bare troen er ok, så er alt andet ligegyldigt ;)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5, CZ 180
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Jørgen Lund (21-11-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen Lund


Dato : 21-11-05 17:00

Jim Andersen wrote:

> "Jørgen" Lund wrote:
>> Er der nogen der har nogle seriøse bud på kvalitet

> Definér "seriøse".

>> Alle er mest varme på japanere, men jeg er i tvivl om det er ren
>> "religion", eller om der skulle være store forskelle i kvaliteten.

> Og du har søgt i de gamle indlæg i gruppen ?

> Et useriøst indlæg:
> Der findes ikke nogen der har haft en Geely Puma i 5 år. Ihvertfald ikke den
> model der sælges i dag.

> /jim

Hej Jim

Med seriøs mener jeg. Gode råd fra en eller flere personer der rent
faktisk har erfaring med både kinesiske og japanske motorcykler. Jeg
oplever, at nogle af indlæggene bærer præg af "fornemmelser", "Made in
China skræk", "har selv den bedste model (Japaner forstås)" og lignende.
Det er ikke lige det man har brug for, når man står med den ene fod i en
handel. Det er facts jeg har brug for.

Jørgen


Per (21-11-2005)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 21-11-05 16:07


""Jørgen" Lund" <joergen_lund@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:dlsici$u87$1@abbeden.bunk.cc...
> Er der nogen der har nogle seriøse bud på kvalitet, når det gælder
> kinesiske motorcykler af mærkerne Geely, Jinlun og FMC.
>
> Alle er mest varme på japanere, men jeg er i tvivl om det er ren
> "religion", eller om der skulle være store forskelle i kvaliteten.

Hej Jørgen!

For en gangs skyld er det IKKE religionskrig.

Kineserne er af lavere og dårligere kvalitet end japanerne - INGEN tvivl om
det.

Jeg har selv haft adskillige japanere og der har kvaliteten været stort set
ens uanset mærke.

Jeg købte mig så en Geely Warrior 150 ccm scooter for at se hvad det var for
noget. Og bevares den kørte da ok og var driftsikker, men
komponentkvaliteten, styreegenskaberne mv. var elendig.

Dårlige samlinger, ingen grundmaling på stel. Plastik samlet med
selvskærende skruer direkte i plasten. Larm og rysten osv.
Udstødningen blev rystet i stykker efter blot 1000 km.

Men til gengæld var den billig. 12000 kr dengang. Du får på papiret meget
for pengene (omdr. tæller, skiver for og bag mv.) men det er desværre
elendigt lavet.

Der er stor forskel på kvaliteten. Har netop erhvervet mig en Laverda
Phoenix 150, som er en tro kopi af en Taiwaneser af mærket SYM. Der sidder
også en SYM motor på Laverdaen. Så Italienerne kopierer altså nu Asiaterne
hva-ba!!

SYM kvaliteten er til gengæld ekstrem høj. Virkelig fin mekanik med OHC og 4
ventiler. Vandkøling og katalysator. Virkelig gode komponenter i motoren -
og i øvrigt en hel anden gangkultur end Geelyen.

Så du må ud og se og føle - så ved du hvad jeg mener.

Held og lykke .

Mvh. Per



Hekto (21-11-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 21-11-05 16:18

Per has brought this to us :
> Der er stor forskel på kvaliteten. Har netop erhvervet mig en Laverda Phoenix
> 150, som er en tro kopi af en Taiwaneser af mærket SYM. Der sidder også en
> SYM motor på Laverdaen. Så Italienerne kopierer altså nu Asiaterne hva-ba!!

..... er du sikker på at det ikke bare er et OEM-produkt?
Produceret i Taiwan på kontrakt og med krav om bedre kontrol/kvalitet,
og så forsynet med Laverda logo?
Iøvrigt er der vist ikke mange scootere (og MC'er) der får grundmaling
på stellet idag.

Bortset fra det, har du sikkert ret!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Per (21-11-2005)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 21-11-05 18:03


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:mn.abd17d5b5eb8c728.41842@urxgb.qxROT-13...
> Per has brought this to us :
>
> .... er du sikker på at det ikke bare er et OEM-produkt?
> Produceret i Taiwan på kontrakt og med krav om bedre kontrol/kvalitet, og
> så forsynet med Laverda logo?


Hej Hekto!

Det er formentlig bare et OEM produkt - jeg er dog ikke helt klar over hvad
det betyder.

Laverdaen og Sym´en er ellers identiske pånær farve og logo og så et
anderledes sædepolstring.

Mvh. Per!



Hekto (21-11-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 21-11-05 19:22

> Det er formentlig bare et OEM produkt - jeg er dog ikke helt klar
> over hvad det betyder.

Det dækker over at man køber noget på en anden fabrik, og klistrer st
eget logo/navn på.
Man kan så ved at aftage et større antal måske påvirke forskellige
forhold som test, kvalitet o.s.v.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Andersen \(3650\) (21-11-2005)
Kommentar
Fra : Andersen \(3650\)


Dato : 21-11-05 22:32

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
news:mn.ac897d5bf2c39586.41941@urxgb.qxROT13...
>> Det er formentlig bare et OEM produkt - jeg er dog ikke helt klar over
>> hvad det betyder.
>
> Det dækker over at man køber noget på en anden fabrik, og klistrer st eget
> logo/navn på.
> Man kan så ved at aftage et større antal måske påvirke forskellige forhold
> som test, kvalitet o.s.v.
>
Du prøver nok at redde din spaghetti-røv, hva' *GGG*
Den går ikke, vi er flere der har luret italienerne og erkendt at
medmindre man betaler en formue for sit køretøj, er det en gang
sekunda skidt de spytter ud på markedet.



Hekto (21-11-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 21-11-05 23:55

> Du prøver nok at redde din spaghetti-røv, hva' *GGG*
> Den går ikke, vi er flere der har luret italienerne og erkendt at
> medmindre man betaler en formue for sit køretøj, er det en gang
> sekunda skidt de spytter ud på markedet.

Hmmmm ... troede det var mine arme???

Så må Duc'erne da være fantastisk gode ... med de priser?

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Matthias H Matthiess~ (21-11-2005)
Kommentar
Fra : Matthias H Matthiess~


Dato : 21-11-05 18:01


""Jørgen" Lund" <joergen_lund@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:dlsici$u87$1@abbeden.bunk.cc...
> Er der nogen der har nogle seriøse bud på kvalitet, når det gælder
> kinesiske motorcykler af mærkerne Geely, Jinlun og FMC.
>
> Alle er mest varme på japanere, men jeg er i tvivl om det er ren
> "religion", eller om der skulle være store forskelle i kvaliteten.
>
> Venlig hilsen
>
> Jørgen
>
Det er ingen tvivl om, at japanerne er bedre hvad angår finish. Og de er
langt mere udviklet. Geely Grand Puma er en udmærket lille maskine set i
forhold til prisen.
Om man skal vælge en kineser eller en anden mc, kommer også an på hvad den
skal bruges til. For mit vedkommende skal Geelyen kun transportere mig til
arbejde vinteren igennem, 13 km hver vej, og det klarer den rigtig fint. Og
den kører ca 34 km/l.
Ved at købe en ny mc med garanti, mener jeg ikke det kan gå helt galt. Ind
til nu har der ikke været nævneværdige problemer med den.
Sommeren igennem kører jeg Honda VFR, og det er jo selvfølgelig ikke muligt
at sammenligne to så forskellige cykler. Både køreegenskaber og glæden ved
at køre er langt højere på Hondaen, men hvem vil køre vinterkørsel på en
VFR?
Hilsen Matthias



Anders Majland (21-11-2005)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 21-11-05 18:58

> Både køreegenskaber og glæden ved at køre er langt højere på Hondaen, men
> hvem vil køre vinterkørsel på en VFR?

Det er da vist kun økonomiske grunde til ikke at foretrække vfr'en - Evt
have 2 af dem så den ene kunne forblive pæn kun ved sommerbrug.

Jeg har også planer om at jeg skal have mig en sommercykel engang - men
indtil da kører jeg hele året på det jeg har. Den blev købt som lidt et
impulsskøb for 2år siden. Relativt billig, 37000km på klokken og stod med ny
motor - så kunne det ikke gå helt galt. Selvom den allerede var gammel da
jeg købte den er den bestemt ikke blevet pænere i mit ejerskab ...Vinteren
er synligt hård ved den - hvis kineserne nu langsere noget med 34hk til
20kkr så var jeg bestemt intersseret i igen at få rykket ved mine fordomme -
Prøveturen på en geely scooter for et par år siden synes jeg gav
konklusionen at man fik ok valuta for pengene, specielt sammenlignet med en
aprilia der kostede over det dobbelte fra ny...


--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Yamaha XT600Z Ténéré 3DS 1988 80Mm



Hekto (21-11-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 21-11-05 19:25

> Det er ingen tvivl om, at japanerne er bedre hvad angår finish. Og de
> er langt mere udviklet. Geely Grand Puma er en udmærket lille maskine
> set i forhold til prisen.

AHAAA! - nu nærmer vi os!
Kvalitet er jo en størrelse der måles i 'forventninger'!
En Geely til 9.999,- der let ruster på kromen og holder i 8 sæsoner
svarer måske ganske godt til det man forventer den skal kunne og koste.
Så er kvaliteten lige pludselig iorden.
Har man givet 19.999,- for en gammel udslidt japser der står stille det
meste af tiden, er det ikke sikkert at man finder det helt iorden til
den pris.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Matthias H Matthiess~ (21-11-2005)
Kommentar
Fra : Matthias H Matthiess~


Dato : 21-11-05 20:08


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
news:mn.ac8d7d5b5bce697f.41941@urxgb.qxROT13...
>> Det er ingen tvivl om, at japanerne er bedre hvad angår finish. Og de er
>> langt mere udviklet. Geely Grand Puma er en udmærket lille maskine set i
>> forhold til prisen.
>
> AHAAA! - nu nærmer vi os!
> Kvalitet er jo en størrelse der måles i 'forventninger'!
> En Geely til 9.999,- der let ruster på kromen og holder i 8 sæsoner svarer
> måske ganske godt til det man forventer den skal kunne og koste.
> Så er kvaliteten lige pludselig iorden.
> Har man givet 19.999,- for en gammel udslidt japser der står stille det
> meste af tiden, er det ikke sikkert at man finder det helt iorden til den
> pris.
>
> --
> /Hekto
> Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
>
>
Du har fat i det helt rigtige, Hekto. Hellere være kørende for 10.000,- end
holde på værksted for 19.999,-
Hilsen Matthias



Mogens (21-11-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 21-11-05 19:07


"Jørgen Lund" <joergen_lund@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:dlsici$u87$1@abbeden.bunk.cc...
> Er der nogen der har nogle seriøse bud på kvalitet, når det gælder
> kinesiske motorcykler af mærkerne Geely, Jinlun og FMC.
>
> Alle er mest varme på japanere, men jeg er i tvivl om det er ren
> "religion", eller om der skulle være store forskelle i kvaliteten.
>
> Venlig hilsen
>
> Jørgen
>

Du får vel, som så mange andre steder, stort set hvad du betaler for.
Køb en ny cykel i Harald Nyborg eller Bilka. Den ser da flot ud, og kører
næsten lige så godt som alle mulige andre. (Du kan dog risikere noget med at
kørestillingen tilsyneladende er tilpasset væsener fra en anden planet).
Kør på den et års tid - sommer og vinter - og sammnelign så med en
mærkevarecykel.
Når glæden over den lave pris er glemt, har du kun ærgrelserne tilbage.
IMHO.

Mogens




Matthias H Matthiess~ (21-11-2005)
Kommentar
Fra : Matthias H Matthiess~


Dato : 21-11-05 19:18


"Mogens" <msk-FJERN@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:43820cb8$0$8869$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Jørgen Lund" <joergen_lund@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:dlsici$u87$1@abbeden.bunk.cc...
>> Er der nogen der har nogle seriøse bud på kvalitet, når det gælder
>> kinesiske motorcykler af mærkerne Geely, Jinlun og FMC.
>>
>> Alle er mest varme på japanere, men jeg er i tvivl om det er ren
>> "religion", eller om der skulle være store forskelle i kvaliteten.
>>
>> Venlig hilsen
>>
>> Jørgen
>>
>
> Du får vel, som så mange andre steder, stort set hvad du betaler for.
> Køb en ny cykel i Harald Nyborg eller Bilka. Den ser da flot ud, og kører
> næsten lige så godt som alle mulige andre. (Du kan dog risikere noget med
> at
> kørestillingen tilsyneladende er tilpasset væsener fra en anden planet).
> Kør på den et års tid - sommer og vinter - og sammnelign så med en
> mærkevarecykel.
> Når glæden over den lave pris er glemt, har du kun ærgrelserne tilbage.
> IMHO.
>
> Mogens
>
>
Jeg forstår ikke rigtig din sidste linie? Man glemme da ikke den lave pris,
og hvor kommer ærgrelserne fra?
Bliver man træt af den billige eller får man for mange problemer, så smider
jeg den i jerncontaineren og køber en ny. Kan den holde til 5 - 6 års
vinterkørsel uden større udgifter, så har den gjort det godt i nine øjne.
Det betyder en afskrivning på kun ca. 2000,- pr. år. Og så er der råd til at
købe en ny.
Hilsen Matthias



Ukendt (21-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-11-05 20:46


"Jørgen Lund" <joergen_lund@hotmail.com> wrote in message
news:dlsici$u87$1@abbeden.bunk.cc...
> Er der nogen der har nogle seriøse bud på kvalitet, når det gælder
> kinesiske motorcykler af mærkerne Geely, Jinlun og FMC.
>
> Alle er mest varme på japanere, men jeg er i tvivl om det er ren
> "religion", eller om der skulle være store forskelle i kvaliteten.

Jeg har boet i Kina og da jeg skulle slå mig ned ville jeg købe knive og
gafler m.m. og selv om mit kinesiske ikke var specielt godt, kunne jeg ikke
forstå at jeg hver gang jeg bestilte 1, fik 5-7 stykker, indtil det gik op
for mig, at ekspedienterne kendte deres varers kvalitet så godt at man hver
gang fik et udvalg, så man selv kunne vælge den bedste !
De første 4 kinesiske mountainbikes der kom til byen, fik jeg også lov til
at pille stumper af, så jeg fik én der virkede nogenlunde.

Til gengæld har jeg set dem reparere krumtapper siddende på gulvet, holdende
krumtappen fast med fødderne og så svejse den og slibe den med vinkelsliber,
og MCen KØRTE sgu' derfra bagefter.

Om jeg ville købe en kinesisk MC ??

Poul B-H
PS: de første japanske maskiner var heller ikke noget at råbe hurra for.
Japanerne startede lige som kineserne i dag med at lave dårlige kopier, men
de lærte det, ligesom kineserne også vil en dag. Deres MP3 afspillere m.v.
er allerede ret gode.



Jens Jessen (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jessen


Dato : 22-11-05 13:59

Det med at japanerne lavede dårlige motorcykler i starten er da vist noget
helt nyt, Hvad var det f.eks. der var dårligt ved en Honda CB 72 i 1962
eller hvilket som helst andet år i tresserne?
Hvad fejlede Suzuki T 20?
Kawasaki Avenger, Samurai?
Honda CB 92 fra 1958 eler CB750 fra 1969 eller nogle af de senere K
versioner?



--
Med venlig hilsen
Motor Press
Journalist Jens Jessen (DjF)
Skanderborgvej 140
DK-8660 Skanderborg
Danmark
Tlf. DK + 8657 7201
Fax. DK+ 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk
<svar_i_gruppen> skrev i en meddelelse
news:438223c3$0$84037$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Jørgen Lund" <joergen_lund@hotmail.com> wrote in message
> news:dlsici$u87$1@abbeden.bunk.cc...
>> Er der nogen der har nogle seriøse bud på kvalitet, når det gælder
>> kinesiske motorcykler af mærkerne Geely, Jinlun og FMC.
>>
>> Alle er mest varme på japanere, men jeg er i tvivl om det er ren
>> "religion", eller om der skulle være store forskelle i kvaliteten.
>
> Jeg har boet i Kina og da jeg skulle slå mig ned ville jeg købe knive og
> gafler m.m. og selv om mit kinesiske ikke var specielt godt, kunne jeg
> ikke
> forstå at jeg hver gang jeg bestilte 1, fik 5-7 stykker, indtil det gik
> op
> for mig, at ekspedienterne kendte deres varers kvalitet så godt at man
> hver
> gang fik et udvalg, så man selv kunne vælge den bedste !
> De første 4 kinesiske mountainbikes der kom til byen, fik jeg også lov til
> at pille stumper af, så jeg fik én der virkede nogenlunde.
>
> Til gengæld har jeg set dem reparere krumtapper siddende på gulvet,
> holdende
> krumtappen fast med fødderne og så svejse den og slibe den med
> vinkelsliber,
> og MCen KØRTE sgu' derfra bagefter.
>
> Om jeg ville købe en kinesisk MC ??
>
> Poul B-H
> PS: de første japanske maskiner var heller ikke noget at råbe hurra for.
> Japanerne startede lige som kineserne i dag med at lave dårlige kopier,
> men
> de lærte det, ligesom kineserne også vil en dag. Deres MP3 afspillere m.v.
> er allerede ret gode.
>
>



Ivar (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 22-11-05 18:39

Jens Jessen skrev:

> Det med at japanerne lavede dårlige motorcykler i starten er da vist noget
> helt nyt, Hvad var det f.eks. der var dårligt ved en Honda CB 72 i 1962 eller
> hvilket som helst andet år i tresserne?

Nej, jeg har ejet en Yamaha YCS-3E fra 1971, motoren var en gang
skrammel. De tre-cylindrede Kawasakier var væk fra vejene efter
få år. Honda havde en rimelig kvalitet allerede i tresserne.
Japanerne startede med dårlig kvalitet, ofte kopier af andre
maskiner. Da kvaliteten var i orden, måtte de kæmpe mod et dårligt
rygte - de blev kaldt "riskogere" mm.
Men da Honda kom med deres CB750 i 1969, slog de praktisk taget
al engelsk motorcykelproduktion ud med et slag. Teknik, kvalitet
og pris var i orden.
Jeg ser helt klart en analogi mellem kinesiske motorcykler
af i dag og japanske i tresserne. Jeg er ikke i tvivl om at
kineserne nok skal få styr på kvaliteten. Spørgsmålet er kun
om hvor meget priserne stiger inden.


Ivar Magnusson

--
MesNews, dansk version: http://www.mesnews.net/chargement-gb.php



Arne Lorenzen (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 22-11-05 18:58

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i
news:mn.b45f7d5b5da70a3c.31159@nozpamwebspeed.dk:

[klip]

> Jeg ser helt klart en analogi mellem kinesiske motorcykler
> af i dag og japanske i tresserne. Jeg er ikke i tvivl om at
> kineserne nok skal få styr på kvaliteten. Spørgsmålet er kun
> om hvor meget priserne stiger inden.

Analogien holder vel kun til den direkte sammenligning.

At der vil ske produktudvikling og kvalitetsforbedring er der imho ikke belæg
for at påstå - hvad har kineserne egentlig bragt til torvs der holder for en
vestlig kvalitetsvurdering?

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Ivar (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 22-11-05 19:54

Arne Lorenzen skrev:

> At der vil ske produktudvikling og kvalitetsforbedring er der imho ikke belæg
> for at påstå - hvad har kineserne egentlig bragt til torvs der holder for en
> vestlig kvalitetsvurdering?

Igen tvivl om, at kineserne på nuværende tidspunkt har pris som
vigtigste salgsparameter. Men hvis de vil tjene flere penge (og det
vil de) kan de kun gøre det ved at øge kvaliteten og branding.

Tænk hvilken enorm udvikling der er sket i Hong Kong. En gang betød
"Made in Hong Kong" det ringeste ringe, i dag regnes fx GP-batteries
for
noget af det bedste.

Først var Hong Kong et billig-land, så kom kvaliteten. Før det, var det
sket i Japan. Nu er det ved at ske i Korea. Der er absolut ingen grund
til at tro, at det ikke gentager sig i Kina.
Hvad skulle begrundelsen være?


Ivar Magnusson

--
Prøv den gratis MesNews, hvis du er træt af Outlook Express'
langsomelige snurren med hardisken.
Hent dansk version her: http://www.mesnews.net/chargement-gb.php



Ronni (23-11-2005)
Kommentar
Fra : Ronni


Dato : 23-11-05 13:53


"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote in message
news:mn.b4a97d5be963dfc0.31159@nozpamwebspeed.dk...
> Først var Hong Kong et billig-land, så kom kvaliteten. Før det, var det
> sket i Japan. Nu er det ved at ske i Korea. Der er absolut ingen grund
> til at tro, at det ikke gentager sig i Kina.
> Hvad skulle begrundelsen være?

Prøv at læse Børsen, eller et hvilket som helst andet medie med
erhvervsnyheder.
De kinesiske ingeniører knokler hårdere end danskerne nogensinde har gjort,
og hvorfor skulle de ikke det? Hvis de er dovne en dag, står der 600.000
andre klar til at tage deres levebrød, så motivationen for at levere varen
er i top.

Derfor går der ikke ret lang tid, før Kina leverer en vare der er mindst
lige så god som Japan eller andre industrialiserede lande.

Men til spørgsmålet om, hvad de leverer her og nu, så betragter jeg
kinesiske motorcykler på samme måde som jeg betragter scootere fra T Hansen.

Mvh
Ronni



Torben Scheel (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 22-11-05 19:56

Arne Lorenzen wrote:

>
> Analogien holder vel kun til den direkte sammenligning.
>
> At der vil ske produktudvikling og kvalitetsforbedring er der imho ikke belæg
> for at påstå - hvad har kineserne egentlig bragt til torvs der holder for en
> vestlig kvalitetsvurdering?
>
Krudt. Kampsport. En mur. Spisepinde. Altsammen noget der er fundet på
da vi stadig måtte til England for at få sex.

Morale : næh.

--
vh
Torben

Mikkel Christensen (23-11-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 23-11-05 09:26

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> Arne Lorenzen wrote:
>
> > hvad har kineserne egentlig bragt til torvs der holder for en vestlig
> > kvalitetsvurdering?
> >
> Krudt. Kampsport. En mur. Spisepinde. Altsammen noget der er fundet på
> da vi stadig måtte til England for at få sex.

Og i nyere tid kan grillbaren på Vesterbro (9000) nævnes. Den holder 100%
(specielt nu hvor den oprindelige ejer er tilbage)

--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.
| If it moves and shouldn't, use the tape.

Jacob Larsen (23-11-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 23-11-05 11:11

"Mikkel Christensen" <mikkel.christensen+news@gmail.com>
wrote in message news:kkdk6ezahz1.fsf@rrnord.dk
> Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:
>
> > Arne Lorenzen wrote:
> >
> > > hvad har kineserne egentlig bragt til torvs der
> > > holder for en vestlig kvalitetsvurdering?
> > >
> > Krudt. Kampsport. En mur. Spisepinde. Altsammen noget
> > der er fundet på da vi stadig måtte til England for at
> > få sex.
>
> Og i nyere tid kan grillbaren på Vesterbro (9000) nævnes.
> Den holder 100% (specielt nu hvor den oprindelige ejer er
> tilbage)

Hvad er det for een?
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Ivar (23-11-2005)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 23-11-05 17:04

Jacob Larsen skrev:

>> Og i nyere tid kan grillbaren på Vesterbro (9000) nævnes.
>> Den holder 100% (specielt nu hvor den oprindelige ejer er
>> tilbage)

> Hvad er det for een?

Utvilsomt en god gillbar efter Mikkels mening.


Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://www.mesnews.net/chargement-gb.php



Mikkel Christensen (24-11-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 24-11-05 09:24

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> writes:

> Jacob Larsen skrev:
>
> >> Og i nyere tid kan grillbaren på Vesterbro (9000) nævnes.
> >> Den holder 100% (specielt nu hvor den oprindelige ejer er
> >> tilbage)
>
> > Hvad er det for een?
>
> Utvilsomt en god gillbar efter Mikkels mening.

Yep, men af kinesisk herkomst. Jeg ville ikke købe en motorcykel af dem,
men de er sg* gode til at lave mad!

--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.
| If it moves and shouldn't, use the tape.

Jacob Larsen (24-11-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 24-11-05 10:49

"Mikkel Christensen" <mikkel.christensen+news@gmail.com>
wrote in message news:kkd3blma1z1.fsf@rrnord.dk
> "Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> writes:
>
> > Jacob Larsen skrev:
> >
> > > > Og i nyere tid kan grillbaren på Vesterbro (9000)
> > > > nævnes.
> > > > Den holder 100% (specielt nu hvor den oprindelige
> > > > ejer er
> > > > tilbage)
> >
> > > Hvad er det for een?
> >
> > Utvilsomt en god gillbar efter Mikkels mening.
>
> Yep, men af kinesisk herkomst. Jeg ville ikke købe en
> motorcykel af dem, men de er sg* gode til at lave mad!

Vil du have dem helt for dig selv? Sig det så!

Jeg er også fra Aalborg, og hvis de laver god kinesisk mad skal de da nok
prøves en dag. Lidt madglad er man vel altid.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Mikkel Christensen (24-11-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 24-11-05 11:59

"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> writes:
>
> Vil du have dem helt for dig selv? Sig det så!

Kom nu ind i kampen :) Hvor mange kinesergriller ligger der på Vesterbro ?
Oppe i nærheden af limfjordsbroen. Hvis de har fået deres kina-specialiteter
tilbage på menuen er de klart et besøg værd.

--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.
| If it moves and shouldn't, use the tape.

Jacob Larsen (24-11-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 24-11-05 12:56

"Mikkel Christensen" <mikkel.christensen+news@gmail.com>
wrote in message news:kkdpsoq8g82.fsf_-_@rrnord.dk
> "Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk>
> writes:
> >
> > Vil du have dem helt for dig selv? Sig det så!
>
> Kom nu ind i kampen :) Hvor mange kinesergriller ligger
> der på Vesterbro ? Oppe i nærheden af limfjordsbroen.
> Hvis de har fået deres kina-specialiteter tilbage på
> menuen er de klart et besøg værd.

Hmmm... Er det ikke nærmere en restaurant? Synes ikke lige den er ret
grill-agtig.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Mikkel Christensen (24-11-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 24-11-05 13:19

"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> writes:

> Hmmm... Er det ikke nærmere en restaurant? Synes ikke lige den er ret
> grill-agtig.

Kig 20m længere oppe mod broen.

--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.
| If it moves and shouldn't, use the tape.

Jacob Larsen (24-11-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 24-11-05 14:22

"Mikkel Christensen" <mikkel.christensen+news@gmail.com>
wrote in message news:kkdlkze8chq.fsf@rrnord.dk
> "Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk>
> writes:
>
> > Hmmm... Er det ikke nærmere en restaurant? Synes ikke
> > lige den er ret grill-agtig.
>
> Kig 20m længere oppe mod broen.

Nåh ok. Det vil jeg gøre en dag så. Takker. :)

--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Torben Scheel (24-11-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 24-11-05 16:37

Mikkel Christensen wrote:
>
> Og i nyere tid kan grillbaren på Vesterbro (9000) nævnes. Den holder 100%
> (specielt nu hvor den oprindelige ejer er tilbage)
>
Det må være Smiley fra Herlev der er flyttet derop - ham (og hans mad)
savner jeg stadig..

--
vh
Torben

Jes Vestervang (22-11-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 22-11-05 20:25

Arne Lorenzen <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> hvad har kineserne egentlig bragt til torvs der holder for en
> vestlig kvalitetsvurdering?

Tøjmafiaen i Brande importerer ihvertfald enorme mængder tøj fra Kina,
det ved jeg alt om - jeg har brugt nogle sommerferier på at tømme
containere derfra. Kineserne var ikke altid uproblematiske, men
det fungerede da for det meste.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408942
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste